Hopelijk loopt alles zoals afgesproken morgen.
Knuffel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Annet_Dottie schreef:amber15 schreef:Rustig ademhalen ts. Eerst het contact met je moeder overleven en dan verder kijken hoe het gaat met de katten. Één ding tegelijk.
Hopelijk loopt alles zoals afgesproken morgen.
Knuffel
Ook dat nog inderdaad eerst dat even overleven en dan focussen op mezelf en de katten verder. Een vriendin van me heeft gelukkig ook al aangeboden dat ze van de week ook nog wel langs wil komen, gewoon voor de visite natuurlijk maar ook om de katten extra aandacht te geven samen, zij is heel rustig en dat vind ik wel fijn en ik denk de katten ookdankjewel
Prairy schreef:Als je tegelijk kunt voeren zou ik dat doen, heb weleens tips gelezen om ze dan steeds wat dichterbij elkaar te voeren, ook al is het met een deur ertussen. En afwisselen wie eerst krijgt, dan ruiken ze de geur van de ander en wennen ze daar aan. Zelfde met speeltjes, van de één naar de ander en terug.
En inderdaad, adem in adem uit. Het is maar heel even met je moeder en je hoeft haar ook niet binnen te vragen hé. Spullen aanpakken en zorgen dat je ruimte hebt om ze gelijk bij de deur kwijt te kunnen, dan hoeft ze ook niet naar binnen. Als ze weg is zet je Puck even in het mandje in haar eigen kamer en laat je daar even in zitten (in een hoekje wat rustig is), dan verhuis je de spullen en laat je haar los en met rust zodat ze kan gaan verkennen.
Sterkte morgen, het komt vast goed
Annet_Dottie schreef:amber15 schreef:Fijn zo'n vriendin.
Ik merk bij mezelf dat ik de grip op mijn angst kwijtraak in een stressvolle periode. Dan maak ik me buitenproportioneel zorgen om van alles en meestal valt het allemaal wel mee. Dat proef ik bij jou ook een beetje.
Het komt echt wel goed allemaal.
Klopt helemaal, dat heb ik ook inderdaad. Het is natuurlijk wat je zelf ook al zei niet alleen Puck en die spanning maar ook m'n moeder weer zien voor mijn gevoel voor het eerst in een jaar ofzo. Toen Puck vorige week zou komen zou die vriendin evt ook bij me zijn ter support maar morgen kan ze dus niet en ik denk dat ik het prima alleen kan maar het doet wel wat met me, en daarnaast heb ik Puck inmiddels ook al langer dan een half jaar niet meer gezien dus dat is toch ook spannend ofzo..
Hopelijk morgen een positieve update![]()
Riviera87 schreef:Prairy schreef:Als je tegelijk kunt voeren zou ik dat doen, heb weleens tips gelezen om ze dan steeds wat dichterbij elkaar te voeren, ook al is het met een deur ertussen.
Dit niet doen. Katten zijn solitaire jagers en samen eten is dus heel onnatuurlijk en gedwongen (enige voedingsbron op dat moment) kan juist stress geven. Je hebt katten die een sociale groep kunnen vormen en katten waarbij dat niet lukt. Belangrijk als je gaat introduceren dat er van alles 2 zijn plus 1 extra. Dus 3 verschillende voer plekken, verschillende verstopplekken op hoogte en op de grond, 3 verschillende waterplekken, 3 verschillende kattenbakken etc. Klinkt even als veel maar dit geeft wel de beste kans op 2 katten die kunnen samenleven.