Welk voer voor roedeltje honden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 15:49

Dogmeat is inderdaad goed betaalbaar.

Ik ben nu z'n €24 kwijt voor 7kg vlees per 2 weken. Dan kom ik uit op iets meer dan €3 per kg.

Maar ik ben lui en koop de 500g rollen ipv de kg rollen. De kg rollen zijn iets goedkoper dan 2x 500g. Maar mijn hond krijgt precies 500g per dag, geen zin in kg rollen steeds te moeten snijden en helemaal netjes door de midden krijg je het nooit.

Ik voer 7 verschillende rollen per week, óók met de duurdere diersoorten zoals paard en konijn.

Als je echt wil, kan je een compleet menu samenstellen met wat goedkopere diersoorten, kip, rund, lam, zalm, witvis, dan heb je 5 diersoorten en dit zijn ongeveer de goedkoopste.

Ik bestel altijd voor 2 weken tegelijk en ga het ophalen, dus geen verzendkosten hier.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 17:21

996981 schreef:
Ik lees mee :) heb een tijd KVV gevoerd maar vind het een smeerbende. Zijn alle merken even bloederig? Als er merken zijn met minder vocht dan KIVO zou ik het weer willen overwegen

Nee, Kivo is wel een van de (budget) merken wat het meest bloederig is na ontdooien.
Net als smuldier vind ik persoonlijk (maar dat is imo ook niet echt kvv).

Best4dogs en dogmeat is veel droger, zit vermoedelijk een hoger percentage bot in, moet je kijken of je hond dat verdragen kan.
Kochten wij vroeger ook als grootverbruiker, steeds mooi vlees, en correcte leveringen in een netjes gekoelde wagen.

Darf (biologisch, die hebben tegenwoordig meen ik ook een lijn die niet biologisch gecertificeerd is) is ook een stuk "droger".
Kon je vroeger als kennel ook tegen grootverbruikersprijzen bestellen.

Lotgering is ook droger, wel veel meer vet. Daar zou je al voldoende tussen soorten moeten afwisselen, en bijvoorbeeld de wildversies kunnen geven.

Wij hebben ook steeds betaalbaar en toch een redelijke kwaliteit proberen te voeren, in de tijd dat ze bij ons vlees kregen, kijk, als ik 6 euro of meer voor een kilo vlees voor de hond moet betalen, dan ga ik wel barf voeren, en koop daar vlees voor humane consumptie bij.

viphorse

Re: Welk voer voor roedeltje honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 17:37

Klopt dat dogmeat wat droger is ik zie het aan de ontlasting terug van onze oudste zou idd kunnen komen door hoeveelheid bot.
Ik los het op door klein beetje orgaan extra toe te voegen .

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 17:42

Zo deed ik dat ook, een enkele keer wat kippenhartjes of levertjes van de poelier erbij, of een keer een flinke penslap tussendoor.
Ze deden het er hier heel goed op moet ik zeggen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 19:05

Bedankt! Dogmeat heeft mijn vaste leverancier ook. Misschien eens proberen

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 21:33

Wij hebben diverse merken geprobeerd en dogmeat bevalt hier ook goed zeker voor die prijs en wat er eerder werd geschreven zeer goede bezorgservice. Mocht je grotere aantallen willen is het prijstechnisch interessant om hun andere site eens te bezoeken .

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 21:46

Vroeger kregen onze honden Smolke. Maar dat is wel weer een hele tijd geleden.

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 09:17

996981 schreef:
Ik lees mee :) heb een tijd KVV gevoerd maar vind het een smeerbende. Zijn alle merken even bloederig? Als er merken zijn met minder vocht dan KIVO zou ik het weer willen overwegen

Dit is rund van dogmeat vanmorgen

Afbeelding

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 09:32

Ik heb hier 3 grote honden. Twee krijgen hetzelfde, de derde krijgt speciaal voer. Momenteel voer ik mijn twee honden Carnilove; grote zak kost zo'n kleine €70 en daar doe ik een kleine maand mee. Ik wissel soms wel eens van voer en geef dan meestal iets van Hills. Dit omdat één van beide nogal kieskeurig is en niet graag lang hetzelfde eet. De andere eet alles. De derde heeft heel wat medische problemen en had veel last van zijn blaas (blaasstenen, ontstekingen,...). Die moet veganistisch eten en krijgt trovet NVD exclusion. Dat is een kleine €80 voor een grote zak als ik me niet vergis. Daar doe ik ongeveer 1,5 maand mee. Dus ik kom op zo'n €150 pm voor hondenvoer voor 3 honden.
Van trovet heb je ook hypoallergene voeding, geen idee hoeveel die precies kost, maar dat kan je altijd eens opzoeken natuurlijk. Het is in de meeste winkels wel niet direct te koop; ik koop het via internet (medpets.be). Ik was aanvankelijk bang dat hij het misschien niet zou eten omdat de brokken die ik voer vegan zijn, maar hij heeft er geen probleem mee (en mijn kieskeurige hond lijkt ook een voorkeur te hebben voor zijn brokken ipv die van haar met vlees of vis :+ )

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 09:40

veranadautje schreef:
996981 schreef:

Dit is rund van dogmeat vanmorgen

[ [url=m/wo5fJN.jpg]Afbeelding[/url] ]

O dat ziet er een héél stuk aangenamer uit dan Kivo! Donderdag krijgen we een pakket van de boer, van een eigen geslachte koe voor eigen consumptie m :9 ik vrees dat we de komende tijd de beide vriezers vol hebben… zal kijken hoeveel plek we nog hebben straks. Ik voer nu Acana en dat is duurder dat dogmeat

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 15:47

Ik geef lotgering, niet het allerbeste KVV maar hier doen ze het goed erop. €1 per worst, twee grote honden (50 kg en 35 kilo). De laatste is zeer actief dus ze krijgen uiteindelijk 2 worsten per dag, per hond. €4 per dag dus. Afhankelijk van de behoeften van je honden zou dat wel of niet goedkoper zijn. Maar goed, ik heb een verkooppunt in de buurt waardoor vriezerruimte minder een issue is.

De reden dat ik mijn reactie éigenlijk wilde plaatsen is nav je Wolf Of Wilderness keuze: ons is het uiteindelijk tegengevallen. Ieder jaar op vakantie gaan we over op brokken maar onze honden poepten er enorm veel van, zacht en stinkerig. Eigenlijk is alleen Orijen ons goed bevallen wat dat betreft tot nu toe, maar deze is niet meer zo makkelijk te krijgen dus ik kom er altijd te laat achter dat ik al had moeten bestellen om op tijd te zijn voor de vakantie :+ . Hij is inderdaad ook vrij duur.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 15:57

Grappig. Op orijen hebben wij hier juist mindere ervaringen. Meer en vooral zachtere poep.
Op acana singles bij eentje minder harde poep en wat vaker en de anderen prima.
1 staat er nu op natural greatness light. Dat gaat goed. Ik heb nog een zak brit hert die ik van de week volledig ga geven aan de andere 3.
Eentje is al over en die poept stevige nette drollen. Ondanks operatie en flinke antibiotica kuur waar ze van aan de dunne was.

Lotgering heb ik 1x besteld. Die bestelling hebben ze de volgende dag direct op kunnen halen. Vraag niet hoe want dat was ook een mega drama.
Maar wat was dat vies. De helft was al bedorven toen t aan kwam. Bijna alle verpakkingen kapot en aan t lekken. De kratten waarmee ze kwamen leveren zaten vol met “vlees”resten die ook hun beste dagen gehad hadden.
Los nog over de geweldige (juridische) berichten die over ze rond gaan.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 16:04

Ik had al het vermoeden dat het enorm veel kan verschillen per hond, want ik had veel positieve reviews gelezen over Wolf of Wilderness.

Voor wat betreft Lotgering: buiten inderdaad al het drama eromheen heb ik gelukkig niet dezelfde ervaringen. Zouden m'n honden ook niet gelukkig van worden, muv de lekkende verpakkingen dan :')

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 16:22

Ben ooit een keer zelf gaan ophalen op de oude locatie/boerderij van Lotgering, daarna heb ik het ook niet meer besteld.

Maargoed, ik heb ook al eens een aantal leveringen van Darf gehad die verrot en groen uitgeslagen waren...
En dat was dan een stuk duurder en biologisch.
Daarna ook geen brok van hun meer gekocht ;)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 16:37

Tuurlijk is t voor iedere hond verschillend. Maar dat is t zelfde met dat voor de meeste mensen er ook verschil zit in hoe ze zich voeden en wat dat als uitwerking heeft op hun lichaam.
Daarom zijn er ook zoveel soorten voeding te krijgen.

1 van mijn honden blaast op, word vet en poept slecht van voeding waar rijst in zit bijvoorbeeld. Terwijl heel veel honden prima rijst kunnen eten in hun voeding.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 20:58

dierenfan schreef:
Woof regular ooit getest. Afschuwelijk die ontlasting. Nu een vriendin die financieel in andere situatie terecht gekomen is met een grote hond met allergie. 1 week geleden over gezet van cavom naar inbalance zalm (schijnt eigenlijk ook woof te zijn) wat graanvrij is. En nu week later is die hond al enorm aan het opknappen, poept meestal 1x per dag en eet het ontzettend graag (zeer moeilijke eter). Vanmiddag bij mijn moeilijke eter geprobeerd en die viel er ook op aan. Het kost per 20 kg ongeveer 50 euro. Ik zit er nu heel sterk aan te denken om ook over te schakelen. Nu voer ik zelf vers/brok 50/50
Overigens ik haal ook veel brok op via marktplaats. Gewoon voor de sport haha zo kan ik zeer gevarieerd voeren voor lage prijs. Daarnaast geef ik het ook aan bekenden die financieel moeilijk zitten soms. Ik rij best veel dus voor mij gemakkelijk om vanalles overal vandaan te halen.

Inmiddels paar weken verder en moet zeggen dat op inbalance zalm de hond van mijn vriendin ontzettend goed gaat! Is al bijna 2 weken medicatie vrij (apoquel) en zijn huid is rustig en duidelijk aan het herstellen.
Dus ondanks mijn twijfels moet ik zeggen dat ik wel om ben en ik het vandaag ook in huis gehaald heb. Uiteindelijk wil ik ook overstappen! Qua ontlasting 1 hoop per dag gemiddeld wat voor brok gewoon keurig is

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 22:00

Ik geef aan onze roedel al jaren koudgeperste persbrok en daar geloof ik ook echt in.
Favoriete merken hier zijn; Hayes brothers en Naturis. (beide héél goed betaalbaar)
Bij Naturis kan je echt op eiwitbron selecteren en volledig graanvrij.
Hayes brothers heeft ook een graanvrjie koude persbrok.

Ik wissel een beetje tussen beide merken want als ik mijne 1ne hond langer dan 1maand op dezelfde brok houd krijgt die jeuk (ook alle hypo allergene brokken en ... geprobeerd. Deze brokken doet hij het het beste)
Hier in ieder geval ook allergiekindjes en 1 moeilijke eter, die deze brok ook graag gewoon droog wegmikt. ik geef de brokken ook als beloning tijdens training bvb.

Naturis heeft ook gestoomde worsten. Deze geef ik als extra, of de gestoomde worsten van Real Nature.
Handig als je weg gaat, want deze hoeven niet gekoeld te worden!