Labradoodle

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 14:11

Doubtless schreef:
_San87_ schreef:
Ik onderschrijf de ervaring van Mizora helaas wel. Van de 10 doodles die ik tegenkom, zijn 9 ongeleide projectielen, nerveus, opdringerig naar mens en dier, en de helft regelrecht agressief naar andere honden.

Ik denk dat dat te maken heeft met dat iedere jandoedel een doodle wil zonder zich in te lezen. Poedels zijn niet per definitie makkelijke honden, en labradors zijn dat ook niet per se.

Idem hier. Ik kom er heel veel tegen met wandelen, maar de meeste zijn echt een beetje 'raar' geworden. Zal ongetwijfeld liggen aan gebrek aan opvoeding/training/uitdaging. Ik denk dat de meeste mensen te makkelijk denken over dit ras.

Ja en nee..
Wij zijn ervaren hondenmensen en doen altijd de cursussen. Zijn bewust bezig met de hond. Qua energiebehoefte, training, uitdaging en balans tussen prikkels en rust.
We hebben verschillende rassen gehad. En de Labradoodle was een steekje aan los, beaamd door de gedragstrainer.
De hondentrimmer gaf ook aan dat ze het veel tegenkwam bij Labradoodles.

Neemt niet weg dat er ook 'normale' doodles zijn en mensen idd onderschatten dat ook deze hond behoorlijk wat energie heeft en zijn fluffy uiterlijk weinig zegt over het karakter :+

Amber_anne

Re: Labradoodle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 14:42

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 15:48

Ik heb juist heel goede ervaringen met Labradoodles, zeker richting andere honden en het terug komen naar de eigen baas. Hier in de omgeving (misschien is dat overal wel zo) zie je ze heel veel, tot nu toe hebben we maar één keer een agressieve gezien. Ik had er oa. door Bokt ook een ander beeld van, maar dat strookt helemaal niet met mijn ervaringen nu.

Ik vind ze wel vaker wat nerveus hoor, dat zit er bij die van ons ook wel in. Ze is in huis heel rustig, maar op straat blaft ze vrij snel als ze iets of iemand spannend vindt. Vreemden moet ze meestal niet veel van hebben. In een drukke omgeving doet ze het juist wel goed omdat geluiden en bewegingen dan niet meer onverwachts zijn. Dit is gelukkig niet iets waar ze continue last van heeft en we zijn daar uiteraard aan aan het werken. Voor een gezin met jonge kinderen of een plek waar ze vaak alleen zou zijn zou ze echt niet geschikt zijn, daarom hebben wij haar.

Alles is natuurlijk afhankelijk van de opvoeding. Dat is bij elk ras/soort zo. Dit is onze eerste hond, dus wij hebben vast ook wel fouten gemaakt :P maar al met al vind ik dat ze het heel goed doet.

Anoniem

Re: Labradoodle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 16:17

Vriendin van me heeft sinds november een labradoodle pups, die komt hier weg https://anissaslabradoodles.com/ .
Zij hadden veel research gedaan en zijn super tevreden over deze fokker en de pup is echt vanaf dag 1 al zo leuk, lief en sociaal. Ook al gewend aan andere honden en ook aan katten omdat die mensen ook katten hebben enz. Dus volgens mij is dat echt wel een aanrader :)