Doubtless schreef:_San87_ schreef:Ik onderschrijf de ervaring van Mizora helaas wel. Van de 10 doodles die ik tegenkom, zijn 9 ongeleide projectielen, nerveus, opdringerig naar mens en dier, en de helft regelrecht agressief naar andere honden.
Ik denk dat dat te maken heeft met dat iedere jandoedel een doodle wil zonder zich in te lezen. Poedels zijn niet per definitie makkelijke honden, en labradors zijn dat ook niet per se.
Idem hier. Ik kom er heel veel tegen met wandelen, maar de meeste zijn echt een beetje 'raar' geworden. Zal ongetwijfeld liggen aan gebrek aan opvoeding/training/uitdaging. Ik denk dat de meeste mensen te makkelijk denken over dit ras.
Ja en nee..
Wij zijn ervaren hondenmensen en doen altijd de cursussen. Zijn bewust bezig met de hond. Qua energiebehoefte, training, uitdaging en balans tussen prikkels en rust.
We hebben verschillende rassen gehad. En de Labradoodle was een steekje aan los, beaamd door de gedragstrainer.
De hondentrimmer gaf ook aan dat ze het veel tegenkwam bij Labradoodles.
Neemt niet weg dat er ook 'normale' doodles zijn en mensen idd onderschatten dat ook deze hond behoorlijk wat energie heeft en zijn fluffy uiterlijk weinig zegt over het karakter