Castreren of toch niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 23:02

Popstra schreef:
Bijzonder dat jullie reuen noooooit witte vlekjes achterlaten waar ze gelegen hebben....

Alle reuen die ik ken wel en alle mensen die ze laten castreren zien dat mede als een rede!

En een reu zo opvoeden dat hij geen reuen gedrag mag laten zien dat is pas zielig!!
Wat een poedersuiker leven is dat zeg!

Uhm mijn reu heeft nog nooit witte vlekjes achter gelaten nee, als dat wel zo is mag je snel naar de dierenarts om een voorhuid ontsteking te behandelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 23:05

Indi_Vito schreef:
Popstra schreef:
Bijzonder dat jullie reuen noooooit witte vlekjes achterlaten waar ze gelegen hebben....

Alle reuen die ik ken wel en alle mensen die ze laten castreren zien dat mede als een rede!

En een reu zo opvoeden dat hij geen reuen gedrag mag laten zien dat is pas zielig!!
Wat een poedersuiker leven is dat zeg!

Uhm mijn reu heeft nog nooit witte vlekjes achter gelaten nee, als dat wel zo is mag je snel naar de dierenarts om een voorhuid ontsteking te behandelen

De mijne alleen toen hij een maand of 8 was tot een maand of 12. Nu is hij de puberteit grotendeels door en is er niks meer aan de hand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 02:07

Begin eens een topic over het verkorten van de staart of cropping van de oren en iedereen valt over je heen dat dieren niet maakbaar zijn en je dan maar geen hond moet nemen als je het normale uiterlijk niet aanstaat, maar het is wel normaal de ballen te verwijderen omdat ze zich daar anders zo vaak likken of witte vlekjes achter laten op de bank :+

imaudy

Re: Castreren of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 04:25

Ik heb mijn eerst reutje (terrier) laten castreren vanwege agressie naar reuen. Ik vond het geen succes. Na de castratie ging het zowel met reutjes als teefjes matig.

Nu 2 intacte reutjes in huis.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 06:45

Ik ben ook voor het per hond bekijken, maar wat ik wel merk bij mij in de roedels is dat de ongecastreerde reuen bij volwassenheid weinig tot niet meer spelen en vooral bezig zijn met de geurtjes enz.
De gecastreerde reuen blijven gewoon echt heel speels.
Waar ik me wel aan stoor is de opmerking, gecastreerde reuen gaan vaak lekker ruiken voor intacte reuen die dan erop duiken....uhhh is dat niet het probleem van de eigenaar van de intacte reu om dan z'n hond gewoon bij zich te houden.
Waar geleerd word om niet op iedere teef te duiken is op een gecastreerde reu dan ook niet ok.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 11:45

enzino schreef:
Begin eens een topic over het verkorten van de staart of cropping van de oren en iedereen valt over je heen dat dieren niet maakbaar zijn en je dan maar geen hond moet nemen als je het normale uiterlijk niet aanstaat, maar het is wel normaal de ballen te verwijderen omdat ze zich daar anders zo vaak likken of witte vlekjes achter laten op de bank :+

imaudy schreef:
Ik heb mijn eerst reutje (terrier) laten castreren vanwege agressie naar reuen. Ik vond het geen succes. Na de castratie ging het zowel met reutjes als teefjes matig.

Nu 2 intacte reutjes in huis.

Tinkermuts schreef:
Waar ik me wel aan stoor is de opmerking, gecastreerde reuen gaan vaak lekker ruiken voor intacte reuen die dan erop duiken....uhhh is dat niet het probleem van de eigenaar van de intacte reu om dan z'n hond gewoon bij zich te houden.
Waar geleerd word om niet op iedere teef te duiken is op een gecastreerde reu dan ook niet ok.

Klopt maar hoeveel eigenaren laten hun hond gewoon op alles afstuiven.

En witte vlekjes :+ . T ja die vind je ook van je puberzoon in bed 8-)

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 11:47

Ook daar ben ik en mijn hond niet van gediend, maar het word hier als 1 van de nadelen aangedragen, omdat iemands intacte reu dan gaat reageren....maar dat is toch niet het probleem vd eigenaar van de gecastreerde hond.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:02

anca schreef:

Oei dan zit er volgens een hoop bokkers hier in dit topic maar 1 ding op.
En dan maar hopen dat hij geen hormonaal gedrag gaat vertonen anders heeft hij geen leven meer :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:18

cinniz123 schreef:
anca schreef:

Oei dan zit er volgens een hoop bokkers hier in dit topic maar 1 ding op.
En dan maar hopen dat hij geen hormonaal gedrag gaat vertonen anders heeft hij geen leven meer :')

_O-

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:33

Nee hoor, je puberzoon kan er wat mee. Mensen kunnen namelijk de hand aan zichzelf slaan, of in het geval van een maatje, seks hebben.

Een hond loopt met blauwe ballen rond, ruikt van alles, en mag en kan niets.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:35

Utixo schreef:
Nee hoor, je puberzoon kan er wat mee. Mensen kunnen namelijk de hand aan zichzelf slaan, of in het geval van een maatje, seks hebben.

Een hond loopt met blauwe ballen rond, ruikt van alles, en mag en kan niets.

Honden kunnen zichzelf ook bevredigen hoor. := Maar goed, daar heeft TS niks aan en daarmee is het probleem niet opgelost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 13:05

enzino schreef:

Dit is appelen met peren vergelijken :o een castratie gebeurt onder narcose, oren en staart niet geloof ik.

Een castratie kan de levenskwaliteit van een hond opmerkelijk verbeteren.
Korte oren of korte staart heeft een hond niks aan.

Bovendien, dat van die witte vlekjes geloof ik zomaar niet hoor. Dat er mensen zijn die dit al hebben gevonden kan best, maar dat het standaard is neem ik niet meteen aan. Ik herken het helemaal niet en heb altijd honden (en reuen) gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 13:16

Het probleem is dat het lijkt of sommige mensen hier gewoon castreren zonder ook maar te denken aan de levenskwaliteit van de hond. Het is ter voorkoming van mogelijke latere problemen, of vanwege problemen rondom opvoeding die mogelijk ook anders opgelost kunnen worden, etc. Hetzelfde als met oren/staart: mensen doen het meer voor zichzelf dan voor de hond.

In sommige gevallen zal het ongetwijfeld voordelen opleveren om te castreren, maar je moet daarbij wel een afweging maken op basis van ras, leeftijd hond, andere opties die je hebt om het probleem aan te pakken. En dan mag je wat mij betreft helemaal zelf beslissen, maar wees er dan gewoon eerlijk over (ik heb ook geen moeite met staart/oren).

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 14:12

En je zou in je afweging ook de nadelen voor de gezondheid moeten meenemen:

Afbeelding

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 14:18

Geen geweldige bron denk ik, want de kans op prostaatkanker is groter bij ongecastreerde reuen.
Je info zou pas echt interessant zijn als er met eerlijke cijfers de voor en nadelen voor de gezondheid naast elkaar gezet worden.

Als je dat doet zie je dat er geen groter voor of nadeel is voor/tegen castreren.
Dus dan komt het op mentaal voor en nadelen, en dat is dan weer meer een interpretatie

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 14:25

Of je hond te dik wordt heb je zelf in de hand met voer en beweging geven.

Ik heb gecastreerde reuen gehad, dat was helemaal prima. En nu een volle reu van bijna 5 jaar rondlopen.
Laatste hebben we reu gelaten vanwege zijn onzekerheid. Dat is inmiddels wel redelijk weg.

Deze reu heeft wel iets last van loopse teven, maar het is te doen.
Als zjn hormonen heel erg zouden opspelen en hij geen raad meer zou weten met zichzelf zou ik hem laten castreren. Hij moet wel fijn kunnen leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 14:38

Mijn mening blijft om het van hond tot hond te bekijken. Net zoals bijvoorbeeld vrouwen, sommige vrouwen doen het goed op de pil andere helemaal niet. Ieder wezen reageert anders op zijn /haar hormonaal stelsel.

Anderzijds heb ik er geen problemen mee dat (vaak onervaren) mensen hun reu eerder wel dan niet laten castreren.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 17:09

smurffie schreef:
Geen geweldige bron denk ik, want de kans op prostaatkanker is groter bij ongecastreerde reuen.
Je info zou pas echt interessant zijn als er met eerlijke cijfers de voor en nadelen voor de gezondheid naast elkaar gezet worden.

Als je dat doet zie je dat er geen groter voor of nadeel is voor/tegen castreren.
Dus dan komt het op mentaal voor en nadelen, en dat is dan weer meer een interpretatie

In het geplaatste stuk staan ook de voordelen genoemd: namelijk dat de kans op teelbalkanker kleiner is. (Iets anders dus dan jij beweert)
Dan moet je t alleen wel even zelf openen. Overigens staat ook daar vermeld dat teelbalkanker net als prostaatkanker maar zeer weinig voorkomt bij honden.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 17:18

Ik vind te apart dan het risiso op dementie verhoogd is? Hoe zou dat kunnen?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 18:09

Ik denk ook dat je moet kijken in wat voor omgeving je woont.
Woon je in een ( drukke)omgeving met veel honden die je steeds tegenkomt tijdens het uitlaten dan is het soms ook handiger dan wanneer een reu op een erf gehouden word buiten de bebouwde kom en niet 3x op een dag uitgelaten hoeft te worden.

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 18:15

Nikass schreef:

[ [url=m/IUuZ5o.jpg]Afbeelding[/url] ]

Sorry, maar dit is gewoon bijna propaganda te noemen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 19:33

Chawi schreef:
Nikass schreef:

[ [url=m/IUuZ5o.jpg]Afbeelding[/url] ]

Sorry, maar dit is gewoon bijna propaganda te noemen.

Als je iets te melden heb doe het dan even inhoudelijk en onderbouwd wil je?
Zo'n opmerking als jij plaatst heeft bepaald geen toegevoegde waarde voor het topic. In tegendeel zelfs.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 19:38

Pot verwijt de ketel :=

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 19:47

Nikass schreef:
Als je iets te melden heb doe het dan even inhoudelijk en onderbouwd wil je?
Zo'n opmerking als jij plaatst heeft bepaald geen toegevoegde waarde voor het topic. In tegendeel zelfs.

Wie dumpt er hier nu een "Het staat op Facebook, dus het is waar"- achtig plaatje? :').

Denk dat daar best even kort, maar krachtig wat van gezegd mag worden. Mensen zouden het maar voor waar gaan aannemen. Ook niet de bedoeling.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 19:54

Komt niet van Facebook, ik heb geen Facebook.
En jij vindt dat een kort maar krachtige opmerking?