Noorwegen bant fok Cavaliers en Engelse Bulldogs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 10:09

kimmie261 schreef:
BeFunny schreef:
Dit is Rottweiler King. Geen NL hond. Wel een winner en een fokreu.

[ [url=m/JNpsjb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is lang niet meer wat het geweest is ;)

Die valt nog best mee... dit misbaksel maken ze er tegenwoordig van:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

En er zijn mensen die lyrisch erover zijn en dik geld betalen voor zo'n misvormde hond, waarom moet elk ras nu zo extreem vervormd worden, ik snap er niets van... :n

Ja die ken ik ook van de plaatjes.
Ik had juist iets er tussenin gekozen omdat het grote publiek daar vaak niet ziet wat er laten we zeggen mis gaat. Maar de plaatjes die jij deelt zie je helaas steeds vaker. En daar zijn ze op shows lyrisch over.

Als Franse/engelse bullen verboden worden dan gaan de kopers over op pocket bully's. Of leuke AM Bully's

Afbeelding

Het schiet dus niks op.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 10:19

Boras schreef:
Ik denk dat mensen eerlijk naar een hond en naar zichzelf moeten kijken. Je moet niet perse een hond kopen en het in stand houden. Velen praten het goed voor zichzelf. Of willen het gewoon niet horen. Zie onder andere (sorry) de ts. En zolang iedereen maar blijft kopen, geeft dat kuddedieren zoals de mens een soort van permissie om het dan ook maar te doen. Je moet wel sterk in je schoenen staan om het juiste te doen en tegen de stroom in te gaan. Of je niet over te geven aan een modeverschijnsel.

Zelf ben ik bijvoorbeeld weg van ruwharige teckels. Maar bekijk zo'n dier nu eens eerlijk. Eén blik en je kunt er echt niet omheen: het beestje ziet er alleen al qua uiterlijk harstikke onnatuurlijk en ongezond uit. En dan is er daarnaast ook nog de binnenkant.

Ik ben voor eigen verantwoordelijkheid nemen en echte dierenliefde (= empathie) te tonen. De overheid en dierenartsen proberen het al heel lang en van een groot deel van de fokkers hoeft je niets te verwachten. Inmiddels zijn honden op schandalige wijze de dupe.

Wij hebben een herplaatser ruwhaar teckel uit werklijnen, hij is een stuk korter in de rug en staat wat hoger op de poten, maar na hem nemen ook wij geen teckel meer. Hoe leuk ze ook zijn, die rug is gewoon niet gezond meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 10:20

Ik kwam laatst ook dit tegen, micro-bullies:

Het zijn net een soort wormen met pootjes. := Dit noemen ze dan 'exotic' en 'luxury,' en mensen betalen hier rustig 5000-20.000 euro of dollar voor.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 10:28

Ik word echt sip van dit topic. Hoe kunnen er mensen zijn die dit goedkeuren.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 10:30

kimmie261 schreef:
Doe dan maar alle rassen met die rare platte koppen afschaffen ,en honden die te kleine schedels hebben...Het leed van heel veel honden kan zo bespaard worden. Het wordt ook steeds extremer lijkt wel:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Doe de dieren maar tegen de fokkers/ "liefhebbers" beschermen waarbij idioot nooit idioot genoeg is...

Geldt overigens ook voor die zogenaamde exotic bully's, vreselijk hoe die gefokt worden, tenslotte als we de mens moeten beschermen door bepaalde rassen af te schaffen, dan ook maar rassen afschaffen die tegen de mens beschermd moeten worden.

Helaas beginnen rottweiler fokkers daar nu ook mee... :(
Afbeelding

Edit. Spuitelf :+

Terugkomend op de vraag. Ik vind het een goede zaak dat bepaalde honden/katten/paarden zonder functioneel leven door hun (doorgefokte) bouw verboden mogen worden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 10:35

Kabayo schreef:
Helaas beginnen rottweiler fokkers daar nu ook mee... :(
[ [url=m/3gqYy6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Edit. Spuitelf :+

Terugkomend op de vraag. Ik vind het een goede zaak dat bepaalde honden/katten/paarden zonder functioneel leven door hun (doorgefokte) bouw verboden mogen worden.

Die tweede lijkt wel een waterhoofd te hebben...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 10:36

bahbahbah die rotties. Ze zijn echt lelijk zo.
Hoe kunnen mensen dat nu mooi vinden?
En dan wetende dat het nog beperkingen voor de hond geeft ook nog. Bah. word er echt naar van.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 10:36

Veel mensen houden van die bolle platte koppen. Ik snap echt totaal niet waarom.
Ik heb 5 honden, 3 rashonden. Eentje met een extreem uiterlijk. Maar als je z’n vacht weg haalt zit er gewoon een correcte hond onder. Al snap ik best dat mensen die vacht zien en denken die hond is niet gezond :+

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 10:42

Machie schreef:
Veel mensen houden van die bolle platte koppen. Ik snap echt totaal niet waarom.
Ik heb 5 honden, 3 rashonden. Eentje met een extreem uiterlijk. Maar als je z’n vacht weg haalt zit er gewoon een correcte hond onder. Al snap ik best dat mensen die vacht zien en denken die hond is niet gezond :+

Nu nog die extreme vacht wegfokken. Dan heb je een tophond.

wendy1987

Re: Noorwegen bant fok Cavaliers en Engelse Bulldogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 11:28

Pff, wat erg eigenlijk he. Wilde de bullys ook al noemen maar zie dat dat net gebeurd is..
Zo sneu allemaal..
Wij hebben kanichen teckeltjes maar die hebben wel een langere rug, maar niet zo extreem als de standaard teckel in verhouding..
We halen ze iig bij goede fokkers, zodat ze wel overal op getest zijn qua erfeleijke afwijkingen..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 11:30

wendy1987 schreef:
Pff, wat erg eigenlijk he. Wilde de bullys ook al noemen maar zie dat dat net gebeurd is..
Zo sneu allemaal..
Wij hebben kanichen teckeltjes maar die hebben wel een langere rug, maar niet zo extreem als de standaard teckel in verhouding..
We halen ze iig bij goede fokkers, zodat ze wel overal op getest zijn qua erfeleijke afwijkingen..

Nou, die kaninchens hebben echt wel een te lange rug :=. Alle teckels.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 11:31

Dat is bij onze Chihuahuas ook. Echter zeggen tests niet altijd alles. En bij de kleine rashondjes worden bijvoorbeeld de Jack Russels gezien als gezond maar ook daar is het een bak ellende.

https://www.licg.nl/honden/jack-russell ... ndoeningen

En linken met allerlei aandoeningen kun je vinden bij bijna elke rashond.

Bij x en is het niet altijd veel beter want die kunnen dezelfde aandoeningen hebben die in beide rassen voorkomen. Daar moet dus ook nog eens goed gekeken worden.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 03-02-22 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 11:32

Wat is er dan tegenwoordig met de jack russells?
Losse knietjes weet ik, maar nog meer dan?

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 11:35

Ik vind het ook wel erg makkelijk om te zeggen dat ze getest zijn en daardoor opeens wel goed of gezond zijn. Uit een test op erfelijke afwijkingen komen niet de gevolgen die een mismaakt skelet met zich meebrengt op de langere duur. En ik vind ook dat fokkers hiermee een hele hoop goedpraten. Geteste ouderdieren, dus dan zit het wel goed.

Ik ben blij dat het fokken van bepaalde rassen verboden wordt en wat mij betreft mag dat voor de meeste rassen gaan gelden en zelfs doorgetrokken worden tot het houden van. Dit probleem is al zolang bekend en er had al zolang iets aan gedaan kunnen worden. Blijkbaar hebben mensen niet genoeg empathie voor zo'n dier om het zelf op te lossen in het fokken en in het kopen van een ras.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 11:36

Suliko schreef:
Ik vind het ook wel erg makkelijk om te zeggen dat ze getest zijn en daardoor opeens wel goed of gezond zijn. Uit een test op erfelijke afwijkingen komen niet de gevolgen die een mismaakt skelet met zich meebrengt op de langere duur. En ik vind ook dat fokkers hiermee een hele hoop goedpraten. Geteste ouderdieren, dus dan zit het wel goed.

Ik ben blij dat het fokken van bepaalde rassen verboden wordt en wat mij betreft mag dat voor de meeste rassen gaan gelden en zelfs doorgetrokken worden tot het houden van. Dit probleem is al zolang bekend en er had al zolang iets aan gedaan kunnen worden. Blijkbaar hebben mensen niet genoeg empathie voor zo'n dier om het zelf op te lossen in het fokken en in het kopen van een ras.

Het probleem is denk ik niet de empathie, maar oprecht denken dat het wel meevalt :\.

Edit: maar hij huppelt nog zo vrolijk en is altijd blij met wandelen, dat soort argumenten.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 03-02-22 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 11:37

DuoPenotti schreef:
Wat is er dan tegenwoordig met de jack russells?
Losse knietjes weet ik, maar nog meer dan?

Kijk maar in de link.
Vooral hart afwijking en oogafwijkingen komen veel voor.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 11:41

ah die link was er net nog niet. ik ga eens kijken

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 11:43

Al met al is deze draad gevuld met walgelijke voorbeelden en :x een pèrfecte samenvatting van waarom ik het 30 jaarvgeleden opgegeven heb.
Gewoon vanuit de overheid verbieden. Wat míj betreft het hele showgedoe waar geen functionele testcombinatie aan verbonden is. Tenslotte is dát de ´stimulans´ voor de economie van stamboom-geneuzel.

Voor wie een hond(je) wil: ga eens naar het asiel. Subsidieer de rasontsporing niet!
Als je een auto koopt; betaal je dan ook veel geld voor een model wat niet goed kán rijden omdat het er zo leuk uitziet?!

Even terzijde: Vanwege het onderwerp ´agressieve honden´ naar kleintjes overgegaan toen de laatste lobbes overleed. Heb voor onszelf een paar Frenchies gefokt zonder papieren maar MET NEUS! Klimmen over een gaashek van anderhalve meter, rennen bij 30 graden nog met de fiets mee en vangen beter ratten dan onze boerderijkatten.
Zouden op een tentoonstelling terzijde geschoven zijn.
Als de laatste twee de opgewekte geest geven, komt er geen hond meer. VEELTEVEEL geneuzel met wetten, vaccineren, chippen, chemische troep in voer, ongezondheid.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 11:43

_San87_ schreef:
Suliko schreef:

Het probleem is denk ik niet de empathie, maar oprecht denken dat het wel meevalt :.

Edit: maar hij huppelt nog zo vrolijk en is altijd blij met wandelen, dat soort argumenten.

Ik geloof ook zeker wel dat ze van hun honden houden en er alle liefde voor hebben, bij eigenaren zal het vooral onwetendheid zijn (maar goed, dat zegt ook een hele hoop over hoe belachelijk slecht mensen zich informeren op een aankoop van een levend wezen en dat vind ik eigenlijk ook een gebrek aan empathie voor een levend wezen). Maar bij fokkers vind ik het ook een gebrek aan empathie. Want het kan niet anders dan dat je al jaren in een ras zit en niet bewust bent van de ellende die het brengt om dan toch te kiezen voor fokken volgens het modebeeld.

Helaas zijn honden veel te goed voor de wereld.
Laatst bijgewerkt door Suliko op 03-02-22 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 11:46

Ik denk dat we ons niet moeten blindstaren op slechts één ras of enkel de platte neuzen er is zoveel meer.

Dat is eigenlijk wat ik wilde overbrengen zeg maar.

En dat er iets moet veranderen op het gebied van selecteren al.
Als je de winnaar op de show inzet met al zijn uiterlijke pluspunten..ahum.. en dan ook nog eens veelvuldig want zo'n reu wordt vaak veel gekozen voor een teef. Want het staat wel leuk puppies van een kampioen :roll:

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 11:47

Wat interessanter is imo is de reden wáárom het nodig is rashonden uitgebreid genetisch te moeten testen.
Het is een inadequate oplossing voor een probleem dat een direct én cumulatief gevolg is van achterlijke fokmethoden. Ook daar waar niet direct voor misvorming wordt gefokt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 11:48

Suliko schreef:
_San87_ schreef:

Het probleem is denk ik niet de empathie, maar oprecht denken dat het wel meevalt :.

Ik geloof ook zeker wel dat ze van hun honden houden en er alle liefde voor hebben, bij eigenaren zal het vooral een gebrek aan onwetendheid zijn (maar goed, dat zegt ook een hele hoop over hoe belachelijk slecht mensen zich informeren op een aankoop van een levend wezen en dat vind ik eigenlijk ook een gebrek aan empathie voor een levend wezen). Maar bij fokkers vind ik het ook een gebrek aan empathie. Want het kan niet anders dan dat je al jaren in een ras zit en niet bewust bent van de ellende die het brengt om dan toch te kiezen voor fokken volgens het modebeeld.

Helaas zijn honden veel te goed voor de wereld.

Ja, dat is zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 11:54

BeFunny schreef:
Ik denk dat we ons niet moeten blindstaren op slechts één ras of enkel de platte neuzen er is zoveel meer.

Als je de winnaar op de show inzet met al zijn uiterlijke pluspunten..ahum.. en dan ook nog eens veelvuldig want zo'n reu wordt vaak veel gekozen voor een teef. Want het staat wel leuk puppies van een kampioen :roll:
Plus dat je binnen de pro-rashondenwereld wordt verguisd als je niet fokt met kampioenen en - o help - het zelfs in je hoofd haalt om een kruising te fokken. :=

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 11:57

Je krijgt het mensen gewoon niet duidelijk gemaakt. Dat maakt het zo hopeloos en frustrerend.

Lees alleen maar in dit topic waar we het er zo nadrukkelijk over hebben.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 12:12

Mkango schreef:
BeFunny schreef:

Plus dat je binnen de pro-rashondenwereld wordt verguisd als je niet fokt met kampioenen en - o help - het zelfs in je hoofd haalt om een kruising te fokken. :=

Als een fokker denkt dat ze in de rashonden wereld niet goed bezig zijn. Dan lijkt het me geen goede zaak als die fokker dan om die reden maar fokt naar de standaard binnen de rasvereniging. Niet fiets is ook een optie hè.