Husky pup en cursus en loslopen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-22 19:11

Kaus schreef:
Ik verbaas me ook flink over de prijs die je betaalt voor je ongeteste pup. My god := Daar kan je bijna twee geteste pups voor kopen.

Echt TS, denk er nog eens goed over na en vraag ook je vriend goed waarom hij precies een husky wil... Ik vrees voor het wild en schaapjes die in jouw omgeving wonen -O-

Waar zie je de prijs wat wij hebben betaald voor de pup? Ik vind het daarnaast een onbeschofte reactie dat je vreest voor het wild en schaapjes in onze omgeving. Wat maakt jou er naar oordelen dat wij daar niet op kunnen anticiperen of dat deze gevaar kunnen lopen?
Als je tips of adviezen hebt die gewoon normaal geformuleerd zijn of beargumenteerd zijn die meer dan welkom zoals ik al vaker heb aangegeven, maar op deze manier hoeft dat van mij niet. Dit is ook het enige wat ik er over zeg want ik wil niet dat dit topic daardoor een andere kant op gaat dan waarvoor het is bedoeld.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 19:15

Ik heb al een paar keer advies gegeven eerder :Y)

De prijs vind ik in de advertentie van de pups op internet. En waarom ik vrees? Omdat ik het zo vaak mis heb zien gaan met huskyeigenaren die ook dachten dat ze her voor konden zijn. En dat bedoel ik echt niet specifiek naar jou. Maar ik zie het teveel mis gaan om mij heen met schapen en bijna altijd zijn het huskys.

Ik noem maar even een voorbeeld...:

https://www.ad.nl/westland/veertien-sch ... ~a26355ad/

meggiemeg

Re: Husky pup en cursus en loslopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 20:15

Bij pretnesten kunnen ook problemen voorkomen, ook al heb je dan wel een verzekering afgesloten wat denk je van het verdriet en de zorgen die er ook bij komen kijken? Onze hond van nu bijna 2 heeft HD, is op 4½ maand al geopereerd, man wat een ellendige tijd was dat, zo zwaar. Vrienden van ons hebben een hond bij kennissen gekocht, ook uit niet geteste ouders, hond is nu net 1, wat een ellende hebben zij al gehad en dan nog de wetenschap dat de hond de 2 jaar niet gaat halen, zoveel ellende en zorgen en dan dat. Ik hoop voor je dat een hond treft die gezond is en niet ellende wat ziektes gaat geven. Verdient de hond niet maar jullie als baasje ook niet.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 20:22

Ik vond haar ook. €1250 en geen enkele test gedaan? Dat vind ik echt een schandalige prijs.
Ik hoop voor je dat je hond niets gaat mankeren. Het geeft ontzettend veel verdriet en bovenal lijden voor je hond als er wel wat is.
Met zo’n pupprijs haalt de fokker die tests er meteen uit. Ik heb hier een hond lopen voor net iets meer dan een derde uit volledig geteste ouders.

Ik hoop dat het haar bespaard blijft.

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 12:38

En TS? Heb je de pup gekocht?

Punz

Re: Husky pup en cursus en loslopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 13:20

TS: je zegt dat je je dier gaat verzekeren voor ziektekosten, maar ook dan heb je een zekere onderzoeksplicht. Ik zou als ik jou was even heel goed de kleine lettertjes lezen. Want als jij het risico loopt om een pup te kopen van ouderdieren die niet getest zijn op erfelijke aandoeningen, waarvoor wel te testen is ( en ELKE verantwoordelijke fokker ( ook ELKE verantwoordelijke gelegenheidsfokker zal testen), dan vrees ik dat dat een uitzonderings clausule is in je verzekering ( en krijg je dus níets vergoed)

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 16:35

Punz schreef:
TS: je zegt dat je je dier gaat verzekeren voor ziektekosten, maar ook dan heb je een zekere onderzoeksplicht. Ik zou als ik jou was even heel goed de kleine lettertjes lezen. Want als jij het risico loopt om een pup te kopen van ouderdieren die niet getest zijn op erfelijke aandoeningen, waarvoor wel te testen is ( en ELKE verantwoordelijke fokker ( ook ELKE verantwoordelijke gelegenheidsfokker zal testen), dan vrees ik dat dat een uitzonderings clausule is in je verzekering ( en krijg je dus níets vergoed)

Je kan een ongeteste hond gewoon verzekeren hoor, zou me wat zijn, dan zou je een hond uit het asiel ook niet kunnen verzekeren.