Secret Santa 2021 - The dog edition

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ZoZenn

Re: Secret Santa 2021 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 15:59

Wij doen ook mee :D

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 16:02

idylle schreef:
Ik zal onze hond ook even voorstellen nu ik hem net heb opgegeven.

Dit is Teddy voor insiders Ted genaamd;
[ [url=m/JaQy0M.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij wordt in februari 7 jaar en is een echte allemansvriend. Hij is enorm onzeker naar andere honden en als hij een hond in het vizier krijgt blaft hij als een malle en begint te trekken om die hond maar te kunnen vermorzelen. Dit maakt het lastig om hem lekker overal mee naartoe te nemen, al proberen we dat wel. Hij is een enorme slaapkop en kan dan als je hem uit z'n slaap wekt of als hij net wakker wordt, heulll charmant kijken met z'n halve hangoor en tong uit z'n bek;

[ [url=m/m8bm2C.jpg]Afbeelding[/url] ]

Verder is hij gek op denk spelletjes zoals die puzzels waar je voertjes in verstopt of z'n snuffelmat is ook een favoriet. Een kong waar je lekkers in kwijt kunt is ook erg fijn. Knuffels enzo daarin tegen sloopt hij meteen en harde kauwkluiven vind hij ook maar niks, dan blijft hij piepen en zenuwachtig draaien zo van, wat moet ik hier mee...

Nu hij wat ouder wordt, begint hij het sinds z'n laatste knipbeurt ook wat sneller koud te krijgen, dus truitjes met ruglengte 35 zijn ook welkom, maar wel uit 1 stuk, dus niet één die je onder z'n buik nog vast moet maken.
[ [url=m/cd27Ya.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ted is een onwijs lieve knuffelbeer en houd ervan om lekker samen te zijn.

Wil je nog meer weten, vraag het dan gerust.

*Edit* het is een kruising tussen een York Shire Terriër x Maltezer moeder en Boomer x Shih Tzu vader.

Ruglengte 38-40, sorry!!

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 16:24

Super leuk, Ik doe ook mee!
Ik zal me van het weekend wat uitgebreider voorstellen. Dan komt er namelijk ook (doggie)gezinsuitbreiding <3

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 16:51

Ik heb mijzelf met Yoshi ook aangemeld :)
Afbeelding

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 17:20

Super leuk! Ik zal zo ook even mijn hondjes aanmelden maar zal ze vast voorstellen :D

Skye is mijn 3 jarige border collie en Lux mijn 1 jarige working cocker spaniel. Allebei zijn ze gek op spelen en knuffels, en kunnen een lekker snackje ook wel waarderen! Met allebei train ik behendigheid een paar keer per week :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 17:28

Luxie <3

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 17:28

Ooh wat ontzettend leuk! Maar hoe gaat het in z'n werk met wat je krijgt, kan je aangeven in welke trant dingen 'welkom' zijn? Ik heb het topic wel een beetje gelezen. Niet zo zeer alleen vanwege gevoeligheid maar snacks zijn hier bijvoorbeeld meer welkom dan speelgoed.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 17:29

xDenies schreef:
Ooh wat ontzettend leuk! Maar hoe gaat het in z'n werk met wat je krijgt, kan je aangeven in welke trant dingen 'welkom' zijn? Ik heb het topic wel een beetje gelezen. Niet zo zeer alleen vanwege gevoeligheid maar snacks zijn hier bijvoorbeeld meer welkom dan speelgoed.

In het aanmeldformulier kun je tops en flops zetten.

En.je kunt altijd extra info in het topic zetten

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 17:38

Oh trouwens, ik weet dat het voor honden is maar mijn hond en kat delen altijd alles (ik weet ook niet waarom, meestal jatten ze elkaars dingen :') ) maar mocht je dingen hebben die ook kat-friendly zijn, helemaal top! We hadden laatst zalm-snoepjes gekregen en Zelda heeft er een paar op en ‘s nachts heeft de kat de rest opgegeten. Verder is ze wel lief hoor :=

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-21 18:10

Ik denk dat ik de top & flops gewoon hier deel als de aanmelding gesloten is, dan kan ieders lootje die hier terugvinden.

Dan kan iedereen die info ook nog aanvullen.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 18:37

Leuk! Ik heb mij en Morax opgeven! Stel ons later even voor :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 18:44

Je kunt de tops & flops ook op lootjes trekken zelf invullen op je eigen pagina als straks lootjes getrokken zijn bv. Dan kan je lootje ze altijd daar terugvinden ook - scheelt jou heel wat werk iig kim haha :)

Ik stel ons ook straks of morgen nog even voor :)

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 18:54

Ik kom me ook even voorstellen!

Helaas nog altijd maar 3 honden. De akita broodjes willen nog niet echt gebakken worden. Ooit komen de andere 2 akita meiden er wel bij.

Olivia is mijn akita. Heeft helaas een huid aandoening waardoor er niet mee gefokt wordt.
Ze is 6 jaar oud inmiddels. Knuffels begint ze de laatste tijd flink mee te spelen, maar ze zal niets slopen.

Heeft een gluten allergie. Haar favoriet is zalm qua eten.

Zelfgemaakte spullen zijn ook zeker welkom
Afbeelding
( de oksel haar zijn van haar schapenvacht onder haar tuig. Gevoelig huidje )

Dan hebben we nog shiba inu satan, bijna 15 jaar alweer. Zij heeft een gluten en kip allergie. Piep speeltjes zijn geweldig om te vermoorden.
Afbeelding

En dan de laatste hond: jasper, ook 6. Een kruising uit Griekenland. Hij leeft om te spelen en te eten.

Afbeelding
( linker hond, rechts is Olivia als ze wel goed in haar vacht zit. )

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 19:29

Wat leuk al die hondjes hier te zien!

Ik heb 2 border collies. Een reu genaamd Guinness (bijna 3 jaar) en een teef Lyn van net 1 jaar. Ze werken beide met de schapen. We zitten 2/3 dagen per week op een begrazingsbedrijf met schapen en lopen 2 dagen met de kudde in Drenthe op de hei :D denk dat het wel safe to say is dat we bezige bijtjes zijn. In het weekend nog trainen met de schapen en heb met Guinness agility gedaan een tijdje. Staat nu beetje laag pitje vanwege de drukte. Zijn ook wel gek op frisbee :D maar schaapjes staan op 1!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 19:31

Wat super leuk dit zeg :D Leslie is van de partij haha

Dit is haar topic
[BB-HK] [VOLG] Rottweiler Leslie

Maak kennis met Leslie een 3.5 jaar jonge Rottweiler teef
Ze is mijn steun en toeverlaat en beste vriendin.

Dol op ballen/behendigheid/speuren en lange wandeltochten.

Afbeelding

Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 20:35

Ik zal mijn hond ook even voorstellen :D

Faizah is een Afghaanse windhond, een teefje van 9 jaar oud alweer.
Een liever-lui-dan-moe hond, al kan ze nog steeds af en toe helemaal uit d’r plaat gaan :))
Mevrouw is redelijk kieskeurig, maar lekkere hondensnacks gaan er altijd in, speeltjes met vacht zijn ook leuk (vooral al de vulling eruit kan worden gesloopt :roll: ) en we verblijven regelmatig in de winter op onze boot waar het ‘s nachts flink koud kan worden en daar heeft ze dan graag een warme trui aan, dus zoiets is ook welkom! Ik zal de rugmaat binnenkort even opmeten.
Afbeelding

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 22:28

Wat een heerlijke honden komen hier voorbij! Ik zie wel dat ik ook eens naar zo'n foto meeting moet, wat een gave foto's zeg. Ik heb er een paar opgesnord van mijn kleine klere terriers. En dat bedoel ik uiteraard liefkozend maar man man man. Zeker Lowie haalt soms het bloed onder mijn nagels vandaan maar goed hij kan ook uiterst lief zijn.

Ik heb Kruimeldief, 5 jaar oud uit Gran Canaria maar als pup naar mij toegekomen. Superschattig en dat is voor haar vooral een commando. Bij: doe eens schattig? smijt ze zichzelf tegen je aan want dan moet je kriebelen. Verder is het vooral een terrier, doet alles voor eten, is te dik en staat op sperciebonen dieet wat uiteraard geen reet doet. Rent snoeihard achter kastanjes aan, speelt met balletjes en trekt pluche beesten volledig uit elkaar (lang leve de kringloop). Kruimel houdt ook van heerlijk languit liggen (waarbij ik met enige regelmaat gil of ze nog leeft....)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan heb ik Lowie, voluit Leipe Lowietje, inmiddels 3 jaar oud en by far niet volwassen. Dat gaat ook nooit gebeuren. Lowie is geboren in Roemenie en toen ik hem ging halen lagen alle honden van het transport uitgeteld en eentje was hysterisch in de rondte aan het springen.....precies, dat was Lowie.

Lowie leeft voor de lol, niets komt aan, niks maakt indruk en hij feest gewoon door! Vliegt geregeld alle kanten op maar komt altijd terug. Het hele dorp kent Lowie (mij ook maar niet bij naam, ik ben "die van Lowie"). Lowie heeft enorm veel vrienden, van chihuahua tot deense dog want in lowie zijn wereld doet grootte er niet toe. Wie het hardst kan rennen, wint altijd en dat is Lowie!
Verder is ie superlief in huis, wil altijd graag bij je liggen en lief gevonden worden. Lowie houdt dus helemaal niet van eten maar een snackje op zijn tijd gaat er wel in, als het een zacht iets is want Lowie is aangereden toen ie pup was dus zijn hele smoeltje is scheef weer aangegroeid. Lowie gaat zo nu en dan een keer naar de kapper en ziet er dan supergrappig en strak uit, maar dat duurt nooit heel lang want Lowie heeft wild haar. Ik ben ervan overtuigd dat Lowie afstamt van de vos en zo noem ik m ook, mijn kleine vos!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 12:43

Ik zal Yoshi de teckel eens verder voorstellen.
Yos is geboren op 31 maart 2020, dat maakt haar een corona hondje :D nee hoor. Er is bewust met haar moeder gefokt, stamboom met nieuw Duits bloed door de Duitse reu :) inmiddels is ze al anderhalf jaar oud. En gaan wij graag wandelen, fietsen, suppen en zwemmen. Ze gaat overal graag mee naar toe en niets is te gek. Wel heeft ze af en toe last van bananen in d'r oren en teckel streken. Haar bijnaam is ook prinses slaap omdat ze koningin slapen is. Heel makkelijk hondje. Ze is ook geen slopende hond, maar apporteren doet ze alleen in het water... Ben ook nog steeds op zoek naar de Kong wet in een klein maatje. Met wandelen loopt ze regelmatig met een stok te slepen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Samen met Xanti echt d'r vriendinnetje, schapendoes pup van m'n schoonouders voor de kachel slapen
Afbeelding

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 20:18

Leuk zie ook een aantal bekende! Ik zal Morax even voorstellen.

Morax is een reu geboren op 8 mei 2020. Ik volg met hem momenteel speurlessen (nog geen gear voor). Daarnaast is Morax een echte waterrat en een beetje een slopert. Hij mag wat mij betreft alles hebben qua eten (wat onder de noemer hondenvoer valt).

Afbeelding

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 20:47

Wat een leuk idee hier helaas geen hond -O- (wel twee katten gelukkig) maar volg graag mee. Ben benieuwd wat voor pakketten eruit komen

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 14:40

Wat een leuk idee! Nog nooit mee gedaan aan secret santa, dus dat wordt hoog tijd.

Jake is een Welsh Corgi Cardigan reu van 15 september 2019. Lange wandelingen doen we graag wanneer hij daarna het liefst bij je komt liggen slapen. Hij is een lieve, vriendelijke hond en gek op knuffels en kriebels. Over een paar maanden wil ik met hem gaan starten met speuren of detectie, maar net wat hij het leukst vind. Knuffels vind hij geweldig, al overleven deze het niet lang omdat deze helemaal worden leeg getrokken. Pootje baden in het water vind hij prima, maar zwemmen doet hij niet. Al neemt hij wel het liefst een modderbad :+ .

Afbeelding

Afbeelding

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 15:21

Laat ik Jip ook maar eens voorstellen.

Jip is een uit de kluiten gewassen Australische Herder van inmiddels 2 jaar oud. Het is een heerlijke hond met af en toe nog de welbekende bananen in zijn oren. Hij vindt iedereen geweldig, leuk en lief. En aandacht is alles. Voor lekkere koekjes of mensen eten doet hij nog net geen moord voor. Geef je dat aan hem dan ben je zijn beste vriend. :Y)
Jip is verzot op water en duikt het liefst elke sloot, waterplas of zee in als hij de kans krijgt. Daarom ben ik ook beste vrienden met onze waterblazer en zijn badjas. Jip vind ballen enorm tof, maar hij is een hele slechte ballenhaler. Het spelletje is twee keer leuk en daarna is hij er al weer klaar mee.

Knuffels en tuggies zijn echt favoriet! Al heeft hij wel een bui om knuffels te slopen. Die haalt hij leeg om dan met de pieper ervandoor te gaan.

Daarnaast is Jip een echte clown. Hij kan sprekende gezichtsuitdrukkingen/expressies laten zien. Vooral als hij het ergens NIET mee eens is. Maar verder is het echt een hond met een hart van goud, al heeft hij wel praatjes. <3

Afbeelding

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-21 08:47

Laat ik die van ons ook maar eens voorstellen dan. :D

Guinness is een 9 jarige Border Collie reu!
Afbeelding

Abbay is een 7 jarige XL Sheltie, haalt in haar vrije tijd altijd stukken uit Puk, perongeluk dan. :+
Afbeelding

Dana is een 4 jarige Schotse Collie en die is hartstikke drachtig! Dus tegen de tijd dat we pakketten moeten maken hebben we nog 7 of 8 hondjes meer in huis. *\o/*
Afbeelding

Mazikeen is onze Border Collie puppy, nog geen jaar oud en een echte Rave-teef, doet alles wat niet mag en vind zichzelf super leuk. :+ Net het vrouwtje. :')
Afbeelding

Puk is onze zesjarige roedelleidster, wederom een Border Collie.
Afbeelding

Harvey is een vierjarige BC reu met nul gevoel voor zelfbehoud.
Afbeelding

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 09:41

Valt zo nog eens op dat je veel te veel bc's hebt, zou tog een kale bijhouden hoor :+

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 10:05

Ook van ons uit een voorstel rondje! Voor de mensen die me nog niet kennen, be prepared want er komt een essay aan :') *en de mensen die mij wel kennen kunnen gerust skippen, want jullie kennen Arya en mij ondertussen wel goed genoeg denk ik haha _O-*

Afbeelding

Arya is onze bijna 2,5 jarige Oudduitse herdershond. Klinkt alsof ze al goed op weg is naar volwassenheid he? Soms wel, maar soms merk je ook zeker nog dat ze nog steeds een jonge hond is van geest haha. Een hond wie als ze veel prikkels heeft te verwerken/wat hoog in adrenaline zit nog wel eens gemanaged moet worden, omdat ze wat over enthousiast of juist gestresst kan raken en dan even wat hulp nodig heeft om weer rustiger te worden. Niet altijd even leuk en makkelijk voor mij, maar we leren samen enorm veel. Overall doet ze veel dingen echt heel erg knap en is ze met name een conflict vermijdende hond waar ik lekker mee op avontuur kan gaan overal naartoe - zo is ze afgelopen zomer ook met ons mee geweest naar Zuid Frankrijk bv. We genieten van doggy dates in oa losloop gebieden en ook van samen de omgeving verkennen/lekker wandelen in ons mooie Zuid-Limburg alleen of met vriendjes xD. Ze kan een bemoeial en regelteef zijn met momenten, want ze voelt situaties soms veeeel te goed aan haha, maar tegelijkertijd brengt dat ook zeker weer mooie dingen met zich mee want zoals het een herder betaamd is ze heel erg roedel/gezins gericht en zou ze voor ons allemaal door het vuur gaan (heeft ze zelfs al bewezen door onze zoon uit te hebben geholpen in wat een waarschijnlijk zeer nare ervaring was geworden anders. Ze was toen 4 maanden oud, knap ding.), ons dametje <3.. Mijn partner in crime, always <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Samen met haar poezen zusje Sansa maakt ze ons gezin zo mooi compleet. Voor wie ons niet kennen: Arya en Sansa kwamen beiden als pup en kitten in huis 2,5 jaar terug en hebben echt een band samen onderling waar we elke dag van genieten. Ze zitten soms echt als stroop aan elkaar geplakt; ze eten gerust samen de kvv van Arya tegelijkertijd uit de bakken (wat zeg ik: Sansa is nog sneller bij de bak als Arya haha) of Sansa fungeert als kruimelopruimer als Arya snacks eet en als de een iets krijgt staat de ander er binnen een seconde naast om haar eigen deel op te eisen haha, ze spelen heerlijk samen en ze zoeken vooral gewoon elkaars gezelschap heel veel op. Overdag is Arya regelmatig de bench ook gewoon kwijt aan Sansa, die er lekker in ligt te chillen of ze proppen zich er gewoon lekker samen in. Ze kunnen elkaar uitdagen en pesten ook, maar gemeen zijn ze echt nog nooit geweest naar elkaar - op een momentje na tijdens Arya's schijnzwangerschap maar dat tel ik niet mee hihi). Ook met spelen houdt Arya bv rekening ermee dat ze met haar 35kg een stuk groter en zwaarder is, al deinst Sansa geen moment voor haar terug en duikt op Arya af en wikkelt zich als een wokkel om Arya's poten heen haha. Die 2 zijn echt zusjes in elke zin van het woord, behalve dat ze natuurlijk geen zusjes in bloed zijn haha. De een weet niet dat ze een hond is die met een kat samenleeft en de ander weet niet dat ze een kat is die met een hond samenleeft. Ze weten alleen dat ze elkaar hebben en dat is echt genieten hoor <3

Afbeelding

Afbeelding

Arya is gek op eten, maar kan tegelijkertijd soms ook best kieskeurig zijn haha. Maar in de regel: Food = Life. Zelf geven we voornamelijk alleen gedroogde snacks en snoepjes van carnilove bv, maar koekjes is ze meestal niet zo moeilijk mee ongeacht welk merk ofzo (ik geef alleen liever niks met kleurstoffen e.d. maar voor de rest maakt het niet veel uit). Soms is ze een stoere meid die overal doorheen kan vliegen als ze IN FOCUS is, en anderzijds is ze vaak ook nog onzeker/vind ze dingen nog wel eens spannend. Ze is altijd aan mijn zijde (yes, tot aan de wc aan toe), altijd opletten wat ik - of iemand anders uit het gezin - doet en vooral in de gaten houden of Sansa niks geks uitspookt in huis (dan gaat ze staan piepen om mij te alerten dat Sansa iets doet wat niet mag) haha. In huis ook een heerlijke hond waar we echt alleen maar van kunnen genieten. Wel even waaks als er iemand aan de deur staat, maar ben je binnen ben je binnen no-time haar grootste vriendin, van jong tot oud. Kusjes geven is dus geen hobby van d'r, maar een van haar eerste levensbehoeftes. :j

Afbeelding

In huis vermaak ik haar naast dat ze vooral lekker kan chillen en spelen met Sansa met hersenwerk (we maken vaak zelf iets met spullen in huis, maar hebben ook wel een aantal puzzels. Nog niet zo veel, dus dat willen we ook nog wel graag uitbreiden) en ben ik ook graag bezig met food enrichment om het eten wat uitdagender te maken voor d'r. We hebben verschillende slow feeders, voer 'bakken', een emat van sodapup oa, maar zo staat er ook nog genoeg op de wishlist qua vullers e.d. want ik blijf het leuk vinden om af te wisselen en daar reageert ze ook echt super op, dus er komt regelmatig weer wat nieuws bij en de wishlist wordt ook zeer regelmatig aangevuld haha.

Afbeelding

Balletje = life voor Arya. Spelen we met mate mee maar naast trainers werkt het buiten ook als een top beloning voor haar. Liefst gebruik ik balletjes die wat groter als een tennis bal zijn (ivm stik gevaar) of anders sowieso met een touw eraan. Binnenshuis is ze vooral gek op de Jw holee roller bal bv. Ze gaat overall heel netjes om met speeltjes, dus knuffels kopen we ook heel graag.

Ik denk dat ik dan wel veel beschreven heb nu maar hopelijk heeft de persoon die ons als lootje trekt er dan ook wat aan xD Mocht iemand meer willen weten tzt, dan hoor ik het via lootjes trekken wel :)

Groetjes Melissa & een pootje van Arya
See ya! :wave:

Foto credits van deze gaan naar KimD. Die heeft mijn 'aggressieve en enge herder' wel even goed op de foto weten te zetten :)) _/-\o_
Afbeelding