dus als je hem echt weg wil hebben, negeren, laten schrikken en als je niet thuis bent de boel dicht houden. Wellicht geeft ie het snel op. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
dus als je hem echt weg wil hebben, negeren, laten schrikken en als je niet thuis bent de boel dicht houden. Wellicht geeft ie het snel op. poes schreef:Waarom had je ze zelf groot gebracht als ik mag vragen? In België mag dat dus helemaal niet en je ontneemt ze veel kansen op een vrij leven.
ik moest even boodschappen doen, deurtje open voor Soraya (poezel) en even gecontroleerd of Magnus (ja, hij (?) heeft nu een naam, ik verlies liever van een Magnus dan van een Maggy) niet onder de trap zat of op het hek. Nope, nergens te bekennen, dus deurtje lekker open.
die twee hebben echt een afspraak samen, als jij mij niks doet doe ik jou ook niks.
toen vloog hij snel weer naar de achterdeur waar poezel inmiddels de uitgang blokkeerde, die vond het wel mooi om te zien allemaal. Landt Magnus bovenop haar
karma denk ik dan maar
. Gelijk toen hij buiten zat wat eten naar buiten gegooid, hopende dat hij het snapt...
)
)
maar ik weet dan ook niks van het trainen van vogels. Ik pak het eigenlijk aan zoals ik ook bij paarden doe, ongewenst gedrag = wegwezen/concequentie, gewenst gedrag, in dit geval naar buiten toe gaan, wordt beloond. Ik vind bijvoeren geen enkel probleem, maar dan wel buiten. Er ligt hier verder ook geen eten ofzo, behalve kattenvoer, ik zal de camera daar even op zetten om te zien of hij ervan eet, want volgens mij is dat niet het geval.
zonnebloem18 schreef:Ik heb bij een vriendin van mij die vrijwilliger is bij een vogelopvang hoe zij omgaan met zulke vogels, maar zij geeft aan dat ze dit soort vogels proberen te laten verwilderen. Als dat niet lukt worden ze gewoon bij de opvang vrijgelaten en gevoerd.
Misschien kan je navragen bij de vogelopvang in de buurt hoe zij hier mee om gaan?
.
wish me luck! Deken er overheen gooien begreep ik al, andere tips worden ook gewaardeerd!
.
eh, ik heb hem vooralsnog niet te pakken kunnen krijgen
kijken of ie schrikt.