cursebreaker schreef:Ik acht de kans dat ik te water raak veeeeel kleiner als de kans op botsing ed dus in dat opzicht is t voor mij geen serieus discussie punt om daardoor geen bench te nemen, kijkend naar hoe weinig ik in de buurt van water tijd bv. Kijkend naar waar ik persoonlijk dan woon en veel rijd; In verhouding zit ik veel Meer gewoon op de weg waar, een botsing met een hond die niet in een metalen bench zit, veel ernstiger zal aflopen en dan neem ik het risico op te water raken idd wel met een bench, maar wederom: de kans dat ik in de buurt van water zit is vele malen kleiner tov hoeveel ik op de gewone weg en autosnelweg rijd. Dus vind die afweging persoonlijk dan toch makkelijker gemaakt voor onze situatie, met toch kiezen voor een bench.
Ik vind tuig en gordel op achterbank gewoon geen optie. En met bench op de achterbank past gewoonweg niet bij ons, wat imo het allerbeste is zodat je de kreukelzone van kofferbak niet hebt, dus dan is bench in kofferbak het meest veilig wat mij betreft; kijkend naar de crash testen. Bij rijder stoel met airbag uitzetten wil ik ook zeer zeker niet want die airbag moet gewoon kunnen blijven werken ivm veiligheid voor de mensen die er zitten.
En straks als er een caddy/busje komt, ook weer bench erin. Eerst zullen we dan de huidige nog blijven gebruiken en erna benches op kast erin laten maken.
En onze bench heeft nog een safety hatch, dus in principe zou ze er ook te water altijd uit gehaald kunnen worden
Maar goed, iedereen maakt afwegingen op andere (persoonlijke en naar eigen situatie kijkende) redenen natuurlijk.
Hier ben ik t mee eens. En al rijden we heeeel wat km’s per jaar met de honden in de auto, de kans om echt ter water te raken is hier ook veel kleiner dan een botsing.