Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
superpony schreef:Op zo een grens gewicht is het wel lastig. Mij is toen uitgelegd dat je cytopoint eerst een aantal keren moet herhalen en daarna gaat afbouwen per keer. Dus steeds een paar dagen en daarna week langer ertussen.
Maar ze zeiden mij ook na de eerste dat niet elke hond gelijk een goede reactie heeft en je juist in het begin eerder uitwerking hebt.
1 Losse cytopoint geeft denk ik niet het gewenste resultaat. Heb me toen nog zitten inlezen, omdat ik ook de alternatieven wilde weten.
Haar analyse kan ook. Hopelijk krijg je daar wat antwoorden. Dan kan je altijd nog evengoed een andere weg inslaan.
Alternatief kan van alles betekenen. Als iemand met supplementen werkt, kruiden is dat soms best een oplossing. Gaan ze op afstand praten, pendelen met een ketting etc, denk ik daar weer anders over.
xPearl schreef:De cytopoint was om even te overbruggen tot hij een halfjaar was. Zodat hij niet nog een maand met megajeuk zou lopen. En ik wil het eigenlijk ook niet standaard blijven geven als het niet hoeft.
Het werkte wel direct goed, maar begon na 2 weken langzaam uit te werken.
Nee, dit is niet met kruiden voor zo ver ik weet. Ik heb gegevens en een foto doorgestuurd en vanavond hebben we een zoom-call. Dus het is op 'afstand'. Ik weet ook niet wat ik daar van moet denken, maar we gaan 't zien.
superpony schreef:xPearl schreef:De cytopoint was om even te overbruggen tot hij een halfjaar was. Zodat hij niet nog een maand met megajeuk zou lopen. En ik wil het eigenlijk ook niet standaard blijven geven als het niet hoeft.
Het werkte wel direct goed, maar begon na 2 weken langzaam uit te werken.
Nee, dit is niet met kruiden voor zo ver ik weet. Ik heb gegevens en een foto doorgestuurd en vanavond hebben we een zoom-call. Dus het is op 'afstand'. Ik weet ook niet wat ik daar van moet denken, maar we gaan 't zien.
Ja, snap ik, maar zover ik de info heb gekregen en gezocht, werkt cytopoint niet zo. Het moet eerst opgebouwd worden door herhaling en daarna ga je de periodes tussen de spuiten op rekken.
Ik ben er ook mee gestopt uiteindelijk, want wil ook niet de rest van haar leven iets geven. Maar de vacht zelf is verder goed.
Oke, dat soort dingen. Ja, daar doe ik zelf niet aan. Maar als het jullie helpt, is het mooi.
Met haren kunnen ze ook veel onderzoeken. Maar geen idee van de kosten eigenlijk.
MyWishMax schreef:IMANDRA schreef:Zijn er geen hypoallergene beloningssnacks? Misschien is er iets op basis van 1 dier zoals vis of eend? Dan kan je de runderdingen vervangen door een ander eiwit. Misschien weet je DA wel iets?
Dan moet je wel iets vinden zonder toevoegingen en hetzelfde eiwit als de brok. Anders weet je alsnog niks. Want reageer hij op eiwit in brok of beloning, of juist op een toevoeging?
Neonlight schreef:Ik was 125 euro kwijt voor een haaranalyse inclusief consult. Daarna is er met homeopathische middelen haar spijsvertering weer op de rit gezet, dit kostte 52,47 euro. Totaal dus een goede 175 euro.
Daarmee zat ik snel op het goede voer en had ik geen dierenartskosten.
Wietsje92 schreef:Zie dit topic nu pas, maar wat fijn dat de jeuk inmiddels weg is!![]()
Mijn hond had ook enorm veel jeuk rond die leeftijd. Na aandringen op een allergietest kwamen er verschillende omgevingsallergieën uit. Later heb ik een haartest gedaan en daar kwam ook allergie voor o.a. kip en kalkoen uit. Is nog wel een aanrader om zo een test te doen![]()
Mijn advies is blijf goed opletten op de samenstelling van brokken en snoepjes. Kip wordt in veel producten verwerkt. Ik kwam in mijn zoektocht veel producten tegen waar dan bijvoorbeeld kippenvet in zit. Dat kan weer zo n jeukreactie geven.
Houdt vooral moed, want als je eenmaal weet welke producten je kunt gebruiken, kan het gewoon als sneeuw voor de zon verdwijnen. Mijn hond is inmiddels bijna 3 en al lange klachtenvrij