Kitten met niesziekte - jullie ervaringen, tips?

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amber_anne

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Kitten met niesziekte - jullie ervaringen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 08:33

Hoe gaat het ts, ik hoop dat je nog een beetje hebt kunnen slapen

LWDaisy

Berichten: 4826
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-21 10:01

Amber_anne schreef:
Hoe gaat het ts, ik hoop dat je nog een beetje hebt kunnen slapen


Ik heb de DA (nog) niet gehoord, wat wilt zeggen dat er niet veel veranderd zal zijn.

Ik moet werken tot 12u en heb om 13u een afspraak bij de DA. Als de kleine dan nog niet zelfstandig naar de wc is geweest, moet ik hem laten gaan.

Mijn hart doet pijn. Ik wil hem terug. Gezond en wel.

pmarena

Berichten: 48494
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 10:31

Ach jeetje...ik vind hem er wel echt zorgelijk uitzien op de laatste foto's zeg.... :(:)

Hopelijk kunnen jullie het kleine ventje hier doorheen trekken en volgen er betere tijden :+:

Waarom moet hij nu direct vandaag al zelf poepen, hebben een paar rustdagen (met wat hulp om te poepen) geen meerwaarde om nog wat aan te kunnen sterken / de boel beter op de rit te krijgen / dat die darmen weer wat tijd krijgen om te herstellen en het zelf op te gaan pikken...?

Het klinkt als zo snel weer hersteld moeten zijn nadat die darmen zo vol zaten :(:)

Charlie_P

Berichten: 3045
Geregistreerd: 08-04-06

Re: Kitten met niesziekte - jullie ervaringen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 11:01

Oh meisje, wat ontzettend naar is dit. De liefde voor dat diertje straalt er aan alle kanten vanaf. Ik vind het geweldig dat je al zoveel liefde, tijd en aandacht aan hem hebt gegeven. En ik hoop van harte dat jullie samen een lang en gelukkig leven hebben. Hij had het niet beter kunnen treffen in ieder geval. Veel sterkte en ik hoop heel hard voor je dat alles goed mag komen.

LWDaisy

Berichten: 4826
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-21 11:16

pmarena schreef:
Ach jeetje...ik vind hem er wel echt zorgelijk uitzien op de laatste foto's zeg.... :(:)

Hopelijk kunnen jullie het kleine ventje hier doorheen trekken en volgen er betere tijden :+:

Waarom moet hij nu direct vandaag al zelf poepen, hebben een paar rustdagen (met wat hulp om te poepen) geen meerwaarde om nog wat aan te kunnen sterken / de boel beter op de rit te krijgen / dat die darmen weer wat tijd krijgen om te herstellen en het zelf op te gaan pikken...?

Het klinkt als zo snel weer hersteld moeten zijn nadat die darmen zo vol zaten :(:)


Het moet echt nu, omdat we er al sinds vrijdag op wachten. Als het nu niet gebeurt, betekent dat dat zijn darmpje de elasticiteit echt kwijt is, en dat die niet meer zal terug komen. Daardoor trekt de darm niet meer samen en stuwt die de ontlasting niet meer naar achteren, waardoor hij niet alleen kan poepen. En dat moet echt. Zeker op zijn leeftijd - hij is te jong om dagelijks aan de laxeermiddelen te gaan. Dat zou een giga groeiachterstand betekenen, waardoor hij altijd ziek zou zijn. De laxeermiddelen zouden maken dat hij al zijn voedingsstoffen verliest. En hij had al een achterstand en ondergewicht.

Vandaag is dag 4 van de loodzware beproeving. Zijn geest wilt - maar zijn lichaampje moét mee kunnen..

Als hij niet alleen kan poepen, kan hij geen 2 uur alleen blijven. Mijn moederhart zegt dat ik dat wel kan, maar de realiteit is anders. Ik kan niet de komende 20 jaar thuis blijven, al wil ik dat met hart en ziel...

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Re: Kitten met niesziekte - jullie ervaringen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 11:18

Mijn duimen verkleuren van het hopen op goed nieuws :knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel:

Druif_01

Berichten: 8867
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Kitten met niesziekte - jullie ervaringen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 11:34

Ach wat een zorgen om zo’n klein hummeltje, terwijl je juist eigenlijk zo zou moeten genieten van die vrolijke kleine kittens. Het is bijzonder hoe snel je je aan zo’n beestje hecht. Wij hadden ooit een kitten van een paar weken oud thuis gekregen (waren gedumpt). Beestje mocht de entingen nog niet hebben. Het was zo’n lief klein frommeltje, helaas na 5 dagen bij ons doodziek. Hij bleek kattenziekte te hebben en we hebben hem moeten laten gaan. Tranen met tuiten gehuild om dat kleine hummeltje.

Ik duim mee voor Loki! En mijn twee poezenvriendjes draaien hun pootjes ook (overigens ben ik de ellende nooit meer helemaal te boven gekomen en bij elk klein dingetje dat ik opmerk bij mijn twee katten schiet ik in de stress :roll: )

pmarena

Berichten: 48494
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 11:38

LWDaisy schreef:
pmarena schreef:
Ach jeetje...ik vind hem er wel echt zorgelijk uitzien op de laatste foto's zeg.... :(:)

Hopelijk kunnen jullie het kleine ventje hier doorheen trekken en volgen er betere tijden :+:

Waarom moet hij nu direct vandaag al zelf poepen, hebben een paar rustdagen (met wat hulp om te poepen) geen meerwaarde om nog wat aan te kunnen sterken / de boel beter op de rit te krijgen / dat die darmen weer wat tijd krijgen om te herstellen en het zelf op te gaan pikken...?

Het klinkt als zo snel weer hersteld moeten zijn nadat die darmen zo vol zaten :(:)


Het moet echt nu, omdat we er al sinds vrijdag op wachten. Als het nu niet gebeurt, betekent dat dat zijn darmpje de elasticiteit echt kwijt is, en dat die niet meer zal terug komen. Daardoor trekt de darm niet meer samen en stuwt die de ontlasting niet meer naar achteren, waardoor hij niet alleen kan poepen. En dat moet echt. Zeker op zijn leeftijd - hij is te jong om dagelijks aan de laxeermiddelen te gaan. Dat zou een giga groeiachterstand betekenen, waardoor hij altijd ziek zou zijn. De laxeermiddelen zouden maken dat hij al zijn voedingsstoffen verliest. En hij had al een achterstand en ondergewicht.

Vandaag is dag 4 van de loodzware beproeving. Zijn geest wilt - maar zijn lichaampje moét mee kunnen..

Als hij niet alleen kan poepen, kan hij geen 2 uur alleen blijven. Mijn moederhart zegt dat ik dat wel kan, maar de realiteit is anders. Ik kan niet de komende 20 jaar thuis blijven, al wil ik dat met hart en ziel...


Dus het moet echt zo snel al weer geslonken zijn anders gebeurt het niet meer, begrijp ik.
Poeh wat spannend zeg.... ik kan me zó goed voorstellen hoe je maag als een steen voelt nu :(:)

Duimen draaien hier voor jullie, hopelijk veert het ventje terug.... goed nieuws is je zó gegund :+:

Tinkermuts

Berichten: 9399
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 12:13

Och wat heftig, ik duim zo enorm hard dat je positief nieuws krijgt.

Ik heb helaas al aardig wat dieren af moeten geven maar m'n veulen van tien dagen viel me het zwaarst, ze zijn zo jong en onschuldig en hebben de wereld niets gedaan, ze hebben nog niet eens aan hun leven kunnen beginnen en dan moet het al beëindigd worden.
Dat is zo oneerlijk en ik denk dat dat daarom zoveel verdriet geeft.
Je wil zo graag samen leuke dingen beleven en herinneringen maken.......
Ik denk aan jou en je kleine hummel.
Laatst bijgewerkt door Tinkermuts op 28-06-21 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

ApplePapple

Berichten: 2748
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 12:14

Ook mijn duimen draaien overuren. Ik hoop dat de DA zo goed nieuws heeft voor je...

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Kitten met niesziekte - jullie ervaringen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 12:21

Ach meid toch! Jouw woorden brengen tranen in mijn ogen.... Ik hoop zo dat het goed gaat komen

LWDaisy

Berichten: 4826
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-21 12:38

Tinkermuts schreef:
Och wat heftig, ik duim zo enorm hard dat je positief nieuws krijgt.

Ik heb helaas al aardig wat dieren af moeten geven maar m'n veulen van tien dagen viel me het zwaarst, ze zijn zo jong en onschuldig en hebben de wereld niets gedaan, ze hebben nog niet eens aan hun leven kunnen beginnen en dan moet het al beëindigd worden.
Dat is zo oneerlijk en ik denk dat dat daarom zoveel verdriet geeft.
Je wil zo graag samen leuke dingen beleven en herinneringen maken.......
Ik denk aan jou en je kleine hummel.


Ik heb helaas zelf ook al dieren moeten afgeven, ik weet exact wat je bedoelt...
Weet je wat het is? Mijn bijna 17-jarige hondje afgeven, dat deed zéér. God weet hoe we hebben afgezien.
Maar... We mochten haar glorieus laten gaan - na een glorieus, lang lekker heerlijk leven.

Het doet altijd zeer - maar na een prachtig, lang, voltooid verhaal kan ik het beter plaatsen.
Ik en Loki zitten nog volop in de intro van ons verhaal.

Welke gek geeft het leven van zo'n hummel in mijn handen? Hoe kan ik nu zeggen "we houden er mee op", bij zo'n klein ding?

Mijn verstand zal het wel doen hoor, als het nodig is.
Maar mijn hart gaat als een razende tekeer. Ik heb het koud en warm tegelijk, en blijf huilen en met de krop in de keel zitten.
Ik ben kapot.

We vertrekken zo meteen - mijn mama heeft vrij genomen en gaat met me mee.

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 12:52

LWDaisy schreef:
Tinkermuts schreef:
Och wat heftig, ik duim zo enorm hard dat je positief nieuws krijgt.

Ik heb helaas al aardig wat dieren af moeten geven maar m'n veulen van tien dagen viel me het zwaarst, ze zijn zo jong en onschuldig en hebben de wereld niets gedaan, ze hebben nog niet eens aan hun leven kunnen beginnen en dan moet het al beëindigd worden.
Dat is zo oneerlijk en ik denk dat dat daarom zoveel verdriet geeft.
Je wil zo graag samen leuke dingen beleven en herinneringen maken.......
Ik denk aan jou en je kleine hummel.


Ik heb helaas zelf ook al dieren moeten afgeven, ik weet exact wat je bedoelt...
Weet je wat het is? Mijn bijna 17-jarige hondje afgeven, dat deed zéér. God weet hoe we hebben afgezien.
Maar... We mochten haar glorieus laten gaan - na een glorieus, lang lekker heerlijk leven.

Het doet altijd zeer - maar na een prachtig, lang, voltooid verhaal kan ik het beter plaatsen.
Ik en Loki zitten nog volop in de intro van ons verhaal.

Welke gek geeft het leven van zo'n hummel in mijn handen? Hoe kan ik nu zeggen "we houden er mee op", bij zo'n klein ding?

Mijn verstand zal het wel doen hoor, als het nodig is.
Maar mijn hart gaat als een razende tekeer. Ik heb het koud en warm tegelijk, en blijf huilen en met de krop in de keel zitten.
Ik ben kapot.

We vertrekken zo meteen - mijn mama heeft vrij genomen en gaat met me mee.



Is het slecht nieuws geworden? |(

Tessa_1

Berichten: 1133
Geregistreerd: 23-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 12:55

@Appeltje: De afspraak is zo om 13u; maar ik snap heel goed dat niet weten wat de uitslag wordt vreselijk is.. :(

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 12:57

Tessa_1 schreef:
De afspraak is zo om 13u; maar ik snap heel goed dat niet weten wat de uitslag wordt vreselijk is.. :(


Ah gut :(
De uitslag moet goed zijn, na al dat harde werk…
Maar daar ben ik bang voor, zonder een telefoontje gekregen te hebben |( |(

Ik hou de hoop er nog zeker in voor je! Mijn gedachten richten zich alleen op jou nu :knuffel: |(

pmarena

Berichten: 48494
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Kitten met niesziekte - jullie ervaringen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 13:00

Je zou inderdaad hopen dat er gebeld zou zijn, bij een poepje.... bah helemaal niet leuk dat er nog geen goed nieuws is -O-

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 13:20

Ik kijk steeds even om te kijken of er al nieuws is, nog niet dus. Maar ik hoop het zo erg :knuffel:

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 14:26

Is er al nieuws?

LWDaisy

Berichten: 4826
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-21 14:48

Afbeelding

Mijn babytje.. hij is er niet meer..

Ik ben helemaal kapot. Ik zal later de tijd nemen om jullie een uitgebreidere update te geven, daar ben ik nu niet toe in staat. Het mannetje had pijn, er was geen verbetering. Ik heb verloren.

Ik ben mijn baby kwijt...

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Kitten met niesziekte - jullie ervaringen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 14:49

Heel veel sterkte met dit vreselijke verlies! Jullie hebben gevochten voor hem! :knuffel:

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 14:51

Oh nee. Je hebt gedaan wat je kon.

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 14:52

Nee… nee nee nee

Wat verschrikkelijk, het nieuws komt hier ook hard binnen en de tranen stromen.
Dit is ongelofelijk. Na al jullie harde werk en de onrustige nachten. Nee.

Dag lieve Loki, hopelijk heb je nu rust :(


Oneindig veel knuffels hier :knuffel: :knuffel: :knuffel:

Tinkermuts

Berichten: 9399
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Kitten met niesziekte - jullie ervaringen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 15:05

Ach nee, ik had zo gehoopt en geduimd voor positief nieuws...

Ik kan je alleen maar heel veel sterkte wensen en geef je een enorme virtuele knuffel

LoveBodin

Berichten: 4375
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Kitten met niesziekte - jullie ervaringen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 15:17

Heel erg veel sterkte Y;( Y;(

Haloooww123
Berichten: 149
Geregistreerd: 27-06-12

Re: Kitten met niesziekte - jullie ervaringen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 16:06

Ach jeetje wat verdrietig, heel veel sterkte met dit verlies Y;( Y;(