Eendennest op een hele lastige plek.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 11:13

Utixo schreef:
Dat kreng in de stroloods heeft anders goed last van haar hormonen. Ze mag daar prima zitten, zit niet in de weg, maar ik moet toch echt wel hooi kunnen pakken. Maakt niet uit, hoeft ze niet voor van het nest af, ze kan lekker blijven zitten waar ze zit. Maar een grote mond dat ze heeft!

O het wordt steeds gezelliger bij jou!

Jis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 12:15

:)) Eend in loods heeft gewoon nog niet helemaal door dat ze welkom is. Echt tof! <3

Tallie1979

Re: Eendennest op een hele lastige plek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 15:51

Ohwgod! :')

Jij hebt allemaal krakers op je terrein! :') Heel de familie Duck over de vloer! :))

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 16:15

Utixo schreef:
Dat kreng in de stroloods heeft anders goed last van haar hormonen. Ze mag daar prima zitten, zit niet in de weg, maar ik moet toch echt wel hooi kunnen pakken. Maakt niet uit, hoeft ze niet voor van het nest af, ze kan lekker blijven zitten waar ze zit. Maar een grote mond dat ze heeft!

Je moet natuurlijk wel even kloppen en vragen of het uitkomt dat je haar stoort :j

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 09:16

Een eenden partytent! Ik ben een beelddenker :D nu wil ik ook een broedende eend in mijn voortuin (achtertuin kan niet ivm onze katten) zodat ik zo’n miniatuur partytent kan neerzetten!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 09:31

Hahaha geweldig! En straks allemaal schattige kleine eendjes <3

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 09:39

Heerlijk topic dit :')
Goed bezig TS! Maar je kunt natuurlijk niet zomaar haar slaapkamer binnenlopen :=

BriPi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 09:48

Renee1991 schreef:
Heerlijk topic dit :')
Goed bezig TS! Maar je kunt natuurlijk niet zomaar haar slaapkamer binnenlopen :=

Beetje privacyschending ja. :')

Druif_01 schreef:
Een eenden partytent! Ik ben een beelddenker :D nu wil ik ook een broedende eend in mijn voortuin (achtertuin kan niet ivm onze katten) zodat ik zo’n miniatuur partytent kan neerzetten!

Dit, dit wil ik ook! _/-\o_ (ben alleen bang dat mijn katten maar vooral honden het te interessant vinden := )

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-21 12:15

StroloodsKatrien legt iedere dag een ei erbij;Afbeelding

MestputKatrien heeft het zwaar;
Afbeelding

Dus...

Afbeelding

En nu heeft ze schaduw;

Afbeelding

Wee de gebeente als ze me geen blik op de kuikens gunt.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 12:23

Bij ons worden de nesten leeggeroofd door kraaien. Ze zitten gewoon op wacht, totdat moeders het nest even verlaat voor een hapje of een drankje.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 12:25

Utixo schreef:
StroloodsKatrien legt iedere dag een ei erbij;[ [url=m/S2OxOd.jpg]Afbeelding[/url] ]

MestputKatrien heeft het zwaar;
[ [url=m/ERqUH0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dus...

[ [url=m/V5Kj5Z.jpg]Afbeelding[/url] ]

En nu heeft ze schaduw;

[ [url=m/hfh5g0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wee de gebeente als ze me geen blik op de kuikens gunt.

<3 die eendjes zijn op de juiste plek hun nestje begonnen :j

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 12:25

Wat lief dat je een schaduwplekje maakt! Hopelijk gauw eendjes!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 12:30

Een mesthut in de mestput <3 :D

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 12:31

Karin schreef:
Een mesthut in de mestput <3 :D

Hihi mooie _/-\o_

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 13:04

Hahaha dit topic word mooier en mooier. Ik ga volgen <3 :') Jullie hebben geen last van krakers maar kwakers.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 13:11

Ik heb ook een eenden familie in de opvang en ik voer ze bij met watervogel brokjes van t merk Kaspar
Dit jaar nog maar 1 eens met 2 pulletjes, de andere vrouwtjes eend is helaas al 3 wekken niet gezien, zij had 9 pullen

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 13:15

Haha wat een heerlijk verhaal dit, je vertelt het heel leuk. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat :')
Wij hebben een olijfboom in de voortuin staan, die eigenlijk binnnenkort naar de achtertuin moet verplaatst, maar we moeten even wachten want mevrouw merel heeft er een nest in gelegd :')

KDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 13:22

Haha het verhaal wordt steeds mooier.
Ik blijf volgen :D

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 14:02

Ik ben nog steeds in afwachting van de foto van de eenden partytent, maar ik heb nog even geduld, want ik begrijp dat het in elkaar zetten van dat ding even wat tijd vergt.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 14:10

Druif_01 schreef:
Ik ben nog steeds in afwachting van de foto van de eenden partytent, maar ik heb nog even geduld, want ik begrijp dat het in elkaar zetten van dat ding even wat tijd vergt.

Nee joh, gewoon nog een paar van die ijscoupe-feeststokjes op die constructie en het is al klaar toch? :D

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 14:40

Leuk topic en fijn dat de mestboer er omheen heeft kunnen scheppen.

Wij hadden een tijdje geleden ook een eendennest in onze tuin. De eend zat in onze bolacacia. Ik woon in de bebouwde kom (wel grote tuin) redelijk ver van het water vandaan. Zo'n 20 dagen heb ik met smacht op de kleintjes zitten wachten. Donderdag- of vrijdagavond hoorden we iets piepen om vervolgens op een vroege zaterdagochtend wakker te worden van veel kabaal. Moedereend was uit het nest gegaan en riep haar kleintjes om naar beneden te springen. Zo'n 8 stuks.. Ik dacht yes, extra leven in de tuin, mijn minipaardjes keken raar op van hun nieuwe tuinmaatjes. Maar helaas was het van korte duur, binnen 10 minuten wandelde het hele stel de tuin uit :') :') en daar had ik dan zo lang naar uit gekeken haha.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 14:49

Druif_01 schreef:

Met eendenkroos-bier en slakken-bitterballen.
Gezellig :+

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 14:51

senna21 schreef:
Druif_01 schreef:

Met eendenkroos-bier en slakken-bitterballen.
Gezellig :+

Eeeeeh bah! Zeg me alsjeblieft dat dit niet bestaat :oo -O-

StellaMay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 14:54

Wat een heerlijk topic, wat super dat er toch nog mensen zoals jij bestaan TS. Ik ken helaas mensen die dat zonder enige moeite weg zouden halen

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 15:10

Och hoe leuk!!

Ik heb een nest met 9 eieren in de tuin gehad, inmiddels 7 jaar geleden.. Ik was van plan het tuinhek open te zetten zodra ze uitgebroed was, maar.... ik zie zo vaak dat ze echt geen pulletje overhouden, dat ik het niet over mijn hart kon verkrijgen ze te jong de deur uit te laten gaan..dus moeder en het jonge grut logeerden bij ons in de tuin, moeder ging soms even weg maar vertrouwde het blijkbaar volkomen, kwam altijd weer thuis na het buurten.

Dus, eendenvoer aangeschaft, badjes gekocht en de creche was geopend!! De ukjes pas laten gaan toen ze zo groot waren dat geen meeuw of rat ze meer omhoog of omlaag kreeg. Stinken in de tuin, niet te doen! :')

Uiteraard, als kraamverzorgende van mijn eigen eendjes, ben ik in het begin dagelijks gaan kijken bij de sloot toen ze te oud voor de tuincreche waren, als ze al niet voor de deur stonden of bij de buren naar binnen wilde wandelen tenminste.

Mijn dochter werd geboren in die winter, en als ik met de wagen wandelde, volgde het hele spul me :D

gelukkig staan ze niet meer bij ons of de buren in de deuropening :D ze waren veel te brutaal, wat ik heel leuk vond maar ik was wel bang dat anderen daar misbruik van zouden maken! Ik herken een aantal nog wel, ze eten soms nog wel uit de hand.

Dus, begin maar vast met je creche! :D :+