Slaap poot? Of iets anders?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 23:19

Kabayo schreef:
Altijd super ontlasting , nooit diarree , altijd goed eten. Heeft eergisteren per ongeluk de bak van mijn ouders hun hond leeg gegeten := Nee er is geen super veel onderzoek gedaan om half 9 savonds . We achtten deze kans ook zeer klein omdat ze nagenoeg nooit van het erf komt

Wat vreemd, ik dacht altijd dat bij een darmontsteking ook afwijkende ontlasting hoorde of pijn bij vertering en misselijkheid en daardoor gebrek aan eetlust. Wel AB mee gekregen?

Geen Lepto?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-05-21 23:30, in het totaal 1 keer bewerkt

senna21

Re: Slaap poot? Of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 23:29

Wat een akelig nieuws.
Beterschap voor je maatje :(:)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-21 00:23

;(
Afbeelding

Mindim geen idee of het lepto of giardia is. Zoals gezegt komt ze niet van het erf dus dit is zeer onwaarschijnlijk. En ik heb al aangegeven dat we de werking van de medicatie moeten afwachten en morgen verder moeten kijken...

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 00:28

Mijn (gezonde) hondje heeft dit ook gehad. Hij had het zeker niet gered zonder 24/7 uur infuus voor een paar dagen. Het is wel helemaal goed gekomen, maar zou proberen de hond toch aan het infuus te krijgen met spoed. De van mij had geen uur later bij de DA moeten zijn.

Hopmans in Roden misschien? Ze hebben een spoednummer.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-21 00:37

Nee sorry roden is echt te ver. Ik wil zeker niet met haar blijven slepen. En daarbij luister ik naar het advies van de dierenarts. Mocht het nog meer verslechteren bel ik straks de dierenarts en laat ik haar gaan. Ik hoop dat dat ook gerespecteerd kan worden. Ik wil niet met haar blijven dokteren. Het is natuurlijk nu dit , en dan nog het opsta probleem, haar addison, haar erfelijke afwijkingen ... ze is niet gezond. En dit lijkt echt wel heel ernstig. Ik vind jullie adviezen aardig en echt geweldig. Maar ik denk dat ik nu echt even naar mijzelf moet luisteren. En naar Fenna. Ze heeft altijd wat, zo sneu ;( Hopelijk word ik niet direct bestempeld als een beul of als iemand die de zorg van haar hond ontneemt. Dat is overigens toch niet waar want stond bij de dierenarts vanavond. Helaas reageerd ze niks op de medicatie. De dierenarts zei dat een infuus alleen extra ging helpen als ze tenminste iets op deze medicatie reageerd, en dat gebeurt niet tot zover

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 00:43

Kabayo schreef:
;(
[ [url=m/BcKLpa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mindim geen idee of het lepto of giardia is. Zoals gezegt komt ze niet van het erf dus dit is zeer onwaarschijnlijk. En ik heb al aangegeven dat we de werking van de medicatie moeten afwachten en morgen verder moeten kijken...

Je andere hond kreeg ook toch lepto op het erf? Kan ook gepaard gaan met bloed vanuit de anus.

Jouw hond, maar ik had op de kliniek gezeten, zoals je zelf al aangaf, is er amper nog onderzoek gedaan.
Veel sterkte voor Fenna.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-05-21 00:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-21 00:45

Ohja dat is lepto. Sorry helemaal in de war nu :+ Maar nee dit is niet eens ter sprake gekomen. Lijkt er eigenlijk ook niet bepaald op :=

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 00:57

Pff wat heftig, ik snap je keuzesvolledig.. Heel veel sterkte

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 00:58

Kabayo schreef:
Nee sorry roden is echt te ver. Ik wil zeker niet met haar blijven slepen. En daarbij luister ik naar het advies van de dierenarts. Mocht het nog meer verslechteren bel ik straks de dierenarts en laat ik haar gaan. Ik hoop dat dat ook gerespecteerd kan worden. Ik wil niet met haar blijven dokteren. Het is natuurlijk nu dit , en dan nog het opsta probleem, haar addison, haar erfelijke afwijkingen ... ze is niet gezond. En dit lijkt echt wel heel ernstig. Ik vind jullie adviezen aardig en echt geweldig. Maar ik denk dat ik nu echt even naar mijzelf moet luisteren. En naar Fenna. Ze heeft altijd wat, zo sneu ;( Hopelijk word ik niet direct bestempeld als een beul of als iemand die de zorg van haar hond ontneemt. Dat is overigens toch niet waar want stond bij de dierenarts vanavond. Helaas reageerd ze niks op de medicatie. De dierenarts zei dat een infuus alleen extra ging helpen als ze tenminste iets op deze medicatie reageerd, en dat gebeurt niet tot zover

Dit hoeft geen onderdeel van haar ziekte of zwakte te zijn. Iedere gezonde hond kan dit overkomen..hoop echt voor je dat ze sterk genoeg is om dit te keren.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 00:59

Zoals Mindim aangeeft ik had ook met mijn hond op de kliniek gezeten..

Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt met een hond, dierenarts gaf ook darmontsteking aan en die zat er totaal naast.

Zijn na veel bloed verlies naar de kliniek gegaan en het bleek een simpele verstopping. Compleet gemist door de dierenarts waar we eerder waren geweest..

Had haar bijna in laten slapen door het bloedverlies en was er ook van overtuigd dat ze niks vreemds had kunnen eten.. wel dus..

Ik zou toch nog eens aan de bel trekken

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-21 01:01

Mindim schreef:
Jouw hond, maar ik had op de kliniek gezeten, zoals je zelf al aangaf, is er amper nog onderzoek gedaan.
Veel sterkte voor Fenna.

Snap ik, maar ik volg gewoon het advies op van de dierenarts. Daarbij hou ik haar nauwlettend in de gaten. Mocht het morgen/straks niet beter zijn moet ik een keuze maken

Patries geen verstopping. Darmen zijn niet hard of gespannen. Ik zou het wel fijn vinden als mijn keuze nu gerespecteerd wordt... Al helemaal midden in de nacht terwijl ik net bij een spoed arts weg kom
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 06-05-21 01:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 01:03

Zoals ik net al schreef een dierenarts kan er naast zitten.....................
Waar mensen werken worden fouten gemaakt. Ik lees veel over onderzoeken en wat dat moet kosten. Het kan ook simpel te verhelpen zijn...

Ik zou haar niet zo door laten lopen
Was bij mijn hond ook het geval. Was niks gespannen aan

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-21 01:05

Patries90 schreef:
Zoals ik net al schreef een dierenarts kan er naast zitten.....................
Waar mensen werken worden fouten gemaakt. Ik lees veel over onderzoeken en wat dat moet kosten. Het kan ook simpel te verhelpen zijn...

Ik zou haar niet zo door laten lopen
Was bij mijn hond ook het geval. Was niks gespannen aan

Asjeblieft, als iets op jou hond lijkt hoeft het niet hetzelfde te zijn. De dierenarts heeft haar gecontroleerd en daarbij een advies gegeven. En daar hou ik mij aan. En ik ga geen 2000 euro uitgeven aan een onderzoek aan de darmen. En ja kosten spelen zeker mee.

Wat een aanname, zo door laten lopen. Kom net bij een dierenarts weg.... nu al spijt dat ik iets op bokt plaats. Ja je hebt mensen die tot 10.000 euro een dier laten helpen en je hebt mensen die hun dier al bij 200 euro aan kosten laten gaan. Nou zit ik bijna op 2500 aan kosten inmiddels omdat ze steeds wat anders heeft... Dus het is niet dat ik niks doe. En het is zeker ernstig genoeg aan bloedverlies om haar te laten gaan.
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 06-05-21 01:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 01:07

Oké prima.. jou keus..

Maar vraag niet om respect.. ik lees enkel zaken over geld..

Het hoeft inderdaad niet hetzelfde te zijn.. dan nog kan het iets simpels zijn.

En verder houd ik me dan maar wijselijk stil

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-21 01:09

Patries90 schreef:
Oké prima.. jou keus..

Tuurlijk speelt geld een rol, ook hierin. En als je je wat verdiept in de gezondheid van deze hond... maar dat heb je nog niet gedaan zo te lezen ;)

En hoezo verdien ik geen respect als een leven lijden word en ik met mijn dier bij een dierenarts sta om half 9 savonds, wat ook 100 euro kost. Als mij die hond niks interesseerde en het geld wel was ik niet gegaan hoor. En daarbij , hoezo geen respect als ik naar iemand luister , zonder bokt, die ervoor gestudeerd heeft?
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 06-05-21 01:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 01:09

Oh jawel dat heb ik gelezen.. maar het een hoeft niet met het ander te maken te hebben, net als dat het verhaal van mijn hond niet hetzelfde hoeft te zijn.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 01:10

Je kunt haar temperatuur controleren en als haar temperatuur omlaag gaat flessen warm water tegen haar aanleggen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-21 01:13

Patries90 schreef:
Oh jawel dat heb ik gelezen.. maar het een hoeft niet met het ander te maken te hebben, net als dat het verhaal van mijn hond niet hetzelfde hoeft te zijn.

Ik vind een verstopping niet bepaald simpel. Daar komt ook een operatie aan te pas. En inderdaad, komt ie weer, dat kost ook zo paar 1000. En een operatie, dat doe ik haar niet meer aan. Er is al zoveel aan geplukt in haar 4 jaartjes

imaudy schreef:
Je kunt haar temperatuur controleren en als haar temperatuur omlaag gaat flessen warm water tegen haar aanleggen.

Handige tip! Bedankt!

Nog even ter verduidelijking. Meer onderzoek kon nu niet. Omdat het al avond was. We hebben dus medicatie gekregen om de nacht door te komen. Nu lijkt dit heel slecht, ben nu al bij mijn ouders thuis. Nu bedenken wat wijsheid is... en geld is verder geen probleem. Maar zoals ik zeg ga ik er geen duizenden tegenaan gooien, net zoals ik een paard met koliek zou laten inslapen ipv een operatie. Dat is dit ook wat. Nee er is nog geen gericht onderzoek gedaan, kan je een dier dan laten gaan? Ik vind van wel als je dier dusdanig slecht is. Zoals nu het geval. Moet je dan nog door gaan of zeg je het is klaar. Dit is per persoon echt heel verschillend. Ik vind niet dat je als buitenstaander moet bepalen hoeveel een ander uitgeeft aan een dier en een bepaald wanneer het tijd is om te gaan. Het kan wat simpels zijn waarbij je met 40 euro klaar bent, het kan ook iets ergs zijn wat meer kost. Deze hond is mij alles waard. Elke cent. Ik sta zo vaak bij de dierenarts om haar op te lappen en dat betaal ik verder zonder mokken. Wel sta ik op het punt van ,hoe ver ga je? En zeker met hoe ze er NU bijloopt. Ik vertrouw er niet op dat ze met een infuus over een week weer vrolijk rondhuppeld. Hoezo is het dan fout en verdien je geen respect als je naar je eigen gevoel luisterd, en al zo'n verschrikkelijke keuze moet maken?

Ik vind het verschrikkelijk, ik wil haar niet kwijt. Vorig jaar mijn knappe 1 jarige husky al moeten afgeven.. Het geluk is niet aan mijn zijde

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 01:52

Jeetje bokt gaat weer lekker. Fenna moet niet lijden. Als ze veel pijn heeft en alleen maar verslechterd heb ik respect voor de keuze om haar te laten gaan. Ik hoop oprecht voor je dat het toch snel beter gaat. We gaan duimen.

MissMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 02:23

Wat vervelend! Ik hoop dat ze opknapt. Lijkt mij wel eng zo bloed eruit zien spuiten :(:) Heel veel sterkte!

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 03:10

Oh neee, wat heftig.

Veel sterkte.

Hoe oud is deze knappe hond?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 03:44

Jeetje, ik lees het net :(:)
Heel veel sterkte met wat voor beslissing dan ook, je schrikt je rot als je dat bloed ziet!

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 05:51

Niks aantrekken van die mensen! Je hebt al heel lang ontzettend je best gedaan.

Hoe zijn jullie de nacht doorgekomen? :(:)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 06:32

Ook ik ben benieuwd hoe het gegaan is vannacht

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 06:36

Patries90 schreef:
Oké prima.. jou keus..

Wat een misselijke reactie.
Zo te lezen is TS de hele nacht op om voor haar hond te zorgen, een volgt ze het advies van de DA op.
Ik denk dat ze goed in de gaten houdt of leven geen lijden wordt.

Infuus kan helpen tegen uitdroging en shock, maar uiteindelijk zal ze inderdaad tot iets op de medicijnen moeten reageren.

TS, weet je hoe je haar kan checken op uitdroging?
Dat is denk ik nog wel handig in te weten