Puppy-express

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 11:16

anjali schreef:
Of het nu voor goede doelen is of voor foute handel,er wordt dus gelogen op internet en als ik dat merk word ik best kwaad. Dit is dus net zoiets als nepnieuws, die nepwebsite.En nu krijg ik een hoop verwijten over me heen omdat ik erin geloofde.

Internet staat vol leugens. Boeken ook. Mensen liegen ook. Televisie liegt ook. De dominee ook. Je ouders ook.

De wereld is niet zo leuk.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 11:17

De actie vind ik top.
Dat maar veel mensen extra informatie krijgen over broodfokkers.

Ik heb via de rasvereniging een fokker gevonden.
Een uur mee gebeld en 2 jaar op de wachtlijst gestaan.
Toen de pups er waren gaan kijken toen ze 3 weken, 6 weken en 8 weken oud waren.

Als je een klein beetje het nieuws volgt kan je niet zo naief zijn wat betreft hondenvermeerderaars.
Deze actie is ook vaak genoeg in het nieuws geweest.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 11:18

Ymor schreef:
Het is inderdaad helaas bekend dat er steeds meer organisaties zijn die honden in het buitenland fokken om ze in Nederland als straathonden te verkopen. Heel erg sneu! Ook deze organisaties brengen de hond aan huis en als het vervolgens niet gaat zijn ze alleen maar een "tussenpersoon". Dit zijn er een aantal maar zeker niet iedereen.
Heb je hier ook een bron van?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 11:23

cursebreaker schreef:
Het is meer je terugkerende, herhalende reacties waarin je blijft focussen op het liegen en telkens maar hetzelfde verdraait en laat terugkomen... Je kunt toch serieus niet geloven dat alles wat je online leest waar IS?

En imo is dit ook echt niet hetgeen waar je op moet focussen als we het over broodfok hebben en het aanschaffen van een puppy. Dan had je een topic moeten openen waarin je klaagt over het feit dat er leugens op internet staan. Deze campagne bereikt wat ie moet doen en dat laat jij heel mooi zelf zien moet ik zeggen. Alleen jammer dat jij als individu nu focust op het verkeerde ipv: goh, het is inderdaad heel makkelijk te verbloemen, dat broodfok, dus ik moet meer moeite gaan doen om me in te lezen.

Ik snap dat het zuur is als je erachter komt dat idd niet iedereen eerlijk is. Maar ik hoop dat je mbt broodfok nu wel ook in ziet dat het idd veel meer aandacht en verantwoorde voorbereiding van een pup koper vereist, als je een ras pup wilt kopen.

Eens!

Er staat op die site nota bene dat ze langskomen en dat je dan een puppy kunt uitkiezen. Dat KAN toch niet goed zijn?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 11:23

MarlindeRooz schreef:
anjali schreef:
Of het nu voor goede doelen is of voor foute handel,er wordt dus gelogen op internet en als ik dat merk word ik best kwaad. Dit is dus net zoiets als nepnieuws, die nepwebsite.En nu krijg ik een hoop verwijten over me heen omdat ik erin geloofde.

Internet staat vol leugens. Boeken ook. Mensen liegen ook. Televisie liegt ook. De dominee ook. Je ouders ook.

De wereld is niet zo leuk.

Het kabinet ook.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 11:40

bigone schreef:
Het allergrootste deel komt met vervalste papieren de grens over, zonder uitzondering te jong waardoor een rabiesvaccin dus wel gegeven is maar niet werkt. Groot gevaar voor opnieuw rabies in Nederland krijgen.

De meeste worden gewoon vervalst en krijgen dus helemaal geen vaccinatie. Als je toch al papieren vervalst ga je geen geld uitgeven aan een enting die je ook kan vervalsen. Dat is juist een probleem en werd al geroepen toen de 15 weken regel ingevoerd werd, dat je daar alleen serieuze fokkers mee hebt en de broodfokkers en hondenhandel juist niet.

Een vrachtwagen die aangehouden wordt is jammer, maar de andere 9 rijden gewoon door.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 11:41

Wauw, ik vind dit best schokkend. Geen idee dat broodfokkers tegenwoordig ook aan huis leveren. Eng ook wel, dat dit dus echt gebeurd. Ik vond het best heftig dat er zoveel mensen gewoon serieus gereageerd hebben op deze actie en daadwerkelijk een hondje aan huis geleverd wilden hebben. Dan ben je toch geen dierenliefhebber? Je weet toch dat dit fout is? Anders ben je wel heel erg naïef of je wil het gewoon niet weten.

Ik heb de actie gedeeld op Facebook en ik hoop dat veel andere mensen die ook doen op hun social media. Het was waarschijnlijk niet je bedoeling TS, maar bedankt voor dit stukje bewustwording.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-21 11:44

JoT schreef:
Wauw, ik vind dit best schokkend. Geen idee dat broodfokkers tegenwoordig ook aan huis leveren. Eng ook wel, dat dit dus echt gebeurd. Ik vond het best heftig dat er zoveel mensen gewoon serieus gereageerd hebben op deze actie en daadwerkelijk een hondje aan huis geleverd wilden hebben. Dan ben je toch geen dierenliefhebber? Je weet toch dat dit fout is? Anders ben je wel heel erg naïef of je wil het gewoon niet weten.

Ik heb de actie gedeeld op Facebook en ik hoop dat veel andere mensen die ook doen op hun social media. Het was waarschijnlijk niet je bedoeling TS, maar bedankt voor dit stukje bewustwording.

Maar,het is dus niet zo want die advertentiesite is nep.Ik ben gecatfisht .

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 11:45

anjali schreef:
JoT schreef:

Als je niet door hebt gehad dat dit allemaal nep was (ondanks wat alle bokkers je hebben verteld) dan ligt dat misschien niet aan de website maar aan jou.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 11:50

anjali schreef:
JoT schreef:

Dat ben je niet, je hebt alleen niet verder gekeken dan je neus lang is. Wat heeft gevaarlijk is als je een hond wilt aanschaffen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 11:52

anjali schreef:
JoT schreef:

Gecatfisht? Als je dat werkelijk denkt, dan weet je dus ook niet de betekenis van een catfish :+
Je bent helemaal niet gecatfished en ook niet opgelicht want je hebt niets gekocht. Je hebt niet eens goed gelezen.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 28-04-21 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 11:54

anjali schreef:

Er is echt ontzettend makkelijk (alleen al op de website zelf!) te vinden dat het nep is. Bovendien is dit liegen om een goed doel, namelijk om mensen te laten inzien dat broodfok slecht is en daar informatie over te geven. Je wordt niet daadwerkelijk opgelicht met geld he, het is gewoon een stunt. Ik als dierenliefhebber kan me er enorm goed in inleven waarom dit wordt gedaan en ik sta er volledig achter. Ik denk dat dit misschien een kwestie generatieverschil is maar echt, geloof niet alles wat op internet staat anjali en wees iets kritischer, ga wat meer zelf op onderzoek uit. En al helemaal als het om dit soort zaken gaat. Mensen lichten je anders op waar je bij staat.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 11:57

Anjali, je bent niet voorgelogen.
Werkwijze van illegale broodfok gaat soms zo.
En ja, ze bieden aan om een pup thuis te brengen. Ook plaatsen ze pups bij particulieren waar de koper er ook met open ogen instinkt, met de moederhond, indien je daarnaar vraagt zijn ze net een ommetje aan het maken( is niet aanwezig ) . Advertenties op marktplaats, verkoper bied pup van 16 weken of jonger aan met woorden: Kan er toch niet voor zorgen. Bullshit , overgebleven pup uit broodfokkers nest .
Ik heb de afgelopen jaren met honderden contact gehad via mp, met de vraag naar foto’s van het nest en de moeder. Dan krijg je van internet geplukte foto’s die je simpel op kunt zoeken. Op enkelen na is het mij gelukt om ze allemaal te laten blokkeren. Maar de grote jongens, net 10,20,30 soorten honden lukt nog niet, die leveren mp geld op. Maar ik blijf doorgaan en ben elke dag een uur bezig om mp door te spitten naar dit soort bedriegers en dat zouden er meer moeten doen, en melden bij mp.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 12:00

anjali schreef:
JoT schreef:

Dogfished in dit geval.

:(:)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 12:02

bigone schreef:
En ja, ze bieden aan om een pup thuis te brengen. Ook plaatsen ze pups bij particulieren waar de koper er ook met open ogen instinkt, met de moederhond, indien je daarnaar vraagt zijn ze net een ommetje aan het maken( is niet aanwezig ) . Advertenties op marktplaats, verkoper bied pup van 16 weken of jonger aan met woorden: Kan er toch niet voor zorgen. Bullshit , overgebleven pup uit broodfokkers nest .
Ik heb de afgelopen jaren met honderden contact gehad via mp, met de vraag naar foto’s van het nest en de moeder. Dan krijg je van internet geplukte foto’s die je simpel op kunt zoeken. Op enkelen na is het mij gelukt om ze allemaal te laten blokkeren. Maar de grote jongens, net 10,20,30 soorten honden lukt nog niet, die leveren mp geld op. Maar ik blijf doorgaan en ben elke dag een uur bezig om mp door te spitten naar dit soort bedriegers en dat zouden er meer moeten doen, en melden bij mp.
Hulde aan jou _/-\o_

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 12:30

Ja, ik heb er ervaring mee. Niet met de genoemde site uiteraard, maar wel met een site die via hetzelfde principe puppy's aanbiedt hier in Zwitserland. "De puppy's zitten in een magazijn waar u ze kunt bekijken, ze kunnen ook thuis geleverd worden." Tegen een meerprijs uiteraard. Collega van een vriendin had dit gedaan, vriendin moest uiteindelijk door omstandigheden de pup in huis nemen en ik heb deze pup dus ook gezien. Had een golden retrieverpup moeten zijn, maar dat was het duidelijk niet. Ja, het leek erop, maar witte aftekeningen horen niet bij een golden. Pup was vermoedelijk veel te jong, zat al aan de medicijnen voor hartproblemen en had tevens ook wormen. Om over de mogelijke verdere onzichtbare aandoeningen nog maar te zwijgen...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 12:33

bigone schreef:

Goed van jou!

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 12:34

anjali schreef:
JoT schreef:

Of gehackt :+ ?
Klinkt bijna als een trolaccount / topic. Vakantietijd zegmaar {:}

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 12:39

uggy schreef:
Amber_anne schreef:
Anjali gaat alles wel goed met je?

Kan ze niet gewoon gehackt zijn? :=

Dacht ik ook maar mods zagen daar geen reden voor. Ik zie toch echt een hele andere typwijze.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 12:40

@Skippy snap inderdaad dat het je steekt. Ik probeerde het te nuanceren maar wilde uiteraard niemand beledigen en ken jouw situatie uiteraard ook. Hier ook meerdere mensen die goede ervaringen hebben met honden van een stichting.

Ailill schreef:
Ymor schreef:
Het is inderdaad helaas bekend dat er steeds meer organisaties zijn die honden in het buitenland fokken om ze in Nederland als straathonden te verkopen. Heel erg sneu! Ook deze organisaties brengen de hond aan huis en als het vervolgens niet gaat zijn ze alleen maar een "tussenpersoon". Dit zijn er een aantal maar zeker niet iedereen.
Heb je hier ook een bron van?

In onderstaande link staat wel iets over slechte stichtingen:
https://www.omroepwest.nl/nieuws/398710 ... andse-hond

Daarnaast als je je gezonde verstand gebruikt weet je al dat het niet altijd zuivere koffie is. Honden die aan huis worden afgeleverd en vervolgens niet meer thuis geven is gewoon niet oke. Je zou altijd de hond moeten laten opvangen door mensen met ervaring en vervolgens eventuele adoptanten langs laten komen om te beoordelen of ze geschikt zijn voor deze hond.

En dan heb ik het nog niet eens over honden die naar Nederland komen maar die helemaal niet geschikt zijn voor het Nederlandse leven. Als je als stichting echt om de honden geeft zou je moeten selecteren en ben je voornamelijk bezig om in het buitenland de honden te sterriliseren en castreren. Maar dat is mijn bescheiden mening.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 12:41

Denk je dat broodfokkers je niet voorliegen?! Ik vind het een geweldig opgezette actie. Ik heb als kind een broodfok puppy gehad wij wisten niet beter en dit was dan nog kleinschalig ze had maar 2 verschillende rassen en een trimsalon aan huis. Zogenaamd de moeder er ook bij die kregen we te zien.
Dolblij als 10 jarige met mijn kleine pup die na 2 dagen dood ziek bij de dierenarts lag ... parvo... ze heeft 7 dagen daar gelegen aan het infuus op een warmte bed toen mocht ze naar huis niet omdat ze beter was want ze stierf die avond in mijn schoot 9 weken oud ...
dit was bijna 30 jaar geleden toen was er nog niet veel over bekend nu wel dus het hoeft niet meer! Pups hoeven niet meer te lijden behalve als mensen zo blijven denken die 15000 aanmeldingen die hun gehad hebben zijn allemaal mensen geweest die hier aan bij wilde dragen.
Ik ben mijn beide honden binnen een half jaar verloren en mijn jonge hond is ontroostbaar want ze is niet gewend alleen te zijn en er is geen haar op mijn hoofd die bij zulke instanties of onbekende fokkers aanklopt. Ik zal net als andere mensen moeten wachten tot er ergens een geschikte pup geboren wordt maar z’n pup heb je met een beetje geluk 10-15 jaar plezier van dat is dan de moeite waard.

Laurora

Re: Puppy-express

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 12:45

Toen ik dit topic gister opende dacht ik dat TS "meespeelde" om bokt te laten zien hoe naïef sommige mensen kunnen zijn.
Ik weet inmiddels niet meer wat ik moet geloven :=

Ik vraag me inderdaad af of TS wel TS is? De schrijfstijl lijkt me anders en TS lijkt me niet het type om hier in te trappen.

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 12:49

xDenies schreef:
uggy schreef:
Kan ze niet gewoon gehackt zijn? :=

Dacht ik ook maar mods zagen daar geen reden voor. Ik zie toch echt een hele andere typwijze.

Ik ook, maar zal wel aan mij liggen dan :+

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 12:50

kiki1976 schreef:
Joh de puppy handel wordt steeds zieker en zieker.
Ze huren nu al mensen hun huis voor flink geld. Zogenaamd wonen ze daar en hebben een nestje puppy's.
Als jij bent geweest en een pup heb gekocht gaat de rest weer in de vrachtwagen en halen ze het volgende nest eruit voor de volgende.

In bepaalde landen levert de puppy fok/handel meer op dan drugs. In Bulgarije of Hongarije (één van de 2 weet niet meer welke) is het al in handen van de maffia.
De vermeerderaars (de naam fokker zijn ze niet waard) hebben schuren vol met pups, krijgen daar € 75-100 voor een pup. De opkopers brengen ze naar NL, BE, DE etc en verkopen ze daar tussen de € 1500-2000

De pups groeien idd op bij hun moeder daar liegen ze idd niet over. Alleen je moet niet vragen onder wat voor omstandigheden. Vieze smerige kleine hokken, geen medische zorg. Worden veel te jong bij hun moeder weg gehaald. Moeders wordt bij de eerste loopsheid gelijk alweer gedekt.
Dus geloof echt niet wat ze je voorspiegelen. Hun enigste doel is zo veel mogelijk geld verdienen.

Een goede fokker heeft idd een wachtlijst en screenen de potentiele kopers. Terecht overigens. Hun willen wel het beste voor hun pups. Wachtlijsten zijn vaak idd lang. Daarnaast gaat een goede fokker niet mee in de hype en alle absurde prijzen

Ik ben helaas voor dat huis trucje gevallen 5 jaar geleden, geloof me een broodfok pup moet je niet willen.. eerste jaar van mijn hond haar leven zaten we wekelijks bij de dierenarts. En door het te vroeg weghalen bij de moeder, is ze enorm onzeker en snapt ze hondentaal niet goed ondanks het socialiseren.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 12:55

Laurora schreef:
Toen ik dit topic gister opende dacht ik dat TS "meespeelde" om bokt te laten zien hoe naïef sommige mensen kunnen zijn.
Ik weet inmiddels niet meer wat ik moet geloven :=

Ik vraag me inderdaad af of TS wel TS is? De schrijfstijl lijkt me anders en TS lijkt me niet het type om hier in te trappen.

Ik dacht hier ook aan. Kan het me gewoon niet voorstellen.

Ts als je een ouder dier zoekt, dan zou ik toch eens meer contacten leggen met de asiels. Wellicht dat jij een seintje kan krijgen als ze iets geschikts hebben. En ik zou contact leggen met de fokverenigingen can rassen waar je in geïnteresseerd bent. Wellicht komt er af en toe een herplaatser voorbij.