Onder welke titel gaat doctor Watson dit publiceren? The adventure of the headless fishmonger of The mystery of the headsman's pond?
liedje89 schreef:pillow schreef:Die vis moet wel uit de vijver. Vangen en in een groot meer of rivier loslaten lijkt me de beste optie.
Ik heb een vijver achter in het land met daarin 1 grote goudwinde en 3 grote Koi's en 2 graskarpers. Twee jaar geleden had ik wel 60 jonge Koi's en karpers, vorig jaar geen jonkie meer te bekennen. Dan weet ik nu hoe dat kan.
Dat vind ik eerlijk gezegd wel echt de slechtste oplossing. Het is maar de vraag of zo'n vijvervis in de natuur een beetje overleefd of gewoon langzaam sterft en als ie het wel red is ie misschien super slecht voor het eco systeem. (en je kan daar trouwens ook een fikse boete voor krijgen) Als je echt geen plekje in een andere vijver kan vinden kan je m echt beter nog zelf netjes dood maken, daar red je dan uiteindelijk de meeste (vissen) levens mee
Een boete krijg je als je geluk hebt. Ik heb gehoord over een man die een stuk of honderd goudvissen in een gracht gooide. Ze hebben de gracht tot kniediepte gedempt en die man net zo lang met lieslaarzen en een schepnet in het water laten staan tot hij alle goudvissen gevangen had.