Adoptiehond van 2j zindelijk maken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: Adoptiehond van 2j zindelijk maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 00:33

Mooie hond hoor! En wat fijn dat ie wel zijn rust in de mand zoekt.

Dat ineen duiken was hier ook. Ging bij ons door merg en been, kippenvel all over.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 07:21

Ohhhhh wat een beauty.. Zou ik ook helemaal verliefd op worden. <3

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 09:17

Hoe was het vannacht, lekker geslapen iedereen?

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-21 09:55

Dat onder de kin aaien helpt idd, vanmorgen kon er ook al een klein kwispeltje vanaf :)
Hij deed gisterenavond en vanmorgen flink zijn plasje en kakje buiten.

Alleen zijn is wel een dingetje, als ik of mijn man even weg zijn wordt hij onrustig en jankt hij. Vannacht heeft mijn man dan ook bij hem geslapen naast de kennel op een veldbed. Toen was het goed :)
We gaan het zo alle dagen proberen af te bouwen, als hij weet dat we sowieso terugkomen zal het wel beteren.
Hij moet vandaag even alleen zijn als manlief boodschappen gaat doen, ben eens benieuwd...

Hij zoekt idd zijn rust wel, gelukkig, eten en drinken doet ie ook goed.

Senna21: hij komt uit de jacht daar denken we, niet uit de rennen.

Bedankt dat jullie hem allemaal mooi vinden, wij vinden dat ook. En het gaat idd alleen maar beteren, hij ziet er echt niet uit op het moment. Ook heeft hij 1 slechte tand, gaan we volgende week even voor naar de DA.
Ook is hij erg jeukerig, denk hem dit weekend in bad te doen. En hij krijgt schapenvet over zijn eten voor zijn droge huid.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-21 10:22

Het uur alleen was geen succes...hij heeft alles ondergekakt van de stress...dat is niet zo erg... maar hij heeft ook onze rolluiken van de muur getrokken en kapot gedaan...hele ravage dus...
Hoe gaan we dat oplossen?

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 10:30

Ik denk dat jullie te snel willen zijn. De hond zijn wereld is helemaal overhoop. Nieuw land, nieuwe plek, zonder zijn hondenvriendjes. Jullie huis is nog niet zijn veilige haven. Jullie zijn nog niet zijn veilige mensen. Maar hij zoekt enigzins steun bij jullie en jullie gaan dan op de eerste dag al weg. De hond weet niet voor hoe lang.

Het trainen met alleen blijven moet je echt veel rustiger aanpakken. Geef hem eerst de tijd om binnen te wennen. Binnen kan je oefenen door even naar boven te lopen met de deur dicht zodat hij niet mee kan. Of even een andere kamer in. En dan snel weer terugkomen. Als dat goed gaat kan je de voordeur even uit, de deur dicht en na enkele tellen weer binnen komen. Zo breid je het Verder uit. Belangrijk om het niet zozeer in 1 lijn op te bouwen. Maar hou er afwisseling in. Dus niet 1, 2, 5, 10min maar 1, 2, 1, 4, 2, 6, 1, etc.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-21 10:51

Emily: dat gaan we nu ook doen, maar het kon nu even niet anders...we gaan een plan bedenken idd.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 11:07

Ik liep ook enorm tegen dat probleem aan met mijn fosterhondje; ze was een week bij me en ik heb die week geen boodschappen kunnen doen. Ze sloeg al op tilt als ik twee seconden op de gang stond. Boodschappen laten bezorgen en in de tussentijd trainen en wennen? Succes hoor, is ook lastig! :)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 11:16

Charisma schreef:
Het uur alleen was geen succes...hij heeft alles ondergekakt van de stress...dat is niet zo erg... maar hij heeft ook onze rolluiken van de muur getrokken en kapot gedaan...hele ravage dus...
Hoe gaan we dat oplossen?

Opbouwen. Het is geen kant en klare hond.

Begin met de huiskamer uit lopen voor een paar minuten. En wat ook helpt, is hem iets geven wat hij erg lekker vind.

Maar hier moet je aan werken.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-21 11:17

We hebben met de organisatie gebeld en een opbouwplan gekregen idd...dus we gaan ermee aan de slag! Op hoop van zege! :D

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 12:12

Wat leuk dat hij er al is! Mooie hond <3

Ik had al eerder gereageerd, wij hebben ook een 2 jarige reu uit het buitenland, ook niks gewend. Hij was binnen 4 dagen zindelijk dus dat gaat super goed! Het is me alles meegevallen.

Wel denk ik dat het inderdaad erg snel gaat voor je hondje. Die van ons ziet nu ons huis echt als zijn thuis, en wij zorgen dat er altijd iemand bij hem is. Op gegeven moment gaan we opbouwen met alleen laten, maar dan wel dat wij boven zijn en vanuit daar opbouwen.

Gaat vast goed komen, veel succes!

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 12:19

Misschien kun je een gedragen pyjama ofzo voor de geur in zijn mand leggen als je weg gaat?

Wel een schatje! <3 Veel succes!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 14:03

Hebben jullie meerdere honden of niet, meerdere honden scheelt in het alleen zijn.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-21 14:31

Arantes: het gaat idd te snel zo, maar er komt overdag iemand als wij werken zijn of hij gaat naar mijn ouders; Dat heb ik ondertussen geregeld.

Marleen: Nee, geen andere honden, manlief vind eentje genoeg :)

Marloez: ja, dat was ik van plan voor 's nachts.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 14:57

Dat is natuurlijk even jammer, maar zoiets kan je verwachten. Blijf vooral rustig.

Ik denk ook dat gewoon rondlopen in huis kan helpen. Dat je hond ook leert dat je bezig bent en dat normaal is. Dan kan je een keer een stukje de gang in lopen en gelijk weer terug.

Kijkt hij op als je wegloopt of loopt hij ook gelijk achter je aan?

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-21 15:03

Hij loopt de hele tijd achter ons aan...plakt echt...
We zijn er ook niet boos op geworden, diertje weet t ook allemaal niet.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 15:52

Lekker achter je aan laten lopen verlatingsangst gaat vanzelf over. Al kan het soms lang duren.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 17:27

Mijn hondje sjokte ook overal achter mij aan, zelfs naar de wc.

Ik heb hem gewoon laten begaan. Nu ligt hij af en toe in de andere kamer te snurken en hoeft hij niet altijd meer achter mij aan te sjokken. Hij weet het nu.

Ik heb trouwens veel gehad aan het boek “Door de ogen van de hond” van Jos Oosting. Niet dat ik alles opvolg wat er in staat, maar je begrijpt door dit boek wel waarom je hond dingen doet. En er staan veel goede tips in. :)

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-21 19:23

Ik vind 't vooral moeilijk omdat ik niet weet of ik goed doe en of 't goed komt... En ik weet wel dat ik 't de tijd moet geven, we zijn nog geen dag ver...
Ik had de impact denk ik toch een beetje onderschat...zeker als je oude opgevoede hond gewend bent geweest... Ach tijd brengt raad zeker...

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 19:34

Komt allemaal goed!! Alles heeft tijd nodig. Eerste paar weken zijn het zwaarst, daarna beginnen jullie echt op elkaar in te spelen :j

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 20:42

Je mag me een pb sturen als je je verhaal kwijt wil wij zijn gast opvang voor buitenlandse hondjes.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 23:00

Ik heb mijn eerste en huidige adoptiehond eerst op mijn kamer laten slapen want anders waren ze ook te bang. Ging al gauw goed. Het is ook een heftige verandering, ze zijn over het algemeen altijd gewend geweest aan andere honden om zich heen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 02:58

Ik snap je heel goed.

Je wil zo een hondje redden, bent blij met je hond, wil het liefste veel liefde geven en samen genieten. Als de eerste dagen dan wat moeizaam gaan en het ook wat stress geeft, voelt dat als een teleurstelling, denk ik.

Maar het is voor jullie nieuw en anders en voor de hond ook.

Probeer toch een beetje nuchter erin te staan en kijk vooral vooruit. Nu denk je; is dit het? Komt dit goed? Maar het kost echt tijd. En over een tijdje zijn jullie vast heel dol op elkaar en ga je ook voelen wat je allemaal terug krijgt voor je inzet.

Het is ook niet dat we ze hier nooit achter het behang kunnen plakken of bij de reu helemaal niks meer merken van zijn verleden. Maar de goede dingen maken alles goed.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-21 09:34

Bedankt allemaal voor de steun en dat jullie me zoveel goede tips geven!

Vannacht ging goed! Hebben hem in de woonkamer op zijn kussen laten liggen en zijn gewoon gaan slapen. Radio zachtjes opgezet en hij heeft de hele nacht rustig geslapen. Heeft geen kik gegeven.
Het alleen zijn oefenen we nu heel vaak met seconden weg blijven en zo opbouwen. Vanmorgen was ik boven en man zat op toilet en hij ging zowaar, al was het maar heel even, op de zetel liggen. Das toch al vooruitgang denk ik dan!
Het angstige is er nog erg, maar dat proberen we te negeren en na een tijdje zoekt hij zelf contact.
Ik heb mezelf ook voorgenomen om er gewoon niks van te verwachten en we bekijken het dag per dag.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 09:49

Op Facebook is er een groep, ik heb een buitelandse hond.Daar vind je ook veel steun.