superpony schreef:Poekkie schreef:Ik vind persoonlijk zo’n band wel welzijnsverminderend en zou het zeker niet als eerste optie kiezen, maar vind het overdreven om te zeggen dat een haan geen goed leven zou kunnen leiden met zo’n band en dood beter af is. Dat vind ik trouwens ook voor een blafband of een luchtzuigband.
Van mij hoeven hanen ook echt niet dood, maar feit is dat er gewoon te weinig plekken zijn voor hanen.
De keus is dus; Zo een band om, omdat de buurt gaat klagen OF de slacht.
Hier heeft echt niemand een haan, ondanks de afstanden tussen de huizen bijv. Wel mensen die kippen hebben gehad en daar ook al mee zijn gestopt.
Daar tegenover zit hier bijv een Fazant en die maakt lawaai wanneer die wil, hoe hard hij wil etc. Maar dat is een vrij dier en dan mag het blijkbaar.
Luchtzuigbanden zijn ook echt dierenmishandeling en symptoom bestrijders. Je kan dan 9 van de 10 keer de oorzaak aanpakken.
Blafbanden idem. Een hond is te trainen als mensen er tijd en energie in willen stoppen.
Kan, maar ik heb hier op eender welk uur van de dag (ja ook middernacht) de rothond van de buren constant aan het blaffen aan de overkant van de beek als ik naar de paarden ga kijken of uitmest. Die zou ik met alle plezier 3 blafbanden boven elkaar aansnoeren en eentje extra rond zijn staart

Beetje training of op zoek naar een geschikte huisvesting zou een beter idee zijn idd. Dat laatste ook voor hanen in de mate van het mogelijke. Maar daar heb je als buur geen vat op natuurlijk en is ook niet altijd voor elk dier tot op handelbaar niveau te trainen.