Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
tessaroos schreef:Ik heb niet alles gelezen. Maar is omgevingsallergie uitgesloten? Ooit gehoord van de aruvetrin serum test? Hele fijne test voor omgeving allergie. Zodra er een allergie is vast gesteld, maken ze een speciaal vaccin voor de soorten allergie. Is wel een prijzige test, maar kan voor een hoop succes zorgen!!!
BillyJ schreef:Schoentjes helpen zeker wel als ze ook jeukende pootjes hebben. En als ze goed passen, raak je ze ook niet zomaar kwijt. Wij hebben er zeker profijt van. En ineeens handig in de winter met zout haha
BillyJ schreef:oh oeps hahaha wou editen maar tis iets anders geworden2 van mijn honden zijn ook erg stressgevoelig en dit kan dus zeker de symptomen versterken!
Als ik niet lekker in mijn vel zit/pijn heb, doet mijn BC ook heel afstandelijk bvb, wil niet komen, niet knuffelen en kan ook echt wat raar doen..
Mijn stafford is dan ook heel timide en teruggetrokken bvb.
Qua schoentjes , ik heb ze van ruffwear, maar ook een paar van trixie denk ik? Veel verschil in prijs maar ze doen het beiden goed.
Zonnetje81 schreef:Ons hondje is compleet nieuw sinds we apoquel gebruiken! Hadden we veel eerder moeten doen! Apoquel werkt juist goed als het niet om voedselallergie gaat maar omgevingsallergie. Aanmodderen is zoveel malen zeiliger.
MyWishMax schreef:Maar hebben jullie wel alles qua voer uitgesloten? Kvv kan niet vanwege onderweg (ik voer altijd vlees, ook onderweg. Moet nu eenmaal bij mijn hond) en bij eliminatie dieet krijg ik het idee dat jullie dat met brokken geprobeerd hebben. Heb je nooit een echt eliminatie dieet geprobeerd met enkel en alleen maar vers?
Zoals ik al zei kan mijn hond dus tegen geen enkele brok. De ene gaat iets langer goed, maar bouwde wel op en kan nu ook niet meer. Er zit iets in alle brokken waar hij op reageert. Sommige dingen als pasta kan hij ook niet tegen, maar brood gek genoeg wel terwijl ik dacht dat hij reageerde op graan, kan het niet te vaak geven, maar soms wel een stukje. Op kvv met een toevoeging erin reageert hij ook. Vacht ziet er goed uit, ontlasting is altijd goed en enige wat je ziet en merkt is soppen op zijn poten en die gaan kapot en jeuk op buik die door krabben ook rood wordt dan. Nooit problemen met oren gehad, pas toen hij iets at waar hij echt niet tegen kon ging hij na een tijd aan oren krabben. Maar geen ontstekingen oid. Na zo'n reactie moest ik echt weken wachten voordat hij weer normaal was. Dus ook niks nieuws proberen tot hij weer weken lang normaal reageerde.
Als je nooit echt een eliminatie dieet
op vers vlees hebt geprobeerd kan het naast de omgeving alsnog ook voer zijn.
MyWishMax schreef:Je begint met 1 diersoort en dat bouw je uit. Dat is echt niet slechter als voeren waar een hond niet tegen kan. Tenzij hij dus maar 1 ding kan eten, ja.
En nee, mijn hond heeft nergens meer last van. Die kan tegen alle soorten kvv of zelf samengesteld, als er maar geen kunstmatige toevoegingen zijn. Zoals vitamines of calcium. Merken hoefde ik niet uit te proberen als het gewoon alleen kvv zonder toevoegingen was. Een konijn wordt geen ander dier in een ander merk. Alleen bij toevoegingen zou ik moeten testen.
Maar juist vanwege toevoegingen aan brok kan je daarmee niet elimineren. En dus ook niet met een kvv met toevoegingen.