Ongelooflijke hork van een dierenarts

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 14:16

Heel veel sterkte! :(:) Was er iemand bij?
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 04-02-21 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Vanillia

Re: Ongelooflijke hork van een dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 14:16

Wat erg TS, heel veel sterkte! :(:)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 14:43

Heel veel sterkte met het moeten missen van je kat :(:) |(
Je hebt alles voor je katje gedaan, naar de dierenarts gebracht, laten opnemen enzovoort. Laat die hork van een dierenarts je niet afleiden van de liefdevolle zorgzaamheid die je kat gekregen heeft van jullie.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 14:50

Veel sterkte TS!

Ik zou wel in gesprek gaan met de behandelende dierenarts, dat je het jammer vindt hoe het gelopen is en dat dit wel een hele nare nasmaak aan alles geeft. Naar aanleiding van dit gesprek zou ik voor mezelf beslissen of het genoeg is en ik er vrede mee kan hebben (bv. als ze hun oprechte verontschuldigingen aangeboden hebben) of dat ik me toch niet gehoord/geholpen voel.
Meteen een klacht indienen zonder het bedrijf zelf de kans te geven het "op te lossen"/actie te ondernemen zou ik niet doen.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 14:55

Sterkte :(

_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 15:02

Heel veel sterkte :knuffel:

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 15:08

Jeetje, ontzettend veel sterkte TS. Wat een verschrikkelijke manier om zo afscheid te moeten nemen van je huisdier. Als afgestudeerde dierenartsassistente kan ik hier alleen maar mijn hoofd om schudden. :n Het is zeker geen makkelijke job/sector, maar die frustraties moet je niet op je klanten uiten. Dat is ronduit onprofessioneel. Hele dikke knuffel voor jou :knuffel:

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 15:11

Ah wat verdrietig... veel sterkte.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 15:27

Heel veel sterkte :(:)

StellaMay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 15:36

Heel veel sterkte met het verlies van je poezel Y;(

Als het mijn huisdier was geweest, had ik in de praktijk op het moment zelf al gevraagd of de beste man wel helemaal goed bij zijn paasei was, maar zou ook zeker een klacht indienen!

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 17:00

Heel veel sterkte! :(:)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 17:01

Oh wat erg.
Heel veel sterkte.
En mocht je haar ook niet mee naar huis nemen zodat je er zelf bij kon blijven?

Bah wat een hork en ja ik zou het zeker melden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 17:31

Sterkte TS

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-21 17:43

Dank jullie wel. We hebben vandaag natuurlijk gesproken met dierenartsen en assistentes, allemaal super goede mensen en dat heb ik ze ook meerdere malen gemeld. Ik heb aangegeven een gesprek te willen met de praktijkhouder. Nu blijkt, dat die hork dus één van de praktijkhouders ís. 8)7 Nu kunnen we als we willen een gesprek aangaan met de andere praktijkhouder. En dat gaan we ook zeker doen.

Assistente beaamde trouwens dat het een verschrikkelijke man is. En collega’s durfden het denk ik niet met zoveel woorden te zeggen maar ‘konden zich wel precies voorstellen hoe dit gegaan was’. Ik gaf ook aan dat ik dit voor hen gewoon erg sneu vind. Nu moeten zij telkens de ellende van die kerel oplossen. En krijgen ze misschien van andere mensen die zo hoog in hun emotie zitten, telkens een stortbak van ellende over zich heen.
De dierenarts gaf aan dat de werkdruk erg hoog was, dat de dierenartsen wekelijks naast hun gewone diensten 1 a 2 nachtdiensten moeten draaien. Hij zei ook dat dit natuurlijk geen excuus was voor dit gedrag.

Helemaal als je praktijkhouder bent kun je hier natuurlijk iets aan doen. Blijkbaar is hij niet tevreden met de werkdruk die hij zelf bedacht en ingevoerd heeft. Dit reageert hij af op de klant. Dat is natuurlijk bizar. Hij moet gewoon zelf andere keuzes maken als hij dit niet trekt.

De assistentes besloten na mijn verhaal per direct zowel de opnamekosten van gister als de spoed-kosten van de rekening te verwijderen.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 17:51

AnnoNiemand schreef:
Dank jullie wel. We hebben vandaag natuurlijk gesproken met dierenartsen en assistentes, allemaal super goede mensen en dat heb ik ze ook meerdere malen gemeld. Ik heb aangegeven een gesprek te willen met de praktijkhouder. Nu blijkt, dat die hork dus één van de praktijkhouders ís. 8)7 Nu kunnen we als we willen een gesprek aangaan met de andere praktijkhouder. En dat gaan we ook zeker doen.

Assistente beaamde trouwens dat het een verschrikkelijke man is. En collega’s durfden het denk ik niet met zoveel woorden te zeggen maar ‘konden zich wel precies voorstellen hoe dit gegaan was’. Ik gaf ook aan dat ik dit voor hen gewoon erg sneu vind. Nu moeten zij telkens de ellende van die kerel oplossen. En krijgen ze misschien van andere mensen die zo hoog in hun emotie zitten, telkens een stortbak van ellende over zich heen.
De dierenarts gaf aan dat de werkdruk erg hoog was, dat de dierenartsen wekelijks naast hun gewone diensten 1 a 2 nachtdiensten moeten draaien. Hij zei ook dat dit natuurlijk geen excuus was voor dit gedrag.

Helemaal als je praktijkhouder bent kun je hier natuurlijk iets aan doen. Blijkbaar is hij niet tevreden met de werkdruk die hij zelf bedacht en ingevoerd heeft. Dit reageert hij af op de klant. Dat is natuurlijk bizar. Hij moet gewoon zelf andere keuzes maken als hij dit niet trekt.

De assistentes besloten na mijn verhaal per direct zowel de opnamekosten van gister als de spoed-kosten van de rekening te verwijderen.

Allereerst: sterkte! Dat toch al zo'n verdrietig iets nog een naardere nasmaak moet krijgen is echt heel rot en onnodig. Maar wat ontzettend lief van de assistentes, dat geeft wel aan hoe deze man overkomt bij iedereen....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 18:00

Ik zou juist wel het gesprek met alle praktijkhouders samen aan gaan. Voor hetzelfde geld zorgen de anderen er voor dat hij kan wieberen want zo’n collega ben je liever kwijt dan rijk . En wanneer ze er met z’n allen zitten dan is het meteen duidelijk, hij kan je toch niets meer maken.
Sterkte met het verlies van je kat.

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 18:12

AnnoNiemand schreef:

Ah jeetje wat een nare ervaring zeg. Veel sterkte met het verlies van je diertje. Wel goed dat veel collega's van hem toegeven dat het een eikel van een vent is. Ik denk dat het jullie dan ook meer het gevoel geeft dat je echt niet overdrijft met hem een hork te noemen (al is dat zachtjes uitgedrukt nog). hopelijk kunnen jullie een goed gesprek hebben met de andere praktijkhouder zodat andere baasjes dit niet mee hoeven te maken wat jullie hebben doorgemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 18:19

Ik heb er veel bewondering voor hoe je op zo'n emotioneel moment nog zo goed het gesprek bent aangegaan. Dat je je waardering hebt kunnen uitspreken naar de assistentes, maar wel hebt kunnen uitspreken dat je de gang van zaken niet acceptabel vond. Fijn dat de rest van het team wèl met je meedenkt en meeleeft. Petje af voor jullie en nogmaals veel sterkte.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 20:57

Chapeau TS, en heel erg veeel sterkte met je verdriet om je kat. Wat een drama.
Heel knap hoe je dit doet en opgepakt hebt.

Veldbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:24

Ah wat een rot ervaring! Sterkte met het verlies van poes iig.
In welke regio zit je? (zodat ik als het in mijn buurt is, die da kan vermijden!)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 22:01

Ts veel sterkte met je verlies

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-21 21:11

Dank jullie wel. Namen of plaatsen ga ik niet noemen. Zo ben ik niet. Wraak, haat en dat soort dingen sta ik ver boven. Mensen die zich op deze manier gedragen hebben juist de meeste liefde nodig. Ik kan me niet eens voorstellen hoe erg het met je gesteld moet zijn/ in wat voor leegte je leeft wil je zó reageren. Wat ben je dán arm.

Feit blijft dat wij daardoor niet een fatsoenlijk moment (al waren het maar vijf minuten, zonder getier/ irritatie/ beschuldigingen) met ons geliefde dier hebben kunnen doorbrengen. En dat vind ik heel, héél erg. En dat is onomkeerbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 22:05

Ja. Mooi gezegd. :(:)

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 22:08

Wijze woorden!
Heel veel sterkte met het verlies van de kat TS Y;(.

AnnoNiemand schreef:
Dank jullie wel. Namen of plaatsen ga ik niet noemen. Zo ben ik niet. Wraak, haat en dat soort dingen sta ik ver boven. Mensen die zich op deze manier gedragen hebben juist de meeste liefde nodig. Ik kan me niet eens voorstellen hoe erg het met je gesteld moet zijn/ in wat voor leegte je leeft wil je zó reageren. Wat ben je dán arm.

Feit blijft dat wij daardoor niet een fatsoenlijk moment (al waren het maar vijf minuten, zonder getier/ irritatie/ beschuldigingen) met ons geliefde dier hebben kunnen doorbrengen. En dat vind ik heel, héél erg. En dat is onomkeerbaar.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 12:18

AnnoNiemand schreef:

Heel veel sterkte met het verlies.
Ik wil de actie van de arts niet goed praten, maar wel even een kleine nuance plaatsen hier. De man is praktijkhouder en verantwoordelijk voor de planning en verdeling van de diensten. Nu is het momenteel zo dat er een schreeuwend tekort is aan dierenartsen, zeker voor huisdieren. Klinieken hebben soms maanden vacatures open staan omdat er niet genoeg mensen zijn. Dus als je niemand kan vinden, moet je het doen met de mensen die je hebt. En dat betekend dan dus extra veel dienst, maar ook de reguliere zorg.
Dat is enorm heftig. Neemt niet weg dat je klanten wel fatsoenlijk moet behandelen en waarschijnlijk was het beter geweest om deze patiënt niet zelf op te nemen maar door te sturen naar een kliniek met nacht-personeel. Daar hangt een prijskaartje aan, maar die keuze kan je altijd bij de klant leggen. Daarmee voorkom je misverstanden en situaties als deze.

Nogmaals, heel veel sterkte met dit verlies.