mvdbijl schreef:Wij hebben een shiba inu kruising, deze staan er ook bekend om lastig los te kunnen.
Die van mij net zo, hij luistert aan de lijn perfect, alle cursussen tot EG2 ruim voldoende gehaald maar los maak hij er een spel van, pak me dan als je kan.. Ik woon in een drukke omgeving, ik laat hem niet los. Plus, waar mag je hond los? Hier bijna nergens.
Hij komt een aantal dagen per week bij mijn ouders op stal, daar hebben we alles laten omheinen, kan hij uren los en niet weg. Daarnaast trainen we 1 keer per week agility, kan hij ze ei kwijt en los, verder zie ik dat dus niet als een probleem. Ik heb het al jaren geoefend, het gaat 9 keer goed, de 10e keer niet. Ik heb geen zin om hem van het asfalt te schrapen dus het is zo..
Ik zou zeggen, ga met hem op les, zoek een leuke plek waar hij eens lekker los kan. Een trainingsveld of hondenspeeltuin, iemand met een wei?
Lijkt me dat je het prima opgelost hebt zo.
Op sommige plekken in Nederland heb je nagenoeg geen losloopgebieden, of hooguit een mini veldje waar je niks kan.
Maar gelukkig zijn er ook nog wat plekken met fijne losloopgebieden. Als je die in je buurt hebt en je houdt van lange wandelingen (zoals ik
) dan kan het heerlijk zijn als je hond los mee kan. Vooral ook als je méér honden hebt. Ik vind twee honden aangelijnd uitgebreid laten snuffelen bijvoorbeeld niet zo praktisch. Ze willen soms nog wel eens ieder een andere kant op, of in een ander tempo.
Andersom geldt natuurlijk ook, als je met een aangelijnde hond loopt, loop je misschien liever niet in een losloopgebied.