Ervaringen ex-(brood)fokteef adopteren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 22:00

Uiteraard zeg jij dat :')

Maflinger_S

Re: Ervaringen ex-(brood)fokteef adopteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 22:02

Hm, dat zal ik maar als een compliment opvatten. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 22:12

:D Denk dat jij iets makkelijker beslissingen neemt dan ik, heb ik wel bewondering voor :j

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 10:19

Ik vind het ook erg positief klinken allemaal! :D

Ons ex-fokteefje kwam incontinent uit het asiel, ze liet in haar slaap kleine beetjes urine lopen. Ze was kort daarvoor geholpen, dat is de standaardprocedure daar. Dus we waren wel even bang dat het een blijvend iets zou zijn (al hadden we haar daarom zeker niet teruggebracht). Controle van de urine leverde niks op, maar na het overzetten van brok op rauwe voeding (wat al onze honden krijgen) dronk ze minder en was het eigenlijk meteen over. Waarschijnlijk te veel zout in de brokken dus...

Rust, reinheid en regelmaat doet dit soort honden vaak ook al zo goed! En aan je berichten te zien is dat precies wat jij kunt bieden. Niet teveel poespas, maar een stabiel en rustig leven, heerlijk!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 10:38

Als ik je verhaal over de eerste impressie lees denk ik dit is niet helemaal love at first sight dus niet doen.
Maar het is aan jou natuurlijk

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 15:35

Het is momenteel wel heel moeilijk om aan een leuke hond te komen.In een asiel worden ze meestal maar 2 keer per dag uitgelaten.Het hondje wat mijn vriendin adopteerde deed het daar ook in zijn kennel.(Lijkt me logisch dan).Maar bij haar thuis ,met veel lange wandelingen,was hij meteen helemaal zindelijk.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 16:49

Zou je nogmaals een middag met het hondje kunnen doorbrengen bij het asiel om te zien of ze het blijft doen?
Urine en ontlasting op een stoffen bank en vloerbedekking zou ik ook niet licht over denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 20:19

Oeps :o

Afbeelding

<3

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 20:27

Wat een prachtig hondje. *\o/*
Veel plezier samen. +:)+

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 20:36

Ze heeft wel een heel leuk koppie hoor! Kijkt erg vriendelijk uit haar ogen ook.

Komt wel goed. Rust, geduld en regelmaat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 20:48

Dank jullie. Het is echt een schatje maar het gaan een aantal heftige dagen worden.
Zit alweer te twijfelen of ik er wel goed aan heb gedaan, maar zo ben ik :o

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 20:57

Je bent er voor gegaan? Gaaf!

En hoe heet het beestje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 20:58

[***] :')
Maar ben er nog niet uit of het zo gaat blijven.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 20:58

Wat een cutie <3

Niks dat niet goed komt met geduld. En bedenk bij plassen en vernieldrang: spullen zijn maar spullen :P

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 21:00

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst !
En twijfels in het begin dat hoort er bij.
Zo te zien loopt ze er al vrolijk bij.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 21:02

[***] schreef:
Chanel :')
Maar ben er nog niet uit of het zo gaat blijven.

Super!

Oh die naam... :') -O-

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 21:03

Een Chi die Chanel heet, hoe cliché...

Als ik het verhaal van het fokteefje niet had meegekregen zou ik toch denken, gezien haar postuur, dat ze haar leven tot nu heeft gesleten als handtashondje, in een LV uiteraard. :D

Banaantje weet niet wat haar overkomt als ze bij jou een echt hondje mag zijn (en gaat je ernstig vervloeken als ze wéér een rondje moet lopen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 21:10

Ja, vreselijk toch? :')
Ergens past het er wel bij, maar pfff, het is zo niet mijn ding.

Ze is echt wel een heel nieuwsgierig, open hondje. Heeft hier al het hele appartement verkend en verzekerd van haar geur (denk dat er nog een plasje in de keuken ligt maar nu even geen zin om op te staan, ben bekaf :o ). Je merkt wel dat ze geen idee heeft wat ze in een huiselijke omgeving moet, een mand kent ze precies ook niet (moet eens kijken wat ze in het asiel had, weet ik eigenlijk niet) dus het is even zoeken.

Momenteel ligt ze op schoot te slapen :o Misschien ook niet helemaal handig maar ze is zo verloren en zoekt echt veel contact met je, en ze zal ook wel doodmoe zijn van al het gedoe vandaag. Alles in orde maken in het asiel enzo heeft ook wel tijd in beslag genomen, 3 kwartier in de auto, dan weer een nieuwe plaats.

Hahaha Maflinger_S, qua formaat is het meer een handtashond ja _O- Op 21 december woog ze 3.7 kg, momenteel geen idee maar denk niet dat er veel verandert is.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 21:16

Gewoon de steun geven die ze nodig heeft. Als dat op schoot is (en jij vind het niet erg dat ze de rest van haar leven lekker bij je op schoot kan en mag) lekker bij je laten.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 21:17

Cookie of Koekie
Missy
Juffie
Lizzy
Troeltje

Ik doe even wat naamsuggesties.... Chanel kan echtechtechtniet wat een geinig beestje joh.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 21:17

Niks leukers toch dan hond op schoot :D Onze koningspoedels proppen zichzelf ook op schoot hoor :P

Ik vind Chanel wel humor.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 21:20

Da's toch fijn, dat ze nu op schoot slaapt? Ze voelt zich in ieder geval al vertrouwd genoeg bij jou om dat te doen. (En als ze slaapt dan piest ze niet, win-win).

Dan zou ik toch gaan voor Louise, als flauwe verwijzing naar de handtas. (Mijn humor is niet altijd voor iedereen te volgen, ik weet het.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 21:25

Op zich past [***] er op de 1 of andere manier wel bij. Succes verzekerd als iemand vraagt hoe ze heet, hahaha. Maar toch, zo cliché, pfff.

Juffie vind ik ook wel grappig :))

En ja, schoothond vind ik niet erg, en plassen doet ze dan gelukkig niet. De mand heeft al een hele zegening ondergaan := Maar daar hangt natuurlijk nog de geur in van mijn vorige hond dus dat was niet zo handig. Moet ik nog even een oplossing voor bedenken.

Berryz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 22:51

Heb je niets meegekregen in het asiel dat haar geur al heeft?

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 23:00

Ohhhh wat leuk!! Chanel is best wel cliché inderdaad, ik heb normaal echt helemaal niets met chi's maar deze vind ik wel een leuk koppie hebben!

Heel veel succes en plezier ermee TS!