Wat heb jij je huisdier onbedoeld aangeleerd?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 11:47

Wij hebben een elektrische bank (met zo’n uitschuifbare voetensteun) en zodra we die inklappen weten/denken de honden dat we uit gaan. Wat heel vaak ook niet zo is (bijvoorbeeld als we net terugkomen van een lange wandeling :') )

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 11:50

Oh ik bedenk nog iets van onze vorige pony, maar dat was door de oude eigenaar aangeleerd en ons niet verteld.
Degene was nogal van het verwennen (wij dus niet).
Als ze met de avond op stal stond kreeg ze altijd wat brokjes, een handje voor het idee. Daarna gingen wij altijd naar huis. Maar steigeren als een malle. Gewoon echt tot het gevaarlijke aan toe.
We snapte er niks van, ze stond bij de oud eigenaar immers ook met de nacht op stal.
Na contact met de oude eigenaar kwam het wel uit. Zij gaf haar als ze dr brokjes had gehad en op had gegeten nog snoepjes |o En vertelde idd als ze dat niet deed ze heel hard en gevaarlijk ging steigeren op stal dus gaf ze daarom snel snoepjes.

Nu hebben we dat een maandje ter overbrugging gedaan omdat het echt onveilig was het niet te doen. Maar toen konden ze eindelijk 24/7 naar buiten.
Toen konden wij zelf veilig doorzetten dat ze niets kreeg en ze heeft het nooit meer gedaan gelukkig. Ook niet toen ze in het najaar weer met de nacht op stal ging.

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 11:55

Leuke topic heerlijk om zo te lezen en dat we allemaal van onze dieren ook houden.
Zodra wij chinees halen en binnen zijn dan worden onze honden en katten gelijk druk dan zit alles nog in de tas moeten we de tafel nog deken chinees is iets magisch
Honden zijn gek op hun ballen naar buiten is rennen voluit en dan achter de bal aan erg grappig bij 2 ballen gelijk weg gooien ziet de hond echt denken wat nu welke bal
Katten zijn dol achter een zaklampje te rennen op de vloer of wand te schijnen van luie kat in de stoel gelijk een jager in huis is heel grappig gezicht

Matheno

Re: Wat heb jij je huisdier onbedoeld aangeleerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 12:00

Ik heb een matje voor mijn toetsenbord liggen, en mijn kat ligt daar de hele werkdag op.
Zaterdagochtend hoor ik haar dan miauwen vanaf het matje omdat ik niet achter mijn computer zit. :')

Afbeelding

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 12:05

De hond van mijn ouders is bijna 15 en daar zijn behoorlijk wat gewoontes ingesleten :=

Mijn ouders zwaaien elkaar altijd uit als ze weggaan. Zodra de hond hoort dat ze elkaar een kus geven begint hij al te gillen en tegen je op te springen want 'we gaan zwaaien'. Dan wordt hij opgetild en gaan ze zwaaien bij het raam zodra de auto voorbij komt. Hij heeft geen idee wat ze doen, maar we doen het altijd dus het zal wel leuk zijn :D Als ik zelf 'zwaaien?' riep toen ik thuiswoonde, als een van mijn ouders wegging, kwam hij ook gillend naar mij toe en gingen we samen zwaaien.

De hond weet ook heel goed wat 'kikkertjes' , 'konijntjes', 'cavia's' en 'kippies' zijn en hij weet ook heel goed waar hij die kan vinden. Zodra je een van deze woorden noemt houdt hij zijn hoofd scheef en als je dan 'kom' zegt en gaat lopen, dan rent hij in volle galop in de juiste richting. 'Kijk eens wie daar is?' werkt ook heel goed, dan rent hij naar de achterdeur.

Mijn katten hebben de link opstaan = eten ook gelegd. Zodra ze me mijn gordijnen in de slaapkamer open horen doen hoor ik 'plof' vanaf de krabton op de grond en staan ze voor mijn deur zodat ik struikelend over katten naar de keuken kan lopen. Zij weten ook heel goed dat als ik 's avonds de konijnen heb gevoerd dat zij dan daarna aan de beurt zijn, dus dan gaat de struikeltocht weer verder.

De kip heeft mij geconditioneerd. Ze weet dat als ze me om hulp roept (als er bijvoorbeeld een vreemde kat in de tuin zit, en dat vindt ze eng) dat ik haar kom helpen. Dus vaak zit ze dan voor een raam te blèren. Ik woon gelijkvloers en ik ben al eens mijn slaapkamerraam uitgesprongen 's ochtends om haar te redden omdat ze moord en brand schreeuwde :=

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 12:29

als je waajooohh roept in huis komt de kat schreeuwend aangerend voor een snoepje :+

iets met dat ze een snoepje krijgt en dan bij voorbaat al begint te schreeuwen (nee, mauwen kan ze niet), en vriendlief meegaat doen met waajoohhh.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 12:37

vroeger had ik cavia's die gingen fluiten als de koelkast open ging, dan krijgen ze andijvie.
Mijn paard ging een buiging maken als hij dacht dat ik met een snoepje aan kwam en als de telefoon ging tijdens het rijden, ging hij in de berm staan grazen :')
Mijn kat springt op de krabpaal als ik 's morgens de kamer binnen kom, dan moet ze geborsteld worden, na het borstelen sprint ze naar de keuken voor een snoepstaafje.
Als ze naast me loopt en ik doe mijn hand omlaag en ik zeg "boks"gaat ze op 1 pootjes staan en geeft ze een kopje :knuffel: (helaas doet ze dat ook op de trap en dat vind ik doodeng, ben bang dat ze achterover de trap af valt)

Jacquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 12:50

Als mijn kat op zondag de ping van de magnetron hoorde, zat ze klaar om haar wekelijkse ontdooide eendagskuiken in ontvangst te nemen. Nooit op andere dagen.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 12:52

Cavia's zijn zulke leuke beestjes <3 Het is dat ik geen ruimte heb (en mijn kat ze zou terroriseren := )

Ik kwam er laatst achter dat mijn vorige bijrijder mijn paard ook een kunstje heeft geleerd die hij, blijkt nu, nogal creatief toepast. Als je vraagt om een kus gaat hij flemen (Dat was het truukje), doe je dat te dicht bij zijn hoofd krijg je er letterlijk een. :roll: over je halve hoofd...

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 13:57

Onze hond gaat altijd uit zichzelf in d’r mand liggen als ik ga werken. Of ze dat nu concludeert uit mijn jas en tas pakken, of omdat ik naar boven ga. En de deksel van de pindakaas pot is ook garantie op reactie. Niet die van de Nutella, maar echt alleen die van de pindakaas. Met dank aan manlief die d’r stront verwent.

En als de Quiltbee bij mij is dan staat ze de halve avond te lonken naar de komkommer en worteltjes...
Afbeelding

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 14:00

Ik heb de hond ooit aangeleerd dat hij op commando 'push' tegen een deur of kastdeur aan moest duwen.
Alleen blijkbaar heeft mijn partner hem dol gemaakt met het woordt Poes. Dus als iemand nu zeggt 'das een poes' of 'waar is de poes' begint ie keihard te blaffen.
Nu doet ie dat dus ook als ik vraag om de deur achter zn kont dicht te doen met commando 'push'... :')

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 14:20

“Ruilen”
Toen mijn hond nog een puppy was pakte ze van alles wat niet mocht, ik ruilde dat voor iets lekkers.
Tot de dag van vandaag komt ze dingen(bal,knuffel....steentjes) ruilen voor wat ik aan het eten ben. :\ :')

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 14:26

Leuk topic!

Ik had ook een niet zo leuke. Mijn hond had ooit een nare maag-darminfectie en moest toen medicatie. In iets lekkers verstoppen ging niet want ze wilde niet eten. Dus moest ik die medicatie in haar bek stoppen, en dat vond ze heel stom. De pillen zaten in zo'n blister strip, en de hond heeft zich nog heel lang elke keer als ze zo'n blisterverpakking hoorde onder tafel verstopt :(:) Elke keer als ik een paracetamol pakte had ik een bange hond :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 23:10

DJZ schreef:
Als mijn bezoek of ik de jas aantrek, roept de papegaai DOEIII en gaat daarbij soms aan de tralies hangen en zwaait met zijn poot :')
Als ik nies, roept de pagepaai 'Pardon'...

[ [url=m/dIy4MZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Super leuk <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 23:18

Poes tikt met poot tegen wang als mevrouw geaaid wenst te worden.

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 23:36

Matheno jouw kat, zo schattig <3

Mijn hond reageert op wat vreemde commando's:

- "Heb je je schoenen al aan?" = wandelen. Super fijn omdat je het rustig over wandelen kan hebben zonder dat ze gek word, maar over schoenen valt helaas niet meer te praten :+

- "Wie is het allerliefste hondje van de hele wereld?" = Lekker knuffelen, ze begint dan als een gek te kwispelen en probeert in je gezicht te likken.

- "Heb je lekkere kippenpootjes?" = Spelen, waarbij ik haar altijd kietel op haar achterpootjes dus ze word helemaal lijp als je het over kippenpootjes hebt. *\%/*

Als je wil dat ze aan de kant gaat hoef je alleen maar te vragen of ze zin heeft om onder de douche te gaan.
Yumi is nogal een vocaal hondje en komt uit Spanje, als ik tranquilo Yumi zeg begint ze keihard te piepen en te kreunen. Oeps dat was niet het effect wat ik er van had verwacht :Y)
Als ik mijn koptelefoon s'avonds afzet komt ze in de benen om te gaan wandelen.
Toen ik ziek was mocht ze op bed liggen omdat ik anders zo alleen was, dus als nu s'ochtends de wekker gaat springt ze op bed (of op mij) of ik dat nu wil of niet :=

Maar ik ben al deze 'commando's' nu maar in mijn voordeel gaan gebruiken, tot hilariteit van het bezoek :P

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 23:42

Een paar jaar terug na het douchen, stond ik voorover gebukt mijn voeten te drogen toen ik opeens een natte, koude neus voelde op een plek die je niet wil. Ik slaakte een gil en moest hard lachen toen ik het onschuldige koppie van mijn hond zag. Altijd loopt ze als een dragonder door huis maar toen kon ze ineens sluipen. Afijn, elke keer als we nu niet opletten en geen kledij aan hebben stopt ze haar neus in... onze zaken O:) bij mij liefst aan de achterkant en mijn man aan de voorkant :') ze vind de reactie erg leuk geloof ik :') ik weet trouwens altijd als eerste wie er zwanger is want ze doet dit standaard bij zwangere vrouwen.

Ook had diezelfde herder een paar weken terug erge diarree. Ze moest er dan ‘s nachts meerdere keren uit. Als we er dan toch uit waren gaf ik ze ook maar een snoepje. Toen de diarree over was dacht ze doodleuk dat ze die nachtelijke snoepjes wel vaker wilde %) liep ik buiten een hond voort te trekken omdat ik dacht dat ze diarree had. Zij wilde gewoon terug naar binnen en dat snoepje krijgen :')

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 23:46

Mijn hond reageert vooral op mijn moeder. Als ze iets voorover gaat zitten en daarbij al zuchtend ''Ja'' zegt, dan springt hij van de bank en rent heen en weer tussen de keuken (Daar slaapt hij) en haar.. Want dan gaat ze naar bed en hij dus ook :+ En het woord koffie maakt hem ook helemaal gek, want hij moet altijd mee naar de keuken als ze koffie in doet en blijft dan ook naast haar staan. En hij krijgt nooit iets bij het aanrecht oid, dus waarom hij dat zo geweldig vind, geen idee :') Als ze weer naar de kamer loopt, gaat hij weer mee en ploft op de bank.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 23:47

Wat een leuke verhalen! Ik ken iemand die altijd even de modder van haar voeten stampte als ze met haar paard vanuit de wei het erf op liep. Dat paard stampte dan ook even mee <3

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 23:54

Mijn kat oor kusje geleerd, daarna werd ik steeds helemaal afgelikt met name in de ochtend als hij al wakker was een ik nog niet. Gelukkig nu weer aardig afgeleerd. Ook probeerde de kat in de avond naar buiten te snieken zodat we hem weer met koekjes naar binnen gaan lokken. Maar dan gaat die niet akkoord met 1 of 2 koekjes helaas.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 23:59

Slagroom bus, zon klein pakje drinken losmaken en eietje erin.. sas vaak pakje meld dus daar kregen ze wat van.

De la open maken van de laser lampje kent die ook zelfde met la van de snoepjes

Praten tegen de katten daardoor, ze miauwen nu heel veel en ook andere geluiden als ze aandacht willen .

Als ik kwaad was sloeg ik vroeger wel eens een bepaald woord uit als de pc vast liep ... computer met enkele keer een vuist op toetsenbord

als ik dat zeg vliegen ze weg ook rustiger zonder vuistslag kijken ze al op

piffgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 00:03

Super leuk topic dit!

Mijn paard staat per direct stil als ik mijn voeten uit de beugels haal, dat is gewoon gebeurd omdat ik het altijd deed voordat ik hem met de teugels vroeg stil te staan en die laatste stap slaat hij gewoon over:+

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 00:10

Niet mn eigen huisdier, maar de stal kat gast op de container zitten als ie geaaid wil worden. Dan hoef ik niet te bukken :')

Onze konijnen zijn verwend (en wonen binnen). Ze verwachten dus eten wanneer je staat te koken. Owee als ik kook, terug loop en ik geen groente meeneem..
Afbeelding
stoffer (de voorste) kan nog wel boos kijken, maar Blik zit vol verwachtingen _O- .

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 00:35

Mijn verzorgpaard weet dat ik altijd een paar snoepjes in mijn rijbroek heb zitten. Zodra ze die rits hoort, staat ze al te bedelen, soms zelfs al als ik gewoon mijn broek optrek.
Ook weet ze dat ze na het rijden een wortel krijgt. Die pak ik uit de zadelkamer, als ik het zadel weg gelegd heb. Dan begint ze heel lief te hinniken naar me (iets met een fjord en eten :') )

Fluffy (konijn) weet precies wanneer het bedtijd is. Dan krijgt hij zijn groente en korrels, krijgt een knuffel en ik zeg welterusten voor ik de lichten uit doe. Als ik de welterusten of de knuffel oversla (als hij aan het eten is bijvoorbeeld), staat hij net zo lang aan zijn kooi te rammelen tot ik terug kom om hem alsnog welterusten te wensen. (Voor er opmerkingen komen, ja hij zit momenteel alleen. Helaas laat zijn gezondheid het momenteel nog niet toe om hem te castreren. Is een jonge vondeling. Zodra het kan gebeurt dit wel en krijgt hij ook een vriendinnetje)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 02:15

DJZ schreef:
Als mijn bezoek of ik de jas aantrek, roept de papegaai DOEIII en gaat daarbij soms aan de tralies hangen en zwaait met zijn poot :')
Als ik nies, roept de pagepaai 'Pardon'...

[ [url=m/dIy4MZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ooooh herkenbaar, en onze zwaait er ook bij. :')