Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kinke schreef:Paardenfan25 schreef:Is ook een goede. Wij hebben new Jersey gigant kippen. Die zijn echt fantastisch. Heel lief en groot genoeg om niet opgegeten te worden door roofdieren.
Dat is wel heel optimistisch. Onze grote Orpington haan is toch echt te grazen genomen door een roofdier. Ook al enkele hennen in het verleden gedood door waarschijnlijk een vos of marterachtige.
Majabeestje schreef:Je zou Vlaamse reuzen in een ruim nachthok kunnen doen als het donker wordt.
Wij hebben ook de konijnen 's nachts in een hok. In de ochtend gooien we de deurtjes open en kunnen ze in de ren. Rond schemer gaan ze weer naar binnen. Hoef je ook geen afgedekte ren te maken.
Amy111 schreef:Nee joh heb vrienden met een hond buiten. Beestje is dol gelukkig. Daarnaast zou een 2e hond erbij dat probleem ook oplossen natuurlijk
JackieLuca schreef:Zou ook geen hond doen, wat ik eruit haal wil je gewoon dieren voor de leuk, met weinig verzorging? Hond wil toch wel wat meer aandacht dan 2x per dag.
Ik zou toch voor cavia's gaan, misschien in combi met wat kippen? Als je een hok hebt waar je altijd voert kan je ze savonds makkelijk opsluiten. Paar pvc buizen en schuil mogenlijk heden buiten op het grasveld en dan worden ze niet snel opgegeten. Hier hebben we ons hok beveiligd met gaas, de cavias komen erin via de pvc buis.
En ze fluiten altijd als ze je horen
MoppieFilou schreef:JackieLuca schreef:Zou ook geen hond doen, wat ik eruit haal wil je gewoon dieren voor de leuk, met weinig verzorging? Hond wil toch wel wat meer aandacht dan 2x per dag.
Ik zou toch voor cavia's gaan, misschien in combi met wat kippen? Als je een hok hebt waar je altijd voert kan je ze savonds makkelijk opsluiten. Paar pvc buizen en schuil mogenlijk heden buiten op het grasveld en dan worden ze niet snel opgegeten. Hier hebben we ons hok beveiligd met gaas, de cavias komen erin via de pvc buis.
En ze fluiten altijd als ze je horen
Mag gerust wat verzorging in zitten hoor. Voornaamste is dat het haalbaar is qua overdekken ivm roofdieren.
Cavias lijken mij ook wel echt leuke beestjes maar heb gehoord dat die niet zo goed bestend zijn tegen bepaalde weersomstandigheden? Dus dat je ze beter in een schuur kan houden ofzo. Weet niet of dit klopt?
superpony schreef:MoppieFilou schreef:Mag gerust wat verzorging in zitten hoor. Voornaamste is dat het haalbaar is qua overdekken ivm roofdieren.
Cavias lijken mij ook wel echt leuke beestjes maar heb gehoord dat die niet zo goed bestend zijn tegen bepaalde weersomstandigheden? Dus dat je ze beter in een schuur kan houden ofzo. Weet niet of dit klopt?
Vraag DubbelDun hier op bokt eens. Die had jaren cavia's buiten en gaf ze veel ruimte, maakte mooie, grote hokken voor ze etc.