Rekening van de dierenambulance ontvangen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 14:46

November108 schreef:
Gini schreef:

Gezonde instelling. _/-\o_

Ik kom er niet achter of je dit sarcastisch bedoeld of niet :')?

Haha, nee, ik meen het echt. :D Gewoon beseffen dat zowel de beller als de dierenambulance eigenlijk alleen maar het beste voor hebben met dier en eigenaar. En geen principekwestie maken van de factuur. Dat vind ik een gezonde en positieve instelling.

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 14:54

Gini schreef:
November108 schreef:
Ik kom er niet achter of je dit sarcastisch bedoeld of niet :')?

Haha, nee, ik meen het echt. :D Gewoon beseffen dat zowel de beller als de dierenambulance eigenlijk alleen maar het beste voor hebben met dier en eigenaar. En geen principekwestie maken van de factuur. Dat vind ik een gezonde en positieve instelling.

Bedankt voor de verheldering en het compliment :D!

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 15:12

DeMolenhoek schreef:
Zonnetje81 schreef:
Ik zou ook geirriteerd zijn, ze hebben niks gedaan. Leuk dat anderen bellen maar lekker dan voor mensen met een kleine portemonnee. Als ze em ergens gewond opgehaald hadden is het anders, ze hebben niks met het dier kunnen en hoeven doen.

Wat vragen ze voor dit grapje?

Ze staan er toch? Tijd en brandstof kosten ook geld.

Ja en? bij mij stond de brandweer opeens voor mijn neus, melding keukenbrand. Ze waren verbaasd toen ze mijn ongeschonden keuken zagen. Melding kwam dus ook niet van mij. Melder niet te traceren, afgeschermd nummer gebruikt.
Kwam er na een week ook een factuur, heeft wat tijd en geduld gekost maar niks betaald. Logisch denk ik, zo kun je anderen lekker op kosten jagen als je kwaad wil.

AnnaXBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 15:29

CharleyT schreef:
DeMolenhoek schreef:

Ze staan er toch? Tijd en brandstof kosten ook geld.

Ja en? bij mij stond de brandweer opeens voor mijn neus, melding keukenbrand. Ze waren verbaasd toen ze mijn ongeschonden keuken zagen. Melding kwam dus ook niet van mij. Melder niet te traceren, afgeschermd nummer gebruikt.
Kwam er na een week ook een factuur, heeft wat tijd en geduld gekost maar niks betaald. Logisch denk ik, zo kun je anderen lekker op kosten jagen als je kwaad wil.

Je vergelijking klopt niet. In jouw geval ging het niet om jouw keuken. Bij TS ging het wel om haar kat. Als ze nou moest betalen voor de dierenambulance die de kat van de buren moest ophalen maar jouw kat werd per ongeluk geïdentificeerd, dan klopt je vergelijking wel. Dan was het inderdaad raar geweest om een rekening te sturen.

WannabeAnky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 16:06

AnnaXBoy schreef:
CharleyT schreef:

Je vergelijking klopt niet. In jouw geval ging het niet om jouw keuken. Bij TS ging het wel om haar kat. Als ze nou moest betalen voor de dierenambulance die de kat van de buren moest ophalen maar jouw kat werd per ongeluk geïdentificeerd, dan klopt je vergelijking wel. Dan was het inderdaad raar geweest om een rekening te sturen.

Volgens mij ging het wel om haar keuken, maar heeft zij de melding niet gedaan, zoals ook in het voorbeeld van de TS (alleen dan geen keuken, maar een kat).

AnnaXBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 16:11

Je hebt gelijk, ik las te snel. Maar in dit geval was er met de keuken loos alarm, met de kat niet. Ik zou alleen maar blij zijn als er mensen om je dieren bekommeren

WannabeAnky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 16:15

AnnaXBoy schreef:
Je hebt gelijk, ik las te snel. Maar in dit geval was er met de keuken loos alarm, met de kat niet. Ik zou alleen maar blij zijn als er mensen om je dieren bekommeren

Maar is dat zo? In beide gevallen hebben ze niks hoeven te doen. De kat van TS was inmiddels al overleden en hebben ze niks mee gedaan, en ook niet meegenomen.

Dat laatste sowieso hoor. Ik zou de rekening zonder moeite betalen, omdat de intenties van de omstanders en dierenambulance ongetwijfeld goed waren.

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 16:25

als aan de dierenambulance gemeld is dat de kat al overleden was, en ze komen dan toch, dan zou ik zeker niet betalen. gewoon een principekwestie. als ze hulp hadden geboden als hij dat nog nodig had of ze hadden hem meegenomen naar een dierenarts was het anders geweest.

als ik een gewond of dood dier vind, waar uiteindelijk geen eigenaar van wordt gevonden, en ik bel de dierenambulance. dan krijg ik daar de rekening van? dure hobby dan. hier worden zeer regelmatig katten aangereden. liggen langs de weg en vaak zijn ze niet uit de buurt.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 19:40

dingogirl schreef:
als aan de dierenambulance gemeld is dat de kat al overleden was, en ze komen dan toch, dan zou ik zeker niet betalen. gewoon een principekwestie. als ze hulp hadden geboden als hij dat nog nodig had of ze hadden hem meegenomen naar een dierenarts was het anders geweest.

als ik een gewond of dood dier vind, waar uiteindelijk geen eigenaar van wordt gevonden, en ik bel de dierenambulance. dan krijg ik daar de rekening van? dure hobby dan. hier worden zeer regelmatig katten aangereden. liggen langs de weg en vaak zijn ze niet uit de buurt.

Het rijden voor dieren zonder eigenaar worden door subsidies en donaties betaald. Dus nee, daar krijg jij geen rekening van.

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 19:41

Dat is wel heel vreemd. Zou daar mijn bedenkingen bij hebben. Zou te gek voor woorden zijn als een vrijwilliger van de dierenambulance op deze manier stiekem geld trekt van mensen!
Moet niet mogen en kunnen.
Ik zou bellen naar hoofdkantoor?? Uitleggen en vragen om nader onderzoek/uitleg.

pillow

Re: Rekening van de dierenambulance ontvangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:35

Ik begrijp niet waarom mensen dan direct een dierenambulance bellen. Beest was al dood dus er hoeft niks gered te worden. Als het dier voor een woning ligt bel je toch even aan met de vraag of je weet van wie de kat is. Dat is echt het nadeel van de mobiele telefoon. Niet eerst even kijken hoe of wat nee gelijk bellen. In dit geval kregen ze van mij echt geen geld.

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:42

Horsie84 schreef:
Dat is wel heel vreemd. Zou daar mijn bedenkingen bij hebben. Zou te gek voor woorden zijn als een vrijwilliger van de dierenambulance op deze manier stiekem geld trekt van mensen!
Moet niet mogen en kunnen.
Ik zou bellen naar hoofdkantoor?? Uitleggen en vragen om nader onderzoek/uitleg.

Deze reactie spant wel de kroon hoor.... Stiekem geld trekken??? De vrijwilliger bij de dierenambu de schuld geven dat een eigenaar gewoon op moet draaien voor de kosten die voor zijn of haar dier zijn gemaakt? 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 21:12

Stellen dat een vrijwilliger hier geld probeert te trekken gaat mij ook te ver.

Ik heb net nog met de buurvrouw hierover gesproken. De kat was al geidentificeerd voordat de dierenambu ter plaatse was. Toen de loonwerker een doosje kwam halen voor een zwarte kat met een roze bandje riep ze al meteen dat die van ons was. Hij heeft de kat in het doosje gedaan is ermee naar de buurvrouw gegaan. Daarna kwam de ambu pas aan.

Buurvrouw is zich ermee gaan bemoeien want ze wilden de kat alsnog meenemen. Let wel hij had een geregistreerde chip, een adreskokertje om, was herkend door de buurvrouw en hij lag hemelsbreed 15 meter van ons huis af. Ging niet zonder slag of stoot en na wat gemor hebben ze hem dan maar bij ons voor op het bankje gelegd. En dat voelt voor mij dan wel als we nemen hem mee want dan moet de eigenaar betalen voor ze hem terug krijgen of bij niet ophalen betaalt de gemeente.

En als klap op de vuurpijl krijg je er nog ronduit kortaf een factuur bovenop.

Als er hier iemand iets verdiend dan is het de loonwerker wel, want die had zijn trekker er zo voor gezet dat niemand er overheen kon rijden. De kat lag namelijk nog midden op straat toen hij snel een doosje ging halen. Ik denk ook niet dat hij degene is die heeft gebeld.

Alles bij elkaar hou ik een heel erg naar gevoel over aan deze gang van zaken.

Maar hoe zit het wettelijk? Kunnen zij mij echt laten opdraaien voor deze ritprijs?

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 21:43

Niet betalen. Dit gaat gewoon nergens over.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 11:02

Maar ik snap dat je de buurvrouw en loonwerker nu de hand boven het hoofd wilt houden, maar tussen 1 en 2 is er toch door iemand de dierenambulance gebeld?
Allez, de dierenambulance wordt nu zo weggezet als de ongenode gast die pas arriveert nadat alles al geregeld is en waarbij de buurvrouw zelfs moeite moet doen om ze weg te kssshhhtttt'en wanneer die mensen hun job willen doen. De luis in de pels als het ware. Ergens moet je ook eerlijk naar de dierenambulance blijven: zij werden opgeroepen en zij reageerden, dat in tussentijd de betrokken personen ook naar andere oplossingen hebben gezocht, kan de dierenambulance op dat ogenblik toch niet weten. Zij hebben op dat ogenblik een dienst geleverd, namelijk een ter plaatse bezoek, en dus volgt er een factuur voor het uitrijden. Zo staat het ook specifiek op de factuur. Hadden ze de kat meegenomen, was het bedrag waarschijnlijk hoger geweest.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 11:34

Cayenne schreef:
__elise__ schreef:
Hier ook al eens van dit soort geintjes, echt belachelijk. We hadden een hond die weleens een stukje de straat op liep (buitengebied). Mensen namen hond mee (!!), bellen de dierenambulance en wij kunnen €35 afrekenen om het weer op te mogen halen. Terwijl dier amper 200 meter van het erf af is :? Als je niet afrekent, krijg je het dier gewoon niet terug. Niet grappig als dat meerdere keren gebeurt.

Dan is het een kwestie van je hond beter op je erf houden.
Die hoort gewoon niet los te lopen.

Dan zou je aan mijn ook een slechte hebben. Hier in de wijk al even geleden hondje liet zichzelf uit. Ik foto op faceb geplaatst want wist toen niet van wie die was. Dat ik de ambulance voort zou bellen.

Nou die mensen waren zo boos dat ze de kosten dan hij mijn terug zouden halen..... Uuuuh houd je dier bij. Ik bel voort meteen.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 11:59

Gloa schreef:

Ik heb net nog met de buurvrouw hierover gesproken. De kat was al geidentificeerd voordat de dierenambu ter plaatse was. Toen de loonwerker een doosje kwam halen voor een zwarte kat met een roze bandje riep ze al meteen dat die van ons was. Hij heeft de kat in het doosje gedaan is ermee naar de buurvrouw gegaan. Daarna kwam de ambu pas aan.

Buurvrouw is zich ermee gaan bemoeien want ze wilden de kat alsnog meenemen. Let wel hij had een geregistreerde chip, een adreskokertje om, was herkend door de buurvrouw en hij lag hemelsbreed 15 meter van ons huis af. Ging niet zonder slag of stoot en na wat gemor hebben ze hem dan maar bij ons voor op het bankje gelegd. En dat voelt voor mij dan wel als we nemen hem mee want dan moet de eigenaar betalen voor ze hem terug krijgen of bij niet ophalen betaalt de gemeente.

Als er hier iemand iets verdiend dan is het de loonwerker wel, want die had zijn trekker er zo voor gezet dat niemand er overheen kon rijden. De kat lag namelijk nog midden op straat toen hij snel een doosje ging halen. Ik denk ook niet dat hij degene is die heeft gebeld.

Maar hoe zit het wettelijk? Kunnen zij mij echt laten opdraaien voor deze ritprijs?

Dat de kat al geïdentificeerd was voordat ze er waren maakt niets uit. Hij was nog niet geïdentificeerd op het moment dat de DA gebeld werd en het is fijn te weten dat de DA snel uitrukt als er gebeld wordt. Dus ipv zeggen...ze zullen wel niets te doen hebben gehad, zou de reactie moeten zijn...wat fijn dat ze direct paraat kunnen staan als het nodig is.

Dus de DA is gebeld, zijn snel uitgerukt en de eigenaar is getraceerd. Dus klaar als een klontje lijkt mij, de rekening is voor de eigenaar want die is verantwoordelijk voor de schade/kosten die zijn dier aanricht.
Dat ze hem mee wouden nemen snap ik wel. Ze zullen wel vaak er tegenaan lopen dat de eigenaar de rekening niet meer wil betalen als de kat eenmaal dood is. Zal de ervaring zijn...en eerlijk is eerlijk.. het gedrag van TS toont aan dat dit kennelijk nodig is om het geld voor de dienst te krijgen. TS haar eigen houding werkt dit soort zaken in de hand. Persoonlijk vind ik het best asociaal om dit soort rekeningen niet te willen betalen. Jouw kat, jouw kosten

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 12:14

oji schreef:
Gloa schreef:

Dat de kat al geïdentificeerd was voordat ze er waren maakt niets uit. Hij was nog niet geïdentificeerd op het moment dat de DA gebeld werd en het is fijn te weten dat de DA snel uitrukt als er gebeld wordt. Dus ipv zeggen...ze zullen wel niets te doen hebben gehad, zou de reactie moeten zijn...wat fijn dat ze direct paraat kunnen staan als het nodig is.

Dus de DA is gebeld, zijn snel uitgerukt en de eigenaar is getraceerd. Dus klaar als een klontje lijkt mij, de rekening is voor de eigenaar want die is verantwoordelijk voor de schade/kosten die zijn dier aanricht.
Dat ze hem mee wouden nemen snap ik wel. Ze zullen wel vaak er tegenaan lopen dat de eigenaar de rekening niet meer wil betalen als de kat eenmaal dood is. Zal de ervaring zijn...en eerlijk is eerlijk.. het gedrag van TS toont aan dat dit kennelijk nodig is om het geld voor de dienst te krijgen. TS haar eigen houding werkt dit soort zaken in de hand. Persoonlijk vind ik het best asociaal om dit soort rekeningen niet te willen betalen. Jouw kat, jouw kosten

Het ligt er naar mijn mening ook wel aan waar de DA vandaan moet komen.

Als hij er echt binnen een paar minuten was, dan reed hij al in de buurt of is de base erg dichtbij.

Ik vind een rekening van €19 voor misschien 5 gereden km ook wel ernstig overdreven.

Nee, de bus rijdt niet op lucht, maar 5km aan diesel is misschien 0,5 liter als zn bus heel dorstig is.

In de situatie van de ts had ik €5 overgemaakt voor de gedane moeite, ze zijn toch gekomen.

Maar €19 is dan echt teveel.

Moet de DA echt van ver komen dan had ik de volledige rekening wel betaald, maar dan had er ook een stuk meer tijd gezeten tussen het bellen en het arriveren van de DA en had de beller nog kunnen afbellen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 12:17

Mvdende... Een dierenarts rekening ook per rit voorrijkosten. Al moet ze na jou bezoek een stal verderop zijn voorrijkosten betaal je opnieuw.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 12:26

StalNollie schreef:
Mvdende... Een dierenarts rekening ook per rit voorrijkosten. Al moet ze na jou bezoek een stal verderop zijn voorrijkosten betaal je opnieuw.

Klopt.

Maar in dit geval ging het om een al overleden kat, die binnen 5 minuten geïdentificeerd was.

Dan heeft de DA echt al dichtbij gezeten om er binnen die 5 minuten te zijn.

En de DA is een non-profit organisatie. Gerund door vrijwilligers. Misschien 1 of 2 betaalde mensen.

Een dierenarts moet zn geld ermee verdienen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 12:27

De rekening is iets onder de 35,-

Snap wel dat ze hem mee willen nemen want dat 'garandeerd' betaling.

Ik weet 100% zeker dat de buurvrouw en loonwerker niet gebeld hebben.

De pijn zit hem vooral in het onproffessionele, lompe en botte gedrag.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 12:50

Ik snap heel goed dat je verbolgen bent over de manier waarop ze het afgehandeld hebben. Daar kunnen ze zeker is verbeteren en daar mag je ze best op aanspreken.

Als je zeker bent dat de buurvrouw en loonwerker niet gebeld hebben kan het best zijn dan iemand de aanrijding heeft zien gebeuren, maar niet kon stoppen. Onderweg snel de dierenambulance gebeld niet zeker wetende of de kat nog leefde. Op zo'n moment moet de dierenambulance er van uit gaan dat de kat nog leeft en het dus spoed is. Zij konden niet weten dat ondertussen al bekend was wie de eigenaar van de kat is. Persoonlijk had ik op locatie graag zelf even contact willen hebben met de eigenaar om de wensen door te spreken en aan te geven dat er kosten aan verbonden zijn. Via de chip, de adreskoker of eventueel zelfs de buurvrouw hadden ze dat zo te lezen prima kunnen doen.

Dat je aangeeft dat ze dit anders aan hadden moeten pakken kan ik wel begrijpen. Succes en sterkte met alles.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 12:58

Ik zou een klacht indienen.
Was het een officieel document? Dan kunnen ze dit aanpassen voor de toekomst.
Ik kreeg van mijn dierenarts laatste een sterkte kaartje na het inslapen van mijn pony. Dat is pas gewoon service en mensen met een 'goed gevoel' achter laten. De DAmbu had ook zoiets kunnen schrijven: gecondoleerd met uw dier blablabla en dan uitleggen dat er kosten zijn voor het uitrukken....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 14:18

zonnebloem18 schreef:
Ik snap heel goed dat je verbolgen bent over de manier waarop ze het afgehandeld hebben. Daar kunnen ze zeker is verbeteren en daar mag je ze best op aanspreken.

Als je zeker bent dat de buurvrouw en loonwerker niet gebeld hebben kan het best zijn dan iemand de aanrijding heeft zien gebeuren, maar niet kon stoppen. Onderweg snel de dierenambulance gebeld niet zeker wetende of de kat nog leefde. Op zo'n moment moet de dierenambulance er van uit gaan dat de kat nog leeft en het dus spoed is. Zij konden niet weten dat ondertussen al bekend was wie de eigenaar van de kat is. Persoonlijk had ik op locatie graag zelf even contact willen hebben met de eigenaar om de wensen door te spreken en aan te geven dat er kosten aan verbonden zijn. Via de chip, de adreskoker of eventueel zelfs de buurvrouw hadden ze dat zo te lezen prima kunnen doen.

Dat je aangeeft dat ze dit anders aan hadden moeten pakken kan ik wel begrijpen. Succes en sterkte met alles.

Wij hebben ze daar op aangesproken maar werd compleet overheen gepraat dat zij gewoon in hun recht staan en wij als eigenaar aansprakelijk zijn. Het werd er dus niet beter op.

Maar even advocaat van de duivel; wat als ze mij gebeld hadden en van mij het gevoel krijgen dan ik niet genegen ben om te betalen.....hadden ze dan mijn kat meegenomen? Want als ze door een willekeurig persoon gebeld worden mogen ze dan jouw dier stelen om betaling door eigenaar veilig te stellen? Katten mogen in dit land volgens mij gewoon op de openbare weg lopen. Neem ik een kat mee van straat die duidelijk een baasje heeft dat is dat diefstal.... De vrijwilligers van de dierenambulance zijn geen boa's met een uitzonderingspositie hierop.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 14:24

'Wat als' lijkt me niet relevant.
Als jij een dier in nood ziet en het is helemaal alleen neem je het hopelijk ook mee. Dat is geen diefstal. Je draagt op dat moment zorg voor het dier van iemand die zelf verzaakt omdat er geen toezicht was.
Ik vind het echt enorm gezever, sorry. Zeg tegen hen of tegen de overkoepelende organisatie dat je de manier van behandelen niet oké vindt.
En als je dit in de toekomst wil voorkomen houd je voortaan je dier veilig bij je.