Whippet puppy op komst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 10:54

Skippy01 schreef:
Gaaf! Ziet er inderdaad wel echt anders uit dan een greyhound op de renbaan :j
Halen ze ongeveer dezelfde snelheden ook?

Ons type, de bergafghaan, is wat meer gebouwd op jagen in de bergen, waardoor ze vooral enorm behendig en wendbaar zijn, ze kunnen tijdens een sprong in de lucht 180 graden draaien en de andere kant op rennen, maar zijn op lange, rechte stukken wat minder snel dan andere windhonden. Je hebt ook een ander type afghaan, de vlakteafghaan, die wat smaller en sneller is en het ook beter doet op de renbaan.

xoranlover

Re: Whippet puppy op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 11:15

Wij rende met de vlakteafghaan. Die hebben ook veel minder haar. Zijn niet zo snel als een grey of whippet maar ongelofelijk lenig en wendbaar. Wendbaarder dan de greys. Goed te zien in de bochten.

Xoran mijn favoriet
Afbeelding

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 11:31

Ohhh <3 <3

Wij zijn laatst met onze Saluki naar een coursing geweest voor het eerst. Dat was een succes := _O- Ik heb harder achter die haas aangerend dan zij :')
Maar ze wordt aardig geblokkeerd door haar angst voor andere honden. Had daarom ook niet verwacht dat ze het meteen de eerste keer zou gaan doen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 11:39

Xoran is gaaf! Mooi te zien hoe veel verschil er zit tussen de verschillende types!

Wat leuk dat je ook naar een coursing bent geweest, limoen! Als ze eenmaal door hebben hoe leuk het is dan zijn ze niet meer te stoppen :))
Net even je blog gelezen, wat jammer dat ze zo lastig op gewicht blijft! Hopelijk gaat het inmiddels weer wat beter.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 11:58

8nnemiek schreef:
Xoran is gaaf! Mooi te zien hoe veel verschil er zit tussen de verschillende types!

Wat leuk dat je ook naar een coursing bent geweest, limoen! Als ze eenmaal door hebben hoe leuk het is dan zijn ze niet meer te stoppen :))
Net even je blog gelezen, wat jammer dat ze zo lastig op gewicht blijft! Hopelijk gaat het inmiddels weer wat beter.

Haha ja we oefenen nu thuis, zodat ze de prikkel misschien op een coursing eerder snapt. :D :)) Het zou zo leuk voor haar zijn.

Ja, ze blijft lastig idd. We zijn nu net ruim een maand bezig met een traject op vers voer opbouwen etc. Het belangrijkste hebben we gewonnen nu: ze eet HEEL graag! Ze vindt het heerlijk. Nu opbouwen met de juiste samenstellingen dat ze er beter uit gaat zien..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 12:19

Wat fijn dat ze zo graag eet nu!

Die van mij is ook niet de makkelijkste met eten, maar valt gelukkig alleen zo rond de loopsheid/schijndracht wat in meestal.
Madam haalt haar neus op voor vers vlees. Brokjes en vlees uit blik gaat er redelijk in, maar menseneten en dan vooral groente doet ze een moord voor :') Uit een bak met brokjes, vlees en broccoli wordt eerst secuur de broccoli uit gehengeld, en daarna met lange tanden het vlees :+

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 14:12

xoranlover schreef:
Wij rende met de vlakteafghaan. Die hebben ook veel minder haar. Zijn niet zo snel als een grey of whippet maar ongelofelijk lenig en wendbaar. Wendbaarder dan de greys. Goed te zien in de bochten.

Xoran mijn favoriet
[ [url=m/JoH2ly.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ohhh, die is knap <3

8nnemiek schreef:

Die van mij is ook niet de makkelijkste met eten, maar valt gelukkig alleen zo rond de loopsheid/schijndracht wat in meestal.
Madam haalt haar neus op voor vers vlees. Brokjes en vlees uit blik gaat er redelijk in, maar menseneten en dan vooral groente doet ze een moord voor :') Uit een bak met brokjes, vlees en broccoli wordt eerst secuur de broccoli uit gehengeld, en daarna met lange tanden het vlees :+

Haha, ow, jij hebt een konijn ipv een hond! :')
(Mijn hond eet ook echt heel graag groente, maar toch nog altijd liever vlees)

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 14:21

8nnemiek schreef:

Zo herkenbaar! Pippa miep gigantisch met eten, maar voor groente, fruit, sojayoghurt en tofu doet ze een moord

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-20 16:29

Afbeelding
Afbeelding

He hallo daar ben ik dan! Nu heet ik nog Goofy maar de baasjes weten dit nog niet zeker....

Ik bericht straks uitgebreider :D
Wat een heerlijk dier <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 16:49

Jaa Goofy is leuk! Lekker origineel ook!
Vooral lekker genieten!

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:10

Warboel schreef:
Whippies <3 <3

Ik heb een langharige Whippet! Een Silken Windsprite, Otje.
Mijn ervaring is dat zeker een regenjasje wel heel lekker is! Ze hebben het snel koud.
Voor Otje heb ik ook wat fleece bodies, voor als het droog is maar wel koud. Voor de winter heeft ze ook een dikkere jas. DG Doggear en Sofa Dogwear zijn twee merken die windhonden kleding maken, maar er zijn er nog veel meer.

Windsprites heben wat minder jachtinstinct en Ot loopt prima los.
Haar vader is ook een leuke sport hond en als Otje uitgegroeid is wil ik ook zeker behendigheid met haar gaan doen.
Ze is goed te trainen en doet het echt supergoed op de hondenschool. Windhonden zijn over het algemeen super slim maar ze moeten er zelf het nut van inzien om met je mee te werken. Het zijn apartelingen, maar wel geweldig <3 <3

Mijn mevrouwtje, nu 7 maanden oud:
[ [url=m/QE8Yby.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vU9jsY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Succes met wachten!

Omg deze is zoooooo leuuuk

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:42

Wat een schatje! <3 Volgens wikipedia is Goofy’s volledige naam: George Lester Geef. Misschien een idee?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:45

George! :))

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:56

Warboel schreef:
George! :))

Jaa, ik stem ook voor George :))

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 18:19

George vind ik ook leuk! Of mister George? Hierin de buurt een hond die heet James, een ander mister James. Ook zo leuk!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 18:26

Ohh wat is ie ongelofelijk schattig <3

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-20 18:57

Afbeelding

Uitgeteld!

Dat viel voor mijn man af..
Hij heet nu Ace :)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 19:13

Zoveel indrukken ook, die zal wel even moe zijn ja :j

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 19:21

Ace is ook leuk!

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-20 21:14

Hij is echt schattig, en hij vind ons zoontje echt prachtig.
De kat vind hem erg spannend ofwel ze vreet hem t liefste op :')

Hij heeft al 2x binnen gepoept 2x geplast. Nog niks buiten charme.
We waren telkens te laat!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 21:24

Je gaat het vanzelf herkennen. En wandelen gewoon even laten eerst maar eens buiten plassen. En anders opschrijven wat zijn ritme is. Dan komt t goed

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 21:29

Leuke naam, ace <3

Zindelijk maken komt inderdaad vanzelf, je leert wel hoe je pup het gaat aangeven.

Geniet van je knapperd!

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-20 21:33

kiwiwitje schreef:
Je gaat het vanzelf herkennen. En wandelen gewoon even laten eerst maar eens buiten plassen. En anders opschrijven wat zijn ritme is. Dan komt t goed

Ja ik ben een paar keer met hem in de tuin geweest en 1x 20 meter verder op een uitlaatplekje. Meer niet nog. Ik dacht eerst maar eens even wennen!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 21:46

meisje_ schreef:
kiwiwitje schreef:

Ja ik ben een paar keer met hem in de tuin geweest en 1x 20 meter verder op een uitlaatplekje. Meer niet nog. Ik dacht eerst maar eens even wennen!

Ja sowieso eerst wennen. En uitstapjes kunnen prima natuurlijk maar puur voor zindelijk maken lekker iets makkelijks als de tuin of een grasje voor de deur kiezen. Ze vinden de buitenwereld meestal al te boeiend om nog te plassen

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 21:58

Ace <3

En wauw, die races zijn zo gaaf !

En Xoranlover: nu weet ik waar je boktnaam vandaan komt! Knap zeg die windhonden trainen, en niet onverdienstelijk zo te lezen.