Waar laten jullie de honden plassen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 11:57

Mijn hond mag niet poepen en of plassen tegen/in:
Tuinen, heggen, hekken, muren, gevels, klikobakken, auto’s, glasbak, op de stoep, wandelpaden, op de weg.

Ik woon 100 meter van een losloopgebied af.
Dus daar kan hij zijn behoeften doen.

Gebeurt het een keertje dat het mis gaat dan ga ik het schoonmaken/opruimen.

Babootje

Re: Waar laten jullie de honden plassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 11:58

Ik denk dat de meeste hondeneigenaren best goed opletten, maar vergeet de katten niet...

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 12:05

Maar katten begraven het wel, dus je staat er niet zo snel ik. Neemt niet weg dat ik ook vind dat daar wat mee moet gebeuren hoor. Maar een kat zou nooit ergens op de stoep poepen of op een grasveld

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 12:06

Ik heb momenteel helaas zelf geen hond meer. Maar honden van anderen plassen wel tegen de struikjes om mijn voortuin en dat vind ik helemaal niet erg.Dat heb ik veel liever dan de buurman die ze met onkruidverdelger besproeit omdat hij een hekel heeft aan planten.Zelf heeft hij alles betegeld en daar komt geen hond meer plassen.Bij mij mag dat dus wel.Overigens vind ik hondendrollen wel viezer omdat je die vaak aan je schoenen mee naar binnen neemt.Maar een echt groot probleem heb ik daar ook niet mee.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 12:27

Jester_ schreef:
Maar katten begraven het wel, dus je staat er niet zo snel ik. Neemt niet weg dat ik ook vind dat daar wat mee moet gebeuren hoor. Maar een kat zou nooit ergens op de stoep poepen of op een grasveld

Nee maar je grijpt er wel in als je in de tuin bezig bent en als er veel schijten dan stinkt je tuin als de hel. Zeker in de zomer. Van het gepies overal tegen en op meubels/kussens enz nog niet te spreken .....

En katten zouden nooit op stoep of grasveld schijten? Nou echt wel hoor. Hier ligt er toch echt kattenstront OP de stoep en OP de aarde en op het nepgras.. En het stinkt als de hel. NBij m'n zusje komen steeds katten in de tuin die het hele grasveld (nep) onderschijten. Zelfs op de trampoline en in het speelhuisje van de kinderen. Zij moet eerst strontruimen voordat haar kinderen buiten kunnen spelen.
Bij m'n ouders kattenstront op de stoep en in het grind. In m'n vorige oude huis op m'n balkon. Van kat van de buren.

Werk in de wijkverpleging en diverse tuinen die compleet onder gescheten zijn. Moest gisteren ergens aanbellen. Tuin lag vol met houtsnippers en cacao bonen tegen de katten met daar bovenop diverse kattendrollen die ik moest ontwijken met daarbij zo'n typische kattenpis en strontlucht.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 12:31

Hier mogen ze het alleen op de honden uitlaat plaats doen. Niet tegen andermans spullen, lantaarnpalen enz.
Zijn ze al vanaf pup af aan gewend. Niks op de stoep.
Zie hier regelmatig mensen met hond lopen die aan hekken en planten van bewoners staan te ruiken om vervolgens hun poot op te tillen. En baasjes staan rustig te wachten en toe te kijken. Begrijp dat echt niet hoor....

Hier in de buurt iemand die buxusboompjes en Haag langs z'n tuin heeft. Die heeft er al een bordje bij gezet want deze werd helemaal plat gezeken. De hele onderkant afgestorven en geel.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 12:41

Katten zijn juist ranziger dan honden, door het laagje aarde wat ze er over heen graven zie je het niet, toch trap je dr lekker in, katten zijn ook nogal asociale beesten als k eerlijk mag zijn-
Als je een hondendrol ziet dan loop je er wel langsheen..
Daarnaast scheit mn hond niet in kinderspeelplekken en meubels..

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 12:45

Je snapt het niet he. Niets van wat je zegt, ontheft je van het opruimen van een kakje van je hond.
Jij vindt wat katten doet ranziger, mag je helemaal vinden.
Maar dat betekend niet dat je de stront van jou hond mag laten liggen. Beetje kinderachtig ook.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 13:07

Carol_Beer schreef:
Katten zijn juist ranziger dan honden, door het laagje aarde wat ze er over heen graven zie je het niet, toch trap je dr lekker in, katten zijn ook nogal asociale beesten als k eerlijk mag zijn-

Dus omdat jij katten(poep) viezer vind, hoef jij je hondendrol niet op te ruimen? Rare redenering wel... Mijn kat komt niet buiten, of nouja, niet verder dan de achtertuin, maar ondertussen ligt ons speeltuintje achter vol met hondenstront... Kan daar niet veilig een balletje trappen, maarja, dan had ik maar geen moeten hebben (zoiets?)

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 13:18

Jester_ schreef:

Als alle katten het zouden begraven, zou mijn hond niet constant razendsnel als een stofzuiger kattenpoep naar binnen kunnen werken op de grasveldjes hier in het dorp -O- :') :r

Helaas is bij ons ook de ervaring dat de katten in de buurt overal poepen (ook in onze tuin) en niet eens de moeite doen ook maar iets van eroverheen te doen.

Maar, terug on topic:
Ik heb een teefje, die heft wel haar (mega korte) pootje, maar plast niet ergens tegenaan. Dat mag ze van mij ook niet. Ze mag wel op de stoep plassen, maar ik moet zeggen dat ze dat ook niet zomaar doet in het midden van de stoep. Normaal gezien altijd aan een rand. Als ze plas van reuen ruikt tegen gevels etc, zorg ik ervoor dat ze mee blijft lopen en niet eroverheen wilt plassen, want ik vind het niet fris zo tegen een huis aan. Ook al plast ze niet letterlijk tegen het huis. Tegen een haagje van de gemeente mag ze wel over de plas heen plassen, ze plast toch op de grond onder de haag ipv tegen het haagje zelf :+

Wij wonen in een klein dorp in de polder. Binnen het dorp zelf ruimen we sowieso altijd alle poep op, buiten het dorp is het afhankelijk van of het een berm is waar ook mensen overheen durven lopen of niet. Als ze bvb op een steile afgrond van de sloot gaat, ga ik het niet opruimen in de polder. Maar gaat ze op een berm die vaak wordt gebruikt voor mensen om van de ene naar de andere plek te lopen, dan doen we het wel. Ook al hoeft het in principe niet.

Bij mensen die buitenaf wonen, ruimen we het ook op als ze op een oprit zou gaan. Al gebeurt dat eigenlijk nooit omdat ik wil dat ze daar doorloopt. Ze krijgt alle tijd en ruimte om in de bermen en slootkanten te snuffelen en muizen te proberen vangen, dat hoeft ze echt niet ook nog eens bij mensen op eigen terrein te doen.

Bij ons in de tuin mag ze overigens ook overal plassen en poepen, wij hebben 2 hectare (de tuin sluit aan op de weides), maar omdat we regelmatig gaan wandelen (en dat weet ze), wordt er eigenlijk voornamelijk geplast in de tuin.

Oja en op speeltuintjes mag ze van mij niet komen. Dat vind ik niet fris en er is meer dan genoeg ruimte waar geen kinderen regelmatig contact met de grond maken.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 13:36

Ine23 schreef:
Als alle katten het zouden begraven, zou mijn hond niet constant razendsnel als een stofzuiger kattenpoep naar binnen kunnen werken op de grasveldjes hier in het dorp -O- :') :r

Helaas is bij ons ook de ervaring dat de katten in de buurt overal poepen (ook in onze tuin) en niet eens de moeite doen ook maar iets van eroverheen te doen.

Inderdaad. Ook hier. Ik denk dat er heel wat kattenpoepjes (de kleinere dan) aangezien worden voor hondenpoepjes :D .
Bij mijn achtertuin zitten ze niet omdat daar de honden nog wel eens lopen. Maar bij mijn voortuin komen er nog wel eens brutaal zitten. Poepjes vind ik soms. vooraan onder een boompje, maar er wordt vooral veel geplast. Stinkt vreselijk. Het sterft hier echt van de katten in onze eengezinswoningen wijk en die zoeken in de regel altijd andermans tuin uit.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 13:45

Ik weet wel dit ik het buitengewoon storend vind als een hond tegenmijn auto of heg pist.

Mijn hond mag het alvast niet, heeft de neiging gelukkig ook niet.

In mijn omgeving loopt iemand met twee juck hussel monsters die werkelijk tegen iedere auto, fiets, paal en heg aanpissen, en die zelfs rustig een stuk het pad je voortuin ophuppelen aan een flex waarvan de eigenaar blijkbaar niet door heeft dat daar een rem op zit, om IN mijn tuin tegen de regenton te komen pissen.

Erg narrig word ik ervan. Als je een hond wil, ligt de verantwoordelijkheid voor het gedrag van dat beest ook bij jou. En daar hoort dus bij dat je overlast tracht te voorkomen. En niet alleen wat jijzelf overlast zou vinden, maar dat wat een ander als overlast ervaart...
Voor mij hoort dat bij goed fatsoen.

Kost een beetje tijd om je hond op te voeden, tis misschien ook niet altijd makkelijk, maar als je daar geen zin in hebt moet je niet voor een hond kiezen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 13:51

Hier kunnen ze zo ontzettend makkelijk tegen gemeente bossages plassen dat het absoluut niet in hun op komt om tegen prive dingen van mensen te plassen. Nu ben ik al net zo lang als dat ik honden heb saar ontzettend strickt in dus weet niet beter. Ze kennen allemaal "nee" en "doorlopen" net zo goed als "effe plassen"

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 13:51

Kaus schreef:
Niet op de stoep, niet tegen bankjes en lantaarnpalen, niet tegen/in tuinen, niet tegen huizen of gebouwen. Alleen op veldjes of grasstroken of natuurlijk het bos.

Idem. Hekel aan dat asociale gepis overal tegenaan..

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 13:52

Mijn honden doen de 'kleine boodschap" nog wel eens in de tuin. Soms ook wel eens een grote. Ik loop dagelijks door de tuin om te kijken of er wat op te ruimen valt. Daar waar wordt geplast (meestal vooraan) gaat een emmer met Sanit Fris bio tegen urinegeur overheen.
Daardoor moeten ze meestal niet nodig als we ze uitlaten en houden ze het makkelijk op tot we in het recreatie gebied vlak bij ons huis zijn. Als het ze in de berm of bij het pad poepen ruim ik het als ik er goed bij kan op ( altijd zakjes bij me) maar als ze midden in de bosjes zitten, bijvoorbeeld als ze los zijn dan niet. Overigens is het ook meestal niet meer terug te vinden in de dorre bladeren.

Mijn honden mogen ook echt niet plassen bij heggen of tuinen van huizen. Bij mij aan de overkant loopt er een voetpaadje achterlangs de huizen dat ook echt als honden W.C. gebruikt wordt. Daar ga ik met mijn honden niet heen. Ik kan ik me goed voorstellen dat de mensen daar ook erg stank overlast hebben. Dan zit je ook niet lekker in je tuin.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 13:59

iirrssjjee schreef:
Carol_Beer schreef:

Dus omdat jij katten(poep) viezer vind, hoef jij je hondendrol niet op te ruimen? Rare redenering wel... Mijn kat komt niet buiten, of nouja, niet verder dan de achtertuin, maar ondertussen ligt ons speeltuintje achter vol met hondenstront... Kan daar niet veilig een balletje trappen, maarja, dan had ik maar geen moeten hebben (zoiets?)

Nou mijn hond poept iig niet in zandbakken waar kleine kinderen in gaan spelen zoals de meeste katten wel doen.. mn neefje kwam laatst thuis met kattenstront aan zn knie, vind ik niet normaal om eerlijk te zijn..
Mijn hond doet het gewoon in de bosjes en de berm, waar andere dieren als vossen en vogels net zo goed komen, maar de meeste mensen niet (bosjesmannen miss? :') )
Tegen hondeneigenaren wordt altijd opgekeken omdat ze hun uitwerpselen niet opruimen maar katteneigenaren mogen vanalles rondstrooien, daar komt het wel op neer..

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 14:04

Nogmaals dat maakt niet dat jij als hondeneigenaar de kakjes van je hond niet moet opruimen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 14:09

Jester_ schreef:

Helaas wel. In mijn voortuin allemaal drollen van katten op het gras en lang niet alles wordt begraven.

Maar genoeg mensen die hun hond tegen mijn heg laten plassen en poepen, maar zodra je ze aanspreekt is het niet hun hond die dat doet en snuffelt hij alleen. Helaas zijn het dan toch de onzichtbare honden die het doen en planten dood laten gaan :+

Mijn reu mag niet tegen heggen, huizen, schuttingen en noem maar op plassen. Hij wacht maar tot we op het grasveld zijn, daar mag hij tegen de bomen en bosjes can de gemeente aan. (Is een uitlaatplaats)

Soms gaat dat wel eens fout en tilt hij ergens zijn poot op omdat hij andere honden ruikt daar. Ik kap dat af, mag gewoon niet.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 14:15

Dat poot optillen is voor mij een reden alleen teven te willen.
Sinds ik ziek ben mag de ochtend en avondplas in de tuin. Heb kunstgras met een onderlaag van fijn puin en wit zand wat ik regelmatig schoonspuit en aan het eind van de zomer gaat het zwembadwater eroverheen.

Verder tijdens de wandeling op aangewezen uitlaatplaatsen of in een groenstrook. Voor de grote boodschap geldt een opruimplicht. Wat in mijn tuin belandt gaat in de container.
Zelfs in het bos wil ik niet dat ze op het pad kakt, gebeurt het toch dan ruim ik het op.

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 14:35

Mijn hond poept op hondenveldjes en voor de rest het liefste in het gras, maar dan ruim ik het gewoon netjes op! Plassen doet ze soms best op random plekken, maar nooit expres in een tuin! Ze is alleen nog jong dus heeft ze wel eens ongelukje..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 14:41

tiwi1969 schreef:

Mijn teven tilden ook hun poot op. :=

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 15:19

MyWishMax schreef:
tiwi1969 schreef:

Transgender?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 15:35

MyWishMax schreef:
tiwi1969 schreef:

Die van mij ook. Ziet er heel dom uit

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 16:50

tiwi1969 schreef:
MyWishMax schreef:

Transgender?

Wel nee, tot wel de kwart van de teven tillen hun poot op. Is helemaal niet zo ongebruikelijk.

Bij het in je eigen tuin laten plassen kan je een paaltje zetten, maar die van ons doet het ook tegen een hoge graspol. Overigens bijt tevenplas vaak erger in het gras uit dan reuenplas, doordat het exact op 1 plaats beland en wat geconcentreerder is.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 18:17

Mijn reu pist voornamelijk tegen zijn eigen voorpoot :\