Buren willen kat niet terug

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vanillia

Re: Buren willen kat niet terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 08:33

Ik begrijp dat het een vervelende situatie is, maar zou het ook niet lastiger maken dan het is.
Aangeven bij je buren dat jij de kat ook niet wil hebben en als ze hem niet van jouw erf houden je hem laat ophalen door de dierenambulance. Simpel zat, kan me niet voorstellen dat ze daar een probleem van maken aangezien ze weinig moeite doen om hem terug te halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 08:47

Ik heb niet alles gelezen, maar ik zou aangeven dat jij de kat niet wil hebben en als zij de kat ook niet wil dat ze beter een ander plekje voor hem kunnen zoeken en dat jij anders de dierenambulance belt om hem te laten meenemen.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 08:53

Ik vind de boer precies niet zo prettig. Is gewoon hem vangen & naar het asiel doen dan niet de beste optie? Ik begrijp dat jij er dan werk moet insteken, maar ik heb het idee dat als die andere personen dat moeten doen, het voor de kat misschien niet zo fijn uitdraait.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-20 09:22

The_Cat schreef:
Ik vind de boer precies niet zo prettig. Is gewoon hem vangen & naar het asiel doen dan niet de beste optie? Ik begrijp dat jij er dan werk moet insteken, maar ik heb het idee dat als die andere personen dat moeten doen, het voor de kat misschien niet zo fijn uitdraait.

Dat zei mn partner ook al (lees stoere man die niks met katten heeft en onze oude al tolereert omdat die muizen vangt).

Als we hem terug brengen of op laten halen dan denk ik dat hij hem verzuipt. Want deze is lastig.

We hebben besloten het nog een week of 2 aan te kijken of onze poes weer naar buiten wil en als het dan nog niet gaat gaat deze meneer naar het asiel of naar vrienden of bekenden die een goed tehuis bieden dus geen marktplaats of fb

sas66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 09:26

Goed van je TS dat je het toch nog wil proberen en ook dat je je druk maakt om de kat van een ander. Hopelijk draait je oude dame een beetje bij en gaat het toch nog goed komen en is er voor een iedereen een happy end.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 09:47

friesam schreef:
The_Cat schreef:

Dat zei mn partner ook al (lees stoere man die niks met katten heeft en onze oude al tolereert omdat die muizen vangt).

Als we hem terug brengen of op laten halen dan denk ik dat hij hem verzuipt. Want deze is lastig.

We hebben besloten het nog een week of 2 aan te kijken of onze poes weer naar buiten wil en als het dan nog niet gaat gaat deze meneer naar het asiel of naar vrienden of bekenden die een goed tehuis bieden dus geen marktplaats of fb

Waauw, wat lief van jullie! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 09:53

Wat aan komt lopen mag blijven toch
Daarbij hoe lang gaat een kat van 17 nog mee
Straks heb je weer een nieuwe muizenvanger nodig
Ze wennen echt wel aan elkaar

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 10:19

[***] schreef:
1 Wat aan komt lopen mag blijven toch
2 Daarbij hoe lang gaat een kat van 17 nog mee
3 Straks heb je weer een nieuwe muizenvanger nodig
4 Ze wennen echt wel aan elkaar

1 Niet als je eigen kat helemaal van de wap is...

2 misschien nog wel een jaartje of 3...

3 dat valt tegen die tijd wel te regelen...

4 nee.. sommige dieren wennen niet aan elkaar... (sommige mensen ook niet... maar dat terzijde...)

Daarnaast... dit zou ts haar probleem niet mogen zijn... maar het probleem van de eigenaar van de aanloopkat...

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 10:23

[***] schreef:

Dat meen je toch niet serieus -O-
Wat een empathie tegenover TS en haar gestreste bejaarde kat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 13:39

[***] schreef:

Wie zegt dat ze nieuwe kat willen hierna?

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 14:12

Zelf zou ik tegen de buren zeggen dat ze hem of op komen halen en zorgen dat ie niet meer bij jullie komt of aangeven dat je hem op laat halen. Als ze dan niet komen zou ik de dierenambulance bellen en zeggen dat je een aanlopen hebt die niet kan blijven, of ze hem op kunnen komen halen. Succes iig .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 14:28

Neon schreef:
[***] schreef:
1 Wat aan komt lopen mag blijven toch
2 Daarbij hoe lang gaat een kat van 17 nog mee
3 Straks heb je weer een nieuwe muizenvanger nodig
4 Ze wennen echt wel aan elkaar

1 Niet als je eigen kat helemaal van de wap is...

2 misschien nog wel een jaartje of 3...

3 dat valt tegen die tijd wel te regelen...

4 nee.. sommige dieren wennen niet aan elkaar... (sommige mensen ook niet... maar dat terzijde...)

Daarnaast... dit zou ts haar probleem niet mogen zijn... maar het probleem van de eigenaar van de aanloopkat...

Hier ook een voorbeeld van een oude kat (15) die niet went aan de jonge kittens. Hij heeft er niets mee en wil er niets mee te maken hebben

Gitta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 14:39

Als de buurvrouw hem echt niet terug wil, waarom dan niet een liefdevol huisje voor hem vinden via Marktplaats? Veel mensen hier zijn er op tegen, maar ik geloof echt wel dat als je er wat moeite en tijd insteekt dat je serieuze gegadigden het makkelijkst via MP kan vinden en de 'bullshit' reacties eruit kan filteren. Probeer hem ondertussen op gewicht te laten komen, geef hem een ontwormingstabletje. Je kan niets meer dan jezelf erbij neer leggen dat, hoe oneerlijk de situatie nu ook is, de kat eenmaal op je erf loopt en hij volgens mij desperate is voor een beetje TLC (tender, love, care).

Zelf ben ik niet zo zeer fan van het plaatsen van volwassen katten in het asiel, er zijn veel katten die lang blijven zitten en de asielen zijn al zo overvol. Daarnaast geeft het plaatsen van zo'n kat in een drukke omgeving als asiels bergen met stress, ik zou dan liever via andere kanalen zelf op zoek gaan naar een gouden mandje.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 18:13

Ik zit dit net te lezen, heb je al iets besloten?

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 18:55

Als je de dierenambulance belt en zegt dat er een dier is aan komen lopen, gaan ze heus niet overal navraag doen. De kat wordt op de Amivedi site gezet en als er binnen 2 weken zich niemand meldt, dan mag de kat geadopteerd worden (mits gezond). Wij hadden in het buitengebied regelmatig dat er katten gedumpt werden. Het duurde soms een paar weken, voordat de kat zich liet vangen, en als we de kat dan hadden, dan belden we de dierenambulance. Beter naar het asiel dan maar rond blijven zwerven....

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 19:41

Earth schreef:
Ik zit dit net te lezen, heb je al iets besloten?

Staat hierboven

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 10:46

Oh dat had ik net gemist, oeps.

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 09:33

Ik zou de kat naar het asiel brengen. Zeggen dat je hem hebt gevonden. Dan wordt hij daar gecastreerd en er een nieuw huisje voor gezocht. Beter voor de kat en beter voor jullie kat.
Als je hem houdt, moet je hem ook laten castreren vind ik. Ik weet niet of je dat wilt?

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 17:16

Mona81 schreef:
Ik zou de kat naar het asiel brengen. Zeggen dat je hem hebt gevonden. Dan wordt hij daar gecastreerd en er een nieuw huisje voor gezocht. Beter voor de kat en beter voor jullie kat.
Als je hem houdt, moet je hem ook laten castreren vind ik. Ik weet niet of je dat wilt?

Waarom MOET zij hem laten castreren als ze hem zou houden? Vind dat onzin.. een kat hoor je sowieso op je eigen terrein te houden.

Gewoon weg brengen naar het asiel.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 18:47

Ts, hoe gaat het nu?