Nu al spinnen seizoen?

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Juliana1
Berichten: 149
Geregistreerd: 25-11-14
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 22:06

Lizz schreef:
Deze spin is van juni, naar buiten gedaan :D
Ben benieuwd of die geroeid is :')

Spoiler:
[ [url=m/jeHiJ9.jpg]Afbeelding[/url] ]


Spoiler:
[ [url=m/jiDfHQ.jpg]Afbeelding[/url] ]



Waarom doe je die foto's nou in een spoiler? Dat is toch helemaal niet nodig? :#
Kijk maar uit, als die gegroeid is past-ie vast niet meer in zo'n glas *D

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 22:16

ik denk dat ik gezegend ben... in et dorpje waar ik nu woon hebben mijn ouders 23 jaar geleden al gewoond gehad en toen hadden ze enorm veel last van die huisspinnen. In het huis erna paar km verderop hadden ze er ook best veel last van. In hun huidige huis vorig jaar 3 spinnen, meer niet.

En nu hedendaagse tijd: ik woon hier sinds vorig jaar en nog geen grote spin gezien in huis. Er zit er wel 1 in de kelder in een verluchtingsgat van de muur. Ik vermoed zelfs dat dit een vrouwtje is want ze leek vorig jaar een eitjeszak te hebben. Die spin zit er nu nog steeds en verroert zich niet. Ze mag er blijven want in de kelder kom ik toch niet (huis is helemaal onderkeldert en inpandige garage en ik kom alleen in de garage en voorste plaats daar staat wasmachine en droogkast.)

Misschien komen ze net niet binnenshuis dankzij de grote kelderruimtes onder het huis waar ze ook droog zitten?

Ben in ieder geval ook over mijn angst heen, de kleine spinnen durf ik nu zelf te vangen en doodmaken (ja ik maak ze dood, spinnen zijn er in overvloed dus die paar die ik dood maakt echt niks uit voor de populatie). Naar die grote die in de kelder zit durf ik vanaf een afstandje te kijken en als ze echt niet beweegt durf ik zelfs dichterbij gaan kijken.
Op de wei kwam ik vorige week een paar wespspinnen tegen met het uitmesten. die bekeek ik ook van dichtbij. Ik durfde zelfs de mest vlakbij het web op te rapen met m'n handen (wel handschoenen aan maar met de handen werkt makkelijker bij hoog gras)

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8404
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 22:18

Vanmiddag pakte ik een emmer op stal en daar zat me toch een spin in :wow:
Oprecht dik 15 cm spanwijdte. Die zou niet in mijn plant passen.

Was zo in shock dat ik de emmer vliegles heb gegeven maar niet had bedacht dat een foto leuk zou zijn voor dit topic. Maar met een beetje geluk vind ik morgen het vriendje %)

Loreke2
Berichten: 317
Geregistreerd: 26-02-08

Re: Nu al spinnen seizoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 12:30

Dankzij dit topic ben ik toch ook terug alert op spinnenspotting.

Kom ik zonet uit de keuken, en recht voor mij op de muur toch wel geen prijs, aangezien vriend niet thuis is toch maar mijn angst opzij gezet. :D Ik kan het moeilijk aan mijn dochtertje van 4 vragen... :+

Hooiwagens mogen van mij gerust blijven, maar die zwarte, ieuw...

Babootje

Berichten: 26629
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 12:48

Juliana1 schreef:
Dat de spinnen extra groot zijn, kan kloppen ja, want door het warme weer groeien ze goed geloof ik, en door klimaatverandering zullen ze elk jaar steeds groter worden. Yay! ;(


Misschien krijgen we in de toekomst dan toch ook van die schatjes als in Australie.

Babootje

Berichten: 26629
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 12:51

Ik moet zeggen dat we weinig spinnen hebben de laatste jaren. Vroeger zag ik ze nog wel eens door de huiskamer rennen. We hebben wel veel muizen dus misschien houden die de spinnen weg. Heb begrepen dat ze ze eten.

Maar in Australie gebeurt ook nog wel eens het omgekeerde :D :D
https://www.ad.nl/binnenland/enorme-spi ... ~a21eb2fa/

Wennii

Berichten: 2313
Geregistreerd: 29-04-09

Re: Nu al spinnen seizoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 13:00

Wij hebben bij ons ook de hele coniferenheg vol van die webjes met holletjes. Vorig jaar zaten er een stuk of 5 in de hele heg (goed zichtbare dan, daar zitten grote jongens in), nu zijn het er zeker een stuk of 30.
Paar deuren verder is de hele heg grijs van de webjes.

Ik heb binnen alleen nog een superkleintje gezien vorige week, zo'n grijze die springt.
Gelukkig heb ik er totaal geen schrik van hoe groot ze ook zijn, ik pak ze ook gewoon zo op en zet ze buiten. Naast dat ik het heel zielig vind om ze dood te maken heb ik ook denk ik nog meer een hekel aan vlekken op de muur. Mijn vriend en dochter stikken allebei van de schrik, dus ik moet die twee altijd komen redden :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34877
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 13:15

Nou echt ik heb dit topic gisteren voorbij zien komen. Zat er me toch ook zo'n grote spin in de slaapkamer gisteravond. Gelukkig kon mijn man hem opzuigen. Met de stofzakloze stofzuiger, dus hij is buiten weer vrij gelaten. Maar ik let goed op want ze komen nooit alleen :=

AmyJamess

Berichten: 2143
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Nu al spinnen seizoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 13:32

He bah spinnen..
Vandeweek kwam ik s'ochtends beneden om mijn groentes te pakken om naar werk te gaan. Zat er een grote in de wasbak van de keuken :x
Ik ben zonder mijn komkommers en tomaatjes naar werk gevlucht, op de hoop dat als mijn kamergenoot thuis zou komen van werk en de spin zou weg halen :')

Als ik zo'n spin zie kan ik daarna ook niet meer normaal functioneren.
Alle ruimtes die ik daarna binnen ga moet ik dan controleren op spinnen. Zelfs mijn auto heb ik die ochtend nagekeken :+ :')

Britta31

Berichten: 13243
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Nu al spinnen seizoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 13:37

Spinnetje,spinnetje.
Wil je zijn mijn vriendinnetje.
We kriebelen elkaar hier,we kriebelen elkaar daar.
En blijven altijd bij elkaar. :)

sanne1992
Berichten: 2036
Geregistreerd: 04-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 14:12

Bedankt voor het feit dat ik nu weet dat er dus serieus een spinnenmaand is, hoefde ik op zich niet te weten.

Maar ook hier vorig jaar aardig wat grote zwarte spinnen gehad. Ik deed elke avond met een schijfje citroen over de deurpost van de slaapkamer en langs de ramen heen. En had in de slaapkamer 2 schaaltjes met citroensap staan. plus een citroenmelisse in de vensterbank waar ik met mijn handen even door ging (gaat de kamer ook nog eens lekker van ruiken). Geen idee of het ook echt helpt, maar in mijn slaapkamer heb ik 0,0 spinnen gehad.

Kana

Berichten: 9064
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 14:17

NOU! ik zit drie hoog maar heb ze ook al gezien hoor.

Ik heb gisteravond heisa gemaakt omdat een joekel van een huisspin over het bed richting mijn benen rende. %)
Mijn vriend heeft daarna de spin laten ontsnappen.... Hij heeft het hele bed aan de kant moeten schuiven om dat beest te vinden anders was ik er niet gaan slapen. :D

Goof

Berichten: 29112
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 18:32

Britta31 schreef:
Spinnetje,spinnetje.
Wil je zijn mijn vriendinnetje.
We kriebelen elkaar hier,we kriebelen elkaar daar.
En blijven altijd bij elkaar. :)


Spinnetje, spinnetje
Ik wil je niet binnentje
Je stoort me hier, je stoort me daar
Voet erop en klaar

Telpeva

Berichten: 14924
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Nu al spinnen seizoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 18:35

Gisteren 3 spinnen en een nachtvlinder weggehaald, vandaag tot nu toe 1 kleine spin en 1 zo'n grote zwarte. Vandaag wel nog 3 andere zwarte gespot, maar daar kom ik met mijn gebrek aan lengte gewoon niet bij om ze weg te halen.

Ga weggg gewoon!

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 19:18

Jeetje wat komen er joekels voorbij in dit topic :wow: . Ik klop af, heb ze nog niet gespot hier.

Wat doen jullie met de hooiwagens? We wonen in een oud huis en in elk hoekje zit er wel 1. Ik kan het gewoon niet over mijn hart verkrijgen ze op te zuigen, maar echt fan ben ik nou ook weer niet van ze...

Britta31

Berichten: 13243
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Nu al spinnen seizoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 19:18

Tja,laten zitten.

Suzanne F.

Berichten: 49659
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 19:19

eekhoornerik schreef:
Jeetje wat komen er joekels voorbij in dit topic :wow: . Ik klop af, heb ze nog niet gespot hier.

Wat doen jullie met de hooiwagens? We wonen in een oud huis en in elk hoekje zit er wel 1. Ik kan het gewoon niet over mijn hart verkrijgen ze op te zuigen, maar echt fan ben ik nou ook weer niet van ze...


Alle beestjes worden opgezogen of doorgespoeld hier. Ik laat er echt geeneen zitten. En anders gilt mijn dochter wel alles bij elkaar tot hij weg is.

friezenfan2

Berichten: 2674
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 19:28

Van het weekend zat er een grote spin (en echt groot hé) in mijn gootsteen, hij wilde er niet eens uit.
Uit eindelijk hem in een doosje gekregen en zo buiten kunnen zetten.
Echt een groot nadeel van alleen wonen. Want eigenlijk ben ik bang van spinnen.
En vandaag ook nog een kleine spin uit diezelfde gootsteen gered -O-

Telpeva

Berichten: 14924
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 19:31

Ook hooiwagens, springspinnetjes, mini spinnetjes, alles sterft hier :o
Kill it before it lays eggs, enzo

Jes

Berichten: 12156
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 19:52

Loreke2 schreef:
Dankzij dit topic ben ik toch ook terug alert op spinnenspotting.

Kom ik zonet uit de keuken, en recht voor mij op de muur toch wel geen prijs, aangezien vriend niet thuis is toch maar mijn angst opzij gezet. :D Ik kan het moeilijk aan mijn dochtertje van 4 vragen... :+

Hooiwagens mogen van mij gerust blijven, maar die zwarte, ieuw...


Doe ik wel hoor :')
Dochter van 4 en zoon van 7 krijgen regelmatig de vraag of ze even willen helpen :=

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16233
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 21:53

Muiz schreef:
Vanmiddag pakte ik een emmer op stal en daar zat me toch een spin in :wow:
Oprecht dik 15 cm spanwijdte. Die zou niet in mijn plant passen.

Was zo in shock dat ik de emmer vliegles heb gegeven maar niet had bedacht dat een foto leuk zou zijn voor dit topic. Maar met een beetje geluk vind ik morgen het vriendje %)


Echt helemaal top dat je vergeten bent een foto te maken. Daar ben ik onwijs blij mee :D

Babootje schreef:
Ik moet zeggen dat we weinig spinnen hebben de laatste jaren. Vroeger zag ik ze nog wel eens door de huiskamer rennen. We hebben wel veel muizen dus misschien houden die de spinnen weg. Heb begrepen dat ze ze eten.

Maar in Australie gebeurt ook nog wel eens het omgekeerde :D :D
https://www.ad.nl/binnenland/enorme-spi ... ~a21eb2fa/


Waarom kijk ik dit |o

Babootje

Berichten: 26629
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 21:58

Telpeva schreef:
Ook hooiwagens, springspinnetjes, mini spinnetjes, alles sterft hier :o
Kill it before it lays eggs, enzo


Serieus? Kun je het over je hart verkrijgen om Lucas te killen???

Christiene
Berichten: 7752
Geregistreerd: 18-11-04

Re: Nu al spinnen seizoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 22:09

Hooiwagens soms stofzuiger maar ok wel eens weken laten zitten.. ze groeien zo leuk na het vervellen

En ik was panisch voor spinnen.. de kleinste mini kruispin en ik was weg.

Hier zitten zoveel.. als ik schrik wil ik nog wel eens wegspringen voor die zwarte racers. Die richting voet rent in de badkamer.

boemel

Berichten: 8617
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 22:09

In huis valt het mee. Heel af en toe maar. Denk dat de katten goede spinnenvangers zijn.

Maar in onze guesthouse zitten er veel te veel. En dat willen we natuurlijk net niet hebben voor onze gasten.
Om de paar dagen alles weer weg stofzuigen. Ben alleen bang voor hele dikke grote spinnen, dat scheelt :D

Telpeva

Berichten: 14924
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 23:43

Babootje schreef:
Telpeva schreef:
Ook hooiwagens, springspinnetjes, mini spinnetjes, alles sterft hier :o
Kill it before it lays eggs, enzo


Serieus? Kun je het over je hart verkrijgen om Lucas te killen???

Ohja verrek Lucas the spider <3 die filmpjes zijn zo cute!
Maar nee, niet in mijn huis, nope de nope nope nope _O-