17 jarige kater uit het asiel gehaald.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: 17 jarige kater uit het asiel gehaald.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 20:15

Waarvoor krijgt hij nu precies de prednison? Voor de astma?

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 20:53

AmoorM schreef:
Ze zei wel dat hij echt stok oud is. 12 is al bejaard. Mijn oude knappe man! :+:

Die van ons zijn 13, maar gedragen zich soms nog als jonge pubers :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 20:54

Mindim schreef:

Kijken of de pijn in zijn rug lichamelijk is of geestelijk. Als het na 2 weken beter wordt dan is het lichamelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 20:59

Waar hebben jullie de kattenbak staan? Liever in de keuken of woonkamer? Mijn hal is erg klein en smal. Dus dan zou de kattenbak direct opvallen.

Ik werkte bij mensen vroeger en deze hadden ook katten en ook open katten bakken in de keuken. Vol met drollen en pies. :r Als er bij mij ook maar iets in zit of korrels naast liggen maak ik het al schoon. :=

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 21:01

Ik heb een PeeWee open kattenbak met houtkorrels. Die ruik je helemaal niet en heeft een dubbele bodem, dus het plasje zakt naar de onderbak. Ideaal! Toen we nog wat kleiner woonde stond deze in de keuken. Was prima. :)

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 21:09

_Nelleke_ schreef:
Ik heb een PeeWee open kattenbak met houtkorrels. Die ruik je helemaal niet en heeft een dubbele bodem, dus het plasje zakt naar de onderbak. Ideaal! Toen we nog wat kleiner woonde stond deze in de keuken. Was prima. :)

Op zich een fijne bak, maar bij artrose/oude kat zou ik m niet aanraden vanwege de houtkorrels. Vinden veel niet prettig omdat het niet altijd prettig voor ze aanvoelt.

Bij een kat die dus al wat kieskeurig is qua kattenbak, ook door eventueel pijn ih lichaam zou ik daar mee oppassen.

Wel eens dat het prettig is qua geur :j

Ikzelf gebruik Almo Nature catlitter. Ruikt echt vrijwel altijd fris (behalve als ze echt nét gepoept hebben dan). :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 21:11

Ik ben wel benieuwd naar foto's :D

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 21:12

De nieuwe PeeWee's zijn niet meer zo hoog als de oude dus misschien scheelt dat, maar inderdaad, niet gedacht aan een hoge opstap. :)

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 21:13

Qua bakken? Ik heb er 1 in de hal en 1 achter de tafel :)

Ze zijn op dit moment al vrij “vies”. Gisteravond voor t laatst geschept. Maar veel viezer dan dit gaan ze er dus niet uitzien bij 1x p dag uitscheppen hier.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Moon_light94 op 05-08-20 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 21:15

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb die 'oude' die op de achtergrond opgestapeld staat, maar op de voorgrond staan ook bakken met een lage instap als ik het goed zie?

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 21:15

_Nelleke_ schreef:
De nieuwe PeeWee's zijn niet meer zo hoog als de oude dus misschien scheelt dat, maar inderdaad, niet gedacht aan een hoge opstap. :)

Oja, ik bedoel niet eens zozeer vanwege die opstap hoor. Maar de houtkorrels vinden veel katten niet prettig als ze het niet gewend zijn, dus dat zou ik in zo’n geval tricky vinden (als het de enige bak is tenminste).

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 21:23

Oh zo! :+ Nooit geweten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 21:56

Welke korrels ruiken niet?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 22:22

Pally schreef:
AmoorM schreef:
Ze zei wel dat hij echt stok oud is. 12 is al bejaard. Mijn oude knappe man! :+:

Die van ons zijn 13, maar gedragen zich soms nog als jonge pubers :=

Bij mij zijn ze allemaal minimaal 18+ geworden, soms wel 21 of 22 jaar. Verbaast mij dus ook dat ze tegenwoordig 12 jaar al oud vinden...

Maar terug naar TS, fijn dat je wat meer duidelijkheid hebt. Hopelijk wordt met de medicatie en de nodige TLC zijn gedrag weer beter.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 22:37

AmoorM schreef:
Welke korrels ruiken niet?

Almo Nature dus, ik ruik echt niets :)

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 22:39

AmoorM schreef:
Wat een drama... Hij wil alleen maar op een open kattenbak in een rustige omgeving. Ik zit echt even met m'n handen in 't haar. Want dat vind ik echt niet fris. Een open kattenbak in de berging okee, maar in woon of slaapkamer. Dat gaat mij echt te ver. |(

Ik ben echt 'n beetje in "paniek"

Een open kattenbak ruikt imo net zoveel als een dichte kattenbak. Meerdere keren per dag uitscheppen en dan hoort het niet te ruiken. Er zijn best veel katten die een hekel hebben aan een kap.
Wie weet kan je over een tijdje, als hij gewend is, de kap er wel weer op zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 22:40

Als de kattenbak verplaatst is, hoe introduceer je dat het beste? Ik heb een betere plek ontworpen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 22:42

Ik heb klonterend grit maar zou even op de zak moeten kijken. Heel fijn grit. Tis even kijken wat jij en je kat fijn vinden. Daarom alleen al twee bakken: dan kan je zonder risico testen.
Voor de bak heb ik een matje. En in de buurt gewoon de veegborstel. Met twee keer per dag scheppen is het altijd schoon.

En heel belangrijk: voldoende grit erin! Zodra urine de wanden raakt gaat het stinken. Het moet plek hebben om te klonten. Ik heb mijn bak dus vrij vol. Werkt veel fijner vind ik zelf. Minstens 15cm.

Heb je geen open trap of zo? Ik had de bak daaronder staan.

Nu staat hij op de kattenkamer.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 22:43

Ik zou op de oude plek nog 1 laten staan en pas als hij gewend is aan de nieuwe plek, de oude weghalen.

Ik weet niet welk grit je hebt, maar de meeste katten hebben een voorkeur voor kleinere geurloze korrels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 22:47

Afbeelding

Ik heb hem nu zo, zo wil ik hem laten staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 22:57

Jaaaaa hij heeft op de kattenbak geplast! *\%/*

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 23:12

Hahaha. Hoera!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 00:35

AmoorM schreef:
Mindim schreef:

Kijken of de pijn in zijn rug lichamelijk is of geestelijk. Als het na 2 weken beter wordt dan is het lichamelijk.

Prednison is geen pijnstiller, het onderdrukt het immuunsysteem oa. Ik kan het niet helemaal plaatsen met het uitsluiten van pijn?

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 01:15

Mindim schreef:
Prednison is geen pijnstiller, het onderdrukt het immuunsysteem oa. Ik kan het niet helemaal plaatsen met het uitsluiten van pijn?

Het is ook een sterke ontstekingsremmer toch?

Ts super gaaf dat je een oudere kat uit het asiel gehaald hebt. Ik hoop dat jullie vele mooie jaren samen mogen hebben!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 02:48

AmoorM schreef:
[ [url=m/XOjc63.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb hem nu zo, zo wil ik hem laten staan.

Als bezoek zou ik dat juist minder fijn vinden :P Je komt binnen en hebt meteen een kattenbak voor je snufferd :P
Dan staat hij op de andere plek toch meer uit het zicht.
Maar ik zou hem voorlopig idd laten staan. Steeds de bak verplaatsen brengt hem alleen maar meer van de wijs.
Wel superfijn dat hij erop geplast heeft! *\o/*