Verder ga ik er ook niet meer op in aangezien het offtopic is.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KimD schreef:mvdende schreef:
Inderdaad.
Ik vind je niet heel fijn reageren KimD
Ik weet ondertussen wel dat jij een felle tegenstander bent van Smuldier.
Maar om heel eerlijk te zijn: ik voer mijn hond 100x liever Smuldier met een goede ontlasting dan een (gemiddeld kwaliteit, zelfde prijs categorie) brok met alleen maar diaree en binnen 1 week eten weigeren tot gevolg.
Niet iedereen heeft het budget om een (grotere) hond Acana of duur kwaliteit vlees te geven.
Goed hondenvoer, kwalitatieve brok en kwalitatief goed vlees, is echt ontze prijzig! Zeker als je een wat grotere hond hebt die meer moet eten.
Ik ben inderdaad grote voorstander van KVV en zal het ten alle tijden aanraden om het te voeren.
Maar tegenover Smuldier voer ik nog liever brok, of adviseer het. Smuldier is niet gemiddeld kwaliteit, het is gewoon slechte kwaliteit.
Zoek de ingrediënten eens op dan weet je genoeg. Het goedkoopste van het goedkoopste en veel pre-mix erin. Smuldier maakt gebruik van slachtafval.
Net zoals bij brok, hoe meer je moet voeren per kilo, hoe slechter het voer.
Van Smuldier wordt geadviseerd om 60 gram per kilo te voeren geloof ik. Van een goede kwaliteit is dit makkelijk de helft.
Zegt genoeg lijkt je.
mvdende schreef:KimD schreef:
Ik ben inderdaad grote voorstander van KVV en zal het ten alle tijden aanraden om het te voeren.
Maar tegenover Smuldier voer ik nog liever brok, of adviseer het. Smuldier is niet gemiddeld kwaliteit, het is gewoon slechte kwaliteit.
Zoek de ingrediënten eens op dan weet je genoeg. Het goedkoopste van het goedkoopste en veel pre-mix erin. Smuldier maakt gebruik van slachtafval.
Net zoals bij brok, hoe meer je moet voeren per kilo, hoe slechter het voer.
Van Smuldier wordt geadviseerd om 60 gram per kilo te voeren geloof ik. Van een goede kwaliteit is dit makkelijk de helft.
Zegt genoeg lijkt je.
Dan heb ik denk ik mazzel gehad met het Smuldier tot nu toe. Nog nooit de plastic bakjes kapot gehad en nog nooit iets in het vlees gevonden wat er niet in hoorde.
Daarintegen wél de eerste bestelling bij dogmeat (betere kwaliteit) gelijk een stuk hagel wat ik in Skip zn voerbak vond nadat hij fazant kvv gegeten had. En ook bij dit bedrijf kreeg ik geen gehoor toen ik aangaf dat er een schot hagel in het voer bleek te zitten. En het vlees is bij hun niet bepaald heel goedkoop te noemen met €5, per kg fazant kvv.
Ik raad zeker niet direct Smuldier aan. Maar als de ts aangeeft geen groot budget te hebben.
Daarnaast is een kwalitatief betere kvv echt wel een stuk duurder dan een ok brok. Een beetje ok brok vind je tussen de €4 en €5,5 per kg in de 12kg verpakking. (Klein verpakking echt een stuk duurder) wat De wat betere kvv zit al snel ook op €4,5 per kg.
Verschil is alleen dat je van een ok brok zn 1% van het lichaamsgewicht voert, voor een hond van 25kg dus zn 250g per dag. Dus zeg maar 4 dagen over 1kg brok= €1,5 per dag ongeveer.
Van een betere kvv voer je 2-3% van het lichaamsgewicht = 500-750g per dag. Met een kvv van €4,5 per kg kom je dan al snel uit op minimaal €2,25 per dag. Dat is het dubbele!
Als je dan wél vers wil voeren, maar niet het budget hebt om het dubbele aan kosten kwijt te zijn in de maand, vindt ik Smuldier best een oplossing. Zeker als het een verschil is van wel eten en goede ontlasting en slecht eten en diaree continu.
En trouwens Skip krijgt nu 800g Smuldier en weegt 25kg. Dat is dus nét iets meer dan 3% en hij komt er op aan ipv dat hij af valt, het is dus ruim voldoende kwa hoeveelheid wat hij krijgt.
Kabayo schreef:Ik heb zojuist een zak voer gekocht van wolf of wilderness van 50 euro , omega olie erbij van iceland, shampoo lavendel van wash-bar en een hondenparfum/spray van lief
Hopelijk gaat het helpen
Ik ga nu dweilen en alles soppen , dit wil ik wekelijks doen
cursebreaker schreef:Kabayo schreef:Ik heb zojuist een zak voer gekocht van wolf of wilderness van 50 euro , omega olie erbij van iceland, shampoo lavendel van wash-bar en een hondenparfum/spray van lief
Hopelijk gaat het helpen
Ik ga nu dweilen en alles soppen , dit wil ik wekelijks doen
Ohh netjes opgepakt allemaal! Benieuwd hoe het gaat over een tijdje dan en dat het hopelijk allemaal positief gaat helpen![]()
KimD schreef:mvdende schreef:
Dan heb ik denk ik mazzel gehad met het Smuldier tot nu toe. Nog nooit de plastic bakjes kapot gehad en nog nooit iets in het vlees gevonden wat er niet in hoorde.
Daarintegen wél de eerste bestelling bij dogmeat (betere kwaliteit) gelijk een stuk hagel wat ik in Skip zn voerbak vond nadat hij fazant kvv gegeten had. En ook bij dit bedrijf kreeg ik geen gehoor toen ik aangaf dat er een schot hagel in het voer bleek te zitten. En het vlees is bij hun niet bepaald heel goedkoop te noemen met €5, per kg fazant kvv.
Ik raad zeker niet direct Smuldier aan. Maar als de ts aangeeft geen groot budget te hebben.
Daarnaast is een kwalitatief betere kvv echt wel een stuk duurder dan een ok brok. Een beetje ok brok vind je tussen de €4 en €5,5 per kg in de 12kg verpakking. (Klein verpakking echt een stuk duurder) wat De wat betere kvv zit al snel ook op €4,5 per kg.
Verschil is alleen dat je van een ok brok zn 1% van het lichaamsgewicht voert, voor een hond van 25kg dus zn 250g per dag. Dus zeg maar 4 dagen over 1kg brok= €1,5 per dag ongeveer.
Van een betere kvv voer je 2-3% van het lichaamsgewicht = 500-750g per dag. Met een kvv van €4,5 per kg kom je dan al snel uit op minimaal €2,25 per dag. Dat is het dubbele!
Als je dan wél vers wil voeren, maar niet het budget hebt om het dubbele aan kosten kwijt te zijn in de maand, vindt ik Smuldier best een oplossing. Zeker als het een verschil is van wel eten en goede ontlasting en slecht eten en diaree continu.
En trouwens Skip krijgt nu 800g Smuldier en weegt 25kg. Dat is dus nét iets meer dan 3% en hij komt er op aan ipv dat hij af valt, het is dus ruim voldoende kwa hoeveelheid wat hij krijgt.
Dat is toch niet meer dan normaal?Heb je daar echt een klacht voor ingediend? Die kun je in een restaurant nog op je bord vinden.
Ik vind het juist top dat ik die vind, weet ik tenminste zeker dat het geschoten wild is!
In konijn vind je die ook geregeld.
Ik voer voor een tientje per dag mijn vijf honden & vier katten vers. Kwestie van goed inkopen.
mvdende schreef:KimD schreef:
Dat is toch niet meer dan normaal?Heb je daar echt een klacht voor ingediend? Die kun je in een restaurant nog op je bord vinden.
Ik vind het juist top dat ik die vind, weet ik tenminste zeker dat het geschoten wild is!
In konijn vind je die ook geregeld.
Ik voer voor een tientje per dag mijn vijf honden & vier katten vers. Kwestie van goed inkopen.
Tja, met 5 honden en 4 katten gaat er heel wat meer vlees doorheen dan met één hond. In bulk kopen is inderdaad vaak goedkoper.
Met 2,5 kg per dag (was dat ook inclusief de katten?) En €10 per dag spreek je nog altijd over ongeveer €4 per kg wat je aan kosten kwijt bent.
Als ik dat voor mezelf ga uitreken ben ik €60 per maand kwijt. (500g =€2 per dag) dat geld is er hier niet.
Ik bestel regelmatig bij dogmeat, dan heb ik voor €40 per maand vlees. Alles zonder premix en toch ook genoeg afwisseling in diersoorten. Maar daar zit dan wel veel meer de goedkopere diersoorten in, zoals kip, rund, zalm en witvis. Ook wel paard, konijn, fazant, maar een stuk minder.
Edit: elke week dus zeg maar 1x kip,rund,zalm, witvis, paard, konijn en fazant. Dan krijgt hij 7 verschillende diersoorten per week. Welke smaken ik bestel verschilt wel eens, maar ik probeer dan een balans te maken in gevogelte (dus zeg maar niet in 1 week én kip en kalkoen en eend) rund, vis, lam/geit/schaap en wild.
KimD schreef:Waarom heb je dan een hond? Als het voer al 'te duur' is. Wilt niet zeggen dat ik je verplicht om duur voer te voeren maar als je €4,- per kilo duur vind (voor KVV of voor brok) dan snap ik niet dat je voor een huisdier kiest.
Zalm is overigens echt geen goedkoop vlees om te voeren, ook voor mensen niet. Ik denk dat zalm & paard de duurste varianten zijn die wij voeren.
Ik koop inderdaad in bulk maar zoals vaker benoemd zijn de honden onze lust, ons leven, onze hobby maar ook gedeeltelijk ons werk. 100kg wordt je ook kwijt in een tafelmodel of in een tafelmodel kist. Wij hebben er zelf voor gekozen om groot in te kopen want het scheelt in prijs (€3,-) en in verzendkosten en het is gewoon makkelijker. Ik bestel dus zelf voor €750,-/€1000,- per keer ipv iedere maand. Ik zet wel maandelijks het geld opzij wat ik zou besteden aan het voer.
Mindim schreef:KimD schreef:Waarom heb je dan een hond? Als het voer al 'te duur' is. Wilt niet zeggen dat ik je verplicht om duur voer te voeren maar als je €4,- per kilo duur vind (voor KVV of voor brok) dan snap ik niet dat je voor een huisdier kiest.
Zalm is overigens echt geen goedkoop vlees om te voeren, ook voor mensen niet. Ik denk dat zalm & paard de duurste varianten zijn die wij voeren.
Ik koop inderdaad in bulk maar zoals vaker benoemd zijn de honden onze lust, ons leven, onze hobby maar ook gedeeltelijk ons werk. 100kg wordt je ook kwijt in een tafelmodel of in een tafelmodel kist. Wij hebben er zelf voor gekozen om groot in te kopen want het scheelt in prijs (€3,-) en in verzendkosten en het is gewoon makkelijker. Ik bestel dus zelf voor €750,-/€1000,- per keer ipv iedere maand. Ik zet wel maandelijks het geld opzij wat ik zou besteden aan het voer.
Je wilt je ogen de kost niet geven![]()
Zoveel mensen voeren supermarkt voer en dat ligt ver beneden de 4 euro per kilo. Mijn brok ligt tussen de 4 en 6 euro per kilo, daar geef ik echter wel minder van dan dat je van vers vlees geeft. Als ik vers zou voeren ben ik toch wel een dikke 3.5 kilo per dag kwijt. Dat is prijstechnisch wel even een ander verhaal.
Dus 4 euro voor kvv of brok, dat met elkaar vergelijken kan eigenlijk niet. Ik ben tussen de 250 en 300 euro per maand kwijt aan voer, met kvv zou dat dus 3 keer zo veel zijn, minimaal?
meggiemeg schreef:Lekker fris ruikt het na het dweilen hé, vind ik ook altijd, ik dweil meerdere keren per week. Regelmatig pak ik ook de stoomreiniger, dan is het wel schoon maar mis ik de geur van de andy. Goed blijven luchten zal wellicht ook wel schelen, dat kan nu prima met deze temperaturen
Warboel schreef:Voer even buiten beschouwing gelaten (hier Kivo KVV en ter afwisseling Edgard&Cooper brokken, maar ik heb een ras dat je toch al niet ruikt) Cowboy Magic Detangler & Shine ruikt echt súper lekkerBlijf je ook wel even ruiken.