kimmie261 schreef:Cayenne schreef:Want uiteindelijk doen ze het couperen voor zichzelf en niet voor de hond.
Is niet helemaal waar, ik heb zelf argentijnse doggen gehad, 3 stuks, alle 3 gecoupeerd, in Argentinië worden deze functioneel gecoupeerd en daardoor is ( in landen waar nog steeds gecoupeerd wordt)/ was de rasstandaard een gecoupeerde hond.. Nu mag dat hier niet meer en is er dus een type flapoor waar ze aan moeten voldoen, maar dat heeft best wat voeten in aarde gehad. Zelf zou ik nu niet meer couperen maar eerlijk, ik vind een gecoupeerde dogo nog steeds mooi...
Hier in Duitsland zie ik heel veel gecoupeerde honden lopen en zo ook al veel dobermann pups met de oren in het verband zien lopen, en ja hoor, die zijn gewoon gecoupeerd...
Jachthonden met een gecoupeerde staart is ook gewoon toegestaan in Duitsland, ken genoeg werkende jachthonden met staart die daar veel problemen mee hebben gehad, dus als het om een echte werkende honden gaat vind ik oren of staart couperen geen probleem. Gewoon voor de looks vind ik niet nodig, maar als iemand zo´n hond wil, dan moeten ze dat lekker doen. Binnen een paar jaar is het toch wel overal verborden.