Hamster verdwenen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-20 22:16

Lieve meelevers: Cappuchino is gevonden!

Mijn man hoorde iets ritselen in de hoek van de kamer, achter het dressoir. Ik kijken, zit meneer in een Chinese vaas die ik van mijn omaatje heb geërfd. De vaas stond niet eens tegen de muur, dus hoe hij erin gekomen is...
Hij zat in zijn eigen poep en pies, stinkt als een bunzing, maar lijkt oké.
Hij is de eerste tien minuten eerst bezig geweest met eten in zijn wangzakken proppen en drinken, arm dier.
Hij is nu zijn huisje aan het inrichten en ik denk dat we hem de eerste week niet weer zien. Wie weet hoe lang hij al in die vaas zat.

Dank voor de leuke verhalen en goede adviezen!

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 22:17

noviceh schreef:
Ooit mijn rat kwijt geweest, die is bij de buren 2 huizen verder naar binnen gelopen. Gelukkig wisten ze dat die bij ons hoorde...

Dat had k ook helaas had ze vergif gegooid

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 22:17

Nabster schreef:
Lieve meelevers: Cappuchino is gevonden!

Mijn man hoorde iets ritselen in de hoek van de kamer, achter het dressoir. Ik kijken, zit meneer in een Chinese vaas die ik van mijn omaatje heb geërfd. De vaas stond niet eens tegen de muur, dus hoe hij erin gekomen is...
Hij zat in zijn eigen poep en pies, stinkt als een bunzing, maar lijkt oké.
Hij is de eerste tien minuten eerst bezig geweest met eten in zijn wangzakken proppen en drinken, arm dier.
Hij is nu zijn huisje aan het inrichten en ik denk dat we hem de eerste week niet weer zien. Wie weet hoe lang hij al in die vaas zat.

Dank voor de leuke verhalen en goede adviezen!

Wow!!

senna21

Re: Hamster verdwenen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 22:18

Gelukkig voor iedereen. Arm diertje.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 22:19

Gelukkig is die er weer en lijkt hij oké, op dat die heel vies is na dan. Arm dier.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 22:24

:') Ohh dit is voor mij echt HET topic van 2020, 100 ways to loose your hamster

Gelukkig dat hij weer boven water is TS

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 22:25

Hahahahaha dit topic heeft mn avond wel goedgemaakt hoor.
Helemaal nu hamsterlief ook nog gevonden is! Wat een opluchting :)
Mogen we een foto van de kleine flufbal?

Anoniem

purny schreef:
En je weet zeker dat hij niet in de kast zit?

Ojee, en coming out-dag is pas 22 oktober.... :\

Edit: oh, gelukkig, hij is boven water!

VuurVleugels

Hoewel ik het oprecht rot voor TS vind (vond?) en ik heel blij ben dat de hamster weer gevonden is, moet ik eerlijk bekennen dat ik dit topic vooral heb gelezen vanwege de hi-la-risch-e verhalen over waar dieren zijn terug gevonden. Kunnen we dit topic gaande houden met dit soort verhalen, mensen? :') Of moet er even een apart topic gestart worden? :D

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 22:31

Zijn jullie er nog achter gekomen hoe hij uit het hok is gekomen? Straks is hij mogenochtend wanneer jullie opstaan weer verdwenen ofzo :')

Tieneke

Caira schreef:
:') Ohh dit is voor mij echt HET topic van 2020, 100 ways to loose your hamster

Gelukkig dat hij weer boven water is TS

+1

Super dat je diertje weer terecht is. Met de nodige TLC (en vooral eten) komt hij er wel weer overheen.

Saskia9

Verstopt in een chinese vaas, das ook een leuk verhaal voor later! :D
Fijn dat hammie weer terug is ts.

Hilarisch dit topic zo!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 22:34

Jaaaa hij is er weer!!!!! He wat fijn!

Ik heb ooit in het dierenpension waar ik gewerkt heb, een muis uit de klauwen van een kat gered. Ik helemaal gelukkig met die muis naar huis (ik was 16 ofzo). Mijn moeder op tilt. Kooitje geleend van vriendin, zaagsel etc en muis erin.

Volgende ochtend, muis weg.........ik in alle staten, dacht nog misschien zit ie bij mijn konijn in het hok. MAar hij bleek zich verstopt te hebben in de zak met hooi. Ik die zak dichtgeknepen mee naar beneden genomen om m buiten los te laten. Maar in een belachelijk onhelder moment dacht ik ik haal m er alvast uit, hou m in mijn handen zodat ik m buiten los kan laten.

Maar toen moest ik de schuifpui nog open trekken en ik gebruik mijn vingers daarvoor en op datzelfde moment vliegt die muis dus weg, zó de kamer in! En met geen mogelijkheid te vinden!!! Mijn moeder was zo nijdig.....maar werd in de weken erna nog veel nijdiger want die etter vrat al haar droogbloemen op, alles in de keukenkastjes was aangevreten en om het nog erger te maken, liep hij savonds laat gewoon door de kamer heen terwijl de katten op de bank lagen!!!!

Dit heeft weken geduurd totdat het beter weer werd en de deur vaker openstond. Hij was op een keer gelukkig gewoon vertrokken......

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-20 22:35

Iriscope schreef:
Hahahahaha dit topic heeft mn avond wel goedgemaakt hoor.
Helemaal nu hamsterlief ook nog gevonden is! Wat een opluchting :)
Mogen we een foto van de kleine flufbal?

Die zal ik direct ff maken.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 22:35

De mooiste ontsnapping van mijn oude hamster was een heel weekend lang, er vonden hem na twee dagen terug in zo'n grote bak popcorn van de lidl. Lag die in het midden compleet in een food coma. Ik heb mijn zus nog nooit zo hard horen schreeuwen :').
Was echt een geweldig diertje, ba de zoveelste ontsnapping poging heb in hem zijn naam geleerd, dan hoefde ik maar te roepen en kwam die aangewaggelt.

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 22:41

Hilarisch topic!

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-20 22:41

Afbeelding

Oudere foto, want meneer zit in zijn villa nu, maar even voor het idee. Het is een driekleur.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 22:42

Cappuchino is gelukkig weer terecht en zat niet in de Nespresso.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 22:42

Fijn dat ie weer terug is!

Veel herkenbare verhalen na 15 jaar hamsters... :x

Toen ik vroegah nog bij mijn ouders woonde had ik een hamster in een oud aquarium. Hamster bleek zich heel goed op te kunnen trekken aan de dubbele rand. Werd ik een keer om een uur of drie 's nachts wakker toen ik wat in mijn bed voelde :oo Deken opzij, hamster schrikt zich te pletter en *floep* verdwijnt achter het bed. Midden in de nacht dus op hamsterjacht geweest...

Een aantal jaren terug had ik een kooi met een mooi buizensysteem. Hamster 8.0 had daar zijn nest ook een beetje in gemaakt, maar ging eigenlijk altijd goed. We hadden ook wel eens muizen in huis en ik werd een keer 's ochtends erg vroeg wakker toen ik iets hoorde trippelen (sliepen boven) waarvan ik nog dacht "Dat is een beste muis...". Kom ik een aantal uur later beneden: buizensysteem open gegaan - hamster weg. Overal zoeken, niet te vinden. Dus gaan douchen, en loop op een gegeven moment naar de keuken en hoor *plof* op de trap. Dacht dat mijn echtgenoot wat naar beneden gooide, dus kijken, zit de hamster een beetje verdwaasd om zich heen te kijken _-:( Die is 's nachts dus ontsnapt, 13 treden opgeklommen, boven rondgesjouwd en vervolgens de trap afgestort. Heeft het daarna nog wel een jaar gedaan geloof ik, dus niets aan overgehouden :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 22:47

Fijn dat ie terecht is!

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 22:55

verootjoo schreef:
Hahaha dit topic is hilarisch :')

En ik neem nooit een hamster :=

Precies dit :')

Fijn dat de hamster inmiddels weer terecht is!

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 23:07

Wat fijn dat je hamster is gevonden!

De hamster van mijn zusje was ook eens ontsnapt. We vonden hem later in een muizenval. We hebben dat haar nooit verteld. :=

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 23:10

Wahaha ooo klinkt zo bekend...ook keer hamster kwijt geweest hier. Na lang zoeken hoop beetje opgegeven. Vond hem weken later achterin de trapkast. Had van een wcrol een nestje gemaakt en had zich keurig in leven gehouden met al het eetbare in de trapkast :D

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 23:14

dalena schreef:
Wat fijn dat je hamster is gevonden!

De hamster van mijn zusje was ook eens ontsnapt. We vonden hem later in een muizenval. We hebben dat haar nooit verteld. :=

Ahhh.... mooie tijd om je zusje nu de waarheid te vertellen.

Wat fijn Nabster dat je hamster terecht is.

Door dit topic wil ik ook weer een hamster :')

Vroeger wel me schildpad kwijtgeraakt voor ruim een maand. Deze was waarschijnlijk op zijn vriendje gekomen die op een steen lag, de venster bank uit gekomen en na een maand vond een vriendinnetje hem achter de gitaar die tegen het dressoir stond. Ze dacht dat het een gevulde koek was ....

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 23:17

Oh wat een heerlijk topic dit :')
Geen hamster, wel een hele stal pinken die het hek + de schuifdeur hadden open gemaakt. Die liepen gezellig met z'n alle in het dorp :')