Help, wilde kitten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 22:23

speurneusc schreef:
ik krijg zo'n idee dat de kittens niet eens gespeend zijn van de melk, dus nog niet eens geleerd hebben om vast voer te eten

Gaat hier altijd automatisch. Ze hebben het erg snel door. Vaak begin ik rond de 5e a 6e week met voeren, maar dan weten ze meteen dat het eetbaar is.

Dus ik vraag me af in hoeverre jouwn verhaal 'een ding' is. Maar als mensen je verhaal herkennen... ;)

Anoniem

Re: Help, wilde kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 22:27

Ze kregen daar ook brokjes hoor. Beide eten trouwens goed. Madam vreet gwn meneer z'n eten op. Ze zitten beide ook weer in de bench. Ga er morgen even een paar uur bijzitten werken.

We hebben ook besloten met "etenstijd" ze uit elkaar te halen. Omdat dus de ene de ander z'n eten opeet.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 08:34

Bubblewrap schreef:
speurneusc schreef:
ik krijg zo'n idee dat de kittens niet eens gespeend zijn van de melk, dus nog niet eens geleerd hebben om vast voer te eten

Gaat hier altijd automatisch. Ze hebben het erg snel door. Vaak begin ik rond de 5e a 6e week met voeren, maar dan weten ze meteen dat het eetbaar is.

Dus ik vraag me af in hoeverre jouw verhaal 'een ding' is. Maar als mensen je verhaal herkennen... ;)

ja in opvang wordt daar aan gedacht, maar deze kittens kwamen van een boerderij en kregen ook koeienmelk en gezien het niet echt willen eten... zouden ze het miss niet gewend zijn. Hier deed ik dat ook met de kittens, eerst kitten brokjes weken en steeds minder nat en wat nat vleesvoer, en wanneer ze actief gingen bewegen wel eens snacken met een tartaartje of stukje zalm..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 08:51

Wij houden niet van het softe gedoe. Gewoon gelijk brokken en niet moeilijk doen, ze eten toch wel als ze honger krijgen

Helaas snapt de grijze de bench iets te goed en is er vannacht uit gekomen. Hoe? Ja dat vragen wij ons ook af. Dus nu is het aan mij weer de taak em terug te krijgen. Ga er straks thuis weer even bij zitten voordat ik weer terug moet naar de garage.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 08:52

speurneusc schreef:
Bubblewrap schreef:

Dus ik vraag me af in hoeverre jouw verhaal 'een ding' is. Maar als mensen je verhaal herkennen... ;)

ja in opvang wordt daar aan gedacht, maar deze kittens kwamen van een boerderij en kregen ook koeienmelk en gezien het niet echt willen eten... zouden ze het miss niet gewend zijn. Hier deed ik dat ook met de kittens, eerst kitten brokjes weken en steeds minder nat en wat nat vleesvoer, en wanneer ze actief gingen bewegen wel eens snacken met een tartaartje of stukje zalm..

Dan heb ik niets gezegd ;)

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 08:52

Over de voeding ga ik niks zegge verder
Maar hij zou zo hier welkom zijn bij mij indien nodig.
Krijgt tijd zat.
Zit alleen in Brabant :')

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 08:54

Een opgevouwen deken onder de metalen bodemplaat doen. Onderaan is er soms teveel ruimte op de plek waar je die plaat uit de bench kan schuiven en een kitten kan langs daar uit de bench komen.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 12:13

Marije_1997 schreef:
Wij houden niet van het softe gedoe. Gewoon gelijk brokken en niet moeilijk doen, ze eten toch wel als ze honger krijgen

Helaas snapt de grijze de bench iets te goed en is er vannacht uit gekomen. Hoe? Ja dat vragen wij ons ook af. Dus nu is het aan mij weer de taak em terug te krijgen. Ga er straks thuis weer even bij zitten voordat ik weer terug moet naar de garage.

soft gedoe?? maag en darmpjes zijn dan nog helemaal niet gewend (ontwikkeld) om brokjes etc. op te nemen, dan krijg je inderdaad diaree kittens wat zelfs chronisch kan worden...

baby's geef toch ook niet gelijk biefstuk als ze geboren zijn??

maar goed jullie houden niet van soft gedoe, maar wel hier om advies komen omdat je het niet weet... suc6 dan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 12:16

Ik vraag advies voor tam maken, niet over voeding. Jeetje zeg.

Ze zijn allang brokjes gewend. Ze vreten als beesten. En daarbij her zijn geen mensen Mar dieren. En dieren worden hier als dieren behandeld. Als ze straks gewend en tam zijn komen ze het huis ook niet meer in. Verder als de bijkeuken komen ze niet momenteel.

Dus graag geen ongevraagd advies over voeding. Dat bepalen wij zelf :) ik ben hier voor advies om tam te maken.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 12:43

Zeven jaar geleden zat er ineens een kitten bij ons in de tuin,zo wild als als een tijger. Ik ben brokjes gaan geven daarna in de buurt gebleven en maar praten ( als je praat met je ogen knipperen geeft hun vertrouwen) . Op een gegeven moment gaan spelen met een touwtje en ze kwam steeds dichterbij. Toen we haar konden aanraken heb ik haar binnen gebracht en drie dagen op een kamertje laten bijkomen daarna liep ze het hele huis door.
Ze is nu zeven jaar bij ons en heel erg aan mij gehecht,vreemde mensen vind ze niets ook mijn man blijft ze liever uit de buurt maar bij mij slaapt ze op schoot en ik kan alles met haar. We hebben een wereld kat aan haar.
Veel geduld en liefde geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 12:49

tootje71 schreef:
Zeven jaar geleden zat er ineens een kitten bij ons in de tuin,zo wild als als een tijger. Ik ben brokjes gaan geven daarna in de buurt gebleven en maar praten ( als je praat met je ogen knipperen geeft hun vertrouwen) . Op een gegeven moment gaan spelen met een touwtje en ze kwam steeds dichterbij. Toen we haar konden aanraken heb ik haar binnen gebracht en drie dagen op een kamertje laten bijkomen daarna liep ze het hele huis door.
Ze is nu zeven jaar bij ons en heel erg aan mij gehecht,vreemde mensen vind ze niets ook mijn man blijft ze liever uit de buurt maar bij mij slaapt ze op schoot en ik kan alles met haar. We hebben een wereld kat aan haar.
Veel geduld en liefde geven.

Hoe lang is daar overheen gegaan? Want ik doe het wel op die manier altijd hahaha wou er eigenlijk vandaag mooi bij gaan zitten maar meneer was ontsnapt (en nu alweer) m'n vader krijgt em er op de een of andere manier wel in. Geen idee hoe. Die man heeft niets met katten (liefst heeft ie geen huisdieren). Hij wil het ook niet delen met ons hahaha

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 17:42

Poeh best wel even hoor, week of 3 a 4 er weer we haar mochten aanraken en ze ons vertrouwde. Eenmaal in huis ging het best wel snel. Maar nog altijd zijn onverwachte geluiden of bewegingen eng.... ze blijft alert :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 17:51

tootje71 schreef:
Poeh best wel even hoor, week of 3 a 4 er weer we haar mochten aanraken en ze ons vertrouwde. Eenmaal in huis ging het best wel snel. Maar nog altijd zijn onverwachte geluiden of bewegingen eng.... ze blijft alert :(:)

Ja vriendin van wie we hem hebben zegt ook wel echt twee weken de tijd geven. Alert vind ik niet erg, als ie maar gewoon op te pakken is. Hij hoeft geen knuffel kat te worden.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 18:40

Schei toch uit over voeding :j
Vanuit asiel krijgen ze ook standaard brokjes enzo.
Vlees alleen om te paaien _O-
Niks met soft te maken

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 18:44

Volgens mij is het een beetje overdreven dat een kitten na 12 weken niet meer 'tam' kan worden... Bij mijn moeder lopen er heel wat 'verwilderde' katten rond (volwassen). De katten komen nu al zeker een jaar eten. Sommige kan je ondertussen al aaien, enkelen komen in je buurt en daar blijft het bij. (En soms komen ze ook binnen in huis liggen. :+ )
Ik zou het gewoon wat tijd geven. Katten zijn van nature nieuwsgierig, ze zal zeker niet voor eeuwig bang in een hoekje blijven zitten.

Heeft ze wel interesse in dingen die bewegen? Misschien kan je wat met haar proberen te spelen. (Zo'n stok met een koord+veer aan denk ik dan.)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 18:45

Marije_1997 schreef:

Ze zijn allang brokjes gewend. Ze vreten als beesten. En daarbij her zijn geen mensen Mar dieren. En dieren worden hier als dieren behandeld. Als ze straks gewend en tam zijn komen ze het huis ook niet meer in. Verder als de bijkeuken komen ze niet momenteel.

Dus graag geen ongevraagd advies over voeding. Dat bepalen wij zelf :) ik ben hier voor advies om tam te maken.

Waarom wil je die kittentjes tam maken als ze toch het huis niet meer in komen binnenkort en je er blijkbaar niks om geeft?
Toch enkel maar ellende dan met zo'n tamme kat die wat vriendschap komt vragen of geven.

Zet de deur open en laat ze los. Ze gaan wel hun weg vinden. En hopelijk iemand die graag voor ze wil zorgen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 18:50

Pandora2 schreef:
Marije_1997 schreef:

Waarom wil je die kittentjes tam maken als ze toch het huis niet meer in komen binnenkort en je er blijkbaar niks om geeft?
Toch enkel maar ellende dan met zo'n tamme kat die wat vriendschap komt vragen of geven.

Zet de deur open en laat ze los. Ze gaan wel hun weg vinden. En hopelijk iemand die graag voor ze wil zorgen.

Geloof dat ze dat wilde proberen ivm als ze eens ermee naar een DA zou moeten e.d. dat je dan in ieder geval in de buurt kunt komen en ze kunt pakken.

Wat ik wel snap dan die logika. Maar dan zal dat beetje energie steken in 'proberen tam te maken' van nu niet veel gaan helpen als ze over niet al te lange tijd naar buiten gebonjourd worden en niet meer binnen mogen komen en dus niet langer blootgesteld worden aan veel menselijk contact. Dit heeft echt wel soms maanden nodig aan gewenning en aandacht geven, als die terughoudendheid er zo intens in zit en vooral doorzettingsvermogen van een eigenaar. Denk in ieder geval niet dat het nu bezig zijn ermee veel gaat helpen in de lange termijn, als ze over niet al te lange tijd naar buiten gaan en niet meer binnen mogen komen. Dan ga je toch weer een half verwilderde kat eraan over blijven houden ben ik bang.

@TS,
In ieder geval nu ook niet teveel proberen te pushen/afdwingen, want dat werkt alleen maar averechts. Echt even de tijd geven, een paar weken op z'n minst. Sommigen hebben dat echt nodig voor ze eens een beetje uit hun schulp kruipen. Telkens even kleine momentjes bij ze besteden en doorbrengen, eventueel eens een speeltje erbij pakken en kijken of daarop gereageerd wordt bv. Mocht er interesse zijn, even door blijven gaan maar als ze er op dat moment echt niet voor openstaan, ze dan ook gewoon weer hun rust te geven. Ik zou ze overigens dus wel meer als alleen de bijkeuken geven; is dat een optie? De bijkeuken wel als hun veilige plekje behouden, maar ze wat meer vrijheid geven binnenshuis nu. Ze zijn idd zoals hierboven al genoemd, nieuwsgierig en als ze meer kunnen ontdekken/zien van jullie dagelijkse leven binnenshuis zullen ze sneller wennen aan meerdere prikkels en zich waarschijnlijk ook sneller openstellen naar jullie toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 19:51

Ze moeten dagelijks naar binnen, binnen komt eten te staan (weliswaar de garage dan) verder dienen ze als muizen vangers maar ook die moeten ontwormt en ontvlooit worden iedere 3 maanden. Daarom is het wel belangrijk dat ze handtam worden. Op z'n minst vangbaar.

Ze worden trouwens sowieso geholpen en ook daarvoor moeten ze naar de dierenarts en het zijn poes en kater. Dus ja spreekt voor zich.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 20:10

Hij is nog steeds niet aanraakbaar. Zouden bach rescue druppels helpen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 20:30

Doorpakken helpt :=

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 20:46

Ja, hoe vaak en hoe lang per dag ben je ermee bezig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 20:48

Cayenne schreef:
Ja, hoe vaak en hoe lang per dag ben je ermee bezig?

Elke keer als ik ga roken loop ik er langs en ga ik er bij zitten en als ik weer naar binnenloopt. Dus echt wel vaak. En m'n moeder en vader ook. Dus hij ziet echt wel vaak mensen, maar blijft blazen grommen en soms zelfs slaan. De andere heeft het grommen en blazen wat overgenomen, maar doet verder niets gelukkig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 20:48

Bubblewrap schreef:
Doorpakken helpt :=

Dan nodig ik je van harte uit om em tam te maken. Ik hou liever m'n handen heel.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 20:49

Ik zou ze gewoon in een konijnenren in de woonkamer zetten en dagelijks even oppakken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 20:53

Amber_anne schreef:
Ik zou ze gewoon in een konijnenren in de woonkamer zetten en dagelijks even oppakken

We kunnen niet eens de tamme uit de bench halen zonder bedreigd te worden. Konijnenren springt ie overigens gewoon uit. We willen hem eerst ook aan kunnen raken en oppakken voordat ze überhaupt samen los gaan