Aansprakelijkheid gewonde kat DA

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 20:49

Sjong schreef:
Nicje87 schreef:
Het verhaal krijgt toch nog een andere wending....

De kat bleek van andere mensen te zijn. Deze belden mij vandaag op omdat ze die vriendin van mij graag willen spreken om haar te bedanken, maar ook om over de kosten te praten...

Nou ja, ben benieuwd wat ze dan willen.

Ik hoop toch dat je vriendin daaraan niet gaat beginnen. Wellicht vergoed de verzekering. Ik vind het behoorlijk brutaal.

djinnie

Re: Aansprakelijkheid gewonde kat DA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 20:54

Wait, what? Andere mensen dan de vrouw die al gekomen is en de onkosten van de dierenarts heeft betaald en de kat heeft laten inslapen zijn dus de eigenaar? Maar zij hebben niets betaald, want de eigenaar was toch al gevonden?

Of wil die persoon die betaald had voor de dierenarts nu praten om je vriendin te bedanken en kijken of je vriendin wil meebetalen aan de kosten van de dierenarts?

Ik ben even 'flabbergasted' dan...

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-20 20:58

Diegene die als eerste zich meldde en de kat heeft laten inslapen, waar ze bij waren, hebben zich vergist. De kat kwam de volgende ochtend thuis.
Daarna zijn de juiste eigenaren in beeld gekomem en zij willen die vriendin van mij bedanken dat ze naar de dierenarts is gegaan, maar willen ook praten over tegemoetkoming in de kosten.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 21:06

Grapjassen...
Als er schade aan de auto is moet je vriendin die rekening ook maar even presenteren.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-20 21:16

Sjong schreef:
Sjong schreef:

Nou ja, ben benieuwd wat ze dan willen.

Ik hoop toch dat je vriendin daaraan niet gaat beginnen. Wellicht vergoed de verzekering. Ik vind het behoorlijk brutaal.

Volgens mij vergoed de verzekering niet en daarbij heb je ook nog altijd je eigen risico die je moet betalen https://www.centraalbeheer.nl/magazine/ ... aangereden

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 21:37

Zo zeg, die hebben lef. En wat een soap word het zo, kat aangereden, geen Dierenambulance bereikbaar, verkeerde eigenaar zegt inslapen en betaald, de “dode“ kat komt de de volgende ochtend binnenwandelen en nu staat de echte eigenaar op en wil over de kosten praten? Zou eerder kwaad zijn op diegene die mijn kat als oud bestempeld en een spuitje laat geven. . Als het verhaal niet zo treurig was zou je er om lachen.
Maar laat je vriendin ze maar vertellen dat die kosten sowieso voor hun rekening waren gekomen maar dan via de dierenbescherming .

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 21:42

Ik lees veel reacties in dit topic echt met verbazing. Als iemand huisdier schade aanricht (zelfs door zelf aangereden te worden) ligt de aansprakelijkheid ten aller tijde bij de eigenaar. Een huisdier zou zich immers nooit en te nimmer zonder toezicht buiten de woning/ het terrein mogen bevinden. Als dat wel zo is, en er is schade door en/of aan het dier is dat allemaal voor de portemonnee en/of de verzekering van de eigenaar. Jou vriendin moet vooral niet in de onzin van die eigenaar trappen en zeker niks betalen.

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 21:56

Sorry hoor maar dat vind ik wel heel brutaal. Bij ons op de praktijk is het vaak dat de eigenaar betaald. Zij kiezen ervoor dat ie buiten loopt en weten dat daar risico’s aanzitten. Er zijn natuurlijk uitzonderingen. Maar zo denk ik er eigenlijk ook over. Wel heftig dat iemand anders de kat in laat slapen perongeluk -O-

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 22:09

Maar ts je zegt ook dat de 3e partij (de mensen wiens kat het achteraf niet was) er bij waren met inslapen, en dat die 3e partij dit ook betaald heeft. Op mij komt dat over dat je vriendin dus eigenlijk als eerste hulp aanwezig was, en ook alleen als taxi de kat naar de DA heeft gereden, en meer niet. Vanaf het punt dat die 3e partij in zicht kwam, had ze toch al geen verantwoordelijkheid meer over de eventuele kosten lijkt mij? Dan kunnen de echte eigenaren denk ik beter aankloppen bij de partij die ervoor had gekozen om het dier in te slapen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 22:21

Nicje87 schreef:
Het verhaal krijgt toch nog een andere wending....

De kat bleek van andere mensen te zijn. Deze belden mij vandaag op omdat ze die vriendin van mij graag willen spreken om haar te bedanken, maar ook om over de kosten te praten...

Deze snap ik niet helemaal... Waarom willen ze jouw vriendin over de kosten spreken? Alle kosten zijn toch betaald door de eigenaresse die toch de eigenaresse niet was?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 22:23

Misschien denken ze dat die vriendin betaald heeft en willen ze geld terug geven aan haar? Je gaat toch niet iemand bedanken en vervolgens geld eisen?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 22:26

idinn schreef:
Misschien denken ze dat die vriendin betaald heeft en willen ze geld terug geven aan haar? Je gaat toch niet iemand bedanken en vervolgens geld eisen?

Ik verbaas me eerlijk gezegd nergens meer over :=. Maar dan nog, ik neem aan dat ze weten dat de kosten door een ander betaald zijn?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 22:43

En je vriendin wil dat gesprek aan?
Nou echt niet dat ik dat deed.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 23:09

Denk dat de niet-eigenaar zijn geld heeft terug gehad, wat ze nu weer willen verhalen op vriendin van TS.
Zou niet akkoord gaan met dat gesprek.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 10:45

Heb je nog contact gehad met de verzekering?