Nestje kittens, een vraagje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kusvoorjou

Re: Nestje kittens, een vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-20 15:12

Ik weet helaas niet wie de vader is! Maar het nest is zooo leuk! Die grijze dikkerd gaat ook echt al op zn rug liggen en kan je hem zachtjes strelen over zn buikje. Fijn dat die dat vind. Ze spinnen ook al kei hard!! En dat voor een week oud haha

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 19:43

kusvoorjou schreef:
Ik weet helaas niet wie de vader is! Maar het nest is zooo leuk! Die grijze dikkerd gaat ook echt al op zn rug liggen en kan je hem zachtjes strelen over zn buikje. Fijn dat die dat vind. Ze spinnen ook al kei hard!! En dat voor een week oud haha

Omdat je twee verdunde kittens in een nest van 5 hebt is de kans groot dat de vader ook verdund is, moeder draagt dus verdunning.
Ik denk niet dat pappa rood is, maar het kan wel de kans is alleen kleiner, tabby is ook onwaarschijnlijk, maar ook dat kan wel (mamma is al tabby toch en je hebt maar 1 tabby kitten?).

Dus mijn beste gok, meest waarschijnlijk genetisch gezien, is dat pappa een effen grijze kater is. Dus mocht je er één zien lopen, dan weet je dat het pappa is.

Groeien ze goed?

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 20:00

Leuk dat ze het zo goed doen!

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-20 20:25

Daphara schreef:
kusvoorjou schreef:

Omdat je twee verdunde kittens in een nest van 5 hebt is de kans groot dat de vader ook verdund is, moeder draagt dus verdunning.
Ik denk niet dat pappa rood is, maar het kan wel de kans is alleen kleiner, tabby is ook onwaarschijnlijk, maar ook dat kan wel (mamma is al tabby toch en je hebt maar 1 tabby kitten?).

Dus mijn beste gok, meest waarschijnlijk genetisch gezien, is dat pappa een effen grijze kater is. Dus mocht je er één zien lopen, dan weet je dat het pappa is.

Groeien ze goed?

Ohh wat interessant! Mama poes haar ouders zijn als volgt
Mama (Simba) zelf :

Afbeelding

De mama van onze poes (onze poes is echt een kopie van haar mama)
Afbeelding

De papa van onze poes:

Afbeelding

Ja 1 is net als mama, 2 grijze waarvan 1 met witte buik en voetjes. 1 zwarte en 1 schildpad. Ik weet niet goed hoe dat werkt met de kleuren! M vind het wel super interessant om zo de eventuele papa op te sporen!! Haha. Toe nu toe nog nooit een effen grijze gezien bij ons..

Ja ze groeien goed! Ze zijn nu een week oud en allemaal in gewicht verdubbeld! Ze zijn al lekker brutaal naar elkaar als ze de zelfde tepel willen hebben haha

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 20:47

kusvoorjou schreef:
Daphara schreef:

Groeien ze goed?

Ohh wat interessant! Mama poes haar ouders zijn als volgt
Mama (Simba) zelf :

[ [url=m/pfKjt9.jpg]Afbeelding[/url] ]

De mama van onze poes (onze poes is echt een kopie van haar mama)
[ [url=m/t3IkY8.jpg]Afbeelding[/url] ]

De papa van onze poes:

[ [url=m/YAA1FU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja 1 is net als mama, 2 grijze waarvan 1 met witte buik en voetjes. 1 zwarte en 1 schildpad. Ik weet niet goed hoe dat werkt met de kleuren! M vind het wel super interessant om zo de eventuele papa op te sporen!! Haha. Toe nu toe nog nooit een effen grijze gezien bij ons..

Ja ze groeien goed! Ze zijn nu een week oud en allemaal in gewicht verdubbeld! Ze zijn al lekker brutaal naar elkaar als ze de zelfde tepel willen hebben haha

Opa is dus een Blue (silver) tabby, het tabby patroon kan ik niet zien, maar bij opa komt dus de verdunning aan moeders kant vandaan.

Pappa kan ook een zwarte zijn die verdunning draagt, maar de kans is wat kleiner dan dat het een grijze kater is.
Tabby wordt altijd zichtbaar doorgegeven, dus als een kat het niet is, dan geven ze het ook niet door.
Mamma heeft twee tabby ouders, maar toch is ze hetrosygoot voor tabby (ze draagt ook 1x het recessieve “non agouti” ofwel effen gen) waarschijnlijk zit er in de grootouders van mamma 1 of 2 effen katten.
Omdat je maar 1 tabby kitten hebt, ga ik er vanuit dat die dat van mamma gekregen heeft en dat pappa alleen effen heeft doorgegeven. Met 2 tabby ouders (die beiden ook effen dragen) is statistisch gezien 75% van het nest tabby, vandaar dat ik denk dat pappa effen moet zijn.

Soms is het mogelijk dat een nest meerdere vaders heeft, maar in dit geval zou een grijze kater heel prima de kleuren kunnen verklaren.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 23:23

Dat wordt een speurtocht door de buurt :D

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 14:20

Hoe gaat het nu TS?

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-20 19:26

Het gaat super goed! Ik zou nog even wat foto’s maken en plaatsen! Ze hebben allemaal de oogjes los en beginnen ook echt te reageren en je aan te kijken! 2,5 week oud nu!

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 21:25

kusvoorjou schreef:
Het gaat super goed! Ik zou nog even wat foto’s maken en plaatsen! Ze hebben allemaal de oogjes los en beginnen ook echt te reageren en je aan te kijken! 2,5 week oud nu!

Dan gaat het lopen en spelen met elkaar beginnen! Zo’n bijzonder leuke periode.
Lekker genieten!

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 21:35

kusvoorjou schreef:

Dat klinkt wel pijnlijk, de oogjes los. Heb je al foto's?

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-20 23:17

Oh haha dat is dialect he. Los of open! Ik ga morgen echt even goede foto’s maken. Heb meer filmpjes, maar weet niet hoe ik die moet laden hier op bokt

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 00:39

Filmpjes kun je uploaden naar youtube en dan hier linken

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-20 10:45

Zoals beloofd! Kitten spam!! Let op, word niet verliefd!!! Haha! 2,5 week oud nu!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 11:00

<3 <3

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 11:00

<3 <3

De grijsjes lijken wel smoke black. <3

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-20 11:02

Marcella schreef:
<3 <3

De grijsjes lijken wel smoke black. <3

Smoke black is met zwarte kop toch? Deze zijn egaal grijs, al hoewel de helemaal grijze toch lichte tijger strepen heeft, heeel lichtjes en maar een paar. De grijze met witte buik en pootjes is wel egaal grijs

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 11:13

Je heb gelijk ze zijn Blue.

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 11:22

oh wat een droppies !!!!

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-20 11:48

Iemand nog tips? ‘Tijger’ heeft 1 oogje wat dicht zitten. Maak het schoon met water uit de waterkoker wat warm is met een watten staafje.. lees kamille thee, nog andere tips?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 11:55

Afgekoelde kamille thee werkte bij mijn paard beter dan alleen zalfjes die ik toen van de DA kreeg. We hebben toen zelfs zijn traanbuis doorgespoeld, maar bleef last houden. Tot ik begon met kamille thee toen was ik er zo vanaf.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 12:02

kusvoorjou schreef:
Iemand nog tips? ‘Tijger’ heeft 1 oogje wat dicht zitten. Maak het schoon met water uit de waterkoker wat warm is met een watten staafje.. lees kamille thee, nog andere tips?

Gewoon spuug!

Mits je geen medicatie slikt en niet net gegeten hebt of je tanden net gepoetst hebt, kun je het beste gewoon spuug op een wattenschijfje gebruiken. In je speeksel zitten enzymen die hepen bij de genezing van wondjes in de mond. Ze blijken ook heel effectief bij het "oplossen" van iets dichtgekoekte oogjes.
Ik spuug op een wattenschijfje leg het even op het oog (30 sec.) om los te weken en veeg het dan weg. Doe dit meerdere keren per dag en dan ben je er met een dag of 2-3 vanaf.

Is het oog echt ontstoken en komt er pus uit of bouwt dit op onder het dichtgekoekte oogje, dan heb je "Isathal" oogzalf van de dierenarts nodig.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-20 12:11

Bedankt! Ik ga eerst met kamille thee aan de slag. Het oog lijkt zelf niet ontstoken als die hem open heeft. Na het slapen gaat 1 oog open en de ander niet. Na het los weken en knipperen van hem is het weer oke.. zodra het erger lijkt te worden ga ik wel een zalfje halen, probeer het eerst nog even met het water.. thnx!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 12:22

Ogentroost gebruikte ik voor mijn kitten nadat kamillethee niet hielp ;)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 13:14

Wat schattig toch, die kleine koppies! <3 Hoe gaat het met het kleinste dropje?

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-20 13:31

Misty12 schreef:
Wat schattig toch, die kleine koppies! <3 Hoe gaat het met het kleinste dropje?

Ook goed! Die heeft voor 2 dagen een beetje stil gestaan in gewicht, 2 gram gegroeid. Maar de afgelopen 2 dagen weer keurig gemiddeld 15 gram gegroeid. Is lekker actief. Dat is de grijze met witte voetjes