Gillbo schreef:Fokker bellen en zeggen dat je de hond niet wil en terug brengt.
En daarna heeeeeeel goed nadenken voor je aan een hond begint en na een week weer bedenkt dat het toch niet helemaal is wat je wil.
Een instapklare hond is denk ik een utopie. Zeker na een week al verwachten dat de ( ex erf) hond relaxed en totaal gewend is aan de nieuwe situatie zijn erg hoge verwachtingen
Ts hoeft ook helemaal geen instapklare hond!
Zoals ik het begrijp, bedoeld de ts met "gelijk aan de slag kunnen" een hond die al de 1 gepasseerd is en dus niet meer minuut voor minuut opgebouwd hoeft te worden met wandelen en ander "werk" maar wilde ze een wat oudere hond waar ze gelijk lekker mee kan wandelen zonder op de minuut te hoeven kijken.
Daarnaast waren haar eisen:
1 kan goed samen met katten
2 sociaal naar mensen.
En wat krijgt de ts? Een hond die zowel haar eigen katten probeert te vermoorden als andere mensen op vreet...
Ze heeft dus een hond gekregen die behalve aan de "ouder dan 1 jaar" eis precies het tegenovergestelde is van wat ze zoekt!
De fokker is gewoon niet eerlijk geweest, die had aan moeten geven dat de hond niet oké is met vreemde mensen en had ook aan kunnen geven dat de hond geen katten in huis gewend was...
En ik snap de ts heel goed met: "er zijn alleen volwassen herders met problemen te vinden" want dat klopt helaas ook. Misschien zit er heel soms een "probleemloze" (herder) hond in het asiel, maar die zijn vaak binnen één dag alweer verkocht.
Als je niet al met een "probleemhond" wil beginnen, dan blijft er eigenlijk maar één optie over: een pup.
En tot de verbazing van de ts, bood de fokker haar een "probleemloze" hond aan, waarop de ts dacht: gaaf! Dit is wat ik zoek! Alleen blijkt dus achteraf de hond niet helemaal zo "probleemloos" te zijn als dat de fokker deed vermoeden.
Aan de ts: ik denk dat je de hond het beste terug kan brengen naar de fokker of er een ander huisje voor kan vinden.