Verwaarlozing honden door gezinslid

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

troi

Re: Verwaarlozing honden door gezinslid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 21:31

Tja ik ken er die hun hond zelf afschieten. En als je goed kan schieten dan is het vermoedelijk diervriendelijker dan de stress van een dierenarts praktijk.

Weer on topic: ik hoop dat je familielid actie onderneemt!

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 23:30

Je doet je best! Ik ben blij dat je de dieren een stem geeft. Echt je bent een topper.

Ik hoop dat hij snel naar de dierenarts gaat.

Ik snap dat sommige mensen TS als 'bemoeial' kunnen ervaren maar echt soms is dat gewoon nodig. Er lopen echt schrijnende gevallen rond. Eigenaren zijn er soms ook gewoon blind voor. Uit angst voor eeneventuele diagnose of vanwege financiën. Of als het iets chronisch is kan het verloop langzaam zijn en kan de grens van wat een eigenaar als acceptabel ervaart verschuiven. Dan is er toch echt wel even de mening of duwtje in de rug van een buitenstaander nodig.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-20 00:11

Bedankt! Ik snap ook zeker dat sommige het zien als bemoeienis, maar eerlijk gezegd zal me dat een vette worst wezen dat mijn familielid dat zo ervaart. Ik weet wat ik zie, en wat ik zie klopt niet. Ik denk dat ik uiteindelijk nog lang verdraagzaam ben geweest.

Was geen leuk weekend, maar het voelt wel als een opluchting dat ik, voor zover het in mijn macht ligt, actie heb ondernomen. :j Zodra ik meer weet zal ik een update geven.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 00:16

Eerlijk? Ik vind de TS geen bemoeial.
Mijn nekharen staan ervan overeind dat dit nog steeds aangekeken word.

Die dieren zijn niet in orde. Punt.
De eigenaar weigert tot op heden medische hulp te geven aan de dieren. Volgens de wet mag men dieren die medische hulp niet ontnemen!
Familie of niet, dit is verdomme strafbaar en die dieren lijden onder koppigheid en laksheid. Zij kunnen er niets aan doen dat ze daar wonen en zo'n lapzwans van een eigenaar hebben. Maar ZIJ lijden. Kom op zeg, dit is om te kotsen!

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-20 17:31

Een snelle status update.

Het gezinslid heeft me vandaag gebeld. Ik was super verbaasd over de snelheid hier van, dus mijn boodschap heeft gelukkig indruk achter gelaten.

De dierenarts is langs geweest. De oude hond is ingeslapen want daar viel niks meer aan te redden en de jongere hond heeft vlooien en daar is zalf voor uitgegeven om de kale plekken mee in te smeren.

Ik heb aangegeven hoe blij ik er mee was en het is ook weer goed tussen ons.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 17:36

Nou fijn! Werd ook wel tijd.

Mocht de oude hond van jou zijn geweest dan veel sterkte met het verlies

demiyolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 17:38

Wat ‘fijn’! ( fijn tussen haakjes want het verlies van de oude hond is verdrietig maar beestje heeft in ieder geval geen leed meer). Goed om te horen dat het tussen jullie ok is en het probleem opgelost, vooral voor de honden maar kan me voorstellen dat het voor jou ook een opluchting moet zijn. Goed gedaan!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 17:39

Fijn dat je hebt ingegrepen ts. De oudere hond is meer lijden bespaard gebleven nu.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 17:51

Peuk schreef:
Een snelle status update.

Het gezinslid heeft me vandaag gebeld. Ik was super verbaasd over de snelheid hier van, dus mijn boodschap heeft gelukkig indruk achter gelaten.

De dierenarts is langs geweest. De oude hond is ingeslapen want daar viel niks meer aan te redden en de jongere hond heeft vlooien en daar is zalf voor uitgegeven om de kale plekken mee in te smeren.

Ik heb aangegeven hoe blij ik er mee was en het is ook weer goed tussen ons.

Heel fijn dat hij echt actie heeft ondernomen. Echt goed gedaan ts!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:33

Gelukkig, geen lijden meer voor de ingeslapen hond en hopelijk gaat het snel beter met de andere hond.
Wat zei hij er zelf van?

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:40

Wat ontzettend fijn ! Goed gedaan, Peuk.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-20 19:27

Dankjewel voor de reacties! Ik ben ook erg opgelucht.

Kinke schreef:
Gelukkig, geen lijden meer voor de ingeslapen hond en hopelijk gaat het snel beter met de andere hond.
Wat zei hij er zelf van?

Ik hoorde wel schuld in de stem. Waar het gesprek echt in de aanval was, was het gesprek vandaag ook allemaal op een heel rustige toon. Ik weet wel dat het echt niet vanuit een kwade intentie was.

Deze persoon geeft echt wel om zijn dieren, maar wat de reden nou precies was om het zo lang te laten duren.. Dat blijft me een raadsel. Ik denk toch moeite met loslaten.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 19:29

Dat kan natuurlijk ook.
Als je niets doet blijft de hond ook nog leven en hoeft hij hem niet te missen.

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 19:51

Dit topic heb ik stilletjes gevolgd en TS: grote complimenten voor hoe je dit hebt aangepakt. Ontzettend dapper en goed dat je, ondanks de complexe situatie, toch hebt doorgezet voor de hondjes. _/-\o_

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 20:01

Topper TS! Sneu van de hond maar het was duidelijk tijd. Goed dat er gehandeld is en dat jullie ook weer door een deur kunnen.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 20:31

Fijn dat het zo gegaan is.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 06:22

Fijn dat het allemaal gelukt is en idd voor de oudere hond geen lijden meer en de jonge wordt behandeld. Betere uitkomst had je nu niet meer kunnen verwachten.
Goed opgelost en blijkbaar moet je even op je strepen staan om iets duidelijk te maken, maar het werkt!

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 06:44

Goed gedaan van jou Peuk,fijn dat je niet zo maar langs de zijlijn bent gaan staan. Sommige mensen hebben gewoon een duwtje in de rug nodig en dat heb jij hem gegeven.
top gedaan

Goudhaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 06:55

Ik snap het deeltje “anoniem blijven” denk ik niet helemaal. Je hebt vaak zat aangegeven dat de dierenarts gewoon nodig is. Je hebt zelfs aangegeven zelf naar de dierenarts te gaan met de hond. Dan is het toch heel simpel om een grens aan te geven en desnoods aan te geven dat je 144 gaat bellen? Heb ik ook gedaan bij de hond van mijn oma, hond zat vol met tumoren en lang alleen maar te lijden, dan neem je toch zelf het heft in handen?

Dieren hebben geen stem, zijn van ons afhankelijk, en dan mogen ze er op zijn minst vanuit gaan dat er goed voor ze wordt gezorgd. En ja, dan heb ik echt poep aan hoe ik erop word aangekeken. Het gaat slecht met het dier van je familielid, dan zorg je ervoor dat er wél degelijke hulp voor komt. Klaar.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 10:19

Respect, Peuk! Je hebt het heel goed aangepakt en jouw familielid had waarschijnlijk echt even dat duwtje in de rug nodig. Ik snap van haar/zijn kant dat het onvermijdbare afscheid nemen gewoon een te grote drempel is geweest. Heel goed dus dat jij zo actie hebt ondernomen. _/-\o_

Goudhaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 15:12

Ik had dus iets te laat gereageerd en niet goed doorgelezen, sorry!

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 15:29

Heb je zelf ook de dierenarts gesproken of het verhaal gechecked?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 15:31

girlyggirl schreef:

Hoe zo dat?
Denk je dat de dierenarts zomaar een hond laat inslapen als deze denkt dat het ook nog op een andere manier een waardig leven kan hebben?

Fineapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 15:33

_Penotti schreef:
girlyggirl schreef:

Hoe zo dat?
Denk je dat de dierenarts zomaar een hond laat inslapen als deze denkt dat het ook nog op een andere manier een waardig leven kan hebben?

Ik denk meer dat ze bedoelt dat haar familielid niet gelogen heeft

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 18:17

_Penotti schreef:
girlyggirl schreef:

Hoe zo dat?

Ik denk meer dat ze bedoelt dat haar familielid niet gelogen heeft[/quote]

Juist ;) dank u