Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ClaudiaHS schreef:Nou ik heb net toch even mijn laserlampje techniek getest. En het werkte ook nog
Loslopende herder van de buurman werd 3x naar geblaft.
Maar lampje was interessanter.
ClaudiaHS schreef:blokje schreef:Wij hebben afgelopen winter een vrouw langs gehad van sterk op poten.
Onze hond trok aan de lijn, viel uit naar honden, en blafte naar mensen.
Sinds haar komst (2 uurtjes) is er heel veel veranderd. Ik kan relaxed wandelen, hij loopt inmiddels zelfs los in losloop gebied en speelt met andere honden en mensen in huis gaat steeds beter.
Sterk op poten is net zo iets als Anniek winters. Echt een aanrader.
Waar zit zij?
Heb gezocht maar kan niet vinden in welke plaats het is.
Wij wonen in Overijssel.
MyWishMax schreef:ClaudiaHS schreef:Nou ik heb net toch even mijn laserlampje techniek getest. En het werkte ook nog
Loslopende herder van de buurman werd 3x naar geblaft.
Maar lampje was interessanter.
Pas daar wel mee op dat je geen obsessie creëert. Dan heb je straks een hond die achter allerlei licht weerkaatsingen aan gaat, ook in huis, en zichzelf over de zeik werkt.
blokje schreef:Ik snap werkelijk niet dat mensen de methode van Anniek winters agressief vinden. Ik corrigeer onze hond bijna niet meer. Maar alleen al mijn houding, mijn gevoel geeft de hond zoveel goeds.
Na 2 uur gewoon wat leiderschap cursus en oefenen is onze hond totaal veranderd. Natuurlijk moet je na die les thuis verder trainen maar wij hadden een angst happer. Die uitviel en geen mens vertrouwde die nooit relaxed liep en als we bezoek hadden niet relaxed was.
*knip*
daffodil schreef:Het is de enige manier waarop ik mijn irritantje bij de les houdt. En dat corrigeren is maar een paar keer. Het is meer opletten dat ik als ik de deur uitga, gelijk de juiste mood creeer en dus niet de lijn laat vieren. Dan ben ik de sjaak als ie een hond of kat ziet. Kort houden en er is weinig aan de hand. Soms ben ik iets te laat, dan gaat ie springen en blaffen en slaat ie gerust over de kop maar als ik op tijd ben kan ik m met een verbaal signaal corrigeren. Hij leert nog steeds en het gaat steeds beter maar op deze manier werkt het wel!
Ceetje_bokt schreef:Wat een onzin pindakaa, juist omdat de lijn op een gevoelig punt zit kan je met een kleine beweging je hond corrigeren. Ik gebruik dat woord omdat het een correctie ís, net als uh uh zeggen Ook een correctie is. Mijn hond valt uit en als ik met de Anniek winters lijn loop, kan ik haar beter sturen dan met de gewone halsband. Als ze dan uitvalt, vliegt ze door de lucht. Dan kan die leren band 100 x op een minder gevoelig plaats liggen, maar die vlucht door de lucht is echt niet grappig. En dat doet ze dan zelf en niet ik. Net als bij een bit of sporen: het is zo scherp als degene die het in de hand heeft.
Maartje1990 schreef:Klinkt niet prettig voor je hond altijd maar wandelen aan een korte lijn.
Indi_Vito schreef:Als je zo'n grote tuin hebt kan ze toch ook best gewoon in de tuin haar behoeftes doen
Damon26 schreef:ja hoor, heel diervriendelijk, hoe hoger in de nek hoe beter. als je zonder enkele vorm van druk kan wandelen zou het al wat diervriendelijker zijn, maar dat heb ik nog niet voorbij zien komen.