Magrathea schreef:In het asiel heb ik ook 200€ voor m'n kitten betaald. Was alles me gebeurd en kon gratis terugkomen voor castratie, strikje er omheen en veel pleziervind dat geen rare prijs, mits er inderdaad kosten zijn gemaakt. Voor een nestje van de boerderij zou ik het niet doen nee
Anderzijds vraag ik me af of sommige asielen niet ook wat profiteren van de schaarste. Mijn zus heeft zopas 2 mini dobbermans (pincher of hoe heet dat?) geadopteerd uit het asiel, was zogezegd een koopje omdat ze moesten samen blijven: normale prijs 200 euro per stuk, nu 300 euro voor de 2 samen. Vond ik op zich nog niet zo gek veel, maar ze waren nog niet eens gecastreerd, heeft dit zelf nog op eigen kosten moeten laten doen aan 130 euro per stuk. Is toch maar mooi 560 euro voor 2 volwassen asielhonden. Ik vroeg haar nog of ze niet beter ééntje geadopteerd had, maar ze zei dat er bijna geen keuze was. Nu, ze had vroeger ook 2 honden, dus dat lukt wel, haar man houdt ook van honden, en de kleine is er ook blij mee.
Katten zijn hier in België wel goedkoper denk ik: hier kan je nog wel wat boerderijen vinden waar jaarlijks paar nestjes geboren worden, en waar je ze zelfs gratis kan ophalen. Die van mij is een vondelingetje, vermoedelijk gedumpt.