Wie heeft de gouden tip, hond met allergie

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 17:41

Een allergie kan zo verschrikkelijk zijn. Natuurlijk voor de hond, maar ook als baasje. Vaak is het eerst een hele puzzel om uit te vinden wat voor allergie het is en daarna nog uitzoeken wat de beste therapie/behandeling is.
Met mijn (inmiddels overleden) teef werd ik er met tijden echt moedeloos en verdrietig van. Dan kwam ik 's ochtends beneden en had ze in de nacht haar hele poot kapot gebeten of tot bloedens toe zitten krabben, zo zielig en sneu.

Ik hoor van verschillende hondeneigenaren goede ervaringen met MoK https://mok-delorme.de/ op oa het gebied van allergiën.

Ik wil je in ieder geval veel succes wensen en ik hoop dat je een oplossing vind.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 19:54

Myrthe_x schreef:
Inmiddels vlees aangeschaft van barf, de konijn versie. Komt overmorgen binnen.

Verder contact met een dermataloog en die wilt de allergietest door middel van prikjes gaan toedienen. Zal ook wel een prijskaartje aan zitten.

En contact met praktijk maasduyn opgenomen.

Wie niet waagt... :-) ben heel benieuwd!

Bedankt allemaal voor de reacties!

KVV dus, gemalen? Echt zelf samenstellen is het meest betrouwbaar, dan weet je zeker dat er niet per ongeluk iets anders doorheen zit. Iets om in gedachten te houden...

viphorse

Re: Wie heeft de gouden tip, hond met allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 20:24

Ik wil dat ook proberen maar snap er niks van

ElskaIsland

Re: Wie heeft de gouden tip, hond met allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 15:43

Onze hond was ook allergisch. Onze dierenartsassistente had natuurgeneeswijzen gestudeerd en is hier toen geweest voor uitgebreid consult. Onze hond was erg timide en in zichzelf gekeerd (labrador). Toen over gezet op natuurvoer; vlees van carnibest. Plus wat
Homeopathische druppels (oa zwarte bes). Daar is hij enorm van opgeknapt. Werd meer hond, kreeg meer body en was vrolijk. We hebben hem zelfs laten castreren toen ie 8 was, hoewel we dachten dat dit nooit nodig zou zijn. Het is het proberen waard?