_Cindy schreef:Klopt hoor Sophie, maar dan is het geen rashond meer. Ik bedoelde meer uit te leggen dat het jachtinstinct heel sterk in de genen zit. Onze Weim kan goed los maar wij zijn met 8 weken oud meteen op training gegaan en vanuit de fokster kende ze ook de fluit al.
Voordeel aan een pup is dat je ze makkelijk kunt aanleren wat je er later mee wilt doen. Bijv makkelijk in de auto reizen, wij gaan ook elk jaar naar de bergen. Het eerste jaar kun je alleen niet zo lang wandelen.
Nee, hoor. er zijn geen verplichtingen vanuit de Raad van Beheer om een stamboom te krijgen met de hond.

Gewoon 2 stamboomouders van dit ras en je hebt een stamboom

(mits je die aanvraagt uiteraard)
Als ik je lijstje na ga
Napie dan zou ik zeggen een engelse stafford. Hier zijn ze blij met een wandeling, maar laat ik ze eens een dag ''liggen'' boeit t ze niet. Gaan graag met je mee, passen zich makkelijk aan op de situatie, middelmaat, korthaar. En er zijn er zelfs een hoop die gewoon loslopen en geen moeite hebben met andere honden. Die van mij hebben ook geen moeite met andere honden. Alleen mijn volwassen teef sinds ze gepakt is. Maarja, dat kan iedere hond overkomen.
Zeker reutjes zijn, naar mijn ervaring, makkelijker met andere honden. Maar dit heb je ook wel voor een groot deel zelf in de hand.
En ook dat is met training goed gekomen.
Wel zijn t terriers. Mijn oudste teef wil alles vangen (konijnjes, vogels) maar mijn jongste teef kijkt alleen of dribbelt er heen en haakt weer af en mijn reu kijkt niet eens.
Dus als je het loslopen niet heel belangrijk vind, en er rekening mee kan/wil houden dat ze misschien eens moeite kunnen krijgen met andere honden, dan zou ik ze zeker aanraden.
Maar zoals ik zeg, dit heb je deels ook zelf in de hand.