Teken?? Rond oog kat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 09:19

Faelynn schreef:
Heb je dat echt ooit geprobeerd met die olie? :') Lijkt me niet zo fijn voor de vacht, denk dat mijn kat zich helemaal suf zou likken om het eraf te halen en dan lekker aan de diarree gaat _O-

Dat vroeg ik mij ook af inderdaad. :+

Juist de twee mannen die naar buiten gaan zijn echte lekkerbekken. Ik heb eens een pot mayo in de keuken laten vallen die toen uit elkaar spatte (Ja, hels karwei om dat weer schoon te krijgen) en de katten zaten onder de spetters. Die zijn toen een paar uur zoet geweest met het schoonlikken van de vacht.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 13:02

Serenity350 schreef:
Carol_Beer schreef:
Ik zou je kat, vooral in deze tijden dan ook vooral binnen houden. Niet alleen vanwege de nodige buiten beestjes die hij mee kan nemen, maar je weet niet wie allemaal aan je poes zit, denk aan bijvoorbeeld mensen met besmettingen. Katten zijn echter ook dragers. Ik weet niet met hoeveel mensen je in een huis woont, maar dat soort oliebol kan pittig snel verspreid worden. Plus nog het feit dat het een hoop narigheid zoals vlooien enzo veroorzaakt.

Denk dat dat ook per kat en situatie heel verschillend zal zijn. Woon je in een woonwijk en heb je een allemansvriend, dan gaat het wellicht nog op en is het verstandig om erover na te denken.

Maar heb je een kat die zich sowieso niet makkelijk aan laat halen door anderen, en/of woon je in het buitengebied zoals bij ons waarbij hij vooral de weilanden in gaat en de bevolkingsdichtheid erg laag is, dan denk ik dat dat nog wel mee zal vallen.

Daarnaast zal niet iedere kat zo makkelijk accepteren dat hij ineens als binnenkat door het leven moet gaan, en zou dit ook op termijn behoorlijke problemen kunnen geven in huis.

Dat is zeker waar, alhoewel het bijna onvermijdelijk is om niet met mensen in aanraking te komen, katten komen vaak overal, al liggen ze onder een auto, daar kunnen net zo goed bacterien en wat dan ook aan zitten van mensen die al besmet zijn. Daarnaast is het ook veel gezonder om ze binnen te houden. Teken en vlooien zijn dan een minder groot probleem, wat mijn ervaring iig is sinds al mijn katten binnen blijven. Honden blijven lastig, maargoed, dat is gewoon een kwestie van vroeg opstaan.
TS, Ik snap dat niet iedereen de ruimte heeft, maar als je een rommel/logeer kamer hebt of een garage of iets dergelijks, kan je m natuurlijk altijd daar in zetten, met voerbakjes en alles erbij. Heb je ook geen last van zn gemiauw enzo.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 13:25

Carol_Beer schreef:
Dat is zeker waar, alhoewel het bijna onvermijdelijk is om niet met mensen in aanraking te komen, katten komen vaak overal, al liggen ze onder een auto, daar kunnen net zo goed bacterien en wat dan ook aan zitten van mensen die al besmet zijn. Daarnaast is het ook veel gezonder om ze binnen te houden. Teken en vlooien zijn dan een minder groot probleem, wat mijn ervaring iig is sinds al mijn katten binnen blijven. Honden blijven lastig, maargoed, dat is gewoon een kwestie van vroeg opstaan.
TS, Ik snap dat niet iedereen de ruimte heeft, maar als je een rommel/logeer kamer hebt of een garage of iets dergelijks, kan je m natuurlijk altijd daar in zetten, met voerbakjes en alles erbij. Heb je ook geen last van zn gemiauw enzo.

Volgens mij loopt de kat van TS inmiddels weer gewoon vrolijk buiten met een Seresto bandje op. Tekenprobleem opgelost. :)