Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xTammyy schreef:Dat had ik niet goed gelezen dan, excuses.
Dan nog blijft het, vind ik, bij katten lastig omdat ze zonder dat je er erg in hebt naar buiten glippen als je niet op let.
De vergelijking van een aanrijding (ongeluk) en een dekking (instinct van een dier) vind ik persoonlijk niet echt te vergelijken.
Zinzi_jewel schreef:Ben maar blij dat je t gedaan hebt
Ik had ja had een raszuivere Britse korthaar
Kwam enkel in de tuin , nooit op straat .
Is 1 keer per ongeluk de straat op gekund we waren bezig nieuwe schutting zetten . Ik was heilig overtuigd dat meneer boven lag te slapen
Iemand met naar t toilet gaan de tussen deur niet afgesloten
Gevolg kat weg
Was nog niet geholpen afspraak stond voor na het weekend.
Gevolg kat weg en nooit meer gevonden
Ondanks chip en registratie.
Bijna 1 jaar geleden .
Mijn andere 5 katten zijn geholpen
Zijn kruisingen .
Wat erg ,dat je ze nooit niet meer terug gevonden hebt.Er verdwijnen toch veel dieren he. Mijn katten ,zowel Ras als kruisingen komen ook alleen buiten in een stuk afgesloten tuin .Ondanks dat ik buitenaf woon,maar moet er niet aan denken dat iemand ze mee neemt,of net een auto aan komt en ze toch overrijd.
Nu kan je kat zonder ongelukjes dekking lekker genieten van t zonnetje in je tuin
LadyDaily schreef:Ze heeft geen pakje aan.
Is inmiddels al iets vlugger maar nog niet als voorheen.
Ik heb wel een beetje spijt dat ik haar heb laten steriliseren.
Had best graag een kitten van haar gehad.
Zeg me dat ik geen spijt moet hebben haha
Gini schreef:LadyDaily schreef:Ze heeft geen pakje aan.
Is inmiddels al iets vlugger maar nog niet als voorheen.
Ik heb wel een beetje spijt dat ik haar heb laten steriliseren.
Had best graag een kitten van haar gehad.
Zeg me dat ik geen spijt moet hebben haha
Je herhaalt het te veel en bent er te veel mee bezig en dan gaat die gedachte zich oorverdovend hard in je brein nestelen.![]()
Probeer terug te gaan naar de feiten en even los te kijken van gevoel: eigenlijk was dat nestje niet een heel grote wens. Ergens zat het wel in je achterhoofd en leek het wel leuk, maar je zegt zelf dat je toch al aan het twijfelen was om haar te steriliseren en dat je er binnen nu en 4 jaar toch geen tijd voor had. Meer dan een vaag, leuk idee voor in de toekomst was het niet. Maar nu dat de beslissing genomen is en je niet meer kan twijfelen, manifesteert dat vage idee zich meer en meer als een absolute wens. Iets waarvan je spijt moet hebben dat je het niet gedaan hebt.
Gek toch eigenlijk dat je brein zo spelletjes met je speelt?
Zeg tegen jezelf dat je het even jammer mag vinden dat dat nestje er nu niet zal komen, maar laat het daarna dan ook los. Blijf er niet in hangen dat je spijt hebt en dat het zo erg is en dat je wens nu niet uitkomt en boehoe. Je gevoel neemt een loopje met de feiten, probeer dat te beseffen.
LadyDaily schreef:Hebben jullie ook katten en zijn deze ingeënt voor rabiës?
HopeMyDay schreef:LadyDaily schreef:Hebben jullie ook katten en zijn deze ingeënt voor rabiës?
Ja ik heb katten, nee geen rabiës enting.
Rabiës entingen zijn voor huisdieren die over de grens gaan, in Nederland is er geen sprake van rabiës (hooguit bij een verdwaalde vleermuis).
Dus tenzij je van plan bent om haar mee te nemen over de grens zou ik die enting laten.
Vanwaar de vraag eigenlijk?
LadyDaily schreef:Zou ik mijn katten moeten inenten?
HopeMyDay schreef:LadyDaily schreef:Zou ik mijn katten moeten inenten?
Tenzij ze de grens over gaan hoef je ze niet te enten. Hondsdolheid (of rabiës) komt in Nederland bij huisdieren niet voor. Het rabiësvirus is een virus wat enkel overgebracht kan worden via speeksel-bloedcontact. Dit wil zeggen dat katten, honden en mensen enkel besmet kunnen worden wanneer ze gebeten worden door een besmette vleermuis, hond, kat, katachtige of mens.
LadyDaily schreef:HopeMyDay schreef:
Tenzij ze de grens over gaan hoef je ze niet te enten. Hondsdolheid (of rabiës) komt in Nederland bij huisdieren niet voor. Het rabiësvirus is een virus wat enkel overgebracht kan worden via speeksel-bloedcontact. Dit wil zeggen dat katten, honden en mensen enkel besmet kunnen worden wanneer ze gebeten worden door een besmette vleermuis, hond, kat, katachtige of mens.
Maar in feite zou dus mijn kat besmet kunnen zijn en vervolgens ons als mensen kunnen besmetten?
Aangezien ik een baby heb vind ik het wel eng.
HopeMyDay schreef:100% garantie geven kan en mag ik niet (als bijna-dierenarts). Wel is de kans vrijwel nihil. Zoals al eerder aangegeven zijn rabiës besmettingen bij vleermuizen in NL vrij zeldzaam.
Daarnaast moet je kat gebeten zijn door een besmet exemplaar. Nu bijten vleermuizen niet zomaar. Daarnaast staat er in Nederland een meldingsplicht bij de NVWA op verdenking rabiës (symptomatisch!) we kunnen dus allemaal de cijfers inzien. Als het vaak voor zou komen dan zouden deze cijfers vele maten hoger moeten liggen gezien er ook best wat niet geënte zwerfkatten, boerderijkatten en buitenkatten in Nederland zijn.
Nogmaals, maak je geen zorgen.. en laat je kat je baby sowieso niet bijten.. Dat lijkt me ook handig ivm de kattenkrabziekte (ofwel bartonella-henselae).