Hoge prijzen opvang en uitlaten

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 21:51

@Daffodil, het is natuurlijk een keuze om te gaan ZZP'en voor een tarief waarbij je geen verzekering/pensioen kunt betalen maar in principe is het gewoon een slecht bedrijfsplan.

KimD schreef:
Er is geen maximum aan een gebied, ik mag het losloopgebied betreden met 1 hond, maar ook met 20 honden. De honden hebben ook alle recht om los te lopen en te doen wat ze willen. Dat jij daar problemen mee hebt, is jouw probleem, niet dat van mij, of in bovenstaand geval dat van de HUS.

Waar jij loopt misschien, maar door alle overlast van HUSsen zijn er zeker wel gebieden met een maximum aantal honden per persoon :)* . En dan maakt het niet uit of ze allemaal van jezelf zijn of niet, je wordt gewoon beboet omdat je meer dan het toegestane aantal honden bij je hebt.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 21:56

GDG schreef:
@Daffodil, het is natuurlijk een keuze om te gaan ZZP'en voor een tarief waarbij je geen verzekering/pensioen kunt betalen maar in principe is het gewoon een slecht bedrijfsplan.

KimD schreef:
Er is geen maximum aan een gebied, ik mag het losloopgebied betreden met 1 hond, maar ook met 20 honden. De honden hebben ook alle recht om los te lopen en te doen wat ze willen. Dat jij daar problemen mee hebt, is jouw probleem, niet dat van mij, of in bovenstaand geval dat van de HUS.

Waar jij loopt misschien, maar door alle overlast van HUSsen zijn er zeker wel gebieden met een maximum aantal honden per persoon :)* . En dan maakt het niet uit of ze allemaal van jezelf zijn of niet, je wordt gewoon beboet omdat je meer dan het toegestane aantal honden bij je hebt.

Ik heb het inderdaad over mijn situatie.

Delaja

Re: Hoge prijzen opvang en uitlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 22:25

Wat een bedragen worden hier genoemd. Ik betaal €8 voor dagopvang (alleen tussen 8 en 18:00, daarbuiten betaal je extra) en €5 voor de tweede hond. Ze gaan dan rond lunchtijd in groepjes een half uur naar buiten (geen uitlaatservice).
Ik moet er wel bij zeggen dat dit bij iemand is voor wie dit een extraatje is en die er niet van hoeft te leven, zij doet het wel wit.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 22:40

turtlelito schreef:
Ik betaalde 12,50 per wandeling (mijn hond ging 4 x per week mee). In mijn oude woonplaats ging mijn hond dan met een groep naar een uitlaatgebied, in mijn huidige woonplaats naar een omheind uitlaatterrein. Helaas is de HUS in mijn huidige woonplaats gestopt. Kon er niet van rondkomen, dus dat zegt genoeg denk ik.

Ik denk dat wij dezelfde uitlaatservice hadden.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 22:42

Sunnda schreef:
AfricanLady schreef:
Ik vraag 5 euro per wandeling en 10 euro per dag oppas.

Een wandeling is bij mij gemiddeld minimaal een halfuur.

Maar ik doe het zwart dus geen btw en ik vind het leuk om te doen en ik ben in beweging.

:+ de belastingdienst is vast ook blij met je extra inkomsten.
Vooral omdat je met foto's en woonplaats op dit forum te vinden bent ;)

Voor die enkele euro pw die ik eraan verdien xD
Ik zit nog niet eens aan het minimum wat je aan zou moeten geven dus nee maakt me niet zo uit

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 22:43

Ceetje_bokt schreef:
turtlelito schreef:
Ik betaalde 12,50 per wandeling (mijn hond ging 4 x per week mee). In mijn oude woonplaats ging mijn hond dan met een groep naar een uitlaatgebied, in mijn huidige woonplaats naar een omheind uitlaatterrein. Helaas is de HUS in mijn huidige woonplaats gestopt. Kon er niet van rondkomen, dus dat zegt genoeg denk ik.

Ik denk dat wij dezelfde uitlaatservice hadden.

Gerbert? Grappig, misschien heb ik jouw hond wel op de foto's gezien :)

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 22:49

Mijn prijzen zijn aardig gemiddeld als ik het zo lees. Ik loop met max 6 honden en doe twee wandelingen per dag. Voor een hoofdinkomen is het te weinig, maar bij te hoge tarieven gaan mensen andere mogelijkheden zoeken en raak ik klanten kwijt.
Volgens mij zou ik verlies draaien als ik de tarieven van TS zou vragen.
Ik investeer ook in opleidingen, neem snoepjes mee voor onderweg, maar ook kleding/schoenen zijn allemaal kosten naast de autokosten.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 22:58

Ik reken 14/15 euro per wandeling met abonnementen, 8-10 honden per groep van 1,5u.
En kan er niet financieel onafhankelijk van zijn met 5-7 wandelingen per week (wit).
Het is echt geen vetpot en als je het omrekent naar het gemiddelde uurloon van jezelf ook echt niet zo duur. Vergeet niet dat het ophalen en thuisbrengen ook tijd kost (plus administratie, klantcontact, bus reinigen.....), dus het is absuluut niet 8x 15 euro per uur. Komt bij dat ik gediplomeerd HUS ben, geregeld lezingen en workshops volg en nu bezig ben om instructeur te worden, dus dat zijn ook de nodige kosten.

Zou mijn hond niet zomaar met iedereen meegeven, echt trainen tijdens de wandelingen doe ik ook (meestal) niet, maar iemand die goede kennis van gedrag en gezondheid heeft is wel noodzakelijk lijkt me.

Ik kan ook genoeg verhalen vertellen over particulieren die ik met de groep tegenkom. Losgeslagen ongecastreerde reuen die mijn groep in stormen, honden die een gps om hebben dus baas hoeft er niet op te letten waardoor hond half uur later nog bij mij loopt, mensen die bewust een bal naar mijn groep toe gooien, mensen die terwijl ik een ander pad op ga om ze te ontwijken juist datzelfde pad nemen.. Er zijn zeker groepen die je liever niet tegen komt, maar ook echt wel goede groepen. Vind het altijd jammer dat mensen dat vergeten.. Ik zou het liefst ook een eigen terrein vinden hoor, maar zie dat maar te vinden hier.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 22:59

Het wisselt erg, de prijzen.
Voor hondenpension 15 euro pd, en opvang aan huis is het een verschil van 7,50-10-25 euro per dag.

Voor welke opvang ik kies, is erg afhankelijk van voor hoe lang, en ook wanneer, dat wanneer hangt dan weer af van kan ik zondags ook ophalen of niet, en zijn er wat flexibele ophaaltijden mogelijk en waar moet ik zelf heen, zodat ik niet heen en weer blijf rijden.

En op sommige plekken breng ik ze niet te lang omdat ik dan ongeleide projectielen terug krijg, die weer veel tijd nodig hebben om in het huiselijke regiem te komen.
25 euro per dag, doe ik alleen maar als het een dagje is en ik niks anders heb.

Op werkdagen heb ik iemand die midden op de dag de honden een half uurtje uitlaten, het is iemand uit de straat, die dat voor de lol doet en hij vraagt 3 euro per hond voor een half uur.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 23:10

Mijn hond gaat al sinds pup zijnde 2 keer per week naar de hondenoppas. Daar zijn max 6 a 7 honden en ze worden 3 keer uitgelaten, maar geen lange wandelingen. Even lekker los op t speelveld en een rond wandelen, verder lopen ze los in huis. Ik betaal daar 11 euro per keer voor (van 8.00-18.00) en vindt dat erg betaalbaar. De oppas heeft kennis, kan hond soms in geval van nood langer opvangen en straks, als ik op vakantie ga, is ie daar een hele week. 24 uur kost ongeveer 20 euro.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 00:53

KimD schreef:
beatje schreef:
Waarschijnlijk laat African-Lady de hond apart uit terwijl de Hus 10 honden mee neemt dus er zit dan toch een verdien verschil in.

Ik heb zo'n scheit hekel aan die Hus groepen in uitlaat gebieden. Je word wandelend met je hond ineens omringd door tig niet onder appel staande honden.Er ontstond eens een discussie tussen twee hussen van wie de hond in hun groep behoorde. Uhh die was dus van mij :-).
Ik moet binnen kort gebruik maken omdat ik in het ziekenhuis moet worden opgenomen van iemand die mijn hond uitlaat .Maar ik zoek wel bewust naar iemand als Marleen of African -Lady die per hond uit laten of in mijn geval per 2 eigen honden.

Tja, dan heb je bij mij ook pech. Als ik de honden van vrienden op vakantie / visite heb dan zit ik al snel aan de +10 honden. Mensen gaan er dan al snel vanuit dat ik een HUS heb, terwijl ze in dat geval allemaal 'van mij' zijn. Mensen hebben dan allemaal hun mening & zegje klaar, tot ik zeg dat het gewoon eigen honden zijn, dan zijn ze uitgeluld... Echter heb ik in de regel meer last van die 'losse' uitlaters dan van fatsoenlijke groepen honden.

Je verhaal is ook erg onwaarschijnlijk. Want de HUS hier in de buurt zijn erg betrokken bij hun 'klanten' en weten echt wel wie ze bij zich hebben. ;)

Naast wat een HUS vraagt voor tarief vind ik kennis ook belangrijk. Iedereen kan met (grote) groepen honden gaan wandelen, maar niet iedereen heeft genoeg inzicht in gedrag om het in goede banen te leiden, daar zie ik vaak veel fouten, dan kan de prijs & intentie nog zo goed zijn.

De prijzen die hier (wit) worden genoemd vind ik erg netjes eerlijk gezegd.[/quote
Ik heb zelf al 6 honden dus weet hoe een groep honden werkt.Ik zou zeggen neem eens vrij en doe eens een rondje Galderse meren. Kom je die gezellige hussen tegen die op de parking hun busjes opentrekken en alles zo het losloop gebied in jagen.
Mensen die zo arrogant vertellen ,maar ik heb alles onder controlle daar twijfel ik juist aan hun kennis,want juist bij die mensen gaat het fout.Vinden zichzelf fantastisch en missen dan van alles.Want He, ik kan alles.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 02:19

Zelf nog niet bekend met een HUS of oppasservice maar is er hier iemand die een goede weet in de omgeving van Emmen-Ter Apel. Mijn vriend en ik willen graag een hond maar op sommige dagen werken we beide de hele dag en dan is een uitlaatservice of oppas erg fijn.

Gwahir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 03:15

#offtopicalert

Uit verveling dit topic aangeklikt. Wanneer ik vroeger als kind vroeg wat we 's avonds gingen eten zei mijn moeder altijd "hussen met je neus ertussen". Nooit geweten wat ze bedoelde tot nu! :+

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 09:30

Mijn HUS betaald per jaar ook voor het gebied (omheind door hek en erg brede sloot) waar ze loopt en mag max. 10 honden meenemen.
Meestal heeft ze 5 a 6 groten honden en de rest kleintjes. En 2 groepen per dag en ze doet tussendoor nog individuele wandeling het is voor haar zeker geen vetpot.

Ze weet precies welke honden bij haar horen en heeft paar jaar terug ook 1 hond niet meer meegenomen omdat die wel andere honden ging aanvallen(die niet bij de roedel hoorde). En er kan altijd iets gebeuren of het honden van een HUS zijn of gewoon spelende honden.
Ze heeft een grote bus en als deze open gaat kunnen de honden er niet meteen uit, voor de kleine honden heeft ze hokken gemaakt zodat ze niet onder de poot worden gelopen. En waar de grote zitten is dit nog in 2 delen.
Mijn hond en ik zijn erg blij met haar ook omdat ze bijna altijd veel foto's maakt en die op FB zet kan ik toch terwijl ik op mijn werk zit zien wat hij heeft uitgespookt.
En bij thuis brengen krijgen ze altijd iets lekkers of zoals bij die van mij zet ze zijn eten neer.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 09:54

Hier is er gelukkig een flinke rem gezet op honden uitlaat bedrijven. *\o/* En op een aantal plekken mogen ze niet meer komen. :n Want veel te veel overlast. Een bedrijf heeft het zelfs voor elkaar gekregen tot drie keer toe mijn witte herder te laten aanvallen tot in mijn auto aan toe. Kon twee hondenvan hem lostrekken. Deze was ook regelmatig honden kwijt -:(- en op andere plekken ook teveel belaagd door te grote groepen zonder controle.

Het gevolg, nu jaren later op een aantal losloop gebieden zit dat trauma zo diep dat ik er of niet meer kan wandelen met hem los omdat hij alleen maar paniekerig terug wil naar de auto. :(:)

Nu dus of max twee per begeleider, of met vergunning en max 5 of 7 honden per mens dan. is er nog een beperkt aantal bedrijven over per gebied.

Ik heb mijn fikjes altijd naar dagopvang gebracht. Uitlaat bedrijf niet mogelijk ivm karakter en traumas en verleden. Wel heb ik destijds gedacht zelf een te starten ooit tegen 8 euro per wandeling. Mochten mijn honden er niet meer zijn ga ik mogelijk individuele wandelingen doen af en toe. Bij voorkeur met honden die minder sociaal zijn. :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-20 10:35

Ik heb ook veel hondjes die niet sociaal zijn of andere gedragsproblemen hebben. Veel opvangadressen willen die niet in de opvang hebben. Er komen ook hondjes met suikerziekte, artrose, epilepsie enz.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 10:50

Ik loop altijd met een groep, daar kunnen geen honden in mee die om wat voor een reden niet kunnen functioneren in een groep honden.
Ik ben dus blij met de individuele uitlaatservice, daar kan ik dit soort honden naar door verwijzen, ik heb dan ook goed contact met deze bussen in mijn regio.
Zij sturen honden die meer behoefte hebben aan een groep om in te spelen weer door naar mij.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 10:58

Inmiddels hier alweer 25 jaar plus ervaring met minder sociale honden om welke reden dan ook. Al heel lang lopen hier ontspoorde exemplaren rond. blijvend en een enkele keer tijdelijk. Door beroerde start in het leven meest. Angstagressie dat soort gevallen. En ook met lichamelijke gebreken, medicatie geven enz. Juist die kunnen nooit mee met een groep of functioneren niet goed in dagopvang of pension.

Ik heb zo mazzel dat het asiel waar meer vandaan komen ook pension hebben waar ik ze gerust kan brengen zonder dat er traumas bijkomen of gebeten wordt. Ze komen er iedere keer weer wat gemakkelijker van terug. En het aantal mensen dat ze kan handelen is nu gegroeid naar 15 denk ik. :+ moet er wel een heel eind voor rijden (60 km enkele reis) Maar ook wel gebeld door een pension ja we krijgen ze niet meer van de speelwei af. Hebben er maar een hokje ingezet. 8)7 was dus eenmalig daar.

Juist die groep of de gebrekkige exemplaren met extra zorg hebben ook recht opeen fijne wandeling. Heb genoeg plekken verzameld waar ze kunnen wandelen en vrij zijn zonder of heel kleine kans andere honden en mensen tegenkomen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 11:00

Maar jij zit toch in een rolstoel begrijp ik, hoe kun je dan wandelen?

Edit tikfoutje
Laatst bijgewerkt door Echwel op 13-02-20 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 11:02

Onze opvang weigert ook bepaalde rassen en moeilijke honden. Ze hebben een wachtlijst en pups krijgen voorrang. Ik ben daar ook wel blij mee, ik wil mijn hond niet bij vechthonden die veel schade kunnen aanrichten of niet sociale honden. Uitlaatservice is hetzelfde verhaal. Zieke of oude honden mogen wel komen, daar zijn aparte faciliteiten voor. Het is natuurlijk wel nadelig voor bv. asieldieren. Wij hebben bewust een pup genomen omdat we beide werken en dus afhankelijk zijn van opvang en uitlaatservice.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 11:02

Fijn dat dat soort opvangen er zijn toch.
Maar ik loop met mijn groepen, en ik denk dat het dan wel begrijpelijk is dat honden met hond agressie daar niet in mee kunnen, ik heb geen hokken kennels of weides om ze apart te zetten.
Honden met mensagressie of angst is dan weer geen probleem, na veel tijd geduld en liefde wennen ze altijd wel aan mij en ze hebben alleen met mij te maken en niemand anders.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 11:06

Ik vind hoop geld. Wel goed om te weten want voor zulke bedragen kan je prima een uitlaat service beginnen.

Tinkermuts

Ik loop smiddags meestal met de wat oudere honden, lekker rustig voor ze, kleine groep en niet belaagd worden door de jonge wildebrassen, die kunnen in de ochtend lekker rausen in de groep op het eigen terrein.

Ik heb inderdaad ook een wachtlijst, een behoorlijk lange omdat er gewoon heel weinig verloop is
Mijn klanten zijn heel trouw en komt er na overlijden van hun trouwe vriend een nieuwe vriend krijgt deze altijd voorrang.
Wel heel fijn, mijn roedels zijn heel stabiel en allemaal vaste honden die veelal lang mee gaan.

Kuggur

Echwel schreef:
Maar jij zit tich in een rolstoel begrijp ik, hie kun je dan wandelen?

Weet je waarom ze het rolstoel noemen? Er zitten wielen onder. :)*

karuna
Drukke kabouter

Echwel, wandelen lukt wel hoor, daar zijn krukken voor uitgevonden. ik heb routes uitgevist waar rust mogelijkheid is, boomstam enz. Rolstoel voor grote stukken nodig of lang staan. De kleinere lukken wel als ik tussendoor kan leunen. Honden krijgen meer dan voldoende beweging. Vrije snuffeltijd enz. :j zullen geen 10 tallen kilometers zijn maar nu ben ik ook rustig uur/1,5 uur en bij mooi droog weer langer in het bos. Waarin ze hun eigen tempo kunnen bepalen. En kom ik terug met uitgewoonde tevreden honden.

Of ik neem scootmobiel mee nu voor eigen honden. :j Maar die zijn er uiteraard aan gewend.

Zolang mijn fikjes nog leven gebeurd er niks naast. Geen tijd en met mijn honden ook geen optie. Daarna is dit plan er wel. :j Maar moet ook uitvoerbaar zijn uiteraard op dat moment.
Laatst bijgewerkt door karuna op 13-02-20 11:09, in het totaal 2 keer bewerkt