Kat word steeds *ontvoerd*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Kat word steeds *ontvoerd*

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 09:13

Kun je vrij weinig tegen doen. Helaas. Neem aan dat je em gechipt hebt? En dat zal vast op jou naam zijn. Dus als ze er mee naar een da gaan word jij gebeld dat andere mensen jou kat hebben.

Onze kat ging ook altijd naar de buurman, want daar kreeg ie koeienmelk. Laten oudere katten nou vaak lactose intolerant zijn, waardoor bij ons elke keer alles onder de schijt zat. Geen idee of m'n moeder er iets van heeft gezegd, denk het wel. Maar gelukkig gebeurt het niet meer.

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 09:46

Tin schreef:
Ik ben er zeker niet voor dat dit een discussie topic word over het wel of niet naar buiten laten van katten. Ik moet wel lachen om sommige reacties hier. De kat is juist geen binnenkat, en die mensen hebben haar gelokt met voer. Ze is daar niet zelf naar binnen gewandeld. Maar, ik snap ook wel dat dit moeilijk tegen te houden is, omdat ze nu eenmaal weet dat ze daar te eten krijgt. Die mensen zien haar als hun kat.

Ik heb de wijkagent een bericht gestuurd met de vraag om advies en de tip om de tuin te omheinen vind ik ook een goede!

Ben een beetje aan het meelezen geweest, ik vind dat je het zo netjes aanpakt! Door niet meteen de wijkagent erheen te sturen maar om advies te vragen.
Fijn dat je tips uit het topic ook meepakt :)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 09:51

Suzanne F. schreef:
Politie bellen? Die doen al niks met aangiftes van inbraak, bedreiging en identiteitsfraude. Denk je dat ze dan iets doen met een kat die achter een ander raam ligt?

We hebben het hier over een wijkagent, niet de Landelijk Coordinator Terrorismebestrijding of Baantjer en de Cock (met Cee Oo cee kaa).

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 10:21

Marije_1997 schreef:
Kun je vrij weinig tegen doen. Helaas. Neem aan dat je em gechipt hebt? En dat zal vast op jou naam zijn. Dus als ze er mee naar een da gaan word jij gebeld dat andere mensen jou kat hebben.

Onze kat ging ook altijd naar de buurman, want daar kreeg ie koeienmelk. Laten oudere katten nou vaak lactose intolerant zijn, waardoor bij ons elke keer alles onder de schijt zat. Geen idee of m'n moeder er iets van heeft gezegd, denk het wel. Maar gelukkig gebeurt het niet meer.

Probleem is vaak met zulke gevallen dat ze dus niet naar de DA zullen gaan, vaak juist signalen die een eigenaar die de kat goed kent direct zou opvallen maar dde nieuwe mensen niet, of geen geld er voor hebben (waarom hebben ze dan geen eigen kat?).

Dat zou ook mijn grootste angst zijn. Net als het slecht voer eten (kaas etc) met ziektes als gevolg.

Als er echt niet mee te redeneren is, is een afgezette tuin net enige wat je kunt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 10:24

Tancreda4 schreef:
Marije_1997 schreef:

Probleem is vaak met zulke gevallen dat ze dus niet naar de DA zullen gaan, vaak juist signalen die een eigenaar die de kat goed kent direct zou opvallen maar dde nieuwe mensen niet, of geen geld er voor hebben (waarom hebben ze dan geen eigen kat?).

Dat zou ook mijn grootste angst zijn. Net als het slecht voer eten (kaas etc) met ziektes als gevolg.

Als er echt niet mee te redeneren is, is een afgezette tuin net enige wat je kunt.

Klopt helemaal! Helaas is en blijft het gwn diefstal.

Slecht voer kan ik me ook in vinden. Heb onze kat achter uit zien gaan door koeienmelk. Dus zijn wij em maar lactose vrije melk gaan voeren. Toen bleef ie wel gezellig bij ons.

Ik denk dat TS met afzetten van de tuin echt een kattenren moet maken, het is een buitenkant geeft ze aan, dus die vind z'n weg wel naar buiten...

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 10:50

Coconut schreef:
Citaat:
*\o/*

Sorry voor dit antwoord maar ik vond dit topic ook het meest grappige topic van de dag :# Beest los laten lopen en dan jammeren dat ie ergens anders gaat zitten vreten. We hebben het over een kat.
Zelf zou ik hetzelfde gedaan hebben :Y)

Jouw reactie raakt kant noch wal :=

Vervelende situatie ts. Hopelijk kan de wijkagent je helpen of advies geven.

Ik vond het juist het meest zinnige antwoord hier :D
Het is toch zo? Je laat je kat los waarbij de kat een vrije keus heeft en dan gaan jammeren als de kat voor iemand anders kiest.
Een wijkagent gaat hier echt niks aan doen. Een kat is voor de wet een zaak en bevindt zich op eigendom van iemand anders waarbij TS in overtreding is, niet de buren. Ts moet gewoon zorgen dat de kat binnen of in de tuin blijft.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 11:04

Cowboy55 schreef:
Suzanne F. schreef:
Politie bellen? Die doen al niks met aangiftes van inbraak, bedreiging en identiteitsfraude. Denk je dat ze dan iets doen met een kat die achter een ander raam ligt?

We hebben het hier over een wijkagent, niet de Landelijk Coordinator Terrorismebestrijding of Baantjer en de Cock (met Cee Oo cee kaa).

Yep, ik ook. Die doen niks hiermee.

alexandras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 11:14

Ik heb om die reden een keer afstand van een kat gedaan. Buurvrouw een stukje verderop in de straat gaf hem melk en vleeswaren. Kat ging er vreselijk slecht uitzien. Verschillende keren gaan vragen dit niet te doen. In wanhoop zelfs cattemelk en brokjes gaan brengen. Toen besloten dat ik de kat los moest laten. Jaren later werd ik gebeld dat de kat verwaarloost in beslag genomen was bij die mevrouw. De chip stond op mijn naam. Toen de kat maar laten inslapen. De volgende kat van deze mevrouw was van een andere buur met hetzelfde resultaat. Gelukkig is er nooit meer te kat van mij naar deze mevrouw gegaan. Je kunt er vrij weinig aandoen helaas

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 11:17

Ts waarom maak je je eigen tuin niet katproof? Dat lees ik niet terug in je berichten

Het is niet de bedoeling wat die andere mensen doen en al helemaal het liegen niet.
Maar snap jou ook niet. Nu krijgt je kat te eten van mensen die t goed bedoelen maar ook zij of anderen die het niet goed bedoelen kunnen er vanalles in stoppen.
Waarom wil je in godsnaam dat risico lopen.
En dat "mijn kat is geen binnenkat" schijnbaar lukt het daar wel....
Kat wil wellicht graag naar buiten maar 90% van de "Is geen binnenkat" is een "Ik wil geen extra moeite doen om mijn kat in eigen tuin te houden" baasjes kat ;)

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 11:20

Je kat een tracker omdoen en in de gaten houden waar hij is. Zodra hij weer bij betreffende buren is meteen aanbellen. Hopelijk worden zij dit eerder zat dan jij }> Als de buren iets verder weg wonen kun je ook een afstandslimiet instellen op de tracker. Zodra kat over de limiet komt krijg je een melding in de app.
Ik heb er één waarbij ik kan inbellen en dus de omgevings geluiden kan horen en ook kunt praten. Zo roep ik m'n kat altijd naar huis. Je zou ook naar de buren kunnen roepen dat ze kat vrij moeten laten.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 11:29

alexandras schreef:
Ik heb om die reden een keer afstand van een kat gedaan. Buurvrouw een stukje verderop in de straat gaf hem melk en vleeswaren. Kat ging er vreselijk slecht uitzien. Verschillende keren gaan vragen dit niet te doen. In wanhoop zelfs cattemelk en brokjes gaan brengen. Toen besloten dat ik de kat los moest laten. Jaren later werd ik gebeld dat de kat verwaarloost in beslag genomen was bij die mevrouw. De chip stond op mijn naam. Toen de kat maar laten inslapen. De volgende kat van deze mevrouw was van een andere buur met hetzelfde resultaat. Gelukkig is er nooit meer te kat van mij naar deze mevrouw gegaan. Je kunt er vrij weinig aandoen helaas

Dus jouw (!!) kat ging er vreselijk slecht uitzien en in plaats van in te grijpen heb je je handen er vanaf getrokken en het beest in de ellende achter gelaten met de dood als gevolg??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 11:31

Goof schreef:
alexandras schreef:

Dus jouw (!!) kat ging er vreselijk slecht uitzien en in plaats van in te grijpen heb je je handen er vanaf getrokken en het beest in de ellende achter gelaten met de dood als gevolg??

Soms kun je de reden waarom niet achterhalen en hoor je dat pas achteraf.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 11:42

Wat een rotsmoes je ging zelfs voer brengen schrijf je dus niks achteraf.

TS wat is je doel met de wijkagent. Jou kat loopt bij andere mensen binnen. Jij schrijft gelokt maar katten zijn echt wel zo eigenzinnig dat ze zomaar ergens binnenlopen.
Draai het eens om, de buren zien een kat regelmatig in de tuin, vinden dat zielig en geven het wat te eten. Zo blijft de kat langs komen en de buren denken dat ze blijkbaar bij de eigenaar niet blij is want anders zou ze daar wel zijn.
En dat ze niet weg kan? Klinkt alsof ze tegen het behang op vliegt in paniek maar ws kiest deze kat gewoon een fijn plekje.
Als jij niet wil dat je kat ergens anders komt zal je zelf daar wat aan moeten doen.
Wees blij dat dit mensen zijn die lief zijn voor je kat, ze hebben jou immers ook gebeld dat de kat daar is. Heb jij zicht in welke tuinen ze nog meer komt? Beter dit dan een katten hater die haar pijn doet of vergiftigd

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 11:52

Ooh deze situatie is wel echt heel erg vervelend. Ik zelf heb binnen katten en heb hier dus gelukkig geen last van. En nee ik ga me niet mengen in de discussie binnen of buitenkat. Ze zijn het gewend en zijn nooit verder dan de tuin geweest.

Maar goed ik denk dat dit een situatie is die bijna niet te voorkomen is. Misschien dat als je de kat kwijt bent gewoon standaard bij hun aanbelt en dan bedoel ik echt elke keer. Misschien zijn ze er dan ook klaar mee. Of dat je een briefje door de brievenbus doet met kat vermist, elke keer als je de kat kwijt bent?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 11:54

Gillbo schreef:
Wat een rotsmoes je ging zelfs voer brengen schrijf je dus niks achteraf.

TS wat is je doel met de wijkagent. Jou kat loopt bij andere mensen binnen. Jij schrijft gelokt maar katten zijn echt wel zo eigenzinnig dat ze zomaar ergens binnenlopen.
Draai het eens om, de buren zien een kat regelmatig in de tuin, vinden dat zielig en geven het wat te eten. Zo blijft de kat langs komen en de buren denken dat ze blijkbaar bij de eigenaar niet blij is want anders zou ze daar wel zijn.
En dat ze niet weg kan? Klinkt alsof ze tegen het behang op vliegt in paniek maar ws kiest deze kat gewoon een fijn plekje.
Als jij niet wil dat je kat ergens anders komt zal je zelf daar wat aan moeten doen.
Wees blij dat dit mensen zijn die lief zijn voor je kat, ze hebben jou immers ook gebeld dat de kat daar is. Heb jij zicht in welke tuinen ze nog meer komt? Beter dit dan een katten hater die haar pijn doet of vergiftigd

Ik schrijf het niet dat ik voer breng. Maar niet bij alle gevallen van gevoerd worden door buren weet je dat dat de oorzaak is van het afvallen, slechter worden etc. Als mijn kat 3 dagen van huis is, en ingevallen terug komt denk ik eerder dat het komt doordat ie geen eten gehad heeft dan dat ie verkeerd eten gehad heeft.

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 11:56

damian23 schreef:
Ik vond het juist het meest zinnige antwoord hier :D
Het is toch zo? Je laat je kat los waarbij de kat een vrije keus heeft en dan gaan jammeren als de kat voor iemand anders kiest.
Een wijkagent gaat hier echt niks aan doen. Een kat is voor de wet een zaak en bevindt zich op eigendom van iemand anders waarbij TS in overtreding is, niet de buren. Ts moet gewoon zorgen dat de kat binnen of in de tuin blijft.

Ik vind voor iemand anders kiezen niet helemaal toepasselijk wanneer de buren de kat lekkers voorschotelen om de kat te lokken. Eerlijk gezegd ken ik niet veel katten (of dieren in het algemeen) die daar niet op af zouden gaan. Het is ook zeker niet 'jammeren' (wat een vervelend woordgebruik vind ik dat) als ze al de dialoog aanging met die mensen, en ze gewoon liegen over het feit dat de kat daar is en lekker doorgaan met voeren. Moesten ze stoppen met voeren zou het niet lang duren voor de kat niet meer voor hun 'kiest' denk ik...

Volgens mij is dit zeker wel een issue waar de wijkagent tussen kan komen. Is die er niet net om geschillen en problemen in de wijk/tussen buren op te lossen? Weet niet helemaal hoe dat werkt.

Persoonlijk zou ik de kat toch binnen houden (al is het maar tijdelijk, voor een paar weken ofzo - misschien vergeet ie dan de buren? ). Ik zie dat je je tuin gaat omheinen, dat is ook een goeie optie natuurlijk.

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 12:02

Even over kat en eigen baas uitzoeken...ken iemand die een ontzettende dierenliefhebber is en een kat had die steeds weg liep naar hetzelfde adres een stukje van huis vandaan.Mensen belde dan netjes dat hij er weer zat zonder hem te voeren.Dan haalde ze hem weer op.Uiteindelijk hebben die dus wel gezamenlijk besloten om de kat naar deze mensen te laten verhuizen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 12:15

nafkedemi schreef:
Even over kat en eigen baas uitzoeken...ken iemand die een ontzettende dierenliefhebber is en een kat had die steeds weg liep naar hetzelfde adres een stukje van huis vandaan.Mensen belde dan netjes dat hij er weer zat zonder hem te voeren.Dan haalde ze hem weer op.Uiteindelijk hebben die dus wel gezamenlijk besloten om de kat naar deze mensen te laten verhuizen.

Zou zo de kat van m'n ouders kunnen zijn idd.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 12:16

Goof schreef:

Dat vind ik idd ook bijzonder...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 12:17

alexandras schreef:

Je kunt er van alles aan doen! De kat dan maar aan diegene "geven" is ook absoluut niet in het welzijn van de kat. Zal het in dit geval ook niet zijn. Sorry ik snap echt niet hoe je dat hebr kunnen doen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 12:18

Mondy schreef:
Ts waarom maak je je eigen tuin niet katproof? Dat lees ik niet terug in je berichten

Het is niet de bedoeling wat die andere mensen doen en al helemaal het liegen niet.
Maar snap jou ook niet. Nu krijgt je kat te eten van mensen die t goed bedoelen maar ook zij of anderen die het niet goed bedoelen kunnen er vanalles in stoppen.
Waarom wil je in godsnaam dat risico lopen.
En dat "mijn kat is geen binnenkat" schijnbaar lukt het daar wel....
Kat wil wellicht graag naar buiten maar 90% van de "Is geen binnenkat" is een "Ik wil geen extra moeite doen om mijn kat in eigen tuin te houden" baasjes kat ;)

Dan moet je even beter lezen, ze geeft juist aan dat ze tuin afzetten een goed advies vindt

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 12:23

Hier hetzelfde probleem. Aan de buurvrouw gevraagd of ze onze kat soms binnen liet (we hebben al van andere buren gehoord dat ze een paar jaar terug ook hun kat geconfisqueerd heeft). Antwoord: nee hoor!
Waarop ik zei: nou gelukkig want hij zit zo vreselijk onder de vlooien en ik krijg het niet onder controle.
Niks van waar :Y)

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 12:24

Wat is het probleem precies? Vind je dat je kat te weinig thuis is, of gaat het puur om het zorgen maken als ie niet thuiskomt?
Komt de kat normaal op gezette tijden thuis?
Deze mensen vinden je kat kennelijk erg lief. Het hoort niet en is gruwelijk irritant, maar enige wat je kunt doen als je het niet wilt is wijkagent of binnen houden/in tuin houden.
De mensen liegen ws omdat ze de kat niet willen missen.
Mocht het er vooral om gaan dat je je zorgen maakt, zou je ook nog kunnen overwegen om met ze af te spreken dat ze je ff appen/bellen als kat bij hun zit. Of dat je met hun afspreekt wanneer de kat naar huis moet. (zoals kids ook overal rondhangen en bv om 18 uur thuis moeten zijn).
Zo hoef jij er niet steeds achteraan, en kunnen zij toch ook genieten van de knuffels van jouw kat.

Neemt niet weg dat ik absoluut vind dat het niet hoort wat deze mensen doen. Maar als ze zich nergens wat van aantrekken en verder niet boosaardig zijn (behalve liegen maar dat is ws uit angst), moet je of zelf alles ombouwen, of je kunt kijken hoe het voor jou minder belastend wordt en iets voorstellen wat wel haalbaar is voor hun.

En wie weet blijkt het zelfs nog weleens handig te zijn als jullie op vakantie gaan ofzo als je met deze mensen kunt samenwerken.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 12:25

Willeke_ schreef:
Hier hetzelfde probleem. Aan de buurvrouw gevraagd of ze onze kat soms binnen liet (we hebben al van andere buren gehoord dat ze een paar jaar terug ook hun kat geconfisqueerd heeft). Antwoord: nee hoor!
Waarop ik zei: nou gelukkig want hij zit zo vreselijk onder de vlooien en ik krijg het niet onder controle.
Niks van waar :Y)

Ohh... die is heel slim... :))

Bodiwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 12:28

Goof schreef:
alexandras schreef:

Werkelijk absurd

Maar wat is hier nu eigenlijk het probleem? Je laat de kat zelf los, dan heb je dus geen invloed op waar hij is. Daar kies je zelf voor.