Hoe houd je buurkatten uit je tuin?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yipee

Re: Hoe houd je buurkatten uit je tuin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 22:02

Hebben jullie geen buurt app groep om dit te bespreken?

Katten weren uit je tuin is lastig. Zelf hou ik mijn kat binnen. Ik vind het ook belachelijk dat je stront van andermans kat mag scheppen. Kattenval neerzetten en gewoon telkens kat laten ophalen bij die dierenambulance? Volgens mij moeten eigenaren elke keer betalen als ze hun kat komen ophalen. Maar is wel een werkje en moet het je waard zijn.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 22:11

Janine1990 schreef:
SimoneeM schreef:
Dat, en veel databanken geven het ook aan als chip bij een andere databank wel geregistreerd staat. Maar je moet inderdaad wel registreren.

Wat TS betreft zou ik ook gaan voor ofwel draadje spannen, ofwel idd van die rollende stangen.

Registratie zullen de meeste mensen wel over vallen vanwege de prijs... Ik niet...
Want dit is precies waar ik dus een hekel aan heb, die onvolledigheid... Dus voor mij is het ook een principekwestie.

Kattenbelasting zal ik me liefde betalen trouwens, en als er dan centraal geregistreerd kan worden is chippen voor mij ook geen bezwaar meer. Maar als ik hoor dat een geregistreerde verhuizing niet is behandeld. Of een kat ineens spontaan op een ander adres staat. Nou dan bedank ik hoor...

Maar goed, dit is natuurlijk heel erg offtopic...

Ik heb geregistreerd bij de backhomeclub en volgens mij niks betaald. Prima geregeld daar :)

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 22:15

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 22:17

Amber_anne schreef:
Hoe is het normaal om op katten te schieten... Als je dat een geschikte oplossing vind hoop ik dat je opgepakt wordt, is gewoon dierenmishandeling

Ik had het over ze naar het asiel brengen. Schieten doe ik niet aan.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-19 22:25

Bedankt voor alle tips!

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 22:32

Ik heb van die plastic strips met punten op de schutting. Dat werk vrij goed. Katten verwonden zich er niet aan, maar vinden het wel erg onaangenaam. Laatst nog een keer een kat gehad die van het dak van de schuur in mijn tuin was gesprongen en er dus via de schutting uit moest. Dat is ‘m niet goed bevallen. Heb ‘m niet meer terug gezien en m’n groentebedden blijven weer kattenstrontvrij.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 22:42

Die hebben mijn buren ook, de katten hangen aan een nagel iedere kant en lopen er langsaf!