Hond (niet de mijne) voor mijn neus aangereden

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mondy

Berichten: 11896
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Hond (niet de mijne) voor mijn neus aangereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 17:58

Nou als je ze los laat lopen waar het niet mag doe je aso. Maar ben je t niet perse. Afhankelijk hoe je reageerd natuurlijk :D

BigOne
Berichten: 38691
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 18:01

elnienjo schreef:
Bovendien zou ik als automobilist ook geen zin hebben te moeten dealen met een asociale hondeneigenaar, want mensen die hun honden los laten lopen op straat zijn nu eenmaal niet het meest beleefde volk doorgaans.

Ik denk dat die aso’s er ook snel vandoor gaan wanneer jij wel stopt want als je er uit ziet zoals je hier reageert dan val je onder hetzelfde type.

Avalanche

Berichten: 16316
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Hond (niet de mijne) voor mijn neus aangereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 18:03

:')

Bigone hou je in :')

BigOne
Berichten: 38691
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 18:09

Avalanche81 schreef:
:')

Bigone hou je in :')

Ik generaliseer eventjes!! Loslopende hond, taalgebruik?? Tja. Maar zal me inhouden mam!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 18:16

Jester_ schreef:
Ik ga stuk om de vooroordelen hier. Omdat je een stafford heb ben je aso. En helemaal als ze los lopen :o

Ik ben dubbel aso denk ik dan, leuk om te weten :j zou zeker niet stoppen als je mij ziet lopen met mijn hond hoor stel je voor dat ik je opeet :D


Ik vind niet dat je je hond in een woonwijk los moet laten lopen idd, hij kan dan niks doen maar ik loop met opzet een stuk door de wijk en langs een weg waar honden niet los horen, ik heb er namelijk een hekel aan om grote honden die los lopen tegen te komen, juist door de mensen die hun hond los laten lopen en roepen hij doet niks maar ondertussen hun hond wel snel moeten pakken want hij schiet toch wel op mijn honden af..
En ja, het helpt niet echt mee dat je dan een staff hebt want de mensen die hun hond niet opvoeden zijn ruim in de meerderheid als het op dat ras aankomt dus ik kan me zeker voorstellen dat mensen het niet prettig vinden om je hond dan los tegen te komen, dat vind ik zelf ook niet. Ik snap ook echt niet dat honden los moeten lopen op dat soort plekken, doe er gewoon een lijn aan, hoeft de andere partij niet onzeker te worden als ze je tegenkomen, voorkomt een hoop gezeik en je loopt niet het risico dat je hond op een dag toch reageert op een andere hond met alle gevolgen van dien.

Jester_

Berichten: 12295
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 18:18

Ik heb mijn hond oprecht nooit aan de riem, ook niet in de wijk om 50 meter naar het veldje te lopen.

Als ik iemand tegenkom met een hond aan de riem ga ik stilstaan, gaat mijn hond naast mij zitten en lopen we verder.

Ik snap echt dat loslopende niet opgevoedde honden heel irritant zijn.

Maar niet alle loslopende honden (en dan ook nog staffords) zijn niet opgevoed en van aso baasjes :+

Mondy

Berichten: 11896
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Hond (niet de mijne) voor mijn neus aangereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 18:21

Maar wel alle baasjes van loslopende honden waar dat niet mag zijn niet goed opgevoed.

Elke hond... Ja elke goedzo... die losloopt kan een keer niet luisteren of schrikken.
Dat jij te lam bent om voor die paar meter geen riempje om te doen ...
Juist met een hond waarvan je weet dat mensen er al zo happig op zijn om die slecht te noemen.

BarbaLala

Berichten: 9625
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 18:22

Jeetje TS wat heftig.
Ik kan me goed voorstellen dat je onwijs geschrokken bent. Dubbel ook nog eens want als de hond niet was aangereden dan had je inderdaad mogelijk een nieuw bijtincident gehad.

Vind het heel goed dat je melding hebt gemaakt!
En hoe triest ook voor het dier dat aangereden is. ;(
Het is zuur dat bepaalde mensen altijd zo gruwelijk eigenwijs zijn en dit ook nog eens ten koste van (andermans) dier!

Hier is voor mijn deur eens een aanrijding geweest met een angstige hond van een vrouw die hem altijd los uitliet. Ook vragen om problemen bij een drukke weg, zeker met een angstig beest. :roll:
Die hond heeft veel geluk gehad want had een lichte blessure.
Er was toen een omstander die de (uiterst keurige!) automobilist bijna aanvloog van woede. Ik was toen zo kwaad, want die auto was het probleem niet, dat was die vrouw die haar hond los had lopen! Heb die man toen dus ook teruggefloten op zijn gedrag.
Beest zou ook nooit meer los lopen langs de weg zei mevrouw... 3x raden welke hond ik nog wekelijks tegenkom, los, langs de weg... Sommigen leren het nooit :n

En afgelopen week ook een pup nog net op tijd van diezelfde drukke weg af kunnen plukken, "Oh, ja, doet ze wel vaker." was de reactie van de eigenaars. Dat soort volk zou geen dieren mogen houden wat mij betreft. -:(-

xDeniesJarig

Berichten: 13511
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 18:22

Jester_ schreef:
Ik heb mijn hond oprecht nooit aan de riem, ook niet in de wijk om 50 meter naar het veldje te lopen.

Als ik iemand tegenkom met een hond aan de riem ga ik stilstaan, gaat mijn hond naast mij zitten en lopen we verder.

Ik snap echt dat loslopende niet opgevoedde honden heel irritant zijn.

Maar niet alle loslopende honden zijn niet opgevoed en van aso baasjes :+


Even los van die hele discussie. Besef je dat het ook aan de andere (wel aangelijnde hond) kan liggen. En als jij jouw hond op dat moment los hebt en die reageert een fractie van een seconde sneller op het gedrag van de andere hond dan jij denkt, en je hebt een probleem.

Er zijn meer honden en meer baasjes. Beetje met elkaar mee denken is niet zo'n ramp toch?

Ik ga weer on topic.
@ TS, wellicht lees ik er over heen. Maar was je nog van plan om langs te gaan bij de andere mensen om te vragen hoe het met de hond ging?

pateeke
Berichten: 2298
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 18:46

Dat is inderdaad heel erg schrikken, TS. Zoiets blijft je heel erg bij. Ik hoop dat je het een beetje van je kan afzetten.
Het is heel erg voor de hond dat het zo moest lopen, maar dit is imo echt de verantwoordelijkheid van de eigenaar. Op straat hoor je je hond gewoon aan te lijnen. Je brengt niet enkel je eigen hond in gevaar, maar ook andere dieren én andere weggebruikers.
Ik heb zelf ook al een aantal keer een loslopende hond achter mij en mijn honden aan gehad op straat, eigenaren ook al aangesproken dat ze hun hond horen aan te lijnen. Maar sommige mensen zijn heel hardleers ten koste van hun eigen dier.

Birdie60

Berichten: 8405
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 19:19

Jeetje schrikken ys, ben benieuwd of je nog iets hoort.

Jester_

Berichten: 12295
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 19:31

xDenies schreef:
Jester_ schreef:
Ik heb mijn hond oprecht nooit aan de riem, ook niet in de wijk om 50 meter naar het veldje te lopen.

Als ik iemand tegenkom met een hond aan de riem ga ik stilstaan, gaat mijn hond naast mij zitten en lopen we verder.

Ik snap echt dat loslopende niet opgevoedde honden heel irritant zijn.

Maar niet alle loslopende honden zijn niet opgevoed en van aso baasjes :+


Even los van die hele discussie. Besef je dat het ook aan de andere (wel aangelijnde hond) kan liggen. En als jij jouw hond op dat moment los hebt en die reageert een fractie van een seconde sneller op het gedrag van de andere hond dan jij denkt, en je hebt een probleem.

Er zijn meer honden en meer baasjes. Beetje met elkaar mee denken is niet zo'n ramp toch?

Ik ga weer on topic.
@ TS, wellicht lees ik er over heen. Maar was je nog van plan om langs te gaan bij de andere mensen om te vragen hoe het met de hond ging?


Ik ga hier geen discussie van maken over mijn hond maar mijn hons reageert niet op andere honden dusja als die gaat liggen lopen we er rustig langs :+

Ik wil maar gewoon zeggen dat niet elke hond hetzelfde is en ook niet elk baasje. Dat er wordt gezegd ja loslopende stafford horen bij aso baasjes eigen schuld blabla. Kan ik boos van worden ja, er rennen ook genoeg honden weg die wel aangelijnd zijn. Het is gewoon heel sneu, niemand gooit bewust zijn hond voor de auto toch? En niemand rijd een hond bewust aan? Om dan maar te zeggwn dat jij ook niet zou stoppen want baasje zou wel een aso tokkie zijn die mij in elkaar zou slaan of opeten vind ik wel ver gaan ja

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 19:45

Mijn honden zijn getraind en zouden in principe prima los kunnen. In Principe,want ook mijn honden zijn honden en geen robots en kunnen onverwacht anders reageren. Dus de 20 meter in mijn doodlopende straat,gaan ze aan de lijn,ik hoor en zie niet iedere auto door de bebossing in onze straat en neem geen risico. In het Bos kunnen ze los.
Honden horen in mijn ogen niet los,ook niet als ze prima luisteren in een woonwijk
Als ik zelf een Stafford zou hebben zou ik niet eens aan het proto type willen voldoen om met mijn hond los door een straat te paraderen, Juist dan zou ik de verantwoorde eigenaar willen zijn en mijn hond aanlijnen, je weet nooit of ze buiten hun schuld om in een gevecht betrokken worden dan ben je wel de klos. En waarom? wat heet het nut als het strelen van je eigen ego om met een loslopende hond door woonwijken te lopen?

Anna79

Berichten: 3397
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Hond (niet de mijne) voor mijn neus aangereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 19:58

Buiten dat zijn er ook mensen gewoon echt heel bang voor honden. Dan is het voor die mensen heel fijn als de hond aangelijnd is. Weten zij veel dat ie niks doet...

Mondy

Berichten: 11896
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Hond (niet de mijne) voor mijn neus aangereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 20:07

Jester super dat jouw hond zo goed luistert...meen ik echt.
Maar waarom die riem er niet om terwijl t wel moet ?

Avalanche

Berichten: 16316
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 20:36

Anna79 schreef:
Buiten dat zijn er ook mensen gewoon echt heel bang voor honden. Dan is het voor die mensen heel fijn als de hond aangelijnd is. Weten zij veel dat ie niks doet...

Toen Sam nog een puppie was, had ik het ook echt niet leuk gevonden. Wat begint een pup tegen een Stafford die verkeerd wil......

meggiemeg

Berichten: 12269
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 20:37

elnienjo schreef:
Wie zou er (als vrouw alleen) durven stoppen in zo'n geval? De eigenaar van 2 loslopende agressieve honden wil ik niet in mijn eentje in het donker confronteren in elk geval. Kans is groot dat hij de automobilist agressief benadert.

Plus dat hond nr 2 ook nog los rond liep en je weet maar nooit wat die van plan was... Ik had ook voor mijn eigen hond(en) gekozen.

meggiemeg

Berichten: 12269
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 20:40

BarbaLala schreef:
En afgelopen week ook een pup nog net op tijd van diezelfde drukke weg af kunnen plukken, "Oh, ja, doet ze wel vaker." was de reactie van de eigenaars. Dat soort volk zou geen dieren mogen houden wat mij betreft. -:(-
Konden onze overburen zijn, daar lopen de honden ook regelmatig los op een hele drukke N weg, ach we zijn verzekerd is het antwoord als je ze op hun verantwoordelijkheden probeert aan te spreken....

Telpeva

Berichten: 14925
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 20:46

Hoezo hebben sommigen het over aso mensen met een stafford, in de OP staat dat het gaat over australian sheppards?
Heb ik wat gemist

Goof

Berichten: 29115
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 20:48

Telpeva schreef:
Hoezo hebben sommigen het over aso mensen met een stafford, in de OP staat dat het gaat over australian sheppards?
Heb ik wat gemist


Sommige mensen overdrijven graag of betrekken het op zichzelf.
Jammer, want het topic ging over TS en het incident.

CalipsoLover

Berichten: 5590
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 20:48

meggiemeg schreef:
BarbaLala schreef:
En afgelopen week ook een pup nog net op tijd van diezelfde drukke weg af kunnen plukken, "Oh, ja, doet ze wel vaker." was de reactie van de eigenaars. Dat soort volk zou geen dieren mogen houden wat mij betreft. -:(-
Konden onze overburen zijn, daar lopen de honden ook regelmatig los op een hele drukke N weg, ach we zijn verzekerd is het antwoord als je ze op hun verantwoordelijkheden probeert aan te spreken....

Nabij de paarden ook eens een loslopende hond gehad. Ik stapte uit maar de hond was enorm naar mij aan het blaffen, ik was in de wijk aan het zoeken vanwaar die hond kwam tot er een wagen stopte en mij aansprak 'of de hond mij aan het lastig vallen was'. Ik zei nee, vroeg of de hond van hem was en dat was zo. Heb toen tegen hem gezegd 'Niet om je de les te spellen, maar ze durven hier wel snel rijden dus ik zou wel opletten als je je hond zo ongecontroleerd op straat laat lopen.' Hij antwoordde over-vriendelijk en met een grote glimlach 'Ja weten we, vorige week is onze andere hond aangereden en die hebben we moeten laten gaan.' >;) Ik denk dat die kerel gek was. 8)7

Jester_

Berichten: 12295
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 22:58

Telpeva schreef:
Hoezo hebben sommigen het over aso mensen met een stafford, in de OP staat dat het gaat over australian sheppards?
Heb ik wat gemist


Oh ik heb de beginpost niet helemaal goed gelezen en aangezien ik wat pbs kreeg met aanvallen over mijn stafford en wat verwensingen (ja echt) ging ik ervanuit dat AS voor american stafford stond sorry

Avalanche

Berichten: 16316
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 23:01

Telpeva schreef:
Hoezo hebben sommigen het over aso mensen met een stafford, in de OP staat dat het gaat over australian sheppards?
Heb ik wat gemist

Nah, is een beetje offtopic. Het ging in eerste instantie over mensen die hun ongehoorzame honden altijd los hadden lopen.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 23:18

Jester_ schreef:
Ik heb mijn hond oprecht nooit aan de riem, ook niet in de wijk om 50 meter naar het veldje te lopen.

Als ik iemand tegenkom met een hond aan de riem ga ik stilstaan, gaat mijn hond naast mij zitten en lopen we verder.

Ik snap echt dat loslopende niet opgevoedde honden heel irritant zijn.

Maar niet alle loslopende honden (en dan ook nog staffords) zijn niet opgevoed en van aso baasjes :+

Maar dat kun je als voorbijganger niet ruiken. Vroeger ging ik er ook van uit dat honden die los liepen wel opgevoed zouden zijn. Na een paar bijtincidenten (vooral als ik jogde, dat triggert blijkbaar) ben ik daar van teruggekomen. Mensen die hun loslopende hond gelijk succesvol terugroepen als ze iemand zien aankomen en/of aanlijnen daar ben ik okee mee, maar dat doet dus niet iedereen. En juist die lakse mensen hebben vaak ook een onopgevoed mormel en durven ook nog kwaad te reageren als je de ongewenst tegen je opspringende of grommende/bijtende hond probeert te weren.

borderjay

Berichten: 1495
Geregistreerd: 04-02-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Hond (niet de mijne) voor mijn neus aangereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 23:26

Ik ben eigenlijk vooral benieuwd hoe het met die hond is afgelopen....