Poesje aan komen lopen in paniek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Poesje aan komen lopen in paniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 12:50

Als ze het zand gebruikt helpt het vaak al om die drollen in de peewee te leggen en evt wat zand met plas onderin. :)

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 13:43

Hier een soort gelijk verhaal.
Wij kwamen 11 oktober terug van vakantie en op 12 oktober stonden we buiten te praten met de buren toen dit stumpertje kwam aangelopen.
Ik heb nog nooit zo een magere kat gezien!! De foto's vertekenen een beetje door de vacht maar het was echt een wandelend skelet!
Dierenambulance gebeld en die wouden eigenlijk niet komen. Na aandringen zijn ze toch gekomen.
Niet gechipt. En die zeiden ze is gewoon heel oud en waarschijnlijk ziek. Bandje om en hup naar buiten! Zodat ze terug naar huis kon lopen.
Mijn hart brak!
Onder het afdakje een bedje gemaakt waar ze nog steeds zat de volgende dag. Dus hup naar binnen jij!
Maandag naar de DA geweest en die schrok zich kapot. Een nacht langer buiten had ze niet overleefd. Bloed afgenomen en naar huis.
Ze kon niet eens op de bank springen. Kattenbak in de kamer waar ze netjes op ging.
Geen rare ziektes maar wel slechte waardes door ondervoeding. Een prednison prik gehad en een vocht infuus gehad en ontvlooid.

Van de week voor controle geweest en ze doet het super! De DA is verliefd op haar haha! Over een maand weer op controle en dan een basis enting en een chip. En misschien een slechte tand eruit.
Al 300 euro verder maar ze is het waard!
Met de andere katten gaat het vrij goed.

Uiteraard is ze aangemeld op Amvedi en verschillende Facebook pagina's.

Meet Jambo!

Foto's zijn vanaf dag 1 tot en met vandaag.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 14:51

Aaaaaah! Tamara wat een lief verhaal en dan die laatste foto <3

kiwiwitje schreef:
LukieBradley schreef:
Het zou zomaar kunnen idd, wij hadden ook boerderij katten bij de boer.
Tam buitenshuis en heel selectief tam maar deden ook buiten hun behoeftes dus niet zindelijk.
Onderling wisselden de katten ook wel eens van huis als ze ruzie hadden en verjaagd werden _O-
Ik stond altijd klaar met eten :')

Mijn pleegkittens krijgen als bakvulling altijd houten korrels mee en mijn eigen katten hebben dat fijne klomp vormende grit.
Alles loopt door elkaar en ze hebben het liefste fijn grit als ze kunnen kiezen. Die hout dingen vind ik nog stinken ook

Ik vind die van peewee ook stinken. Maar ik heb ze van de cranenbroek (die overigens 2 euro duurder geworden zijn in een jaar.. ) en die ruik ik bijna niet..

Niet ? Oke! Ja ik krijg ze van het asiel mee en ik vind hout sowieso niet handig eigenlijk :')
(Cranenbroek is met heek veel beesten producten omhoog qua prijs overigens)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 14:57

Ja die van de cranenbroek waren super vaak in de aanbieding voor 3.20 geloof ik. Nu zijn ze 5,50 of 5,95..

Maar die ruik je amper!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 15:27

Tamara , die was echt mager!

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 16:32

Aahhh zieltje :(:) “zet maar buiten” dat kan toch niet joh.
Wat n geluk dat er mensen zijn die zich ontfermen over zo n poesje

Hier dan ook maar n foto van onze geluksvogel
Hier was de laatste er net uit: van straat gehaald en een uurtje later had ze er 3. (En hadden wij dus ineens 4 katten :D )
Afbeelding
Vlak na de bevalling woog ze nog geen 2 kg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 16:46

kiwiwitje schreef:
Als ze het zand gebruikt helpt het vaak al om die drollen in de peewee te leggen en evt wat zand met plas onderin. :)

Die ga ik onthouden, dank je voor de tip +:)+

Ahhh Tamara, wat een dropje <3
En inderdaad wat een reactie, laat maar buiten lopen, kan toch niet! Zou daar zo boos om worden he, gelukkig bij de goeie aan komen lopen dan maar he.

Westernway ook al zo een aanlopertje(s), super schattig!

Wat fijn dat al die beestjes het dan toch goed voor elkaar hebben he.
Ze zeggen ook wel een kat kiest zijn eigen mens :D

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 17:41

Zouden daarom de buurtkatten steeds voor en achter bij mijn deuren zitten :))
En heb ik er daarom zelf 4 en doorlopend pleegkittens _O-
Ik roep het op me af, ze volgen me overal :')

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 18:26

Wat heerlijk dat ze bij jou op adem mag komen in alle liefde en zelfs mag blijven wonen als er zich geen eigenaar meld!! Die Slipper heeft echt mazzel dat ze bij het juiste huis is gaan miauwen :)

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 20:54

Wij hebben gewoon kattengrit van de Aldi! Neemt goed het plas op. Elke dag de drollen er uit en om de paar dagen alles weg en nieuw grit er in!

Ja ik vind dat de dierenambulance zeer slecht gehandeld heeft. Dat vind de DA ook. Normaal moeten ze dit daar melden en haar laten op halen maar ze zegt dat gaan we nu niet doen!
Ze zeiden ook dat ze een grijze schilpad was omdat haar pootjes en buik grijs waren. Nou ik kan jullie vertellen dat die nu mooi wit zijn!

Dat met haar pootje deed ze ook toen ze aan kwam lopen! Dus ze heeft ons gewoon uitgekozen. Oké jullie zijn mijn nieuwe baasjes!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 20:59

Fantastisch wat je voor dit katje doet!!!

Zelf ook een zwerver dit jaar opgevangen in maart. Tot op het heden heeft niemand zich gemeld. Ook inderdaad via twee asiels gespeeld.

Ondertussen ook gechipt en op mijn naam gezet. En uiteraard is ze geholpen.

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 22:46

Hoe is het nu met jou zwervertje??

Jambo kon eerst niet eens de bank opspringen. Maar als je haar nu ziet springen overal op en af en spelen!!
En de dierenambulance maar zeggen dat ze heel oud was.
De eerste dagen heb ik elke keer met spanning gekeken of ze nog wel ademde. De DA had er ook een hard hoofd in of ze het zou halen.
Maar zoals het er nu uit ziet zitten we de komende jaren met haar opgescheept haha!

Dus bereid je maar voor! :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 21:46

Poe, hoe het nu is?
Slippertje had al een deuk in dr ego gekregen doordat ik 2 dagen nog met druppels in dr oren moest wegens de oormijt...
Dus al best bang, 2 kleine drukke kinderen helpt ook niet mee.

Gisteren kwam ze achter de bank vandaan om wat te eten, en in ene zegt mijn man: kom snel hier, slippertje bloed :\ ja hoor, behoorlijk bloeden dus eerst maar rustig schoongemaakt om de schade te bekijken, viel gelukkig mee (zag mijzelf al met kat naar de dierenarts moeten) dus honingzalf er op gesmeerd, vond ze natuurlijk niet leuk, weer een deuk in dr ego :(:)

Heb haar vannacht voor de zekerheid apart gedaan van de andere 2 katten maar kon haar bijna niet meer aaien.
Ze heeft vandaag hele middag onder de bank gezeten en kwam pas weer tevoorschijn toen de kids in bed lagen en ik eten had klaargezet.
Kan haar wel weer aaien nu en ze is nu wat aan het rondwandelen in huis.

En trof ze net zo aan, vond ik wel bijzonder
Afbeelding

Qua zindelijkheid nog steeds alles naast de bak helaas, in huis vaste plek op de deurmat dat ze plast, bak met zand moet ze niks van weten, dus tips zijn meer dan welkom

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 22:06

Is de kattenbak open of dicht? (Met kap erop of eraf)
Meestal helpt t wel om ze dan in een kleine ruimte op te sluiten met de kattenbak.
Een bench is bijv ook een optie als uiterste.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 22:09

Heb je ook een nieuwe bak gekocht? Zolang ze niet met die andere katten kan zal ze ook niet op die bak van hun gaan.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 22:13

Oei ik heb gelukkig hele makkelijke katten die alle bakken delen met elkaar maar wat ik met nieuwe pleegkittens wel eens doe is ze in een bench opsluiten in ieder geval voor snachts met een kattenbak.
Mijn deurmat is overigens ook al heel lang buiten :+

sh4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 22:41

Het zou ook kunnen dat ze territorium aan wil geven dat ze er nu ook woont. Onzekerheid?
Misschien is feliway een optie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 23:06

Ik heb nog geen nieuwe kattenbak dus eigenlijk van een grote kartonnen doos de kattenbak voor haar gemaakt.

Bench heb ik helaas niet, alleen een reismandje maar dat is ook niet wat on haar daar in op te sluiten.

Feliway ken ik niet, ga ik eens opzoeken!

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 23:09

Heb je ook al gewone simpele grit gebruikt? Geen korrels en zand en zo?

Waar bloedde ze dan? Arm beest!
Het komt vast goed met de andere katten! Als ik die foto zie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 23:20

TamaraFloor schreef:

Nee want ik ben afgelopen dagen vooral aan het werk geweest dus nog helemaal niks kunnen halen, wou het maandag even doen, maar is nogal rottige situatie aangezien wij maandag tm vrijdag paar dagen weg zijn.

Ook nog geen idee hoe ik dit allemaal ga doen met haar in die dagen, mijn schoonouders zijn er 2x per dag om de dieren eten te doen etc.

Ze bloedde bij haar bil, sneaker heeft haar een mep verkocht met nagel en is daarbij (denk ik) blijven hangen. Net dat ik keek was de wond groter want ze heeft er aan zitten likken, dus gaat lekker hier :(

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 23:58

Romy1234 schreef:
TamaraFloor schreef:

Nee want ik ben afgelopen dagen vooral aan het werk geweest dus nog helemaal niks kunnen halen, wou het maandag even doen, maar is nogal rottige situatie aangezien wij maandag tm vrijdag paar dagen weg zijn.

Ook nog geen idee hoe ik dit allemaal ga doen met haar in die dagen, mijn schoonouders zijn er 2x per dag om de dieren eten te doen etc.

Ze bloedde bij haar bil, sneaker heeft haar een mep verkocht met nagel en is daarbij (denk ik) blijven hangen. Net dat ik keek was de wond groter want ze heeft er aan zitten likken, dus gaat lekker hier :(

Ik zou ze echt ook weer vaker apart zetten, de schuur waar ze eerst zat was ze erg content en misschien is dat een goede optie voor de momenten dat je er zelf niet bij kunt zijn. Het kan ook stress zijn dat ze niet op de bak gaat, waarschijnlijk vind ze de plek niet veilig genoeg. Op de deurmat kan ze alles overzien.

Heb je trouwens je andere katten ook behandeld tegen oormijt? Het is namelijk behoorlijk besmettelijk!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 00:11

Zolang de wond open is zal het misschien wel helen maar het veroorzaakt vaak wel fikse ontstekingen. Komt inderdaad vervelend uit maar zou toch proberen om morgen ergens een kattenbak te halen en dan grit er in zonder parfum en haar, zolang jullie weg zijn , opsluiten in de badkamer. Kan je oppas het goed in de gaten houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 01:41

Mijn andere katten zijn heel toevallig onlangs bog tegen oormijt gedruppeld omdat er wat met de 1 aan de hand was, volgens de da zijn ze nu dan ook gewoon nog beschermd.

In de schuur is ze ook niet zindelijk geweest, vanaf begin aan al niet helaas.

Ik ga sowieso snel zorgen voor een kattenbak met grit maar is nogal lastig aangezien hier niks open is op zondags, marktplaats heeft ook niks in de buurt staan, online komt het pas dinsdags binnen dus is sowieso te laat.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 02:03

Idd uitkijken dat die wond niet gaat ontsteken. Wonden door nagels staan daar helaas nogal bekend om.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 02:05

Is ze al gecontroleerd op blaasontsteking? Of andere mogelijke medische oorzaken voor het plassen naast de bak?