Ziekte van Weil, wel of niet enten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ziekte van Weil, wel of niet enten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 00:16

Ik ent tegen weil. Te veel meertjes en vennetjes waar ze in duiken.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 01:43

Vaccineren tegen Weil in oktober is vrij zinloos. Het vaccin werkt maar 6 maanden en het grootste risico loop je in de zomer en dan met name als je hond jaagt op ratten e.d., als je een (jacht)hond hebt die met kadavers in aanraking komt of een hond die veel zwemt in natuurlijk (stilstaand) water.
Je stadse huishondje die alleen aan de riem in het bos komt loopt simpelweg geen risico en zeker niet in de winter.

Daarnaast kan Weil door veel meer dan de 4 stammen die in het vaccin zitten veroorzaakt worden dus ookal vaccineer je braaf in maart/april (afhankelijk van het weer rond die tijd), dan nog ben je niet gevrijwaard...

Een heel geschikt alternatief is homeopathische profylaxe: het immuniseren met behulp van homeopathie. Voor mensen wordt dit al langer gedaan (eigenlijk al sinds het begin van homeopathie) en met succes. Er zijn zelfs landen waar men bij het uitbreken van epidemieën deze methode succesvol inzetten met behulp van de farmaceutische industrie (Cuba bijv.). Omdat het bij dieren nog niet zo heel veel gedaan is en er weinig gedocumenteerd is, zijn er weinig concrete cijfers bekend, maar inmiddels vinden steeds meer mensen hun weg naar een homeopaat voor profylaxe voor Weil, juist omdat dit zo'n vreselijk nare vaccinatie is geworden nu het L4 is, met veel ernstige bijwerkingen tot de dood aan toe...

Mocht iemand meer informatie willen, hier een link met meer info over humane profylaxe ( lees ook even het hele stuk, er worden meerdere studies en praktijkvoorbeelden genoemd https://www.martindemunck.nl/diensten/h ... profylaxe/ ) en bij interesse voor profylaxe voor Weil mag je een PB sturen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 08:49

Francis schreef:
Vaccineren tegen Weil in oktober is vrij zinloos. Het vaccin werkt maar 6 maanden en het grootste risico loop je in de zomer en dan met name als je hond jaagt op ratten e.d., als je een (jacht)hond hebt die met kadavers in aanraking komt of een hond die veel zwemt in natuurlijk (stilstaand) water.
Je stadse huishondje die alleen aan de riem in het bos komt loopt simpelweg geen risico en zeker niet in de winter.

Daarnaast kan Weil door veel meer dan de 4 stammen die in het vaccin zitten veroorzaakt worden dus ookal vaccineer je braaf in maart/april (afhankelijk van het weer rond die tijd), dan nog ben je niet gevrijwaard...

Een heel geschikt alternatief is homeopathische profylaxe: het immuniseren met behulp van homeopathie. Voor mensen wordt dit al langer gedaan (eigenlijk al sinds het begin van homeopathie) en met succes. Er zijn zelfs landen waar men bij het uitbreken van epidemieën deze methode succesvol inzetten met behulp van de farmaceutische industrie (Cuba bijv.). Omdat het bij dieren nog niet zo heel veel gedaan is en er weinig gedocumenteerd is, zijn er weinig concrete cijfers bekend, maar inmiddels vinden steeds meer mensen hun weg naar een homeopaat voor profylaxe voor Weil, juist omdat dit zo'n vreselijk nare vaccinatie is geworden nu het L4 is, met veel ernstige bijwerkingen tot de dood aan toe...

Mocht iemand meer informatie willen, hier een link met meer info over humane profylaxe ( lees ook even het hele stuk, er worden meerdere studies en praktijkvoorbeelden genoemd https://www.martindemunck.nl/diensten/h ... profylaxe/ ) en bij interesse voor profylaxe voor Weil mag je een PB sturen.

Leuk dat jij hier in gelooft, maar wil je aub deze onzin niet gaan aanbevelen aan mensen die er totaal geen verstand van hebben!

Ja er zijn 7 stammen lepto en er zitten er maar 4 in het vaccin, maar wel die 4 die hier in Nederland het meeste (uitsluitend?) voorkomen.

Een enting geeft nooit 100% garantie dat een mens of dier niet ziek wordt, de kans dat ze ziek worden is alleen veel kleiner en de symptomen als ze wel ziek worden zijn vaak een stuk minder heftig.

Homeopathie is leuk voor een verkoudheidje, een muggenbult en misschien wat opstandige darmen, maar als het om leven of dood gaat, is het veel verstandiger om éérst te zorgen dat alle mogelijkheden in het reguliere circuit doorlopen zijn. (En als er regulier echt niets meer gedaan kan worden, tuurlijk kan je dan homeopathie proberen)

Maar ga niet al bij voorbaat roepen dat homeopathie veiliger is dan een reguliere inenting!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 09:09

Jammer dat jij dit onzin vindt... kennelijk de link niet geopend ;)
En over onzin gesproken, ik vind het behoorlijk onzin en foute info als je schrijft dat alleen die 4 hier in Nederland voorkomen. Dát is pas onzin...

Homeopathie haalt dagelijks mensen voor het randje van de dood weg, ik gisteren nog een pony waar de dierenarts al 4 x in 2 dag bij geweest was... maar goed, never mind, die discussie ga ik helemaal niet aan... :evaw:

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 09:13

Ik woon in rattenhemel en tussen allerlei waters in en vaccineer heel bewust niet tegen Weil.Om de genoemde redenen.Het helpt maar tegen 4 soorten terwijl er veel meer zijn,de enting is niet onschuldig.Afgesproken is dat als mijn honden ziek zijn door iets wat niet gelijk herkent word gaan we er van uit dat het Weil is en worden ze zodanig behandelt.Een hond die Weil heeft en direkt behandelt word heeft een 100% overlevings kans.Dat is veel groter als een hond die ingeent is waarvan men niet direkt uitgaat dat hij weil heeft en daardoor veel later gaat behandelen.
Ik laat de honden ook titteren.Dat geeft best bijzondere resultaten .Onze Malamute is nu bijna 4 en heeft enkel een puppy enting gehad,zijn titters zijn nog altijd goed.
Onze jongste pup is 2 x her ent moeten worden daar sloeg de enting niet aan en is uiteindelijk de entstof veranderd moeten worden.
In de groep die getittert werd waarin mijn malamute zat ,was een precies even oude cane corso ,beide honden waren een jaar oud. De Cane had het reguliere puppy ent schema gevolgd maar bleek bij de titter 2x een 0 en een 1 te hebben.
Wij hebben hier een roedel honden lopen en het is best grappig om te zien dat bij iedereen een enting anders aanslaat.
Mijn paard laat ik ook enkel genoeg enten om haar boekje in orde te houden,die word altijd doodziek vd Rhino enting.Dus die doe ik ook niet meer .Over de 40 gr koorts en 2 dagen stijf vd pijn.Nu met de rhino uitbraken zijn we gewoon wat voorzichtiger.

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 09:19

Ik ent ook niet meer.
Vroeger wel gedaan, maar nu titer ik en weil sla ik over. Om redenen hierboven al genoemd. Die van mij zijn wel echt zwemmers, maar ik hou ze goed in de gaten en mochten ze ziek worden kan je altijd gelijk aan de DA doorgeven dat je niet ent tegen weil. Als je er gewoon snel bij bent is het prima te behandelen

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 09:28

Ik ent geen L4, de duur van de werking is niet bekend en er zijn zoveel meer vormen dan waar voor geënt wordt. Mijn honden gaan wel in het water, maar ik kies waar ik loop en welk water ik ze in laat gaan. Ben ook bedacht op weil, vorige week had mijn hond ineens hoge koorts, bij afspraak maken er bij vermeld dat hij niet voor weil geënt was. Daar ook naar gehandeld en het bleek wat anders te zijn, wat weten we niet maar hij doet het weer. Als weil zo gevaarlijk is voor mensen waarom worden wij daar dan niet voor ingeënt?

Ben een keer een hond verloren door medicijnen. Je kan helemaal niks meer als dat er in zit en het lijf kapot maakt.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 09:43

Ik ent iig onze oudere hond niet meer. De pup twijfel ik nog over. Dit vooral omdat hij ook geënt was tegen oa kennelhoest en dit zó heftig heeft gehad, dat die enting volgens mij helemaal niets heeft gedaan tegen die specifieke. Daarnaast is hij altijd een week lamlendig na de entingen. Titeren heeft voor ons weinig zin want als het te laag ie moet hij alsnog die entingen en dat wil ik bij hem sowieso niet eigenlijk.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 10:04

theadora99 schreef:
Ik ent iig onze oudere hond niet meer. De pup twijfel ik nog over. Dit vooral omdat hij ook geënt was tegen oa kennelhoest en dit zó heftig heeft gehad, dat die enting volgens mij helemaal niets heeft gedaan tegen die specifieke. Daarnaast is hij altijd een week lamlendig na de entingen. Titeren heeft voor ons weinig zin want als het te laag ie moet hij alsnog die entingen en dat wil ik bij hem sowieso niet eigenlijk.

Titeren voor de cocktail heeft altijd zin. Mijn pup heeft zo dus maar 1 pupenting gehad op 13 weken. (excl weil en kennelhoest)
Maar op 1 jaar ga ik haar ook laten titeren. Grote kans dat je dan op 1 jaar al niet hoeft te enten. Of pas op 2 of 3 jaar, of helemaal niet meer de komende jaren(op 1 jaar word er max voor 3 jaar afgetekend.

Voordeel; je weet hoe goed en of ie beschermd is, en dus geen onnodige entingen maar wel zeker van bescherming. En zeker met parvo vind ik dat heel belangrijk.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 10:20

Het is zoals Kiwiwitje zegt ,titteren heeft zin en als het nodig is ook enten.
Mijn Mal loopt ook nog op zijn pup enting ,terwijl mijn jogste nu totaal onbeschermd bleek te zijn.Dan lopen ze wel risico op de dodelijke Parvo of hondeziekte die veel minder makkelijk te behandelen zijn als Weil en waar als ze er door komen vaak bijkomende letsels van overhouden zoals een niet goed werkende hartje of zoiets.
Ik Titter iet omdat ik niet wil enten,ik geloof in belang van entingen ,maar dan wel de juiste op de juiste tijd en niet zomaar klakkeloos een enting er in jassen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 10:46

beatje schreef:
Het is zoals Kiwiwitje zegt ,titteren heeft zin en als het nodig is ook enten.
Mijn Mal loopt ook nog op zijn pup enting ,terwijl mijn jogste nu totaal onbeschermd bleek te zijn.Dan lopen ze wel risico op de dodelijke Parvo of hondeziekte die veel minder makkelijk te behandelen zijn als Weil en waar als ze er door komen vaak bijkomende letsels van overhouden zoals een niet goed werkende hartje of zoiets.
Ik Titter iet omdat ik niet wil enten,ik geloof in belang van entingen ,maar dan wel de juiste op de juiste tijd en niet zomaar klakkeloos een enting er in jassen.

Dit inderdaad precies. Ik vind enten of vooral bescherming belangrijk. Maar wil wel zeker weten dat het nut heeft en dat ze dus beschermd zijn. En als daar aantoonbaar extra voor geent moet worden is dat prima. Maar dan heeft het wel nut gehad.

En als hij zo slecht reageert op een enting is een ander merk ook te proberen :) Kan veel verschil maken.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 11:14

kiwiwitje schreef:
theadora99 schreef:

Titeren voor de cocktail heeft altijd zin. Mijn pup heeft zo dus maar 1 pupenting gehad op 13 weken. (excl weil en kennelhoest)
Maar op 1 jaar ga ik haar ook laten titeren. Grote kans dat je dan op 1 jaar al niet hoeft te enten. Of pas op 2 of 3 jaar, of helemaal niet meer de komende jaren(op 1 jaar word er max voor 3 jaar afgetekend.

Voordeel; je weet hoe goed en of ie beschermd is, en dus geen onnodige entingen maar wel zeker van bescherming. En zeker met parvo vind ik dat heel belangrijk.

Maar het heeft geen zin om te Titeren als ik hem sowieso niet laat enten.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 11:22

Dan weet je ook niet of ie beschermd is. En in geval van parvo of distemper kan dat wel eens heel akelig aflopen. :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-19 14:59

kiwiwitje schreef:
Dan weet je ook niet of ie beschermd is. En in geval van parvo of distemper kan dat wel eens heel akelig aflopen. :)

Dit idd. Je neemt gewoon risico's met het leven van je hond.