Even van me af schrijven: heel ziek katje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-19 21:02

Lukasje schreef:
Nou nou, verwende Mokka!
Maar ik begrijp het helemaal, ook de focus en de ongerustheid. Als je nou maar snel een diagnose krijgt, dan weet je alweer wat meer.

Als ik hem er mee boven op kan krijgen of nog een paar “fijne” momenten, dan mag hij biefstuk de hele week.

Ben net echt bewust even weg gegaan om uit die hyperfocus te komen. Erg vermoeiend en hij heeft er niks aan.
Hij heeft zijn tabletje antibiotica gekregen met enig geworstel. Hij eet heel mondjesmaat. 11 droge brokjes, 3 natte en in totaal nu 3 kleine plakjes rosbief. :j

Ik hou hem vannacht apart en dan zet ik een buffet voor hem neer. Dan kan ik een beetje monitoren wat hij eet.

Boterbloem90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 21:23

ikkedus schreef:
Dat heb ik ook meegemaakt met een poes. Gebeurde een week na de sterilisatie. Zij heeft een dag en een nacht liggen vechten en is uiteindelijk vechtend naar adem gestikt in mijn armen. ( fout bij de dierenarts)
Zijn ze er bij de jouwe achter gekomen wat het was? Bij de mijne hadden ze geen idee.

Jeetje wat naar, dat zal ook iets zijn wat je niet snel vergeet...

Net voordat we er waren en hij was overleden had de da rond de longen geprikt. Flink veel vocht met bloed kwam eruit waar hij in gestikt was. Maar hoe het kwam wist niemand.

Hopelijk gaat hij vannacht in alle rust van zijn buffet genieten. Alle indrukken zijn niet niks.

ikkedus

Re: Even van me af schrijven: heel ziek katje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-19 22:09

Ik hoop het ook. Net alles neergezet en hij heeft al een paar kleine hapjes op en een beetje kattenmelk.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-19 10:00

Mokka heeft helaas overduidelijk fip. Ik laat hem morgen thuis inslapen. God wat doet dat toch zeer! Arm klein ding!
Maar ik ben blij dat het nu duidelijk is en dat ik hem verder lijden kan besparen.
Ik ga hem vandaag nog lekker verwennen met rosbief en knuffels.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 10:02

Jeetje wat naar, heel veel sterkte Y;(

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 10:03

ikkedus schreef:
Mokka heeft helaas overduidelijk fip. Ik laat hem morgen thuis inslapen. God wat doet dat toch zeer! Arm klein ding!
Maar ik ben blij dat het nu duidelijk is en dat ik hem verder lijden kan besparen.
Ik ga hem vandaag nog lekker verwennen met rosbief en knuffels.

Wat ontzettend naar. Heel veel sterkte!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 10:06

Jeetje, dus toch! Hoe gaat het momenteel met hem?
Heel veel sterkte morgen!

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 10:33

Ach wat een nare wending. Heel veel sterkte

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 10:45

Zo verdrietig dit ;(
Veel sterkte

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-19 10:55

Cayenne schreef:
Jeetje, dus toch! Hoe gaat het momenteel met hem?
Heel veel sterkte morgen!

Heeft vannacht wel goed gegeten, maar slaapt heel veel en toont af en toe even een actief moment. Uiterst twijfelachtig. Volgens de dierenarts had hij geen pijnmedicijnen meer nodig, dus ik hoop dat dat waar is en dat hij geen pijn heeft.

Hij reageerde vanochtend heel heftig op zijn tablet tegen misselijkheid. Dat was echt ook weer heel naar om te zien. Hij heeft ongeveer 10 min heel erg zitten kwijlen en schuimbekken. Hij werd er dus duidelijk misselijk van het arme ding.
Gelukkig hoeft hij nu geen tabletten meer. Helpt toch niet,
Hij ligt lekker in mijn armen te slapen.
Mocht ik merken dat hij zich heel ellendig gaat voelen, dan breng ik hem alsnog vanavond naar de kliniek voor en spuitje.
Dr dierenarts kon vandaag eind vd dag ook, maar moet dan haar pup mee nemen in mijn huis. Dat geeft onrust en dat wil ik dus pertinent niet! Dus dan maar morgenochtend.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 10:55

Oh nee, echt? Wat ellendig! Dat je nou weer zo vroeg afscheid moet nemen |( . Heel veel sterkte! :(:)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 11:01

Maar ... hoe komt een raskat eigenlijk aan fip dan? Of heb je gewoon “pech” ?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 11:05

Ach, wat ontzettend sneu ;( Heel veel sterkte! Y;( Y;(

Boedha_1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 11:20

Och jee wat erg! Enorm veel sterkte en nog maar even lekker verwennen |(

Lukasje schreef:
Maar ... hoe komt een raskat eigenlijk aan fip dan? Of heb je gewoon “pech” ?

Fip is helaas echt domme “pech”... zelfs raskatten uit geteste ouders ect kunnen dit krijgen, dat maakt voor deze ziekte echt niet uit.

https://www.mcvoordieren.nl/fip-kat-virus

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 11:23

Stille meelezer hier die hoopte op een goed einde, maar helaas ;(

Heel veel sterkte TS, je hebt echt alles voor hem gedaan wat je kon en ik vind het enorm dapper om de knoop onmiddellijk door te hakken. Ieder dier verdient een baasje zoals jij :(:)

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 11:23

Jeetje wat balen dat hij dus toch fip heeft! (understatement). Nachtmerrie van elke poezenmoeder! sterkte Y;(

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 12:06

Wat ontzettend sneu, heel veel sterkte! Y;( Je hebt er wel alles aan gedaan en denk dat hij geen beter baasje had kunnen wensen. Erg dat je weer op zo´n manier en op zo´n jonge leeftijd je maatje moet laten gaan.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 12:08

oliebol hee... -O-

Wens je ontzettend veel sterkte! Nu nog lekker knuffelen met je poezel...

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-19 12:09

Oliiviia schreef:
Stille meelezer hier die hoopte op een goed einde, maar helaas ;(

Heel veel sterkte TS, je hebt echt alles voor hem gedaan wat je kon en ik vind het enorm dapper om de knoop onmiddellijk door te hakken. Ieder dier verdient een baasje zoals jij :(:)

Dank je wel!

Ik vind het echt zo’n zegen dat je dat bij dieren mag doen!! En ik hem geen sec eerder kwijt, maar het gaat om hem en niet om mij. Liever te vroeg dan te laat bij dit ziektebeeld.
Ik heb de afspraak toch verzet naar vandaag. Het heeft lang genoeg geduurd en ik vind zijn ogen niet goed staan. Het stond op morgen ivm dierenarts die toevallig haar pup mee heeft vandaag. Die wil ik niet in huis, maar hij mag even bij in de keuken bij mijn moeder en die woont naast me.

Het speelt achteraf gezien ws al maanden. Hij at minder, soms echt bijna niet, maar dan weer even wel iets beter. Hij werd rustiger, maar ook gezelliger en kroop vaker tegen of bij mij of mijn andere kat. Zijn vacht bleef mooi, hij ving beestjes zodra hij ze zag, maar werd wel steeds magerder. Sinds ongeveer 1.5 week geleden werd hij echt te rustig en eng mager.
Ik lees verhalen van katten die na een paar dagen al accuut afgemaakt zijn en met beter bloedbeeld. Bij Mokka was echt alles mis van binnen, maar de dierenarts was ook verbaasd van de desastreuze uitslag. Wat is Mokka dan (zelfs nu nog) sterk!
Hij heeft net met plezier een paar plakjes verse rosbief op ( wilde de rest ook wel gelijk) en zit zich nu lekker te wassen. Dus ik ga er maar van uit dat de misselijkheid wel mee valt en hopelijk weinig of geen pijn.
Ik kan me wel voor mijn kop slaan dat het zo lang heeft geduurd, dus voel me even helemaal geen goede baas nu.
Mocht ik weer een kat hebben die een paar dagen minder goed eet, dan ga ik gelijk actie ondernemen!!!!bloedtest en echo gaan standaard op de eisenlijst.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-19 12:11

Lottekuhh_x schreef:
Wat ontzettend sneu, heel veel sterkte! Y;( Je hebt er wel alles aan gedaan en denk dat hij geen beter baasje had kunnen wensen. Erg dat je weer op zo´n manier en op zo´n jonge leeftijd je maatje moet laten gaan.

Nou inderdaad. Vorig jaar mijn oudje Muppet, maar het was zijn tijd. Hij was op en ik had en heb er vrede mee. Bij Mokka niet!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 12:15

Jeetje, wat heftig. Ik heb je topic meegelezen maar heb al jaren geen katten meer en weet dus ook niet zo veel meer over kattenziektes.

Wat een verdrietig verhaal voor Mokka, en voor jou. Geniet van vandaag samen.

Je bent een topper en zeker geen slechte baas. Integendeel, je hebt actie ondernomen en je doet dat nog steeds, hoe moeilijk ook. Helaas is het zo dat we als mens waar het dieren betreft meestal achter de feiten aanlopen. Het enige dat we kunnen doen is goed opletten zodat we de afstand tot die feiten zo klein mogelijk maken.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 12:16

Stille meelezer, ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen eigenlijk... Behalve heel veel sterkte! Een heel moedig besluit maar zo verdomde moeilijk!!

Sterkte Y;(

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 12:17

Pff heftig, heel veel sterkte vandaag! :(:)

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 12:21

Neem het jezelf niet kwalijk! Je hebt er alles aan gedaan uit te vinden wat er scheelt en je denkt overduidelijk eerst aan je kat! Je zet je eigen belang opzij en bent super goed voor hem, je bent juist een top baasje!!!

Wat een ontzettend rotbericht dat het toch fip is |(
Heel erg veel sterkte vandaag :(:)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 12:22

Zie dit topic nu pas. Had je andere topic wel gezien.

Heel veel sterkte. Je heb in ieder geval alles geprobeerd. Maar wat ontzettend verdrietig zeg.